معرفی رنگ ساختمانی سه بعدی یا رنگ سه بعدی ساختمان

رنگ سه بعدی ساختمان یا رنگ ساختمانی سه بعدی چیست؟ یکی از قابلیت‌های رنگ ساختمان، اجرا به صورت سه بعدی است. یعنی شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای و وسایل مختلف، جلوه‌ای سه بعدی برای محیط خانه خود به وجود آورید. بهترین راه برای انجام این کار، استفاده از شابلون است که توانایی‌های زیادی در این زمینه دارد. همچنین استفاده درست از چیدمان مبلمان، پرده‌ها، آکسسوار و حتی نور نیز، تاثیر زیادی بر خلق رنگ سه بعدی در محیط داخلی می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ ساختمان سه بعدی، انواع، مزایا و کاربردهای آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ سه بعدی

همه ما اغلب رنگ سه بعدی را به عنوان نقاشی خیابانی می‌شناسیم. زیرا رنگ سه بعدی بیشتر در محیط خیابان اجرا شده است. البته منظور این نیست که رنگ سه بعدی تنها برای خیابان طراحی شده است، بلکه شما می‌توانید این رنگ را در خانه و محیط داخلی نیز استفاده کنید. اجرای رنگ سه بعدی کار سختی نیست؛ بلکه تنها به یک مقدار ابزار و مقدار زیادی خلاقیت نیاز دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که رنگ سه بعدی ساختمان یا رنگ ساختمان سه بعدی به چه صورت اجرا می‌شود.

رنگ سه بعدی اتاق خواب

در نگاه اول شاید این احساس وجود داشته باشد که اتاق خواب نباید به صورت سه بعدی رنگ آمیزی شود. دلیل اصلی این است که احتمال سرگیجه گرفتن پیش از خواب وجود دارد. اما آیا شما چنین تصوری دارید؟ فکر می‌کنید که رنگ سه بعدی برای اتاق مناسب نیست. البته که این حرف تا حدودی درست است اما شما باید بدانید که در اتاق خواب، انتخاب طرح در اولویت قرار دارد. یعنی بیشتر از اینکه رنگ سه بعدی ممکن است برای شما در اتاق خواب چالش ایجاد کند، انتخاب طرح چالش بیشری به همراه خود می‌آورد. بنابراین سعی کنید در انتخاب طرح رنگ سه بعدی اتاق خواب، دقت کافی را داشته باشید.

رنگ سه بعدی سقف

 یکی از سطوحی که رنگ سه بعدی آنجا را فوق‌العاده جذاب می‌کند، سقف است. شما برای سه بعدی زدن رنگ بر روی سقف، کار سختی پیش روی ندارید. این کار در صورتی ممکن است که ابزارهای لازم را داشته باشید. از جمله ابزارهای مهم می‌توان به شابلون اشاره کرد. شابلون ابزاری است که اجرای رنگ سه بعدی را آسان می‌کند. امروزه شما می‎توانید انواع شابلون را به صورت آماده و دستی تهیه کنید. برای خرید انواع شابلون طرح رنگ سه بعدی، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه نمایید.

در مرحله دوم برای رنگ سه بعدی سقف، باید به فام آن توجه کنید. اینکه چه رنگ‌های یا فام‌هایی را برای رنگ آمیزی استفاده نمایید. شما برای رنگ سقف سه بعدی می‌توانید از رنگ‌های طبیعی، گرم، تیره و پایه استفاده کنید. به طور مثال استفاده از رنگ طبیعی مانند سبز و آبی در کنار رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای و مشکی، طراوت خاصی به سقف می‌دهد.

همچنین استفاده از رنگ‌های پایه و روشن مانند سفید و خاکستری به همراه رنگ‌های گرم مانند قرمز، زرد، نارنجی و هلویی، فضای کلاسیک و در عین حال مدرن را به خانه شما می‌آورد. بنابراین رنگ سه بعدی سقف را با دقت انتخاب و اجرا کنید.

رنگ دیوار سه بعدی

بدون اغراق باید گفت که رنگ دیوار سه بعدی باعث سرمستی و شادی در خانه‌های امروزی می‌شود. شما با رنگ آمیزی دیوار خانه به صورت سه بعدی، می‌توانید شادی و اعتماد به نفس درونی را به خود هدیه بدهید. مگر می‌شود فضای سه بعدی رنگ بر روی دیوار پیاده شود، اما احساس خوشحالی به سراغ شما نیاید. پیشنهاد فروشگاه اینترنتی مینیاتور این است که اگر علاقه به رنگ سه بعدی ساختمان دارید، هر چه زودتر دست به کار شوید و دیوار اتاق پذیرایی، آشپزخانه، خواب، نمای بیرونی، حیاط و حتی درب را به صورت سه بعدی رنگ آمیزی کنید.

آموزش رنگ ساختمانی سه بعدی

اجرای رنگ سه بعدی در سطوح مختلف یک ساختمان با استفاده از تکنیک‌‎های مختلف امکان‌پذیر است. برخی از روش‌های رایج عبارتند از:

نقاشی تکنیکی است که یک توهم نوری ایجاد می کند و باعث می شود یک سطح صاف سه بعدی به نظر برسد. این می تواند برای ایجاد نقاشی‌های دیواری پیچیده و واقع‌گرایانه بر روی دیوارهای یک ساختمان استفاده شود و تصور یک تصویر سه بعدی را به شما بدهد.

اجرای رنگ سه بعدی در سطوح مختلف می‌تواند ساختمان را به یک جاذبه بصری چشم نواز و هیجان انگیز تبدیل کند. همچنین می‌توان از آن برای انتقال پیام، گفتن داستان یا ایجاد یک تجربه سرگرم کننده و به یاد ماندنی برای مهمانان یا اعضای خانواده استفاده کرد.

رنگ ساختمانی سه بعدی

رنگ ساختمانی سه بعدی

رنگ سه بعدی دیوار

چند نکته برای انتخاب رنگ دیوار سه بعدی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • هدف اتاق را در نظر بگیرید: اگر اتاق خواب است، سایه‌های آرامش بخش آبی، سبز یا بنفش را انتخاب کنید. برای اتاق پذیرایی یا اتاق ناهارخوری، از رنگ‌های گرم و خاکی مانند قرمز، نارنجی یا زرد استفاده نمایید.
  • نورپردازی: میزان و نوع روشنایی اتاق را در نظر بگیرید. رنگ‌های تیره، نور بیشتری را جذب می‌کنند و اتاق کوچک را کوچک‌تر همیشه نشان می‌دهند. از سوی دیگر، رنگ‌های روشن‌تر نور بیشتری را منعکس می‌کنند و باعث ایجاد فضای بیشتری می‌شوند.
  • مکمل دکور: رنگی را برای مبلمان، پرده‌ها و سایر آکسسوار موجود در اتاق انتخاب کنید که مکمل طرح شما باشد.
  • نمونه رنگ‌ها را آزمایش کنید: تکه‌های کوچک آزمایشی با رنگ‌های مختلف را روی دیوار بکشید و چند روز قبل از انتخاب نهایی آنها را بررسی نمایید.

رنگ سه بعدی پشت تلویزیون

پنل‌های دیواری سه بعدی می‌توانند ظاهری جذاب و منحصر به فرد در پشت تلویزیون شما ایجاد کنند. این پنل‌ها در رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌های متنوعی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که متناسب با سبک خود یکی را انتخاب کنید. با این حال، توصیه می شود از پنل‌های آلومینیومی با جلوه سه بعدی خودداری کنید؛ زیرا می‌توانند بازتاب‌های ناگهانی ایجاد کنند.

مبلمان و دکوراسیون

رنگ آمیزی دیوار پشت تلویزیون به رنگ تیره و کم صدا می‌تواند حسی نمایشی بدهد و تجربه تماشای تلویزیون شما را بیشتر کند. خاکستری تیره انتخاب محبوبی برای ایجاد محیطی بزرگ به حساب می‌آید. رنگ‌های تیره همچنین می‌توانند به تعادل یک اتاق بیش از حد روشن کمک کنند و رنگ‌های روی صفحه را واضح‌تر نشان دهند.

اگر می خواهید تلویزیون شما بدون جلب توجه بیش از حد در پس زمینه ترکیب شود، از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌های خاکی یا طبیعی حس آرامش را در اتاق ایجاد کرده و در عین حال به شما این امکان را می‌دهد تا اطراف تلویزیون را با تصاویر هنر تزئینی رنگ آمیزی  نمایید.

به یاد داشته باشید، انتخاب رنگ پشت تلویزیون شما در نهایت به تمایلات شخصی شما و زیبایی‌شناسانه شما بستگی دارد که می خواهید در فضای خود به دست آورید. شرایط نور اتاق و نحوه تعامل رنگ با صفحه تلویزیون را در نظر بگیرید. رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید و ببینید کدام یک تجربه تماشای شما را بیشتر می‌کند.

رنگ سه بعدی اتاق

اجرای یک طرح رنگی سه بعدی برای یک اتاق شامل انتخاب رنگ برای دیوارها، سقف و کف است تا ظاهری منسجم و از نظر بصری جذاب ایجاد کنند. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توان برای اجرای یک رنگ سه بعدی اتاق انجام داد:

۱- انتخاب رنگ غالب: رنگی را انتخاب کنید که رنگ اصلی اتاق است. این رنگ می‌تواند یک رنگ خنثی مانند بژ، خاکستری یا سفید یا یک رنگ پر جنب و جوش تر مانند آبی، سبز یا زرد باشد.

۲- رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید: دو یا سه رنگ را انتخاب کنید که مکمل رنگ غالب باشد. چند نمونه از رنگ‌های مکمل عبارتند از آبی و نارنجی، بنفش و زرد، و سبز و قرمز.

۳- انتخاب رنگ برای سقف و کف: از سقف و کف می‌توان برای افزودن عمق و بعد به اتاق استفاده کرد. رنگی را برای سقف انتخاب کنید که نه تنها مکمل رنگ دیوار باشد بلکه چند درجه روشن تر یا تیره تر بنظر برسد. همچنین رنگی را برای کف اتاق انتخاب کنید که با رنگ‌های دیوار و سقف متضاد باشد، مانند چوب تیره یا کاشی.

۴- اضافه کردن بافت را در نظر بگیرید: پوشش‌های دیواری بافت دار می‌توانند به اتاق عمق و جذابیت بدهند. استفاده از شابلون رنگ، بهترین انتخاب برای اضافه کردن بافت در محیط اتاق است.

چگونه نقاشی سه بعدی انجام دهیم؟

رنگ سه بعدی پذیرایی

مرحله ۱: یک طرح رنگی را انتخاب کنید

اولین قدم برای پیاده‌سازی رنگ سه بعدی در اتاق پذیرایی، انتخاب طرح رنگ است. به عنوان مثال، در صورتی که وجود آرامش در میحط اتاق برای شما مهم است، بنابراین بهتر است رنگ‌های آبی و سبز را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید فضایی پر جنب و جوش و پر انرژی داشته باشید، رنگ های نارنجی و زرد، انتخاب مناسبی است.

مرحله ۲: رنگ را انتخاب کنید

هنگامی که یک طرح رنگی را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب رنگ دیوار می‌رسد رنگ دیوار باید مکمل طرح رنگی باشد که انتخاب کرده‌اید. استفاده از دو یا سه سایه مختلف از یک رنگ را برای ایجاد عمق و بعد در نظر بگیرید.

مرحله ۳: مبلمان و دکوراسیون را در رنگ‌های مکمل انتخاب کنید

برای ایجاد ظاهری منسجم و جذاب از نظر بصری، مبلمان و دکور را در موتیف رنگ‌های مکمل انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر طرح رنگ شما آبی و سبز است، به اضافه کردن قطعات برجسته در سایه‌های فیروزه‌ای یا نیلی فکر کنید.

مرحله ۴: بافت را اضافه کنید

افزودن بافت به اتاق پذیرایی می تواند به ایجاد یک جلوه سه بعدی کمک کند. استفاده از کاغذ دیواری بافت‌دار یا اضافه کردن فرش، پرده، هنر دیواری یا شابلون طرح‌دار، توصیه می‌شود.

مرحله ۵: از روشنایی به صورت کاربردی استفاده کنید

استفاده کاربردی از روشنایی  به افزایش جلوه سه بعدی در اتاق پذیرایی کمک می‌کند. از نورپردازی تاکیدی برای برجسته کردن آثار هنری یا تزئینات دیگر استفاده کنید.

آموزش رنگ اپوکسی سه بعدی

۱- آماده‌سازی سطح: آماده‌سازی مناسب سطح، کلید موفقیت آمیز بودن پوشش رنگ اپوکسی سه بعدی است. سطح باید تمیز، خشک و عاری از هرگونه زباله، روغن یا سایر آلودگی‌ها باشد.

۲- مخلوط کردن: رنگ اپوکسی سه بعدی از دو جزء تشکیل شده است که شامل رنگ و هاردنر می‌شود. مهم است که آن‌ها را به نسبت مناسب مخلوط کنید.

۳- کاربرد: استفاده از رنگ اپوکسی سه بعدی نیاز به مهارت و تخصص دارد. رنگ باید به طور یکنواخت و بدون حباب هوا اعمال شود. برای این کار، بهتر است از غلطک یا قلم مو استفاده کنید. برخی از افراد همچنین از ماله برای ایجاد یک روکش صاف استفاده می‌کنند.

۴- خشک شدن: پس از اعمال، رنگ اپوکسی سه بعدی باید به درستی عمل کند. بسته به دما، رطوبت و ضخامت پوشش، این رنگ می‌تواند بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول بکشد.

۵- اقدامات احتیاطی ایمنی: همیشه هنگام کار با رنگ اپوکسی سه بعدی از وسایل ایمنی مناسب مانند دستکش، عینک و ماسک استفاده کنید. محل را به خوبی تهویه کنید و از استنشاق بخار خودداری نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ ساختمانی سه بعدی پرداختیم. خیلی از افراد تمایل دارند که دیوار خانه خود را به صورت سه بعدی طراحی و رنگ آمیزی کنند. بهترین وسیله برای سه بعدی شدن خانه، استفاده از ابزارهایی مانند شابلون رنگ است. علاوه بر شابلون رنگ، شما می‌توانید با تنظیم نور و چبدمان درست آکسسوار، به ایجاد رنگ سه بعدی بر روی دیوار کمک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

چگونه نقاشی سه بعدی انجام دهیم؟

از کشیدن سایه اجسام در نقاشی خود استفاده کنید. قلم مو خود را طوری قرار دهید که خطوط سایه شما را دنبال کند. با استفاده از کنتراست، شابلون رنگ و موقعیت، می‌توانید جلوه سه بعدی را در نقاشی ساختمان به وجود آورید.

هنر خیابانی سه بعدی چگونه انجام می شود؟

فیزیک دانان و هنرمندان ماهر در هنرهای خیابانی سه بعدی با یکدیگر همکاری می کنند و هر کدام از تخصص خود برای ایجاد طرحی سه بعدی و باور پذیر بهره می‌گیرند.

بهترین وسیله برای ایجاد یک طرح سه بدی روی دیوار چیست؟

شابلون رنگ، بهترین گزینه برای ایجاد یک طرح سه بعدی است

ممکن است شما دوست داشته باشید