معرفی ترکیب رنگ گل ماشی

رنگ ها نقشی اساسی در زندگی ما دارند. از انتخاب لباس گرفته تا رنگ ماشینی که سوار می شویم یا انتخاب رنگ دکوراسیون خانه رویایی خود، همیشه ما به دنبال بهترین رنگ هستیم. رنگ گل ماشی یکی از رنگ های بسیار محبوبی است که امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد. رنگ گل ماشی جزء رنگ هایی است که سال های سال مورد استفاده قرار می گرفته است. این رنگ به عنوان رنگی بین زرد و نارنجی و چیزی شبیه به اخرایی شناخته می شود. ما در این مقاله به طور کامل نکاتی را در مورد ترکیب رنگ گل ماشی توضیح داده ایم.

طیف های مختلف رنگ گل ماشی

ترکیب رنگ گل ماشی

رنگ گل ماشی در واقع به عنوان پایه ای برای رنگ های دیگر استفاده می شود. رنگ گل ماشی می تواند رنگ هایی مثل استخوانی، رنگ های مایل به قرمز، خردلی، رنگ یا ماهاگونی را در بر بگیرد. این رنگ ها می توانند درصد مختلفی از رنگ های قرمز و سیاه و زرد نیز در خود داشته باشند.

خرید رنگ اکریلیک گل ماشی ۱ کیلویی ایران نیپونخرید رنگ پلاستیک گل ماشی ۱ کیلویی ایران نیپون

رنگ ماش قرمز: این رنگ، مقداری نارنجی مایل به قرمز را در بر گرفته است. در اصل ترکیبی از زرد و نارنجی است و قسمت نارنجی آن کمی مایل به قرمز است.

رنگ گل ماشی روشن و گل ماشی تیره: این رنگ ها به عنوان رنگ های زرد و نارنجی کمرنگ و پررنگ در بازار موجود هستند و به فروش می رسند. این مدل از رنگ ها بیشتر برای نقاشی آبرنگ استفاده می شوند. نقاشی هایی که با این مدل از رنگ انجام می شوند، کمی تیره تر هستند.

خرید محصول

رنگ گل ماشی طلایی: یکی از محبوب ترین مدل ها که از ترکیب رنگ گل ماشی به وجود می آید، رنگ گل ماشی طلایی است. این رنگ به عنوان رنگی بسیار خاص شناخته می شود؛ زیرا از ترکیب رنگ زرد گل ماشی با رنگ زرد کرمی به وجود می آید. این مدل در رنگ های خیلی تیره و خیلی روشن موجود است و می توانید آن را بخرید.

رنگ گل ماشی جگری: این مدل از رنگ ها به عنوان مدل طبیعی رنگ های گل ماشی شناخته می شوند. طیف این دسته از رنگ گل ماشی می تواند از قرمز یا قرمز مایل به نارنجی شروع شود. این رنگ نیز در مدل های تیره و روشن موجود است و می توانید آن را بخرید.

ترکیب رنگ گل ماشی

ترکیب رنگ گل ماشی

  1. رنگ گل ماشی روغنی

برای اینکه بتوانید رنگ گل ماشی روغنی به دست آورید، می توانید رنگ خود را با ماده ساده ای مانند دانه روغنی کرک معمولی ترکیب کنید. بعد از آن می توانید با استفاده از فرمول های لازم، رنگدانه و روغن را به طور یکنواخت در تمام محلول پخش کنید و از ترکیب رنگ گل ماشی با دانه های روغنی، رنگ گل ماشی روغنی داشته باشید. بهترین توصیه ای که می توانیم برای تولید رنگ گل ماشی روغنی داشته باشیم این است که رنگدانه خود را مرحله ای و کم کم به روغن اضافه کنید تا بتوانید رنگ بهتری به دست بیاورید.

خرید رنگ اکریلیک گل ماشی ربعی ایران نیپونخرید رنگ روغنی گل ماشی ۱ کیلویی نقشینه

مواد روغنی بسیار زیادی وجود دارند که به کمک آن ها می توانید رنگ گل ماشی روغنی تولید کنید؛ اما بسیاری از مردم به دلیل ارزان تر بودن و ساده تر بودن، از روغن پرز استفاده می کنند؛ اما با این حال باز هم ترکیب رنگ گل ماشی برای به دست آوردن رنگ روغنی گل ماشی به صرفه نیست حتی اگر از روغن پرز استفاده کنید. بهترین راه برای تهیه رنگ گل ماشی این است که از رنگ روغن های تجاری و آماده گل ماشی استفاده کنید.

  • آبرنگ گل ماشی

ساختن آبرنگ دست ساز یکی از سخت ترین کار هایی است که می توانید انجام دهید؛ زیرا شما باید برای ترکیب رنگ گل ماشی و ساخت آب رنگ با آن، رنگدانه رنگ را به طور کامل، صحیح و یکنواخت در صمغ عربی ترکیب کنید تا رنگ خوبی به دست بیاید و بتوانید با آن رنگ آمیزی انجام دهید. تعدادی تکنیک در اینترنت وجود دارند که به کمک آن ها می توانید رنگدانه ها را به صمغ عربی اضافه کنید تا بتوانید آبرنگ خود را بسازید. برای این کار باید زحمت زیادی بکشید و آموزش های اینرنتی زیادی را دنبال کنید؛ به همین دلیل بیشتر توصیه می شود از تولید آبرنگ دست ساز با رنگ گل ماشی منصرف شوید و آبرنگ گل ماشی را به صورت آماده از فروشگاه محل خود خریداری کنید. این کار بسیار ارزان تر، ساده تر و سریع تر برای شما تمام می شود و نتیجه نهایی ای که از رنگ خواهید گرفت بهتر خواهد بود.

تماس با ما

  • جوهر گل ماشی

ساخت جوهر با ترکیب رنگ گل ماشی نیاز به دقت و حوصله بسیار زیادی دارد و حتی از دو مورد قبلی نیز سخت تر است؛ زیرا اضافه کردن رنگ دانه های رنگ گل ماشی به صمغ عربی که بتواند در یک قوام بماند و استفاده از آن در خودکار، مشکلی برای خودکار ایجاد نکند کاری بسیار دشوار است؛ به همین دلیل برخی از افراد به جای صمغ عربی از گزینه های جایگزین استفاده می کنند. البته جایگزین کردن نیز بی اشکال نیست و برای شما هزینه زیادی خواهد داشت.

مانند دو نمونه قبلی توصیه می کنیم که از تولید دست ساز آن منصرف شوید و به سراغ مدل های تجاری بروید. مدل های تجاری کیفیت بسیار خوبی دارند و هزینه بسیار کمتری از مدل های دست ساز خواهند داشت.

جوهر گل ماشی

جمع بندی

در این مقاله در مورد رنگ آمیزی و ترکیب رنگ گل ماشی صحبت کردیم. در ابتدا در مورد ماهیت این رنگ و طیف رنگی آن توضیح دادیم. سپس به ترکیب های آن اشاره کردیم. متوجه شدیم که ساخت رنگ های روغنی و ساخت جوهر و آبرنگ با استفاده از رنگ گل ماشی، یکی از سخت ترین کار هایی است که می توانید انجام دهید. ساخت آن ها به صورت دست ساز زمان زیادی را از شما خواهد گرفت و معمولا نتیجه خوبی نیز نخواهید گرفت؛ به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما از مدل های تجاری استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید