نحوه ساخت رنگ استخوانی

اگر به دنبال یک رنگ روشن و سراسر آرامش هستید، پیشنهاد می‌کنیم که رنگ استخوانی را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید. رنگ استخوانی یک رنگ ترکیب شده از سفید، گل ماش و مقدار کمی مشکی است که در دو نوع اکریلیک و روغنی تولید می‌شود. رنگ استخوانی اکریلیک، طرفدار بیشتری نسبت به رنگ روغنی دارد؛ زیرا برپایه آب است و در برابر انواع باکتری، رطوبت و عوامل محیطی، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ استخوانی و نحوه ساخت آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ استخوانی

رنگ استخوانی یک رنگ قهوه ای روشن است که شباهت زیادی به رنگ بژ دارد. این رنگ دارای چندین تنوع است که شامل رنگ‌های سفید مایل به قهوه ای، قهوه ای روشن و زرد مایل به قهوه ای می‌شود. استخوانی یک رنگ خنثی است که بیشتر در دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.

مشخصات رنگ استخوانی
فامنوع رنگترکیب رنگبهترین ست رنگنمادمکملطیفکاربرد
استخوانیاکریلیک و روغنیسفید +گل ماش و مشکیرنگ استخوانی با رنگ آبی سرمه‌ای، صورتی، سبز، مشکی و …آرامش وصف ناپذیرآبی و سبزخنثیدکوراسیون داخلی و خارجی

عکس رنگ استخوانی

در تصویر زیر، رنگ استخوانی دیوار قابل مشاهده است:

رنگ استخوانی

رنگ استخوانی روشن

رنگ استخوانی روشن رنگی مایل به سفید روشن است که شباهت زیادی به رنگ استخوانی دارد. همچنین می‌توان آن را به عنوان یک رنگ گل ماش، بژ یا عاجی بسیار روشن توصیف کرد. این رنگ معمولا در طراحی داخلی برای ایجاد فضایی خنثی و آرام مورد استفاده قرار می‌گیرد که اغلب با رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و سفید ست می‌شود.

رنگ استخوانی ترکیب چه رنگی است

رنگ استخوانی از ترکیب رنگ سفید، گل ماش و مشکی ساخته می‌شود.

ترکیب رنگ استخوانی

چه رنگ‌هایی با رنگ استخوانی بهتر ست می‌‎شوند؟ از آنجایی که رنگ استخوانی یک رنگ خنثی است، به خوبی با رنگ های خنثی دیگر مانند سفید، بژ، خاکستری یا سیاه ست می‌شود. این رنگ ها ظاهری تمیز و شیک ایجاد می‎کند که به راحتی قابل دسترسی است.

رنگ استخوانی

ترکیب رنگ استخوانی روشن

رنگ استخوانی روشن یک رنگ کرم مایل به سفید خنثی است که می‌توان آن را با رنگ‌های متنوع ترکیب کرد تا ظاهری شیک به وجود آید. برخی از ترکیب‌های رنگی که به خوبی با رنگ استخوانی روشن کار می‌کنند عبارتند از:

۱- استخوانی روشن و آبی سرمه ای: این یک ترکیب کلاسیک و پیچیده است.  به طوری که آبی تیره به رنگ استخوانی روشن غنا می بخشد.

۲- استخوانی روشن و صورتی رژگونه: نرمی صورتی رژگونه با رنگ استخوانی روشن به خوبی ست می‎‌‎‌شود.

۳- استخوانی روشن و سبز جنگلی: حس طبیعی سبز، رنگ خاکی استخوانی روشن را به خوبی نشان می‌دهد.

۴- استخوانی روشن و مشکی: مشکی کنتراست بالایی با استخوانی روشن دارد؛ به همین خاطر ست کردن این رنگ، ظاهری شیک و مدرن ایجاد می‌کند.

ترکیب رنگ استخوانی برای چوب

رنگ استخوانی معمولا یک رنگ مایل به سفید یا کرم است که در برخی از انواع چوب مانند افرا و توس قابلیت استفاده دارد؛ زیرا رنگ چوب مورد نظر به صورت طبیعی، شباهت زیادی به رنگ استخوانی دارد.

مکمل رنگ استخوانی

رنگ مکمل رنگ استخوانی شامل رنگ‌های آبی و سبز است.

رنگ استخوانی و طلایی

رنگ استخوانی معمولا به عنوان رنگ زرد کم رنگ یا سفید مایل به کرم، شبیه به رنگ استخوان‌های واقعی توصیف می‌شود که اغلب با جذابیت بصری طبیعی و خاکی همراه است.

از طرف دیگر، طلایی رنگی متالیک با ویژگی‌های روشن و پر انعکاس است که اغلب با مفهوم تجمل، ثروت و عظمت همراه می‌شود. مهم‌ترین کاربردهای رنگ طلایی می‌توان به جواهرات، دکوراسیون و … اشاره کرد.

ترکیب رنگ استخوانی و طلایی، یک ترکیب قدرتمند برای دکوراسیون داخلی است که قابلیت افزایش انرژی خانه شما را دارد. برای ترکیب کردن این دو رنگ، پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ استخوانی برای یک بخش از دیوار و رنگ طلایی به عنوان رنگ پایه در وسایل دکوراسیون استفاده نمایید.

رنگ استخوانی و شیری

ترکیب رنگ استخوانی و شیری یک پالت خنثی و آرام را ایجاد می‌کند. ترکیب این دو رنگ با هم یک طرح رنگی ساده و آرامش بخش ایجاد می‎کنند که در طراحی داخلی استفاده می‌شود.

این ترکیب اغلب در فضاهای مینیمالیستی دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. به طور کلی، ترکیب رنگ استخوانی و شیری، یک ترکیب همه کاره و جاودانه است؛ به همین دلیل یک انتخاب محبوب برای طراحی داخلی و مد به حساب می‌آید.

ترکیب رنگ طوسی استخوانی

رنگ طوسی استخوانی یک رنگ ترکیب شده از طوسی و رنگ استخوانی است که با رنگ‌هایی مانند زرد، آبی و بنفش ست می‌شوند.

تفاوت رنگ سفید و استخوانی

سفید رنگی روشن و شفاف است که اغلب به عنوان رنگ خالص یا تمیز توصیف می‌شود. رنگ سفید معمولا در بسیاری از طرح ها و دکورها به عنوان نمادی از خلوص، معصومیت و سادگی است.

علاوه بر این، رنگ استخوانی سایه ای از سفید مایل به زرد است که رنگ زرد کم رنگ یا بژ دارد. رنگ آن گرمتر و ملایم تر از رنگ سفید است و اغلب شباهت زیادی به رنگ استخوان‌های حیوانات ادارد. این رنگ اغلب در دکوراسیون و طراحی، برای ایجاد فضایی آرام و آرامش بخش استفاده می شود.

به طور خلاصه، سفید رنگ خالص تر و شفاف ‌تری است؛ در حالی که رنگ استخوانی یک سایه گرم تر و ملایم تر با ترکیب رنگ زرد یا بژ است.

رنگ استخوانی برای دیوار

رنگ استخوانی یک رنگ خنثی است که به خوبی با رنگ‎های گرم و خاکی مانند بژ و خاکستری روشن ست می‌شود. همچنین می‌تواند مکمل رنگ‌های تیره‌تری مانند آبی سرمه ای یا سبز جنگلی باشد. در نهایت، انتخاب رنگ استخوانی برای دیوار، به طرح کلی و نظر شخصی بستگی دارد.

رنگ استخوانی

رنگ استخوانی برای پذیرایی

رنگ استخوانی یک رنگ خنثی و آرام‌بخش است که می‌تواند در دیوار پذیرایی به خوبی عمل کند. به‌ویژه زمانی که با رنگ‌های خاکی دیگر مانند چوب و گیاهان سبز ترکیب شود. این ست با ایجاد فضایی گرم و دلپذیر، به بازدیدکنندگان کمک  می‌کند  تا حساس راحتی و آرامش کنند.

رنگ استخوانی اتاق خواب

رنگ استخوانی زمینه را برای ایجاد فضایی آرام در اتاق خواب به وجود می‌آورد. همچنین این رنگ به خوبی با انواع رنگ‌های دیگر مانند آبی سرمه ای، صورتی رژگونه یا سبز مریم گلی ست می‌شود.

رنگ استخوانی با چی ست میشه

انواع رنگ‌هایی که با رنگ استخوانی ست می‌شوند عبارتند از:

  • رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای، بژ، خرمایی و زیتونی
  • رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی، خاکستری و سرمه ای
  • رنگ‌های روشن مانند صورتی رژگونه، آبی، سبز مریم گلی و اسطوخودوسی
  • رنگ‌های تیره یا روشن مانند مرجانی، فیروزه ای، خردلی و سبز آبی

ترکیب رنگ استخوانی دیوار

  • رنگ استخوانی و آبی
  • رنگ استخوانی قرمز
  • رنگ استخوانی و فیروزه‌ای
  • رنگ استخوانی و خردلی
  • رنگ استخوانی و زرد

رنگ استخوانی اکریلیک

رنگ استخوانی اکریلیک نوعی رنگ بر پایه آب است که در برابر انواع قارچ، رطوبت و نور خورشید مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. این رنگ به دلیل دوام، زمان خشک شدن سریع و قابلیت چسبندگی بالا به سطوح مختلف شناخته می‌شود.

برخی از کاربردهای رایج رنگ استخوانی اکریلیک می‌توان به دکوراسیون داخلی، درب حیاط و برخی محیط‌های بهداشتی و بیمارستانی اشاره کرد.

ساخت رنگ استخوانی اکریلیک

مراحل ساخت رنگ استخوانی اکریلیک، عبارتند از:

۱- مقدار کمی آب به رنگ سفید اکریلیک اضافه کنید تا رقیق شود.

۲- سپس مقدار کمی رنگ گل ماشی را به رنگ سفید اضافه کنید. مقدار استفاده از رنگ گل ماشی به میزان بافت رنگ استخوانی شما بستگی دارد اما پیشنهاد می‌کنیم این فرآیند اضافه کردن رنگ گل ماشی را با حوصله و از مقدار کم را شروع کنید.

۳-  رنگ سفید و گل ماشی را کاملا با هم مخلوط کنید. مخلوط باید یک قوام یکنواخت داشته باشد.

۴-  در نهایت مقدار خیلی کم به ترکیب اشاره شده، رنگ مشکی اضافه نمایید.

  •  ترکیب به دست آمده را به طور کامل هم بزنید تا در نهایت رنگ استخوانی اکریلیک تولید شود.
  • رنگ استخوانی اکریلیک را در یک ظرف پلاستیکی درب دار نگهداری کنید.
  • در صورت نگهداری از رنگ در جای خشک و خنک، تا چندین ماه دوام می‌آورد.

قیمت رنگ استخوانی دیوار

رنگ استخوانی دیوار در دو نوع اکریلیک و روغنی تولید می‌شود که معمولا رنگ اکریلیک گران‌تر است. با این حال برای اطلاع از قیمت رنگ استخوانی روغنی و رنگ استخوانی اکریلیک، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ استخوانی و نحوه ساخت آن صحبت کردیم. رنگ استخوانی جزو رنگ‌های خنثی است که از ترکیب رنگ بژ، کرم و سفید مایل به زرد ساخته می‌شود. بهترین نوع رنگ استخوانی می‌توان به رنگ استخوانی اکریلیک اشاره کرد که در برابر آب و عوامل محیطی مقاوم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.  

رنگ استخوانی از چه ترکیب رنگی درست می‌شود؟

برای درست کردن رنگ استخوانی، رنگ‌های سفید، گل ماش و مقدار کمی مشکی را با یکدیگر ترکیب کنید تا رنگ مورد نظر شما به دست آید.

رنگ استخوانی اکریلیک چگونه ساخته می‌شود؟

برای ساخت رنگ استخوانی اکریلیک، ابتدا مقداری از رنگ سفید و گل ماشی را به همراه آب مخلوط کنید و دست آخر، رنگ مشکی (چند قطره) را درون ترکیب بریزید تا رنگ استخوانی اکریلیک به دست آید.

بهترین ست رنگ استخوانی در اتاق خواب چیست؟

ست کردن رنگ استخوانی با رنگ‌هایی مانند صورتی رژگونه، سبز مریم گی و آبی سرمه‌ای، بهترین ست برای اتاق خواب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید