بهترین رنگ برای درب چوبی منزل

آیا شما هم نمی‌دانید که برای درب چوبی چه رنگی استفاده کنید؟ در این مقاله به بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق، انواع رنگ‌های مناسب برای درب‌های داخلی چوبی، رنگ مناسب درب چوبی، رنگ درب چوبی جدید، کاتالوگ رنگ درب چوبی، رنگ درب چوبی سفید طوسی، رنگ درب گردویی روشن، ترکیب رنگ درب و چهارچوب و بهترین رنگ در اتاق می‌پردازیم. اگر به دنبال یک رنگ زیبا برای در چوبی خانه خود هستید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

گاهی پیش می‌آید که رنگ درب اتاق را دوست نداشته باشید. به همین دلیل دنبال بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق می‌گردید. به نظر شما این نوع تغییر و تحولات برای چیست؟ بسیاری از روانشناسان معتقدند جشن گرفتن زمانی است که هر فردی خانه‌ خود را با وسایل و رنگ‌های زیبا تزئین می‌کند و فضایی گرم و دلپذیر را برای خود، خانواده و مهمانان به وجود می‌آورد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید جذابیت خانه خود را افزایش دهید، انتخاب رنگ مناسب برای درهای چوبی است که روانشناسان نیز توصیه اکید به انجام این کار جهت ایجاد تنوع در محیط خانه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق را بررسی کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

خرید رنگ، چسب و ابزار مینیاتور

رنگ مناسب درب چوبی اتاق

انتخاب بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق به سبک داخلی و تمایلات شما بستگی دارد. با این حال، برای داشتن ظاهری جاودانه و همه کاره در راستای انتخاب بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق، رنگ‌های خنثی مانند بژ، خاکستری یا سفید را انتخاب کنید که به خوبی با طرح‌های دکوراسیون مختلف ترکیب می‌شوند.

علاوه بر این، رنگ‌های تیره‌تر مانند قهوه‌ای تیره یا زغالی می‌توانند حسی از ظرافت را اضافه کرده و کنتراست قابل توجهی را در حال و هوای مدرن خانه ایجاد کنند. سایه‌های روشن‌تر مانند آبی پاستلی یا سبز نیز حس طراوت را القا کرده و در فضاهایی با نور طبیعی کافی به خوبی عمل می‌کنند.

علاوه بر آن، پالت اصلی موجود در خانه خود را در نظر بگیرید و رنگی را انتخاب کنید که مکمل یا متضاد باشد. به طوری که جذابیت و زیبایی فضای زندگی شما را افزایش دهد.

جدول بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق
بهترین رنگ درب چوبینماد
سفیدمعصومیت و پاکی
آبی نفتیرمز و راز
زردشادی و نور
خاکستریمدرن و مینیمال
مشکیوقار و قدرت
سبزطبیعت و آرامش
قرمزگرما، شور و هیجان

انواع رنگ‌های مناسب برای درب‌های داخلی چوبی

از بین رنگ‌های روغنی، اکریلیک و پلاستیک، بهتر است از رنگ روغنی برای درب چوبی اتاق استفاده کنید. این رنگ هم ضد آب است و هم در برابر مواد شیمیایی، انواع حشره، مگس، مورچه و … مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم از رنگ روغنی برای درب چوبی اتاق استفاده نمایید. زیرا جزو بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق است.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ درب چوبی از فروشگاه اینترنتی رنگ مینیاتور

بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق

مهم‌ترین فاکتورها هنگام انتخاب رنگ درب اتاق

برای اینکه بتوانید بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق را به خوبی انتخاب کنید، فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

۱- نمای بیرونی خانه: رنگ در باید با نمای بیرونی خانه شما هماهنگ باشد و ظاهری منسجم ایجاد کند.

۲- سبک معماری خانه: سبک معماری خانه خود را تعیین کنید. خانه‌های سنتی اغلب با رنگ‌های کلاسیک مطابقت دارند، در حالی که طرح‌های مدرن می‌توانند انتخاب‌های جسورانه و غیر متعارف‌تری داشته باشند.

۳- تمایلات شخصی: به سبک خود و حالتی که می‌خواهید منتقل نمایید، فکر کنید. رنگ‌های پر جنب و جوش می‌توانند به اتاق شما شخصیت بدهند؛ در حالی که رنگ‌های خنثی پیچیدگی را ارائه می‌دهند.

۴- نور طبیعی: مقدار نور طبیعی که محیط داخلی شما دریافت می‌کند را در نظر بگیرید. رنگ‌های تیره‌ می‌توانند فضاها را کوچک‌تر نشان دهند، در حالی که سایه‌های روشن‌تر روشنایی محیط را بیشتر می‌کنند.

۵- آب و هوا: در مناطقی که نور خورشید در طول سال غالب است، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در برابر محو شدن مقاومت می‌کنند.

۶- نگهداری: رنگ‌های تیره‌تر ممکن است به تمیز کردن بیشتری نسبت به رنگ‌های روشن نیاز داشته باشند.

بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق

۱- رنگ درب سفید

یک درب چوبی سفید، هم با بسیاری از رنگ‌ها ست می‌شود و هم جذابیت کلاسیک دارد. این رنگ، سبک‌های مختلف معماری، طرح های داخلی و رنگی را تکمیل می‌‎کند و حس وسعت و روشنایی را در محیط خانه به وجود می‌آورد. درب‌های سفید هرگز از مد نمی‌افتند، و انتخابی محبوب و ماندگار برای محیط‌های معاصر و سنتی هستند.

دکور خانه خود را با درب چوبی سفید ست کنید. اثاثیه تیره و موتیف پر جنب و جوش در کنار پس زمینه روشن درب می‌توانند خودنمایی کنند. از بافت‌هایی مانند روکش فلزی یا عناصر طبیعی برای افزودن عمق محیط استفاده کنید. علاوه بر این، از آثار هنری، فرش‌ها یا پرده‌ها برای القای گرما نیز استفاده کرده و شفافیت درب را با رنگ‌های جذاب متعادل نمایید.

جذابیت رنگ درب چوبی سفید در ظرافت و تطبیق‌پذیری همیشگی آن نهفته است. درب‌های سفید حس خلوص، سادگی و وسعت را القا کرده و هر فضایی را دلپذیر و جذاب می‌کنند. این رنگ مانند یک بوم خالی است که امکان هماهنگی آسان با سبک‌های مختلف داخلی و عناصر دکور را فراهم می‌کند.

۲- رنگ درب چوبی آبی نفتی

درب آبی نفتی جذابیت نوستالژیکی را به همراه دارد که یادآور خانه‌های تاریخی و کلبه‌های کنار دریا است. جذابیت هوازده آن، همراه با رنگی ملایم و خاموش، حسی از ظرافت را القا می‌کند. این رنگ درب چوبی نه تنها به خانه شخصیتی پر رمز و راز می‌دهد، بلکه فضایی دلپذیر و صمیمی در آن ایجاد می‌‎کند. به همین دلیل رنگ آبی نفتی انتخابی مناسب برای کسانی است که به دنبال حس نوستالژی و زیبایی کلاسیک هستند.

درب چوبی آبی نفتی را با رنگ‌های مکمل مانند بژ ملایم یا سفید کم‌رنگ ست کنید. همچنین در کنار آن از مبلمان به سبک روستایی استفاده نمایید تا حال و هوای نوستالژیک خانه را تقویت و فضایی منسجم و جذاب به وجود آورد.

همچنین شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای دیوار استفاده کنید. به طور مثال از رنگ‌های کرم و سفید در کنار درب چوبی آبی نفتی بهره بگیرید. تا فضایی دنج در خانه شما ایجاد شود. بنابراین رنگ آبی نفتی جزو بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق است.

بیشتر بخوانید: رنگ آبی نفتی به شکوه خانه شما فکر می‌کند

۳- رنگ درب چوبی زرد

این رنگ انرژی شاد به ارمغان می‌آورد و خانه شما را روشن می‌کند. برای ایجاد تعادل، رنگ زرد را با رنگ‌های خنثی در محیط داخلی ترکیب کنید. علاوه بر این، درب چوبی زرد رنگ را با رنگ‌های خاکی مانند قهوه ای یا بژ نیز به خوبی ست می‌شود. این ست برای ایجاد حس گرما و طبیعت در داخل خانه است. در ضمن ست کردن رنگ درب چوبی زرد با رنگ‌ها سرمه‌ای یا خاکستری، فضایی زنده و متعادل به محیط شما می‌دهد.

۴- رنگ درب چوبی خاکستری

درب‌های چوبی خاکستری به خوبی با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف ست می‌شود. به طوری که به هر خانه‌ای زیبایی می‌بخشد. همچنین درب‌های خاکستری فضایی بی انتها و شیک ایجاد می‌کنند.

از طرفی، رنگ چوب درب خاکستری، فضایی مدرن به خانه می‌دهد. زیرا جزو رنگ‌های مینیمال محسوب می‌شود. انتخاب درب چوبی خاکستری شامل در نظر گرفتن ته رنگ است. خاکستری گرم برای ایجاد فضای دنج مناسب است، در حالی که خاکستری سرد برای اتاق‌های مدرن توصیه می‌شود.

۵٫ رنگ درب چوبی مشکی

یک درب مشکی، کنتراست قابل توجهی در محیط خانه ایجاد می‌کند. به همین خاطر تعادل را با درب مشکی  به خانه خود وارد کنید. علاوه بر این، رنگ مشکی نقاط کانونی ایجاد می‌کند و هارمونی زیبایی پیچیدگی خاصی به محیط می‌دهد.

۶٫ رنگ درب چوبی سبز

درب چوب سبز، آرامش و طراوت را برای خانه به ارمغان می‌آورد. این رنگ جزء رنگ‌های طبیعت است و معمولا محیطی آرام را به وجود می‌آورد. برای ست کردن رنگ درب چوبی سبز، می‌توانید از رنگ‌ها قهوه‌ای نیز استفاده کنید. رنگ سبز نیز جزو بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق است.

بیشتر بخوانید: ست کردن با رنگ سبز + ۱۱ رنگ مناسب

بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق

۷- رنگ درب چوبی قرمز

رنگ درب چوبی قرمز نماد گرما و خوش آمد گویی است. این رنگ پر جنب و جوش نشان‌دهنده مهمان نوازی است و انرژی خاصی به محیط خانه می‌دهد. درب‌های چوبی قرمز رنگ، فضایی دوستانه و جذاب به وجود آورده و باعث می‌شود خانه‌ها احساس جذابیت بیشتری کنند. درب چوبی قرمز را با وسایل به رنگ خنثی ست کنید. دیوارهای سفید یا بژ، همراه با گیاهان سبز، پس زمینه‌ای متعادل به وجود می‌آورد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بهترین رنگ برای درب چوبی اتاق پرداختیم. برای اینکه بتوانید رنگ درب چوبی اتاق خود را با محیط خانه ست کنید، حتما از قانون متعادل‌سازی استفاده نمایید. در قانون متعادل‎سازی اشاره می‌کند که اگر رنگ درب چوبی اتاق، گرم بود، بنابراین دیوار را به رنگ سرد دربیاورید. این موضوع به صورت برعکس هم منطبق است. یعنی اگر دیوار رنگ گرم دارد، رنگ درب چوبی به سمت رنگ‌ها خنثی حرکت کند.

سوالات متداول

بهترین رنگ درب چوبی کدام است؟

همه چیز بستگی به شما دارد که بخواهید محیط خانه خود را چگونه به تصویر درآورید، با این حال رنگ‌های سفید، مشکی، آبی نفتی و قرمز جزو رنگ‌های ترند سال ۱۴۰۳ هستند.

بهترین نوع رنگ برای درب چوبی اتاق کدام است؟

برای رنگ آمیزی درب چوبی اتاق، بهتر است از رنگ روغنی استفاده کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید