جدیدترین روش پاک کردن چسب از روی لباس

برای پاک کردن چسب از روی لباس ابتدا اجازه دهید تا چسب خشک شود و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. شاید برای شما هم سخت باشد که بر روی لباس مورد علاقه‌تان، چسب بریزد! اما نگران نباشید زیرا در این مقاله قصد داریم تا به نحوه پاک کردن چسب از روی لباس صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را دنبال کنید. 

نحوه پاک کردن چسب از روی لباس

برداشتن چسب از پارچه می‌تواند تجربه ناامید کننده‌ای باشد اگر بدون دانش کافی آن را انجام دهید. بنابراین ابتدا اجازه دهید تا چسب خشک شود و سپس آن را از روی لباس پاک کنید. زیرا تا زمانی که چسب حالت مایع دارد، هرگز آن را از لباس جدا نکنید؛ زیرا می‌تواند باعث خراب تر شدن لباس شما شود. در ادامه قصد داریم تا به نحوه انجام صحیح این کار برای انواع چسب اشاره کنیم.

جدول نحوه پاک کردن چسب از روی لباس
نوع نحوه پاک کردن
پاک کردن چسب دوقلو از روی لباسابتدا خشک شود. سپس چسب را با یک جسم تیز جدا کنید.
پاک کردن چسب اکلیلی از روی لباسابتدا خشک شود. سپس چسب را با یک جسم تیز جدا کنید. لباس را در یک تشت قرار دهید و به آن سفید کننده اضافه نمایید.
پاک کردن چسب حرارتی از روی لباس مشکیقرار دادن در فریزر برای خشک شدن. استفاده از استون و الکل
پاک کردن چسب اپوکسی از روی لباساستفاده از استون
پاک کردن برچسب از روی لباسالکل و سرکه سفید
پاک کردن چسب PVC از لباسفریزر، اتو و اسپری WD-40
پاک کردن چسب ناخن مصنوعی از لباساستون

پاک کردن چسب دوقلو از روی لباس

چسب دوقلو از رایج ترین چسب‌های خانگی است که گاهی به لباس ما می‌نشیند. برای پاک کردن چسب دوقلو از روی پارچه، ابتدا صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود. با استفاده از یک چاقو یا لبه تیز، چسب خشک شده را تا جایی که می‌توانید بردارید. چسب را در آب سرد خیس کنید سپس با اسفنج مرطوب چسب را پاک کنید.

پاک کردن چسب اکلیلی از روی لباس

اگر به دنبال پاک کردن چسب از روی لباس خود هستید، حتما برای شما پیش آمده است که چسب اکلیلی بر روی پارچه بریزد. اگر این اتفاق برای شما پیش آمده است، چه راهکاری برای پاک کردن آن به کار گرفتید؟ 

بهترین راه حل این است که اجازه دهید چسب خشک شود. پس از خشک شدن، شما مجاز به جدا کردن چسب از روی لباس هستید. وقتی چسب از لباس جدا شد، آن را در یک تشت آب سرد قرار دهید. مقداری سفید کننده به آب سرد و لباس اضافه کنید.

به مدت ۸ ساعت اجازه دهید تا لباس در آب و محلول سفید کننده باقی بماند. در نهایت شما می‌توانید لباس را از تشت بیرون آورده و بشویید.

پاک کردن چسب حرارتی از روی لباس مشکی

چسب حرارتی معمولا در خانه استفاده می‌شود اما می‌تواند لکه‌های بدی را روی پارچه باقی بگذارد. برای پاک کردن چسب حرارتی پارچه، ابتدا پارچه را یک شب در فریزر قرار دهید. پس از یخ زدن، ممکن است بتوانید آن را با یک ابزار لبه‌دار یا ناخن خود خراش دهید.

راه حل دیگر پاک کردن چسب از روی لباس، یک پاک‌کننده تجاری است که می‌تواند بیشتر چسب‌ها را از پارچه پاک کند. استون که معمولا در پاک کننده لاک ناخن یافت می‌شود نیز گزینه خوبی برای این کار است. اما مراقب باشید: استون می‌تواند الیاف مصنوعی لباس را در خود حل کند.

پاک کردن چسب از روی لباس

پاک کردن چسب اپوکسی از روی لباس

برخی از چسب‌ها مانند چسب ۱۲۳ یا اپوکسی، باید برای مدت طولانی‌تری خیس شوند. همچنین ممکن است استون خیلی سریع خشک شود. در این موارد، چسب پاک کن اختصاصی بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید چسب ۱۲۳

پاک کردن چسب PVC از لباس

روش‌های مختلفی برای پاک کردن چسب پی وی سی وجود دارد که از جمله می‌توان به قرار دادن لباس در فریزر و سپس شستشوی آن، گرم کردن لباس با اتو و شستشوی آن، استفاده از لکه بر یا تاید (در صورتی که لباس سفید باشد) و استفاده از اسپری WD-40 و سپس شستشوی آن اشاره کرد.

پاک کردن چسب رازی از روی لباس مشکی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، پیش فرض پاک کردن چسب از روی لباس، خشک شدن آن است. زیرا چسب خشک شده به راحتی از روی لباس جدا می‌شود. حال تصور کنید که چسب ریخته شده بر روی لباس شما، از محصولات برند رازی است. 

وقتی چسب رازی بر روی لباس شما ریخته می‌شود، نیاز است ابتدا بدانید که چه نوع حلال می‌تواند این چسب را بدنه پارچه‌ای لباس جدا کند. بنابراین باید به حلال‌های چسب رازی رجوع کنید. 

چسب رازی چه نوع حلال‌هایی دارد؟ بهترین حلال‌های متناسب با چسب رازی که می‌تواند لکه‌های ناشی از ریخته شدن چسب را پاک کند، می‌توان به استون، الکل و ژل پترولیوم اشاره کرد.

با این حال، گزینه‌های گیاهی و خانگی نیز وجود دارد که می‌تواند چسب رازی را از روی لباس حذف کند. متریالی مانند نمک، خمیر دندان، آب لیمو و روغن برای پاک کردن چسب از روی لباس کاربرد دارد.

چگونه چسب رازی را از روی شلوار پاک کنیم

بهترین راه حل برای پاک کردن چسب رازی از روی شلوار، استفاده از حلال استون است. در صورت نبود استون، می‌توانید از الکل نیز استفاده کنید. الکل در مواردی مناسب است که رنگ شلوار شما روشن باشد.

پاک کردن چسب‌ صنعتی از روی لباس

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پاک کردن چسب صنعتی از روی پارچه، قرار دادن لباس در فریزر است. فضای سرد و منجمد شده فریزر باعث می‌شود که چسب روی لباس خشک شود. پس از چند ساعت، لباس را از فریزر بیرون بیاورید و به وسیله بک جسم تیز، چسب را جدا کنید. در نهایت لباس یا پارچه مورد نظر را بشویید.

پاک کردن چسب از روی لباس

پاک کردن برچسب از روی لباس

برای پاک کردن بقایای برچسب از پارچه، سرکه سفید گرم را امتحان و سپس کاملا آبکشی کنید. مالیدن الکل نیز می‌تواند این کار را انجام دهد. با هر یک از این محلول‌ها، ابتدا باید آن‌ها را روی قسمتی از پارچه بررسی کنید تا مطمئن شوید که پارچه آسیبی ندیده است.

پاک کردن چسب از روی لباس مشکی

پاک کردن چسب از روی لباس مشکی به خاطر رنگ خود، فرآیند سخت تری نسبت به سایر لباس‌ها دارد. زیرا لکه‌های ناشی از چسب می‌تواند جلوه بیشتری از خود بر روی لباس مشکی نشان  دهد. 

مراحل پاک کردن چسب از روی لباس مشکی عبارتند از:

  • ابتدا اجازه دهید چسب خشک شود.
  • سپس به وسیله استون آن را از روی لباس پاک کنید.
  • استون به عنوان حلال انواع چسب عمل می‌کند.
  • مقداری استون بر روی پارچه تمیز، اسفنج یا پنبه بگذارید و سپس بر روی محل چسب لباس مشکی بزنید.

از بین بردن جای چسب نگین روی لباس

بسیاری از بانوان و دختر خانم‌ها، لباس‌های نگین دار در کمد خود دارند. برخی اوقات پیش می‌آید که نگین لباس می‌افتد و همین نکته باعث نمایان شدن جای چسب نگین می‎شود. چه راهکاری وجود دارد تا جای چسب نگین روی لباس را از بین برد؟!

بهترین راه پاک کردن چسب از روی لباس یا جای چسب نگین از روی لباس، استفاده از استون است. استون همان لاک پاک کن است که جای انواع چسب را از روی لباس پاک می‌کند.

پس از آغشته شدن استون به جای چسب، شما به راحتی می‌توانید آن را از روی لباس جدا کنید. برای اینکه لکه ای روی لباس شما باقی نماند. پیشنهاد می‌کنیم که سطح مورد نظر را به مدت ۲۰ ثانیه در سرکه بگذارید. در آخر نیز لباس خود را بشویید. بهتر است برای شستن لباس، از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

چگونه چسب رازی را از روی لباس پاک کنیم

با توجه به اینکه حلال چسب رازی، استون است، بنابراین توصیه می‌کنیم که چسب رازی را با استون پاک کنید. برای این کار بهتر است که محل ریخته شدن چسب بر روی لباس را با استون آغشته کنید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید و بشویید.

پاک کردن چسب مایع از لباس

پاک کردن چسب مایع از روی لباس، نیازمند زمان است. باید اجازه دهید چسب به طور کامل خشک شود سپس اقدام به پاک کردن آن کنید. چسب مایع نیز به مانند سایر انواع چسب، وقتی روی لباس ریخته می‌شود، تمایل به نفوذ در تار و پود پارچه را دارد. به همین خاطر برای حذف آن از لباس، ابتدا باید خشک شود.

وقتی چسب مایع خشک شد، شما مجاز هستید تا با استفاده از حلال مختص به چسب مورد نظر، لکه ایجاد شده بر روی لباس را پاک کنید. در اغلب موارد، استفاده از استون یا الکل نیز برای پاک کردن چسب از روی لباس جواب می‌دهد. بنابراین توصیه می‎کنیم به محض خشک شدن چسب، آن را از روی لباس جدا کنید.

پاک کردن چسب از روی لباس

پاک کردن چسب ناخن مصنوعی از لباس

برای پاک کردن چسب از روی لباس، راه‌های مختلفی وجود دارد. اما اگر چسب ناخن مصنوعی بر روی لباس ریخته شد، چه باید کرد؟ پاک کردن چسب ناخن مصنوعی از لباس، کار ساده و آسانی است. با مجله مینیاتور همراه باشید تا به شما بگوییم که چه کار باید انجام دهید.

ابتدا مقداری استون را به اسفنج یا یک پارچه تمیز آغشته کنید. به سرعت بر روی محل چسب بزنید تا نرم شود. وقتی به طور کامل نرم شد، شما با استفاده از یک جسم تیز مانند کاتر یا چاقو، چسب ناخن را از روی لباس جدا کنید. در آخر نیز لباس را به طور کامل شستشو دهید.

پاک کردن جای برچسب از لباس

وقتی یک برچسب بر روی لباس باقی می‌ماند، چه باید کرد؟ گاهی پیش می‌آید که هنگام شستن لباس در ماشین لباسشویی، بخشی از یک برچسب بر روی لباس ما چسبیده است. برای جدا کردن آن چه راهکاری وجود دارد؟ بهترین راه استفاده از سرکه سفید یا الکل است.

  • ابتدا سرکه سفید را گرم کنید.
  • وقتی سرکه سفید تحت حرارت به خوب گرم شد، آن را بر روی برچسب بگذارید.
  • وقتی جای برجسب به خوبی نرم شد، آن را آبکشی کنید. 
  • لباس را به خوبی بشویید و خشک کنید. 
  • معمولا در این مرحله، چیزی از جای برچسب باقی نمی‌ماند.
  • در ضمن توجه داشته باشید که استفاده از الکل می‌تواند به رنگ پارچه لباس شما آسیب وارد کند. بنابراین بررسی کنید که آیا الکل برای نوع لباس شما زیاد نداشته باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله به نحوه پاک کردن چسب از روی لباس صحبت کردیم. برای خرید انواع چسب موجود در فروشگاه اینترنتی مینیاتور مانند چسب قطره‌ای، اسپری WD-40،  چسب نواری، چسب کاغذی، چسب ۱۲۳، چسب آکواریوم، چسب دوقلو، چسب دو طرفه، چسب حرارتی، چسب چوب و …، کلیک کنید.

سوالات متداول

نحوه پاک کردن چسب از روی لباس خشک شده چگونه است؟

اگر چسب از قبل سفت شده است، قبل از سوهان زدن، لباس را به مدت ۳۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید تا نرم شود. در نهایت چسب از لباس جدا شده و شما می‎‌توانید آن را بشویید.

آیا سرکه می‌تواند کار پاک کردن چسب از روی لباس را انجام دهد؟

یکی از اقلام رایج خانگی که می‌تواند کمک کند، سرکه است. خاصیت اسیدی سرکه باعث می‌شود که در شل شدن چسب موثر عمل کند. شما می‌توانید با مخلوط کردن قسمت‌های مساوی سرکه سفید و آب، محلول سرکه برای پاک کردن چسب از لباس ایجاد کنید.

چه چیزی چسب قطره‌ای را از لباس پاک می‌کند؟

بهترین ماده برای پاک کردن چسب قطره‌ای استفاده از حلال چسب قطره‌ای، یعنی استون است.

آیا استون به لباس آسیب می‌رساند؟

اگر پاک کننده شما بر پایه استون است، باید بسیار مراقب باشید. زیرا ممکن است به برخی از پارچه‌ها آسیب برساند. این ماده نه تنها می‎‌توانند باقی مانده چسب روی پارچه‌ها را پاک نکند، بلکه در برخی موارد باعث تغییر رنگ آن شود.

آیا چسب خشک شده را می‌توان پاک کرد؟

باقی مانده چسب را در الکل، استون یا سرکه خیس کنید. اجازه دهید چند دقیقه خیس بخورد. سپس دوباره آن را بتراشید. اگر همچنان چسب سرسخت بود، سعی کنید آن را با سشوار گرم کنید. سشوار می‌تواند به شل شدن چسب کمک کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید