رنگ کردن چوب با اسپری

روانشناسان معتقدند که رنگ کردن قطعات چوبی باعث بهتر شدن روحیه انسان می‌شود؛ زیرا احساس خلق کردن را برای انسان پدید می‌آورد. برای افزایش احساس خلق حین رنگ‌آمیزی چوب، بهتر است از اسپری رنگ استفاده کنید. اسپری رنگ به خاطر شکل و شمایل هنری آن، وقتی در دست شما برای رنگ کردن قطعات چوبی قرار می‌گیرد، حس خلق مجدد چوب را به شما می‌دهد. ضمن اینکه اسپری رنگ چوب، به راحتی و با کمترین امکانات اجرا می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به رنگ اسپری چوب، نحوه اسپری کردن و بهترین برندهای تولیدکننده بپردازیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

اسپری رنگ چوب

یکی از محصولات پر کاربرد برای رنگ‌آمیزی سطوح چوبی، اسپری رنگ است. این محصول به سادگی قابل اجرا است و شما می‌توانید با کمترین امکانات، از اسپری رنگ چوب استفاده کنید.

جدول معرفی اسپری رنگ چوب

اسپری رنگ قهوه‌ای روشن

پر مصرف‌ترین رنگ اسپری برای چوب و قطعات چوبی، رنگ قهوه‌ای روشن است. این رنگ توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود که توصیه می‌کنیم از برند گلریز و گل پخش استفاده کنید.

اسپری رنگ قهوه‌ای روشن، علاوه بر حفظ بافت چوب، زمینه را برای حفظ رنگ طبیعی آن به وجود می‌آورد. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان پیرامون استفاده از رنگ، طبیعی نشان دادن قطعات رنگ‌آمیزی شده است.

اسپری قهوه‌ای روشن گل پخش و گلریز، نه تنها آسیبی به بافت و شکل چوب یا قطعات چوبی شما نمی‌زند، بلکه به واسطه کیفیت مناسب تولید، رنگ طبیعی چوب را به شما می‌دهد؛ به طوری که با مشاهده آن، کسی متوجه رنگ بر روی آن نخواهد شد.

خرید محصول

اسپری رنگ قهوه‌ای سوخته

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، برای خرید اسپری رنگ بهتر است به سراغ به برندهای باکیفیت مانند گل پخش و گلریز بروید. تنوع فام در این دو برند به گونه‌ای است که دست شما را برای انتخاب در حین خرید باز می‌گذارد.

در کنار رنگ قهوه‌ای روشن که مصرف زیادی برای رنگ کردن قطعات چوبی دارد، رنگ قهوه‌ای سوخته نیز این گونه است. این رنگ همانند همتای خود (رنگ قهوه‌ای روشن)، نه تنها به بافت طبیعی چوب آسیبی وارد نمی‌کند بلکه پوشش‌دهی فوق‌العاده بالایی دارد.

خرید اسپری رنگ قهوه ای سیر گلریز

استفاده از اسپری رنگ قهوه‌ای سوخته، به کار رنگ‌آمیزی سرعت می‌بخشد. بنابر سلیقه خود، می‌توانید این ۲ محصول را، از طریق فروشگاه‌های رنگ، چسب و ابزار محل خود تهیه کنید. یا اینکه از طریق وب سایت مینیاتور،  به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

رنگ کردن چوب با اسپری رنگ

اسپری رنگ چوب فندقی

خیلی از افراد به دنبال رنگ‌‌های خاص و منحصر به فرد هستند؛ یکی از این نوع رنگ‌ها، رنگ فندقی است که معمولا برای چوب و سطوح چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر ۲ عامل کیفیت و سرعت اجرای رنگ‌آمیزی برای شما مهم است، پیشنهاد می‌کنیم از اسپری رنگ چوب فندقی استفاده کنید.

رنگ کردن وسایل چوبی با اسپری

برای رنگ‌آمیزی وسایل چوبی، ابتدا باید زیرسازی مناسبی صورت گیرد تا از این طریق اطمینان حاصل کرد که رنگ نهایی مقاومت کافی در برابر عوامل مختلف را دارد. 

ابتدا سعی کنید که به وسیله سنباده، سطح یکپارچه و صافی را برای چوب به وجود آورید. هر جایی که از سطح چوب دچار برآمدگی یا فرو  رفتگی بود، می‌توانید آن را از طریق سنباده یکدست نمایید.

اگر قطعات چوبی شما کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از سنباده‌های دستی استفاده کنید. در صورتی که سطوح چوبی بزرگی در اختیار دارید، استفاده از سنباده‌های برقی، زحمت و زمان انجام کار را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

خرید اسپری سبز سیر گلریز

پس از سنباده زدن، نوبت به بتونه‌کاری سطح چوب می‌رسد. نقاطی که دچار فرورفتگی یا سوراخ شده‌اند را به وسیله بتونه مخصوص چوب پر کنید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود. پس از خشک شدن، بررسی کنید که آیا بتونه فروکش کرده یا نکرده است. در صورتی که بتونه فروکش کرده باشد، نیاز است که اعمال بتونه‌ را تکرار کنید.

وقتی سطح چوبی بتونه زده شد، اجازه دهید خشک شود و سپس اقدام به اجرای لایه اول رنگ به وسیله اسپری رنگ بر روی سطح چوب کنید. پس از رنگ‌آمیزی لایه اول، اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.

در آخر نیز لایه دوم را به وسیله اسپری رنگ بر روی سطح قطعات چوبی اعمال کنید و اجازه دهید تا به طور کامل خشک گردد. در اینجا شما باید یک محصول چوبی رنگ‌آمیزی شده مواجه هستید که قابلیت استفاده دارد.

رنگ کردن چوب با اسپری رنگ

طرز تهیه و ساخت بتونه چوب در منزل

برای درست کردن بتونه مخصوص سطوح چوبی، به مواد مانند خاک چوب، سیریش، چسب چوب و پودر رنگ نیاز دارید. ابتدا به مقدار لازم، خاک چوب را با سیریش ترکیب کنید و سپس چسب چوب را به آن اضافه نمایید. مخلوط را هم بزنید تا به صورت خمیری در بیاید.

پس از اینکه مخلوط به صورت خمیری شکل درآمد، نسبت به رنگ سطح چوب مورد نظر، پودر رنگ را به آن اضافه کنید و هم بزنید. برای هم زدن نیز می‌توانید از یک تکه چوب یا همزن برقی استفاده نمایید.

لازم به توضیح است که نسبت ترکیب هر کدام از متریال‌های اشاره شده تقریبی و بر اساس سطح کار درنظر گرفته می‌شود. با این حال اصول کلی ترکیب متریال در ساخت بتونه مخصوص چوب بدین شرح است که مقدار خاک چوب باید بیشتر از سیرش باشد. همچنین مقدار سیریش باید بیشتر از چسب چوب درنظر گرفته شود.

اسپری رنگ چوب مبل

همانطور که پیشتر درباره رنگ‌آمیزی سطوح چوبی گفتیم، این بار نیز برای رنگ‌ کردن چوب مبل، ابتدا سطح آن سنباده زده می‌شود. هدف از سنباده زدن، ایجاد یک سطح صاف و بدون موج است که بتوان دست آخر یک رنگ یکپارچه بر روی چوب مبل مشاهده کرد.

نقاطی از چوب مبل که نیاز به بتونه کاری دارد را بتونه بزنید تا به طور کامل پر شود. پس از اینکه فرآیند بتونه زدن به پایان رسید، اجازه دهید تا خشک گردد. مدت زمان خشک شدن بتونه مخصوص چوب نزدیک به ۲۴ ساعت است.

خرید اسپری رنگ طلایی گل پخش

پس از خشک شدن بتونه، نوبت به تکرار سنباده زدن بر روی سطح بتونه خشک شده می‌رسد. سپس لایه اول رنگ را به وسیله اسپری رنگ بر روی چوب مبل اعمال کنید. نزدیک به ۲۴ ساعت برای خشک شدن لایه اول رنگ زمان بگذارید.

لایه دوم رنگ اسپری را اعمال کنید تا رنگ چوب مبل به حالت اولیه خود بازگردد. وقتی رنگ‌آمیزی سطح چوب مبل به وسیله اسپری رنگ به پایان رسید، اجازه دهید تا خشک شود.

رنگ کردن چوب با اسپری رنگ

در ضمن فراموش نکنید که رنگ کردن چوب مبل به وسیله اسپری رنگ، باید در محیط باز انجام شود. در غیر این صورت، از وجود تهویه و پنجره‌های باز در فضای داخلی خانه، اطمینان حاصل کنید.

همچنین استفاده از کاور رنگ برای جلوگیری از پاشش رنگ اسپری بر روی سایر سطوح، به شدت توصیه می‌شود. برای خرید رنگ اسپری و خرید کاور رنگ، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

بهترین اسپری رنگ برای چوب

در حال حاضر ۲ برند تولیدکننده رنگ اسپری در ایران وجود دارد که جزو بهترین‌ها هستند. این دو برند شامل اسپری گل پخش و اسپری گلریز است که در ادامه به توضیح مختصر هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

۱- اسپری گل پخش

محصولات این شرکت شامل اسپری رنگ عمومی، اسپری رنگ صنعتی، اسپری خودرویی و اسپری رنگ هنری می‌شود که در انواع فام مانند سفید، نقره‌ای، طلایی، مسی، آبی، زرد، مشکی ، نوک مدادی و … است. در ضمن برخی از اسپری‌های برند گل پخش در دو نوع مات و براق تولید می‌گردد.

از جمله مهم‌ترین کاربردهای اسپری گل پخش می‌توان به انواع سطوح اشاره کرد که یکی از پر مصرف‌ترین آن‌ها، سطوح چوبی است. در ضمن شما می‌توانید محصول کلر برپایه رزین اکریلیک در سایز ۳۰۰ میلی‌ لیتر را از برند گل پخش خریداری کنید. این محصول برای سطوح چوبی پر کاربرد است و نه تنها از زرد شدن چوب جلوگیری می‌کند بلکه باعث افزایش مقاومت چوب در برابر نور خورشید، رطوبت و آب می‌شود.

خرید اسپری رنگ زرد سیر گل پخش

همچنین اسپری مشکی مات شرکت گل پخش برای استفاده در سطوح چوبی، پر مصرف است. برای استفاده از این محصول باید بدانید که به سرعت خشک می‌شود و در برابر ضربه و خراش، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

اگر به دنبال رنگ آمیزی و مقاوم‌سازی قطعات چوبی (مانند کائوچو) هستید، پیشنهاد می‌کنیم اسپری سیلیکون گل پخش را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مقایسه برندهای تولید کننده اسپری در ایران، مقاله «معرفی بهترین برندهای تولید کننده اسپری رنگ» را در وبلاگ مینیاتور مطالعه کنید.

در صورتی که قصد خرید انواع اسپری گل پخش مخصوص چوب و قطعات چوبی را دارید، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید برای استعلام قیمت و خرید این محصول، با ما تماس بگیرید.

رنگ کردن چوب با اسپری رنگ

۲- اسپری رنگ گلریز

یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر اسپری رنگ، شرکت گلریز است. شما می‌توانید انواع اسپری در فام‌های مشکی، سفید، سرمه‌ای، قرمز، صورتی، سفید، کرم، آبی، قهوه‌ای، زرد، طوسی، طلایی، نقره‌ای، مسی، بنفش و …  را در سبد محصولات شرکت گلریز مشاهده کنید.

اسپری گلریز در سطوح مختلفی کاربرد دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، سطوح چوبی است. اگر قصد نقاشی یا ترمیم چوب و قطعات چوبی خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به محصولات این برند مطرح بزنید و آن را برای یک بار هم که شده امتحان کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های اسپری گلریز برای رنگ‌آمیزی قطعات چوبی خانه، شامل سرعت بالای خشک شدن، مقاوم در برابر زنگ زدگی، آب، رطوبت و … می‌شود.

در صورتی که قصد خرید اسپری رنگ گلریز را دارید، به وب سایت مینیاتور سر بزنید. با مراجعه به وب سایت، می‌توانید علاوه بر مشاهده قیمت انواع فام، با یک کلیک خرید خود را تکمیل کنید.

رنگ کردن چوب با اسپری رنگ

قیمت اسپری رنگ چوب سفید

اگر به دنبال خرید اسپری رنگ چوب سفید هستید، بهتر است به فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور سر بزنید. ما در وب سایت مینیاتور، انواع اسپری رنگ را برای فروش به شما مشتریان عزیز داریم. بهترین اسپری رنگ چوب سفید تولید شده توسط شرکت گل پخش و گلریز، در بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان قیمت دارد. برای خرید اینترنتی اسپری رنگ، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت اسپری رنگ چوب قهوه‌ای

یکی از پر مصرف‌ترین محصولات شرکت گل پخش و گلریز، اسپری رنگ چوب قهوه‌ای است. این محصول به راحتی با استفاده از یک زیرسازی مناسب، آماده رنگ‌آمیزی می‌شود. جهت اطلاع از قیمت اسپری رنگ چوب قهوه‌ای، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای خرید این محصول با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره رنگ کردن چسب با اسپری، بهترین برندها و نحوه اسپری کردن چوب صحبت کردیم. برای رنگ کردن چوب یا قطعات چوبی، ابتدا باید سطح چوب سنباده و سپس بتونه زده شود و دست آخر، رنگ‌آمیزی گردد. همچنین شما می‌توانید به وسیله اسپری رنگ، مبل خانه خود را نیز رنگ کنید. در ضمن برای ساخت بتونه خانگی، می‌توانید از ترکیب سیریش، چسب چوب و پودر رنگ استفاده نمایید.

سوالات متداول

برای ساخت بتونه مخصوص رنگ چوب، چه موادی استفاده می‌شود؟

با استفاده از ترکیب سیریش، چسب چوب و پودر رنگ، می‌توانید بتونه مخصوص رنگ را به صورت خانگی درست کنید.

بهترین برندهای تولیدکننده اسپری رنگ داخلی کدام است؟

اسپری رنگ گل پخش و اسپری رنگ گلریز.

برای رنگ‌آمیزی قطعات چوبی، مدت زمان خشک شدن لایه اول اسپری رنگ چقدر است؟

فاصله زمانی برای خشک شدن هر لایه رنگ‌آمیزی به وسیله اسپری رنگ، نزدیک به ۲۴ ساعت در نظر گرفته می‎شود.

قیمت اسپری رنگ چقدر است؟

قیمت انواع اسپری بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است.

پر کاربردترین اسپری رنگ برای وسایل چوبی کدام است؟

اسپری رنگ قهوه‌ای روشن و سوخته، جزو پر کاربردترین رنگ‌های مورد استفاده برای سطوح چوبی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید