معرفی پرایمر رنگ روغنی

پرایمر رنگ روغنی، نوعی آستر است که در سطوحی مانند گچ، چوب، فلز و بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزیت‌های این محصول می‌توان به ضد آب، چسبندگی مناسب و دوام بالا اشاره کرد. در ضمن پرایمر رنگ روغنی به آهستگی خشک می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی پرایمر رنگ روغنی پردازیم. همچنین سعی داریم تا در این مقاله درباره موضوعاتی مانند پرایمر رنگ، پرایمر رنگ روغنی، مزایای پرایمر رنگ روغنی، نحوه اعمال پرایمر رنگ روغنی، قیمت پرایمر رنگ روغنی، قیمت پرایمر چوب خواهیم پرداخت. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال نمایید.

پرایمر رنگ

پرایمرها اساس کار رنگ شما را تشکیل می‌دهند و می‌توانند روی چوب، فلز، دیوار خشک و بتن استفاده شوند. چه در حال رنگ‌آمیزی سطوح داخلی یا خارجی باشید، پرایمرها تضمین می‌کنند که سطح رنگ‌آمیزی شما دارای بافتی ایده‌آل و یکنواخت باشد تا رنگ به طور موثری به آن بچسبد. بعلاوه، پرایمرها سطوح متخلخل را آب‌بندی می‌کنند و از نشان دادن لکه‌ها و رنگ‌های قبلی در زیرکار رنگ شما جلوگیری بعمل می‌آورند. در ضمن پرایمرها نقش مهمی در صاف کردن سطح دیوارها ایفا می‌کنند.

به طور معمول بهتر است پیش از رنگ‌آمیزی به ویژه برای دیوارهای جدید، از آستر یا همان پرایمر استفاده کنید تا رنگ‌آمیزی شما تا آنجا که می‌تواند بادوام و ماندگار شود. هنگام کار بر روی سطوح رنگ شده، در صورت تغییر نوع رنگ، بتونه‌کاری ضروری است. آسترکاری می‌تواند هرگونه مشکل در کار رنگ شما را برطرف کند (پس از تعمیر و آماده‌سازی سطح).

پرایمرها برای سطوح داخلی، خارجی، فلزات و به ویژه رنگ‌آمیزی فرموله می‌شوند. پرایمر داخلی، چسبندگی را افزایش می‌دهد و سطحی یکنواخت برای دیوارها و … به وجود می‌آورد. پرایمرهای خارجی ترک‌خوردگی و رشد کپک را به حداقل می‌رساند. پرایمرهای خارجی در فرمول‌های خاصی برای استفاده در چوب، فلز و گچ وجود دارد. پرایمرهای فلزی پیوند محکمی بین سطح و پوشش بالایی ایجاد کرده و از خوردگی جلوگیری می‌کنند.

پرایمر رنگ روغنی

انواع پرایمر شامل پرایمر رنگ روغنی و پرایمر مبتنی بر آب شامل رنگ اکریلیک و پلاستیک می‌شود. در ادامه به طور مفصل به پرایمر رنگ روغنی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پرایمر رنگ، مقاله «آموزش استفاده از پرامر رنگ و دلایل استفاده از آن» را در وب‌سایت مینیاتور مطالعه کنید.

پرایمر رنگ روغنی

پرایمرها و رنگ‌های مبتنی بر روغن، برای رنگ روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها به صورت متنوع و قابل استفاده برای سطوح مختلف تولید می‌شوند. چوب، فولاد و سایر فلزات به همراه سطوح دارای رنگ مانند دیوارهای داخلی و خارجی، سطوح ایده‌آلی برای پرایمرهای روغنی هستند.

پرایمرهای روغنی برای چوب‌های خام داخلی و خارجی ایده‌آل هستند؛ زیرا سطح متخلخل چوب را آب‌بندی می‌کنند و باعث می‌شوند که رنگ سطح مورد نظر، پوشش خوبی به خود بگیرد. این محصول از پوسته شدن رنگ، ترک خوردن و تاول زدن چوب جلوگیری کرده یا روند آن را کند می‌کند.

بسیاری از پرایمرهای مبتنی بر روغن، لکه‌گیر خوبی هستند و از نمایان شدن لکه‌ها در لایه‌های جدید رنگ شما جلوگیری می‌کنند. این محصول زمینه را برای جلوگیری از به وجود آمدن لکه‌های ناشی از جوهر و آب بر روی دیوارهای شما به وجود می‌آورد.

یکی از اشکالات پرایمرهای مبتنی بر روغن (مانند رنگ‌ روغنی)، روند آهسته خشک شدن آن‌ها است. در واقع این نوع پرایمرها اغلب آهسته خشک می‌شوند و مقادیر بالایی از ترکیبات آلی فرار (VOC) را آزاد می‌کنند که می‌تواند برای افراد مضر باشد. آن‌ها همچنین نیاز دارند که از رقیق‌کننده‌ها و حلال‌های قوی برای تمیز کردن قلم‌ مو و غلطک رنگ مورد استفاده در اجرا استفاده کنند.

مزایا و معایب پرایمر رنگ روغنی

  • پرایمرهای مبتنی بر رنگ روغنی، تنوع زیادی دارند. زیرا این نوع پرایمرها هم برای رنگ‌‌‎های اکریلیک و هم برای رنگ روغنی قابل استفاده است و می‌‌تواند بر روی سطوح مختلف اعمال شود.
  • پرایمر رنگ روغنی می‌‌تواند سطح آسیب دیده و منافذ چوب را ترمیم کند.
  • این نوع پرایمر می‌تواند سطح آسیب‌دیده را برای رنگ‌آمیزی مناسب آماده کند.
  • پرایمر رنگ روغنی بر سطح فلزاتی مانند فولاد نیز به خوبی عمل می‌‌کند.
  • بافت آن به گونه‌‌ای است که از ظاهر شدن لکه‌ها بر روی سطوح در هنگام رنگ‌آمیزی جلوگیری می‌‌کند.
  • خشک شدن آن‌‌ها نیازمند زمانی طولانی است.
  • مقاومت کافی برای قرار گرفتن طولانی مدت در کنار مواد شیمیایی را ندارد.

نحوه اعمال پرایمر رنگ روغنی

۱- استفاده از پرایمر تقریبا مانند رنگ انجام می‌شود. دانستن چند ترفند و نکته به شما کمک می‌کند تا پایه و اساس مناسبی برای پروژه‌های رنگ‌آمیزی خود را ایجاد کنید. پیش از شروع هرگونه رنگ‌آمیزی، ابتدا باید سطح مورد نظر را تمیز کنید. سطح دیوار را با استفاده از یک پارچه مرطوب، مواد شوینده و آب بشویید. هرگونه سوراخ و آسیب دیواره را با بتونه پر کنید و در صورت وجود پوسته‌های رنگ بر روی دیوار، از کاردک یا لیسه برای جدا کردن آن استفاده نمایید.

نکته: استفاده از قلم مو با جنس موی طبیعی، بهترین اتتخاب برای پرایمرهای مبتنی بر رنگ روغنی است.

۲- بتونه‌کاری به اندازه رنگ‌آمیزی نیاز به مراقبت ندارد، اما شما باید از همان تکنیک‌های رنگ‌آمیزی برای بتونه‌کاری استفاده کنید. برای اتاق‌های داخلی، از سقف شروع کنید. ابتدا کف و وسایل اطراف را با کاور رنگ بپوشانید. سعی کنید حرکت غلطک رنگ به صورت “W” از راست به چپ باشد و سپس از چپ به راست برگردید. پرایمر را با استفاده از حرکات افقی به طور مساوی پخش کنید.

پرایمر رنگ روغنی

۳- اجازه دهید پرایمر خشک شود و پس از آن، دیوار را با رنگ روغنی، پوشش دهید.

هشدار ایمنی: پرایمرها و رنگ‌ها می‌توانند بخارهایی را ایجاد کنند که اگر برای مدت طولانی در معرض آن‌ها قرار بگیرید، می‌تواند خطرناک باشد. مطمئن شوید که در فضای کار شما تهویه مناسبی وجود دارد. پنجره‌ها را باز کنید و یا از فن‌ها برای گردش هوا یا کشیدن آن به بیرون استفاده نمایید.

نکات مفید: اگر مطمئن نیستید رنگ موجود بر پایه روغن است یا اکریلیک پارچه‌ای را با الکل یا لاک پاک کن ناخن اشباع کنید و قسمت کوچکی از ناحیه را پاک کنید. اگر رنگ اکریلیک است، پس از پاک کردن باید کمی رنگ روی پارچه داشته باشید. اگر رنگ بر پایه روغن باشد، تاثیری بر آن نخواهد داشت.

قیمت پرایمر رنگ روغنی

پرایمر رنگ روغنی یکی از پایه‌های مهم در جلوگیری از نفوذ رنگ به سطوح مختلف است. شما با استفاده از این پرایمر رنگ روغنی می‌توانید زمینه را برای چسبندگی بیشتر رنگ و دوام آن فراهم کنید. برای اطلاع از قیمت پرایمر رنگ روغنی، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت پرایمر چوب

پرایمر رنگ‌ روغنی یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای رنگ‌آمیزی چوب به حساب می‌آید؛ زیرا رنگ‌های روغنی به خوبی در اعماق الیاف چوب نفوذ کرده و از آن‌ها در برابر عواملی مانند رطوبت، حشرات و آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض گرما محافظت می‌کنند. برای اطلاع از قیمت پرایمر چوب، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی پرایمر رنگ روغنی بپردازیم. همچنین در این مقاله درباره موضوعاتی مانند پرایمر رنگ، پرایمر رنگ روغنی، مزایای پرایمر رنگ روغنی، نحوه اعمال پرایمر رنگ روغنی، قیمت پرایمر رنگ روغنی، قیمت پرایمر چوب به طور مفصل پرداختیم. ر صورتی که نیاز به مشاوره برای خرید پرایمر رنگ روغنی را دارید، با کارشناسان متخصص ما در فروشگاه اینترنتی رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

چرا باید از پرایمر رنگ روغنی استفاده کنیم؟

همیشه پیش از شروع به کار رنگ‌آمیزی، از آستر یا پرایمر استفاده کنید. برای دریافت بهترین نتیجه، اگر لایه رویی شما رنگ روغنی است، از پرایمر مبتنی بر رنگ روغنی استفاده کنید؛ یا اگر لایه رویی شما رنگ پایه آب است، از پرایمر مبتنی بر آب استفاده کنید.

آیا پرایمر رنگ روغنی بهتر از پایه آب است؟

پرایمر مبتنی بر رنگ روغنی معمولا به دلیل خاصیت ضد لکه و رطوبت آن استفاده می‌شود. از طرف دیگر، مردم پرایمر مبتنی بر آب را دوست دارند زیرا علاوه بر عوامل شیمیایی کمتر، به سرعت خشک می‌گردد؛ به طوری که تمیز کردن آن بسیار آسان‌تر از رنگ روغنی است. در ضمن شما نمی‌توانید پرایمر مبتنی بر رنگ روغنی را زیر یک رنگ مبتنی بر آب اعمال کنید و بالعکس.

پرایمر رنگ روغن چیست؟

پرایمر رنگ روغنی از نفوذ رنگ به دیوار جلوگیری می‌کند. این محصول زمینه را برای دوام و مقاومت بیشتر سطوح مختلف به وجود می‌آورد.

پرایمر روغنی در چند لایه اجرا می‌شود؟

۲ تا ۳ لایه. برای اطمینان از پیوند خوب بین رنگ جدید و دیوار

ممکن است شما دوست داشته باشید