مزایای رنگ خردلی در دکوراسیون داخلی

جذابیت دکوراسیون داخلی به رنگ‌بندی آن است. حال می‌خواهد رنگ وسایل باشد یا دیوار. آنچه مهم است باید بدانید که چه رنگی را در کنار چه رنگ دیگری قرار بدهید تا جذابیت بیشتری برای دکوراسیون خانه خود به وجود آورید. رنگ خردلی جزو رنگ‌های گرم است که وقتی برای دیزاین خانه انتخاب می‌شود، محیط جذاب و پر احساسی را فراهم می‌کند. برای ست کردن رنگ خردلی با سایر رنگ‌ها، باید نکات مختلفی را درنظر داشته باشید که در این مقاله قصد داریم درباره آن‌ها صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ خردلی چیست؟

اگر به رنگ زرد خردلی نیاز دارید اما نمی‌خواهید قوطی رنگ جدید بخرید، این رنگ را در سه مرحله درست کنید. برای شروع، مقدار مساوی رنگ قرمز و زرد را در یک کاسه بریزید. با چوب همزن مخلوط کنید تا رنگ نارنجی ایجاد شود. سپس رنگ زرد را در ظرفی جداگانه بریزید. آن را با مقدار مساوی رنگ نارنجی مخلوط کنید. سپس هم بزنید تا به رنگ زرد خردلی برسید.

اگر رنگ به اندازه کافی روشن نیست، چند قطره رنگ زرد یا اگر سایه رنگ خیلی روشن است، یک قاشق چایخوری رنگ نارنجی اضافه کنید.

رنگ خردلی

تاریخچه رنگ خردلی

اولین استفاده ثبت شده از این رنگ به انگلستان اواخر قرن نوزدهم برمی‌گردد. این رنگ راه خود را در سراسر اقیانوس اطلس باز کرد و درست در زمان سپیده دم قرن بیستم به ایالات متحده رسید. پس از آن بود که این رنگ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

لازم به توضیح است که در اغلب موارد، از رنگ خردلی به عنوان رنگ گل ماش نیز یاد می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ گل ماش، مقاله «معرفی ترکیب رنگ گل ماشی» را در مجله مینیاتور مطالعه کنید.

خرید رنگ اکریلیک گل ماشی ۱ کیلویی ایران نیپون

رنگ خردلی روانشناسی

  • معنی رنگ خردلی: رنگ خردلی نماد خلاقیت و تنوع است.
  • خردل نماد: گرما، خلاقیت، خوش بینی، تنوع است.
  • اثرات: تشویق می کند، اذیت می کند، محافظت می کند، الهام می بخشد.
  • ویژگی مثبت: حمایت‌کننده، باوقار، پذیرنده و معتبر.
  • ویژگی منفی: محتاط، متکبر، مادی گرا و خجالتی

رنگ خردلی

رنگ خردلی روشن

برای به دست آمدن رنگ خرلی تیره، رنگ زرد و نارنجی را مخلوط کنید. فقط در نظر داشته باشید که باید از زرد به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید؛ زیرا هدف اصلی شما ایجاد سایه‌ای از زرد است نه نارنجی. بنابراین مقدار رنگ زرد بیشتر از رنگ نارنجی باشد.

خرید رنگ روغنی گل ماشی ۱ کیلویی نقشینه

رنگ خردلی تیره

برای ساختن رنگ خردلی تیره، مقداری رنگ نارنجی و زرد را با یکدیگر ترکیب کنید؛ با این تفاوت که مقدار رنگ نارنجی کمی بیشتر از رنگ زرد باشد.

جدول بهترین ست رنگ خردلی

بهترین رنگ ست با خردلی

۱- رنگ آبی سرمه‌ای

آبی سرمه‌ای و زرد خردلی یک ست رنگ کلاسیک است که برای انواع سبک‌های طراحی، از جمله مدرن به خوبی کار می‌کند. این ترکیب رنگ برای کسانی که می‌خواهند از زرد خردلی به عنوان رنگی آرامش‌ بخش استفاده کنند، عالی است؛ زیرا آبی سرمه‌ای به کاهش روشنایی بیش از حد رنگ خردلی کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید این رنگ را در خانه خود ست کنید، پیشنهاد می‌کنیم از آبی سرمه‌ای به عنوان رنگ اصلی استفاده نمایید. به عنوان مثال، می‌توانید از بالشت‌های آبی سرمه‌ای روی مبل‌های زرد خردلی استفاده کنید یا از پرده‌های آبی سرمه ای با دیوارهای خردلی بهره بگیرید.

