نحوه پاک کردن چسب قطره‌ای از سطوح مختلف

چگونه می‌توان چسب قطره‌‌ای را پاک کرد؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می‌دهیم که نحوه پاک کردن چسب قطره‌ای از روی لباس، پلاستیک، فلز، چوب، دست، انگشتر، مبل، شیشه، ماشین، فرش، موبایل (گوشی) و عینک چگونه است. اگر به دنبال راهی ساده برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی سطوح مختلف هستید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

«مامان، چجوری چسب قطره‌ای رو از روی فرش پاک کنم؟ بابا، چسب مایع ریخته روی لباسم، چیکارش کنم؟ کدوم آدم ناحسابی روی عینک من چسب ریخته؟ بهروز، ناخنم شده چسب، دارم سکته می‌کنم! مگه روی پلاستیک هم چسب میریزن که تو اینطوری کردی؟». اجازه بدهید مخالف این موضوع باشیم که پاک کردن چسب قطره‌ای یک مشکل بزرگ است. البته که نیست و شما به راحتی می‌توانید با مقداری مواد طبیعی یا شیمیایی، چسب ریخته شده را پاک کنید. با ما همراه باشید؛ زیرا قرار است که به شما روش پاک کردن چسب قطره‌ای از روی لباس، سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی، ناخن، فرش و … را توضیح بدهیم.

نحوه پاک کردن چسب قطره‌ای

برای پاک کردن چسب قطره‌‌ای، نگران چیزی نباشید. ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و سپس ببینید چه کار باید انجام دهید. کار سختی نیست. این موضوع را فراموش نکنید؛ پاک کردن چسب قطره‌ای هم آسان است و هم زمان خیلی خیلی خیلی کمی از شما می‌گیرد. هم می‌توانید از مواد طبیعی مانند سرکه، آب گرم و روغن استفاده کنید؛ هم مواد شیمیایی مانند الکل، استون، مایع ظرفشویی و صابون نیز موثر هستند. در برخی موارد بهتر است از تیغ، کاردک و لیسه هم استفاده کنید.

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی پلاستیک

امروزه انواع پلاستیک‌ها نقش مهمی در زندگی ما انسان‌ها ایفا می‎کنند. به طوری که ۷۰ درصد وسایل، ابزارها و …، از جنس پلاستیک هستند. در صورت ریخته شدن چسب قطره‌ای بر روی سطح پلاستیکی، چه کاری باید انجام داد؟ ساده‌ترین راه، استفاده از یک جسم تیز برای کندن چسب از روی پلاستیک است. اگر این روش احتمال آسیب با پلاستیک را بالا می‌برد، توصیه می‌کنیم از مواد طبیعی مانند ترکیب آب و جوش شیرین، مایع ظرفشویی و انواع روغن‎ استفاده نمایید. در صورتی که مواد طبیعی هم پاسخگوی نیاز شما نبود، می‌توانید از الکل صنعتی، استون و حتی در موارد ضروری از تینر استفاده کنید.

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی فلز

بهترین راه برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی سطوح فلزی، به کار بردن مواد شیمیایی مانند استون است. همچنین استفاده از متانول هم برای پاک کردن چسب قطره‌ای ریخته شده بر روی فلزات نیز توصیه می‌شود. در برخی موارد، فلز شما ممکن است دارای رنگ باشد. برای پاک کردن چسب از روی فلز رنگ شده، استفاده از استون، تینر و متانول نیز مجاز است.

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی چوب

چسب و چوب دو محصول هم تراز هستند. یعنی شما نمی‌توانید این دو محصول را بدون آن یکی استفاده کنید. استفاده از چوب برای ساخت وسایل مختلف، نیاز مبرم به چسب دارد. بنابراین چسب و چوب با هم آمیخته هستند. با این وجود، اگر قرار باشد که چسب را از روی چوب پاک کنیم، چه راهی پیشنهاد می‌شود. ساده‌ترین راه پاک کردن چسب قطره‌‌ای از روی چوب، سنباده است. شما با سنباده کشیدن سطح چوب، به راحتی می‌توانید چسب خشک شده را جدا کنید.

