ترکیب رنگ صدفی؛ تلالو رنگ‌ها

رنگ صدفی جزو آن دسته از‌ رنگ‌هایی است که وقتی روی دیوار می‌نشیند، ظاهر دکوراسیون خانه را از این رو به آن رو می‌کند. این رنگ برگفته از رنگ صدف‌های دریایی است که امروزه به ۲ صورت آماده (قوطی) و پودری تولید می‌شود. علاوه بر این، رنگ صدفی در کارهای هنری نیز کاربرد زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم تا درباره ترکیب رنگ‌ صدفی و نحوه ساخت آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

رنگ صدفی

رنگ صدفی یکی از انواع رنگ‌های خانواده سفید است که برای نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ یک رنگ مایل به سفید است که رگه‌های صورتی دارد.

علاوه بر این، رنگ صدفی به صورت اکلیل دار شناخته می‌شود؛ به طوری که رنگ صدفی مورد نظر شما باید درخشش یا تلالو کافی را الز طریق اکلیل موجود در رنگ داشته باشد تا به پالت رنگ صدفی نزدیک گردد. با این توضیحات، رنگ ساخته شده از پودر صدفی، به این ویژگی نزدیک است.

سفید صدفی چه رنگی است

سفید صدفی یک رنگ عاجی روشن یا مایل به سفید است که ته رنگ مایل به خاکستری یا بژ دارد.

جدول مشخصات رنگ صدفی

رنگ صدفی از ترکیب چه رنگ‌هایی است

رنگ صدفی از ترکیب ۲ رنگ سفید و مقدار کمی صورتی به دست می‌آید. در حال حاضر این رنگ به دو صورت آماده و پودری به فروش می‌رسد. در ادامه به موضوع نحوه ساخت رنگ صدفی می‌پردازیم تا شما بتوانید به راحتی این رنگ را در خانه درست کنید.

رنگ صدفی

نحوه ساخت رنگ صدفی

همانطور که پیشتر اشاره شد، رنگ صدفی به ۲ صورت پودری و آماده در دسترس است. رنگ صدفی آماده توسط کارخانجات تولیدی تهیه و تولید می‌گردد.

اگر به دنبال درست کردن این رنگ هستید، ابتدا باید بدانید که چه نوع فام صدفی را مد نظر دارید. به طور مثال اگر قصد ساخت رنگ صدفی روغنی را دارید، پس از ترکیب رنگ سفید و صورتی، نیاز است که مقداری تینر به آن اضافه کنید تا رنگ قابل استفاده باشد.

خرید محصول

همچنین اگر قصد درست کردن رنگ صدفی اکریلیک را دارید، پس از ترکیب سفید و صورتی، مقداری آب برای رقیق شدن رنگ اضافه کنید. پس از این مرحله، رنگ آماده اعمال بر روی سطوح مختلف است.

روش دوم ساخت رنگ صدفی، از طریق پودر انجام می‌شود. ابتد مقداری روغن جلا را در ظرف بریزید و سپس پودر صدفی به آن اضافه کنید. پس از این مرحله، محلول پودر و روغن جلا را هم بزنید تا یک ماده یک دست بدست آید. در این جا شما می‌توانید ترکیب آماده شده را بر روی سطوح مختلف مورد استفاده قرار دهید.

رنگ صدفی

رنگ صدفی دیوار

خیلی کم پیش می‌‌آید که با دیدن رنگ صدفی دیوار، عاشق آن نشوید. این رنگ وقتی بر روی دیوار خانه می‌نشیند، همه اعضای خانواده و مهمانان را مجذوب خود می‌کند. به طوری که انگار در کف دریا کنار صدف‌های دریایی نشسته باشید.

برای اینکه بتوانید رنگ صدفی را بر روی دیوار اعمال کنید، ۳ نوع رنگ وجود دارد: رنگ روغنی، رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک. رنگ‌های پایه آب مانند اکریلیک و پلاستیک، با اضافه کردن مقداری آب به آن، قابل استفاده است.

از طرفی برای رنگ صدفی روغنی، شما می‌توانید از تینر استفاده کنید. همچنین استفاده از پودر صدفی نیز توصیه می‌شود؛ در ضمن فراموش نکنید که حلال پودر صدفی، روغن جلا است. در واقع برای درست کردن پودر صدفی، مقداری روغن جلا را به ترکیب اضافه کنید تا محلول شما قابل استفاده شود.

رنگ صدفی کاربردهای مختلفی در دکوراسیون داخلی و بیرونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دیوار، سقف، نمای بیرونی و … اشاره کرد.

رنگ صدفی مرواریدی

این رنگ ترکیبی از طوسی و قهوه‌ای روشن است که در اغلب موارد برای رنگ موی زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته استفاده از این رنگ محدود به رنگ مو نیست و شما می‌توانید این رنگ را برای دیوار، مبلمان و سایر وسایل تزئینی دکوراسیون خانه استفاده کنید.

رنگ صدفی

رنگ صدفی دودی

رنگ صدفی دودی رنگی است که از ظاهر و بافت صدف‌های دریایی الهام گرفته می‌شود. این رنگ به عنوان یک رنگ خنثی با تنالیته سرد است که ته رنگ آبی مایل به خاکستری دارد. مهم‌ترین نماد رنگ صدفی دودی، آرامش و ظرافت است.

صدفی دودی را می‌توان به روش‌های مختلفی در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد، از جمله دیوارها و مبلمان، گزینه مناسبی برای رنگ صدفی دودی در دکوراسیون هستند.

این رنگ به خوبی با رنگ‌های روشن مانند خاکستری یا آبی ست می‌شود. به طوری که قرار گرفتن این رنگ‌ها در کنار یکدیگر، تضمین کننده آرامش در محیط خانه است. همچنین شما می‌توانید رنگ صدفی دودی با رنگ‌های گرم مانند بژ، کرم و طلایی ترکیب کنید تا فضایی دلپذیر و رویایی برای محیط داخلی فراهم آورید. 

رنگ صدفی

رنگ صدفی چوب چه رنگی است

رنگ صدفی چوب، یک رنگ سفید است که مقداری صورتی در آن دارد. رنگ کردن چوب با رنگ صدفی، جلوه‌ای خاص به دیزاین خانه شما می‌دهد. از جمله وسایلی که شما می‌توانید آن را با رنگ صدفی رنگ آمیزی کنید می‌توان به مبلمان، میز ناهارخوری، صندلی، چهارچوب تختخواب به همراه میز مطالعه و تلویزیون اشاره کرد.

رنگ صدفی چوب

یکی از راه‌های ساده برای ساختن رنگ صدفی چوب، استفاده از صدف‌های طبیعی در کنار چسب چوب و رنگ صدفی است. با درست کردن این رنگ، به راحتی می‌توانید وسایل چوبی دکوراسیون منزل خود را رنگ‌ آمیزی کنید. با این حال، ساختن رنگ صدفی چوب چگونه است؟ با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه می‌توان رنگ صدفی را به صورت طبیعی ساخت و مورد استفاده قرار داد.

ابتدا مواد مورد نیاز شامل صدف طبیعی، چسب چوب و رنگ صدفی را برای این کار تهیه کنید. سپس صدف‌ها را بشویید و اجازه دهید تا خشک شود. با استفاده از چسب چوب، صدف‌ها را به چوب بچسبانید و بر روی آن رنگ صدفی بزنید.

رنگ صدفی مبل

یکی از موارد استفاده رنگ صدفی، مبلمان خانه است. برای اینکه بتوانید رنگ صدفی را بر روی چوب مبل پیاده کنید، باید از رنگ‌‎های پایه روغنی استفاده نمایید. در حال حاضر این نوع رنگ‌ها در فروشگاه‌های مختلف موجود است.

بهترین ست رنگ صدفی چوب مبل، رنگ‌‍ های سرمه‌ای و صورتی است که می‌تواند فضای مدرن را به خانه شما بیاورد. در ضمن پیش از اجرای این رنگ بر روی چوب مبلمان، حتما از کاور رنگ استفاده کنید تا از ریختن رنگ بر روی سایر وسایل خانه شما، جلوگیری شود.

رنگ صدفی

رنگ مبل صدفی نقره ای

رنگ نقره‌ای صدفی یک رنگ ظریف است که به خوبی با سایر رنگ‌ها ست می‌شود. در زمینه مبلمان دکوراسیون داخلی، صدفی نقره ای می‌تواند جلوه ای از زرق و برق مدرن را به محیط خانه شما اضافه نماید.

هنگام طراحی اتاقی با مبل صدفی نقره ای، انتخاب‎های رنگی زیادی برای تم دکوراسیون خود دارید. یکی از گزینه‌های محبوب این است که آن را با دیوارهای سفید و شفاف ترکیب کنید. اگر رنگ‌های گرم‌ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید دیوارهای بژ یا خاکستری روشن را انتخاب کنید تا فضایی دنج و جذاب به وجود آورید

علاوه بر این، در یک محیط دراماتیک، نقره ای صدفی را می‌توان با طیف‌های تیره تر مانند مشکی، آبی تیره یا آلبالویی ست کرد.

رنگ سفید صدفی برای دیوار

استفاده از رنگ سفید صدفی برای دیوارها، فضایی آرام و دلنشین برای خانه ایجاد می‌کند. به ویژه اگر این رنگ برای دیوارهای اتاق خواب و حمام مورد استفاده قرار گیرد. زیرا در این محیط‌ها، آرامش به رکن اصلی دیزاین شناخته می‌شود.

در اتاق پذیرایی، دیوارهای سفید صدفی می‌توانند به ایجاد فضایی دنج و جذاب کمک کنند؛ به‌ویژه وقتی با وسایل گرم و طبیعی مانند فرش پشمی یا پرده‌های کتانی همراه شوند.

سفید صدفی را می‌توان با رنگ‌های متنوع دیگری نیز ست کرد تا ظاهری متفاوت ایجاد کند. در یک فضای مدرن، ست کردن دیوارهای سفید صدفی با مبلمان زغالی یا آبی تیره، می‌تواند فضایی خنک و زیبا به وجود آورد. همچنین در یک فضای سنتی، ترکیب سفید صدفی با طیف‌های ملایم صورتی یا سبز مریم گلی، منجر به ایجاد فضایی گرم و جذاب می‌شود.

ترکیب رنگ صدفی دیوار

بهترین ترکیب رنگ‌ها با رنگ صدفی برای دیوار عبارتند از:

۱- سفید صدفی و بژ: از رنگ بژ برای مبلمان، دکور و منسوجات و از رنگ سفید صدفی برای دیوار استفاده کنید. این ست آرامش را به همراه دارد.

۲- سفید صدفی و سرمه ای: در ترکیب با رنگ سفید صدفی، سرمه‌ ای می‌تواند ظاهری کلاسیک و خاص ایجاد کند. رنگ سفید صدفی دیوار را در کنار  رنگ سرمه ای کوسن‌ها و پرده ها استفاده کنید.

۳- سفید صدفی و صورتی: این ترکیب برای اتاقی که زنانه و ملایم به نظر می‌رسد، عالی است. پرده‌ صورتی در کنار دیوار به رنگ سفید صدفی، احساس آرامش را به ارمغان می‌آورد.

۴- سفید صدفی و زغالی: برای ایجاد ظاهری مدرن و شیک، سعی کنید رنگ سفید صدفی را با رنگ زغالی ترکیب کنید. برای مبلمان و دکور از رنگ زغالی و برای رنگ دیوار از رنگ سفید صدفی استفاده نمایید.

۵- سفید صدفی و سفالی: این یک ترکیب گرم و خاکی است که منجر به ایجاد یک فضای دنج و دلپذیر می‌شود.

ترکیب رنگ سفید صدفی روغنی

رنگ‌هایی که با رنگ سفید صدفی روغنی ست می‌شوند، عبارتند از:  

  • رنگ سفید صدفی روغنی + صورتی روشن
  • رنگ سفید صدفی روغنی + هلویی
  • رنگ سفید صدفی روغنی + مرجانی
  • رنگ سفید صدفی روغنی + آبی کم رنگ
  • رنگ سفید صدفی روغنی  + سبز دریایی

ترکیب رنگ سفید صدفی اکریلیک

ترکیب سفید صدفی اکریلیک یک نوع رنگ سازگار با محیط زیست است که دوام بالایی دارد. این رنگ به راحتی تمیز می‌شود و در برابر محو یا زرد شدن در طول زمان، مقاوت می‌کند.

رنگ اکریلیک سفید صدفی معمولا روی دیوارها، سقف و سایر سطوح داخلی برای ایجاد یک روکش صاف و یکنواخت استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن بر روی سطوح بیرونی نیز استفاده کرد، .

تفاوت رنگ صدفی و سفید

امروزه بسیاری از مردم تمایل به استفاده کمتر از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی دارند. فضای کاملا مات و یک دست روشن رنگ سفید موجب شده است که مصرف‌کنندگان به فکر جایگزین‌های جدید برای این رنگ باشند.

یکی از رنگ‌هایی که می‌تواند جایگزین رنگ سفید شود، رنگ صدفی است. اگرچه تنالیته رنگ صدفی شباهت زیادی به رنگ سفید دارد، اما اضافه شدن مقداری از رنگ صورتی به سفید، امکان ایجاد یک رنگ با لطافت را فراهم کرد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر از رنگ سفید فراری هستید و دوست ندارید که آن را برای دیوار خانه خود استفاده کنید، رنگ صدفی یا سفید یا رنگ صدفی بهترین گزینه به نظر می‌رسد.

تفاوت رنگ صدفی با متالیک

مهم‌ترین تفاوت رنگ صدفی اکریلیک نسبت به رنگ متالیک، پایه آب بودن آن است. به طوری که رنگ صدفی پایداری بیشتری از خود نشان می‌دهد. از طرفی رنگ صدفی زمان ماندگاری بیشتری دارد و سازگار با محیط زیست است.

علاوه بر این، رنگ‌های متالیک از نظر فام محدودیت دارند؛ در واقع این نوع رنگ‌ها صرفا در فام نقره‌ای، مسی و طلایی موجود هستند. در حالی که رنگ صدفی در طیف‌های مختلفی تولید می‌شود.

رنگ اکریلیک صدفی

در حال حاضر برندهای مختلفی به تولید رنگ اکریلیک صدفی (تحت عنوان رنگ‌های هنری)، مشغول هستند. از جمله برندهای مطرح در این زمینه می‌توان به شرکت کارن ، شرکت نیوکالر و شرکت ساندورا اشاره کرد. رنگ تولید شده در هر سه برند، قابلیت استفاده برای کارهای هنری و پتینه کاری را دارند.

علاوه بر این، رنگ کریلیک صدفی در نوع براق تولید می‌گردد. از جمله ویژگی‌های رنگ اکریلیک صدفی عبارتند از:

  • ضد آب
  • ضد خراش
  • ضد باکتری و کپک
  • انعطاف‌پذیری
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • بدون بو
  • سازگاری با محیط زیست

رنگ صدفی روغنی

یکی از بهترین رنگ‌‎های موجود در بازار، رنگ روغنی است که قابلیت ضد آب دارد. رنگ صدفی روغنی در دو نوع براق و مات وجود دارد که بسته به سلیقه شما، می‌توانید از آن استفاده کنید. برای خرید رنگ روغنی در دو نوع مات و براق، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید.

رنگ صدفی براق

رنگ صدفی در انواع رنگ‌های روغنی و اکریلیک تولید می‌‎شود که هر کدام دارای دو نوع براق و مات است. نوع براق رنگ روغنی و اکریلیک، نه تنها در برابر آب، رطوبت، نور خورشید و عوامل شیمیایی مقاومت می‌کند بلکه به راحتی قابلیت شستشو دارد. یعنی شما می‌توانید پس از خشک شدن رنگ، آن را بشویید. بنابراین استفاده از رنگ‌ صدفی براق برای محیط‌های مرطوب یا پر از گرد و خاک، توصیه می‌شود.

برای خرید رنگ صدفی براق روغنی یا رنگ صدفی براق اکریلیک، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ سفید صدفی روغنی

رنگ سفید صدفی روغنی، یک رنگ سفید مایل به صدفی است که رگه‌هایی از رنگ بژ درون خود دارد. این رنگ در دو نوع مات و براق تولید می‌شود که نوع مات آن، هیچگونه انعکاسی ندارد. بالعکس در رنگ سفید صدفی روغنی براق، سطح شما نور محیط را منعکس می‌کند. در واقع وقتی سطح براق دیوار، نور را منعکس می‌کند، یعنی دارای سطحی آینه‌ای شکل است.

برای خرید رنگ سفید صدفی روغنی برند سحر، هپالوکس، نیپون، هادی، هاویلوکس، رامین، نقشینه و طیف، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت رنگ پودری صدفی

یکی از موارد کاربردی رنگ پودری صدفی، کار با رزین اپوکسی است که بیشتر برای آثار هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از رنگ پودری صدفی در رزین اپوکسی، حدود یک درصد استفاده کنید. در واقع میزان استفاده از پودر صدفی برای ترکیب با رزین اپوکسی، یک درصد است.

رنگ صدفی

این رنگ پودری که به رنگ پودری صدفی متالیک نیز شناخته می‌شود، دارای تنوع فام بالایی است. از جمله فام‌های رنگ پودری اکلیل دار می‌توان به فام صدفی، مشکی، قرمز، آبی، نارنجی، زرد، بنفش، طلایی، مسی،نقره‌ای و … اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ صدفی و انواع آن پرداختیم. رنگ صدفی یکی از رنگ‌های منحصر به فرد است که غالبا برای کارهای هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، از رنگ صدفی برای دیوار خانه، دکوراسیون داخلی (مبلمان، در، پنجره و …) نیز استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

سوالات متداول

رنگ صدفی از چه ترکیب رنگی درست می‌شود؟

رنگ سفید و مقدار کمی صورتی.

انواع رنگ صدفی کدام است؟

رنگ صدفی در دو نوع روغنی و اکریلیک تولید می‌شود.

نحوه ساخت رنگ پودری صدفی چگونه است؟

مقداری روغن جلا را با رنگ پودری صدفی ترکیب کنید و پس از هم زدن، استفاده نمایید.

مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ صدفی اکریلیک چیست؟

ضد آب و خراش، مقاوم در برابر نور خورشید، سازگاری با محیط زیست و … ، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ صدفی اکریلیک است. 

ممکن است شما دوست داشته باشید