رنگ خردلی

۲- رنگ سفید

سفید یک رنگ پایه و در عین حال کلاسیک است که تقریبا  با همه چیز از جمله رنگ خردلی ست می‌شود. بسته به نسبت سفید و خردلی، رنگ سفید می‌تواند به کاهش روشنایی زرد خردلی کمک یا آن را برجسته کند.

به عنوان مثال، رنگ سفید با زرد خردلی می‌تواند به ایجاد ظاهری نرم و ظریف کمک کند. از سوی دیگر، استفاده از رنگ سفید باعث افزایش روشنایی رنگ زرد خردلی می‌شود.

اگر بالشت‌های سفید با کاناپه خردلی دارید یا برعکس، رنگ دیوارها را به رنگ خردلی نقاشی کنید. همچنین از بالشت‌های سفید یا خاکستری روشن در کنار کاناپه خردلی یا بالشت‌های خردلی در کنار دیوار خردلی و کاناپه سفید استفاده نمایید. در ضمن این ست رنگ باعث افزایش تمرکز می‌‎شود.

خرید رنگ روغنی گل ماشی ربعی نقشینه

۳- رنگ خاکستری

خاکستری رنگ دیگری است که می‌تواند با بسیاری از رنگ‌های دیگر از جمله رنگ خردلی ست شود. بسته به سایه‌های خاکستری و رنگ خردلی که استفاده می‌کنید، این دو رنگ ظاهری مدرن یا کلاسیک برای دکوراسیون شما ایجاد می‌کنند.

به عنوان مثال، رنگ خاکستری بسیار روشن با رنگ خردلی می‌تواند ظاهری مدرن و تازه ایجاد کند؛ در حالی که خاکستری تیره با خردلی می‌تواند ظاهری کلاسیک و براق به وجود آورد.

همچنین شما می‌توانید از رنگ خاکستری و سفید به عنوان رنگ وسایل اتاق در کنار دیوارهایی به رنگ خردلی استفاده کنید. سفید و خاکستری، یک ست رنگ مناسب برای دیوارهایی به رنگ خردلی است.

رنگ خردلی

۴-  رنگ بژ

رنگ بژ شبیه خاکستری است؛ زیرا می‌توان از آن برای ایجاد ظاهری مدرن یا کلاسیک استفاده کرد. با این حال، رنگ بژ گرمای بیشتری نسبت به خاکستری دارد؛ به همین خاطر انتخاب بهتری برای مدل‌های خاص است.

اگر از رنگ بژ خیلی روشن استفاده می‌کنید، ممکن است به عنوان یک رنگ سفید نامناسب در کنار رنگ خردلی نشان داده شود. همچنین اگر از رنگ بژ خیلی تیره استفاده کنید، به نظر می‌رسد که در حال تلاش برای ایجاد یک طرح رنگی دو رنگ هستید.

بنابراین سایه بی‌نقص رنگ بژ گرمای کافی برای تکمیل رنگ خردلی دارد؛ بدون اینکه چیزی از ظاهر و احساس کلی اتاق کم کند.

خرید رنگ پلاستیک گل ماشی ۱ کیلویی ایران نیپون

۵- رنگ صورتی

رنگ خردلی و صورتی در کنار هم، حس سرگرمی و بازیگوشی را منتقل می‌کنند. این ست رنگ برای کسانی که می‌خواهند اتاقی شاد و جذاب داشته باشند، گزینه ایده‌آلی است.

این دو رنگ همچنین به خوبی با هم کار می‌کنند؛ زیرا هر دو نسبتا سبک هستند، به این معنی که فضا را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. اگر می‌خواهید از این ترکیب رنگ در خانه خود استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از صورتی به عنوان رنگ وسایل و رنگ خردلی به عنوان رنگ غالب دیوار استفاده نمایید.

به عنوان مثال، ممکن است از بالشت‌های صورتی روی مبل خردلی استفاده کنید یا از پرده‌های صورتی با دیوارهای خردلی بهره بگیرید.

رنگ خردلی

۶- رنگ فیروزه‌ای

فیروزه‌ای رنگ دیگری است که با خردلی به خوبی ست می‎شود. این دو رنگ در کنار هم می‌توانند ظاهری جوان و‌ آرام برای محیط ایجاد کنند. فیروزه‌ای روشن در کنار خردلی تیره، گزینه مناسبی برای اتاق پذیرایی و غذاخوری با پنجره‌های بزرگ است.

در همین حال، فیروزه‌ای روشن و تیره با رنگ خردلی روشن می‌تواند به عنوان یک موتیف جذاب برای یک اتاق سفید یا روشن به کار برده شود. این ست رنگ‌های تند، نه تنها دکوراسیون را زنده می‌کنند بلکه محیطی سرگرم‌کننده و جذاب پدید می‌آورند.

۷- رنگ طلایی

ترکیب رنگ خردلی با طلایی و خاکستری در پس زمینه سفید، به اتاق ظاهری فوق‌‍العاده زیبا و جاودانه می‌بخشد. این ترکیب رنگ برای اتاق ناهارخوری یا اتاق پذیرایی گزینه مناسبی است.

۸- سبز روشن

رنگ خردلی و سبز روشن، دو رنگی هستند که به خوبی با هم ست می‌شوند؛ زیرا هر دو روشن هستند و ته رنگ زرد دارند. این ترکیب رنگ حس بهاری و فضای آرام بخش را ایجاد می‎کند.

برای استفاده از این ترکیب رنگ سبز روشن و رنگ خردلی در خانه خود، پیشنهاد می‌کنیم از سبز روشن به عنوان رنگ وسایل و رنگ خردلی به عنوان رنگ اصلی دیوارها استفاده کنید.

رنگ خردلی

قیمت رنگ خردلی

فام خردلی در انواع رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک تولید می‌شود که بسته به نیاز، می‌توانید این نوع رنگ‌ها را تهیه کنید. قیمت هر کدام از انواع رنگ خردلی متفاوت است؛ برای اطلاع از قیمت رنگ روغنی خردلی، رنگ اکریلیک خردلی و رنگ پلاستیک خردلی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ خردلی چیست و بهترین ست رنگ خردلی پرداختیم. رنگ خردلی یک رنگ گرم است که از ترکیب رنگ زرد و نارنجی ساخته می‌شود. بهترین ست رنگ خردلی شامل رنگ سبز، سرمه‌ای، فیروزه‌ای، صورتی و چندین رنگ دیگر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید رنگ خردلی یا گل ماش، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

چه رنگی با فضای داخلی رنگ خردلی می‌آید؟

اگر به دنبال ترکیب رنگ‌های خاصی در مورد رنگ خردلی هستید، یکی از محبوب‌ترین وسایل مورد علاقه مبلمان خاکستری و سفید با دیوارهای خردلی یا دیوارهای خاکستری با مبلمان خردلی است. خردلی همچنین به زیبایی با رنگ‌های آبی تیره، سبز گرم و صورتی کم رنگ ست می شود.

آیا رنگ خردلی برای دیوار مناسب است؟

قبل از اینکه رنگ زرد را از دکوراسیون داخلی خود حذف کنید، به سایه تیره، گرم و پر زرق و برق با ته رنگ‌های خاکی و یا پررنگ و جذاب توجه داشته باشید. در حالی که بسیاری از سایه‎های رنگ زرد در خانه‌های خود دوری می‌کنند، اما استفاده هوشمندانه از رنگ خردلی می‌تواند زیبایی متمایز کننده‌ای به وجود آورد.

آیا خردلی رنگ مناسبی برای اتاق پذیرایی است؟

این یک رنگ غنی است که می‌تواند اتاق پذیرایی را دنج و دلپذیر کند. بنابراین اگر به دنبال ایجاد آرامش در محیط خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ خردلی برای اتاق پذیرایی استفاده کنید.

رنگ خردلی دارای موتیف گرم است یا سرد؟

رنگ خردلی به عنوان یک رنگ گرم شناخته می‌شود.

آیا خردلی و خاکستری با هم ترکیب می‌شوند؟

رنگ خردلی و خاکستری یک ست همه کاره هستند، در واقع این ست رنگ به شما امکان می‌دهند تا رنگ‌های اضافی را برای ایجاد جذابیت در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار دهید.

چه فصلی برای رنگ خردلی مناسب است؟

بهترین فصل برای رنگ‌آمیزی خانه با رنگ خردلی، فصل پاییز است.

چه رنگ‌هایی با یک دیوار خردلی ست می‌شود؟

بهترین پالت رنگ برای یک دیوار برجسته خردلی شامل خاکستری، آبی سرمه ای و صورتی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید