معرفی بهترین برندهای تولید کننده پرایمر اکریلیک

اگر قصد رنگ‌آمیزی سطوح مختلف به ویژه سطوح چوبی را دارید، حتما باید پیش از فرایند رنگ کردن، اقدام به اجرای پرایمر بر روی سطح مورد نظر کنید. اجرای پرایمر باعث کاهش نفوذ و افزایش چسبندگی رنگ می‌شود. یکی از بهترین انواع پرایمر، پرایمر اکریلیک است.

این نوع پرایمر نه تنها ضد آب است بلکه سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. برای استفاده از این محصول، باید اطلاعات کافی درباره برندهای تولیدکننده آن داشته باشید. در این مقاله سعی داریم تا دو برند مطرح تولیدکننده پرایمر چوب را معرفی کنیم که شامل پرایمر اکریلیک کاپازول و پرایمر اکریلیک نهنگ نشان است. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

پرایمر اکریلیک چیست

پرایمر ماده‌ای است که به طور معمول پیش از انجام رنگ‌آمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از اجرای پرایمر این است که بتوان سطح مورد نظر را برای انجام رنگ‌آمیزی مقاوم کرد و میزان استفاده از رنگ را به حداقل ممکن کاهش داد. علاوه بر این، پرایمر نقش بسیار تعیین ‌کننده‌ای در چسبندگی رنگ به سطح مورد نظر دارد. برای همین انتخاب نوع پرایمر برای سطح مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

پرایمر چوب نیز یکی از محصولاتی است که برای مقاوم‌سازی، چسبندگی بیشتر و کاهش میزان رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع پرایمر اکریلیک در سطوح مختلف کاربرد دارد که یکی از آن‌ها شامل سطوح چوبی می‌گردد. ساختار تشکیل دهنده پرایمر چوب شامل رزین، حلال و مواد افزودنی است که درصد ترکیب هر کدام برای انواع برندهای تولیدکننده متفاوت درنظر گرفته می‌شود.

جدول معرفی بهترین برند پرایمر اکریلیک چوب

درصد ترکیب مواد تشکیل دهنده پرایمر چوب برای رزین حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد، برای حلال یا رقیق‌کننده حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد و درصد استفاده از مواد افزودنی در ترکیب فوق به ۳ تا ۵ درصد است.

پرایمرهای حلال آب سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و در اغلب موارد فاقد بو هستند. از طرفی پرایمرهای متکی به حلال یا رقیق‌کننده شیمیایی مانند تینر و بنزین، چسبندگی بالایی برای پرایمرها ایجاد می‌کنند. با این وجود استفاده از پرایمر پایه آب برای چوب، نه تنها چسبندگی بالایی برای رنگ چوب به وجود می‌آورد، بلکه مقاومت چوب در برابر آب، رطوبت و مواد شیمیایی را نیز افزایش می‌دهد.

پرایمر اکریلیک چوب

یکی از بهترین انواع پرایمر برای پوشش‌دهی سطوح چوبی، پرایمر اکریلیک است. پرایمر اکریلیک فاقد بو و سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. پرایمر اکریلیک برپایه رزین اکریلیک و سیلیکون تولید می‌گردد که پس از اجرای آن بر روی سطح چوب، موجب افزایش چسبندگی رنگ مورد استفاده می‌گردد.

خرید محصول

از دیگر مزیت‌های پرایمر اکریلیک، سرعت بالای خشک شدن و بدون رنگ بودن آن است. این محصول هیچگونه حساسیتی برای پوست انسان ندارد و به راحتی می‌توان از آن در محیط‌های مختلف استفاده کرد. قدرت پوشش‌دهی و کاربری آسان پرایمر اکریلیک، از دیگر مزایای آن به حساب می‌آید.

اعمال پرایمر اکریلیک بر روی سطوح چوبی، باعث بسته شدن منافذ کوچک چوب می‌شود. اگر به دنبال یک نوع پرایمر سازگار با محیط زیست و مقاوم برای سطوح چوبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از پرایمر اکریلیک چوب استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از پرایمر اکریلیک، مقاله «همه چیز درباره پرایمر رنگ اکریلیک» را در وب سایت مینیاتور مطالعه نمایید.

پرایمر اکریلیک

روش استفاده از پرایمر اکریلیک

برای اجرای پرایمر اکریلیک، ابتدا دستکش بپوشید و ماسک بزنید. برای حفظ ایمنی خود بهتر است که از لباس مخصوص این کار نیز استفاده کنید. پس از تهیه وسایل ایمنی، نوبت به تمیز کردن سطح مورد نظر می‌رسد. سطح مورد نظر را طوری تمیز کنید که هیچگونه آلودگی، گردوخاک و چربی نداشته باشد. در واقع تمیز کردن سطح چوب تنها منحصر به کثیفی‌های احتمالی بر روی آن نیست و شما باید بافت‌های تیز چوب را نیز در صورت نیاز سنباده بکشید.  

پس از اینکه سطح چوب از هر نظر آماده اجرای پرایمر شد، حال نوبت به ترکیب کردن و آماده‌سازی پرایمر می‌رسد. در صورت غلیظ بودن پرایمر اکریلیک، مجاز به اضافه کردن ۲۰ درصد وزن پرایمر، آب هستید. آب مورد استفاده باید از نوع آب آشامیدنی باشد تا پرایمر بتواند قابلیت ترکیب شدن با آن را پیدا کند.

خرید پرایمر پایه آب گالن نهنگ نشان

در صورت استفاده از پرایمر اکریلیک در مناطق مرطوب، این محلول را در دو لایه اجرا کنید. در ضمن درصد پوشش‌دهی پرایمر اکریلیک چوب برای حدود ۸ تا ۱۰ متر مربع، حدود یک کیلوگرم است.

وسایل مورد نیاز برای اجرای پرایمر اکریلیک چوب شامل قلم مو یا غلطک می‌شود. با توجه به سطح مورد نظر، می‌توانید از ۲ ابزار اشاره شده برای اجرای پرایمر اکریلیک چوب استفاده کنید. زمان خشک شدن پرایمر اکریلیک حدود ۲ تا ۳ ساعت است که این زمان در مناطق مختلف می‌تواند  کمتر یا بیشتر شود.

پرایمر اکریلیک

بهترین مارک رنگ اکریلیک برای چوب

در حال حاضر ۲ برند کاپارول و نهنگ نشان به عنوان بهترین برندهای تولیدکننده پرایمر اکریلیک در داخل کشور شناخته می‌شوند. پرایمر اکریلیک برند کاپارول با نام تجاری کاپازول تولید و روانه بازار مصرف می‌گردد. برد نهنگ نشان نیز جزو برندهایی است که برای کاهش نفوذ و افزایش چسبندگی رنگ مورد استفاده قرار می‎گیرد. در ادامه به توضیحات این ۲ برند مطرح تولیدکننده پرایمر اکریلیک می‌پردازیم. با ما در مجله مینیاتور همراه باشید.

پرایمر اکریلیک کاپازول

پرایمر اکریلیک کاپازول یکی از برندهای معتبر برای سطوح مختلف به ویژه سطوح چوبی است که جزو محصولات شرکت کاپارول به شمار می‌آید. این محصول برپایه رزین اکریلیک تک جزئی هوا خشک و در بسته‌بندی پلاستیکی تولید و عرضه می‌گردد. از جمله مزایای پرایمر اکریلیک کاپازول می‌توان به پوشش‌دهی، چسبندگی و سرعت بالای خشک شدن، بدون بو و سرعت بالای استفاده از آن اشاره کرد.

این محصول سازگاری بالایی با محیط زیست دارد و به راحتی با آب حل می‌شود. برای اجرای پرایمر اکریلیک کاپازول، ابتدا سطح مورد نظر را تمیز کنید و سپس سنباده بزنید. پس از تمیز کردن و سنباده زدن، می‌توانید آن را بر روی سطوح چوبی مورد استفاده قرار دهید. برای اجرای این نوع پرایمر چوب، از قلم مو، غلطک رنگ یا پیستوله استفاده کنید.

پرایمر اکریلیک

زمان خشک شدن سطحی پرایمر اکریلیک کاپازول یک ساعت و زمان خشک شدن نهایی ۳ ساعت است. در ضمن اگر سطوح مورد نظر نیاز به دو لایه پرایمر داشت، فاصله بین هر لایه را حدود ۲ ساعت درنظر بگیرید. این محصول غیرقابل اشتعال است و تا دو سال تاریخ انقضا  دارد. سعی کنید از این محصول در دمای بین ۵ تا ۳۵ درجه‌سانتی‌گراد استفاده نمایید. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید پرایمر اکریلیک کاپازول، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

پرایمر اکریلیک نهنگ نشان

برند نهنگ نشان یکی دیگر از بهترین برندهای تولیدکننده پرایمر اکریلیک است. این برند بر اساس رزین اکریلیک برپایه آب شفاف یا بدون رنگ تولید می‌شود که در سطوح مختلف به ویژه برای چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله مزایای پرایمر اکریلیک نهنگ نشان می‌توان به مقاوم‌سازی سطوح مختلف از نظر نفوذ رنگ و کاهش میزان استفاده از آن به همراه چسبندگی بالای رنگ اشاره کرد. این محصول بدون بو و سازگار با محیط زیست و کاربری آسانی دارد. وسایل مورد نیاز برای اجرای پرایمر اکریلیک نهنگ نشان شامل قلم مو، غلطک رنگ یا اسپری بدون هوا می‌شود.

پرایمر اکریلیک

لازم به توضیح است که برای استفاده از این محصول سعی کنید در دمای ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد مورد استفاده قرار دهید. در ضمن تاریخ انقضای پرایمر اکریلیک نهنگ نشان دو سال است. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید پرایمر اکریلیک نهنگ نشان ، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت پرایمر رنگ اکریلیک

پرایمر اکریلیک یکی از محصولاتی است که برای مقاوم‌سازی سطوح مختلف پیش از رنگ‌آمیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول قابلیت کاهش نفوذ رنگ را در سطح مورد نظر دارد. برای اطلاع از قیمت پرایمر اکریلیک، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «پرایمر اکریلیک» صحبت کنیم. پرایمر اکریلیک یک محصول کاربردی برای استفاده پیش از رنگ‌آمیزی سطوح مختلف به ویژه چوب است که نه تنها با محیط زیست سازگار است بلکه زمینه را برای کاهش مصرف و چسبندگی بالای رنگ به وجود می‌آورد. اگر قصد خرید پرایمر اکریلیک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از ۲ برند پرایمر اکریلیک کاپازول و پرایمر اکریلیک نهنگ نشان استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پرایمر اکریلیک و بهترین برندهای تولیدکننده آن، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

بهترین برندهای تولیدکننده پرایمر اکریلیک کدام است؟

پرایمر اکریلیک کاپازول و پرایمر اکریلیک نهنگ نشان.

زمان خشک شدن اولیه و نهایی پرایمر اکریلیک کاپازول چقدر است؟

زمان خشک شدن اولیه یک ساعت و زمان خشک شدن نهایی ۳ ساعت درنظر گرفته می‌شود.

در صورت نیاز به اجرای دو لایه پرایمر اکریلیک، فاصله زمانی بین لایه اول و دوم چقدر است؟

فاصله زمانی بین هر کدام از لایه‌های پرایمر اکریلیک به ویژه برای چوب، حدود ۲ ساعت درنظر گرفته می‌شود.

چرا پرایمر اکریلیک بهتر از پرایمر روغنی است؟

پرایمر اکریلیک نه تنها سرعت خشک شدن بالایی دارد، بلکه نسبت به پرایمر روغنی، با محیط زیست سازگار است. حلال یا رقیق‌کننده پرایمر اکریلیک شامل آب و پرایمر روغنی شامل تینر می‌شود.

درصد ترکیب پرایمر اکریلیک و آب چقدر است؟

در صورت غلیظ بودن پرایمر اکریلیک، مجاز به اضافه کردن ۲۰ درصد آب متناسب با وزن پرایمر هستید.

دمای استاندارد برای استفاده از پرایمر اکریلیک نهنگ نشان چقدر است؟

۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد.

ممکن است شما دوست داشته باشید