راه دوم، استفاده از استون است. استون یک حلال شیمیایی قوی است که به راحتی می‌تواند چسب قطره‌ای را از چوب جدا کند. در برخی موارد، استفاده از سرکه نیز توصیه شده است. سرکه نیز یک ماده مناسب برای پاک کردن چسب از روی سطوح چوبی محسوب می‌شود.

پاک کردن چسب قطره‌ای

پاک کردن چسب از روی دست

از قدیم گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است. سعی کنید قبل کار با چسب، دستکش بپوشید تا پوست شما آسیب نبیند. در صورتی که چسب بر روی پوست شما ریخته شد، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن را با مایع ظرفشویی، آب گرم، خمیر دندان و مواد طبیعی مانند سرکه، نمک و وازلین پاک کنید. اگر پس از پاک کردن، همچنان چسب وجود داشت، راهی جز استفاده از استون و الکل نیست.

پاک کردن چسب از روی ناخن

برای پاک کردن چسب از روی ناخن، راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های پاک کردن چسب ریخته شده از روی ناخن، استون است. استون یک ماده شیمیایی صنعتی است که به سرعت باعث حذف  چسب از روی ناخن می‎‌شود. علاوه بر این، استفاده از آب و صابون، نمک و ترکیب آب لیمو و آب نیز برای پاک کردن چسب ناخن مناسب است.

از طرفی، خراش دادن چسب از روی ناخن به همراه ریختن روغن‌های گیاهی و حیوانی نیز در پاک کردن چسب قطره‌ای موثر است. بنابراین شما به راحتی می‌توانید با روش‌های گفته شده، اقدام به پاک کردن چسب از روی ناخن کنید.

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی انگشتر

یک راه بسیار ساده برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی انگشتر وجود دارد که شامل شُل کردن رنگ به وسیله آب گرم و دست است. ابتدا مقداری آب گرم بر روی انگشتر بریزید و سپس با دست اقدام به کَندن چسب کنید. راه دوم، استفاده از تیغ برای کندن چسب است. این روش با ریسک زیادی همراه است؛ زیرا ممکن است به بدنه یا سنگ انگشتر، آسیب وارد کند. در صورتی که راهی جز این کار نداشتید، حتما با احتیاط عمل کنید.

پاک کردن چسب قطره‌ای

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی لباس

یکی از مشکلات خیاطان، چرم‌دوزان و بسیاری افراد که با چسب در ارتباط هستند، ریخته شدن چسب بر روی لباس است. بهترین کار، پیشگیری است و شما می‌توانید هنگام کار، از لباس مخصوص کار استفاده کنید که در صورت ریخته شدن چسب بر روی آن، نگران چیزی نباشید.

با این حال، در صورتی که چسب قطره‌ای بر روی پارچه یا لباس شما ریخته شد، نگران نباشید؛ زیرا به راحتی از روی لباس پاک می‌شود. اولین راه این است که لباس خود را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. اگر این کار به قدر کافی پاسخ نداد، می‌توانید از حلال مخصوص چسب قطره‌ای استفاده کنید. استون بهترین ماده شیمیایی برای پاک کردن چسب از روی لباس و پارچه است.

پاک کردن چسب مایع از روی لباس

تا جایی که ممکن است از مواد طبیعی برای پاک کردن چسب مایع از روی لباس استفاده کنید. بهترین مواد طبیعی برای پاک کردن چسب مایع روی لباس، شامل سرکه سفید، روغن لیمو و سایر مواد طبیعی حاوی اسید است. در صورتی که با مواد طبیعی پاک نشد، بهتر است از الکل و استون استفاده کنید.

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی مبل

ابتدا سعی کنید پیش از نشستن مهمان بر روی مبل، کل چسب ریخته شده را پاک کنید. برای پاک کردن، ابتدا باید سطح آن را تمیز کرد. کاردک و لیسه می‌توانند حجم زیادی از سطح چسب را جدا کنند. پس از آن، می‌توانید از استون و الکل استفاده کنید.

پاک کردن چسب قطره‌ای

چسب رازی با چه پاک می‌شود

پاک کردن چسب قطره‌ای رازی کار راحتی است. البته اگر به دو جسم بچسبد، بعید می‌دانیم که پاک شود. البته این بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت که بگوییم چسب رازی کیفیت خوبی دارد و حتما آن را از فروشگاه اینترنتی مینیاتور خریداری کنید. هم تخفیف دارد و هم ارسال رایگان. بهتر از این چه چیزی می‌خواهید. خب، برویم سراغ چگونگی پاک کردن چسب رازی! هم با مواد طبیعی که گفتیم پاک می‌شود و هم با مواد شیمیایی مانند استون و الکل. هر کدام جواب داد، استفاده کنید.

حلال چسب قطره ای

حلال چسب قطره‌ای شامل مواد طبیعی و شیمیایی می‌شود. یعنی برای از بین بردن چسب قطره‌ای و پاک کردن آن از سطوح مختلف، می‌توانید از مواد طبیعی و شیمیایی استفاده کنید. برخی از انواع حلال چسب قطره‌ای عبارتند از:

  • صابون
  • الکل
  • تینر
  • تیغ
  • لیسه
  • کاردک
  • استون
  • سرکه
  • نمک
  • یخ
  • وازلین
  • حرارت

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی بدنه ماشین

امان از چسبی که روی بدنه ماشین بریزد. آدم را بد گرفتار می‌کند. البته این موضوع در قدیم دردسرهای زیادی داشت ولی امروزه با مقداری استون یا الکل، می‌تواند چسب قطره‎ای را از روی بدنه ماشین پاک کرد. کار سختی نیست فقط باید مقداری استون یا الکل را به یک پارچه تمیز آغشته کنید و بر روی بدنه بکشید. فراموش نکنید، حتما بررسی کنید که استون یا الکل، رنگ ماشین شما را پاک نمی‌کند.

پاک کردن چسب قطره ای از روی شیشه ماشین

پاک کردن چسب قطره‌ای کار سختی نیست. یعنی کار سختی نیست که چسب قطره‌ای را از روی شیشه ماشین پاک کرد. مقداری استون یا الکل برای این کار کفایت می‌کند. حتی استفاده از ناخن تیز، تیغ، کاردک و لیسه نیز در پاک کردن چسب شیشه ماشین موثر است.

پاک کردن چسب قطره‌‎ای از روی شیشه

همه ما می‌دانیم که پاک کردن چسب قطره‌ای از روی شیشه یک مشکل بسیار بزرگ است. البته این شوخی را یک فعال توییتری به طنز گفت. برخی کاربران معتقد بودند که هدف او انتشار چنین مطلبی تبلیغ چسب بود که چگونه می‌تواند قدرت خود را به رخ بکشاند. با این برای پاک کردن چسب از روی شیشه، متریال زیر مناسب است:

  • ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی
  • تیغ
  • لیسه
  • کاردک
  • استون
  • الکل
  • تینر
  • سرکه سفید

پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی شیشه

این موضوع درست است که شیشه با شیشه فرق می‌کند اما به طور کل همه شیشه‌ها از یک خانواده هستند. البته باید به کاربرد شیشه‌هایی که چسب روی آن‌ها ریخته می‌شود، توجه کرد. مثلا شیشه عینک با شیشه پنجره تفاوت زیادی دارد. شما نمی‌توانید از موادی که برای شیشه پنجره استفاده می‌کنید برای شیشه عینک نیز به کار ببرید. با این حال، مواد مناسب برای پاک کردن چسب ۱۲۳ از روی شیشه، می‌توان به استون، سرکه، الکل و … اشاره کرد.

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی فرش

یادم می‌آید وقتی کودک بودیم، ناخواسته چسب را بر روی فرش‌های با کیفیتی که در گذشته وجود داشت، می‌ریختیم. بنده خدا مادرمان که چه مصیبت‌هایی از دست ما که نکشید. خب، بگذریم اگر چسب قطره‌ای بر روی فرش‌های بی کیفیت امروز ریخته شد، چه باید کرد؟ خیلی ساده و مجلسی، با آب و صابون چسب را پاک کنید. این روش تضمینی جواب می‌دهد. البته امروزه شامپو فرش هم می‌تواند موثر باشد. امتحانش کنید.

چسب خشک شده روی فرش

وقتی چسب روی فرش می‌ریزد، طبیعی است که ۱۰ دقیقه بعد خشک شود. اگر متوجه ریخته شدن چسب شدید، وقت را تلف نکنید و آن را پاک کنید. یعنی زمان پاک کردن چسب قطره‌ای شروع شده است. در صورتی که متوجه نشدید، حتما آن را با آب و صابون یا شامپو فرش تمیز نمایید. باور کنید زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. بنابراین نیاز نیست که قالی یا فرش خود را به خاطر مقدار کمی چسب، به قالیشویی بسپارید. تحرک، عامل سلامتی است. فراموش نکنید.  😂

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی شیشه گوشی

با گرانی‎هایی که در بازار وجود دارد، خدا نکند که مقداری چسب بر روی شیشه گوشی یا همان گلس بریزد. آدم از درون فرو می‌ریزد که وای چه شد و چه باید کرد؟ البته حق هم باید داد که آدم ناراحت شود. ولیکن راهکارهای زیادی برای از بین بردن چسب قطره ای از روی شیشه گوشی وجود دارد. الکل. بله الکل بهترین ماده برای از بین بردن چسب ریخته شده بر روی شیشه موبایل است. بیشتر از ۲ دقیقه زمان شما را نمی‌گیرد. امتحانش کنید.

پاک کردن چسب قطره ای

چگونه چسب رازی را از روی قاب گوشی پاک کنیم

هر جایی که نشست و برخواست می‌کنیم، همه به چسب رازی مینیاتور اشاره می‌کنند. البته چسب رازی مینیاتور یک برند تولیدکننده چسب نیست، بلکه چسب رازی که توسط فروشگاه اینترنتی مینیاتور به فروش می‎رسد. همه اشاره می‌کنند که هم ارزان است و هم ارسال آن نیازی به یک ریال ندارد.

با این حال، اگر چسب رازی بر روی قاب گوشی شما ریخته شد، چه باید کرد؟ یعنی برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی موبایل چه کاری بهتر است؟ بهترین راه الکل است. اگر الکل دم دست شما نبود، از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون هم نداشتید، همین روغن‌های مایع مخصوص سرخ کردنی هم جوابگوی کار شماست.

پاک کردن چسب قطره‌ای از روی شیشه عینک

به نظر می‌رسد روز به روز از تعداد افراد عینکی کم می‌شود. احتمال دلیل اصلی آن به عمل لیزر چشم برمی‌گردد که باعث می‌شود چشم نیازی به عینک نداشته باشد. با این وجود اگر شما عینکی هستید و از بخت بد بر روی شیشه آن، چسب ریخته شده است، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه چسب را از روی شیشه عینک پاک کنید.

اگر چسب ریخته شده هنوز خشک نشده است، پس سریعتر آن را با آب و مایع ظرفشویی پاک کنید. در صورتی که چسب خشک شده بود، بهترین راه استفاده از الکل، سرکه، استون و حتی تینر است. توجه داشته باشید، پس از پاک کردن چسب از روی شیشه به مواد شیمیایی، حتما کل عینک را با مایع ظرفشویی بشویید.

خرید رنگ، چسب و ابزار مینیاتور

جمع‌بندی

در این مقاله به شما روش‌های مختلف پاک کردن چسب قطره‌‌ای از روی سطوح مختلف را آموزش دادیم. برای اینکه بتوانید چسب قطره ای را از روی لباس، پلاستیک، ناخن و … پاک کنید، اول ببینید ماده مورد استفاده برای سطح یا پوست شما ضرر ندارد. اگر ندارد پس استفاده کنید. اگر ضرر دارد، پس منطقی نیست که استفاده کنید و آسیب ببینید. در این مقاله بالا، همه موارد را با شما در میان گذاشتیم. اگر خواندید، که چه بهتر! اگر نخواندید، پس آن را سیو کنید و بعدا بخوانید.

سوالات متداول

چگونه چسب قطره ای را از روی پوست پاک کنیم؟

بهترین راه برای پاک کردن چسب قطره‌ای از روی پوست، استفاده از آب گرم و صابون است. حتی روغن هم می‌تواند برای این کار موثر باشد.

چگونه چسب قطره ای را از روی لباس پاک کنیم؟

بهتر از است مواد طبیعی استفاده کنید. در صورتی که جواب نداد، به سراغ استون و الکل بروید.

چگونه چسب قطره ای را از روی ناخن پاک کنیم؟

معمولا چسب ناخن را با استون پاک می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید