نحوه ست کردن رنگ کرم

رنگ کرم یکی از بهترین رنگ‌ها برای استفاده در محیط خانه است که وقتی در کنار سایر رنگ‌های مکمل قرار می‌گیرد، جذابیت و آرامش خانه را دو چندان می‌کند. برای ترکیب یا ست کردن رنگ کرم، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که شامل ست رنگ کرم با سفید، ست با رنگ سفید، سبز، سورمه‌ ای، زرشکی، شکلاتی و … می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه ست کردن رنگ کرم استفاده کنیم. برای خواندن ادامه مطلب مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ کرم

کرم رنگی کلاسیک است که در هر سبک طراحی قابل استفاده است. تطبیق‌پذیری و بی زمانی بودن، آن را به یک انتخاب عالی برای دکوراسیون داخلی تبدیل می‌کند. زیرا رنگ کرم به دنبال ایجاد یک فضای جذاب و راحت است. در ضمن رنگ کرم از ترکیب رنگ سفید و زرد به دست می‌آید.

جدول رنگ کرم

ست رنگ کرم با چه رنگی

رنگ کرم رنگی خنثی است که با اغلب رنگ‌ها ست می‌شود. بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با رنگ کرم می‌توان به بژ، خاکستری، سفید و همچنین رنگ‌های گرمتر مانند صورتی، هلویی و زرد اشاره کرد. همچنین رنگ کرم قابلیت ست شدن با رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای، سبز و حتی با سایه‌های روشن‌تر مانند آبی سرمه‌ای را نیز دارد.

جدول رنگ کرم

ست رنگ کرم در دکوراسیون

کرم رنگی همه‌کاره و جاودانه است که می‌تواند در هر سبکی از دکوراسیون به خوبی کار کند. در ادامه به  چند راه برای اضافه کردن رنگ کرم به دکوراسیون خانه اشاره می‌کنیم:

۱- دیوارهای کرم: دیوارها را با رنگ کرم رنگ‌آمیزی کنید تا محیط شما به فضایی گرم و دلنشین تبدیل شود. این رنگ بهترین گزینه برای نمایش رنگ‌های برجسته و آکسسوار دکور است.

۲- مبلمان کرم: مبلمان کرم رنگ، احساسی دنج و ظریف بودن را در فضای زندگی شما ایجاد می‌کند. این رنگ مبلمان به خوبی در کنار صندلی و میز قهوه‌ای رنگ ست می‌شود.

۳- پرده‌های کرم: پرده‌های کرمی رنگ یک راه مناسب برای اجازه دادن به ورود نور طبیعی به داخل خانه است.

۴- فرش کرم: یک فرش کرم رنگ باعث اضافه شدن بافت و عمق به اتاق شما می‌شود. این رنگ فرش با رنگ‌های خنثی مانند بژ، خاکستری و سفید، به خوبی ست می‌گردد.

۵- لوازم جانبی کرم: لوازم جانبی کرم رنگ مانند بالشت‌ها، گلدان‌ها و …، در عین حال که محیط کلی را خاموش و آرام نگه می‌دارند، تنوع رنگ را در فضای اتاق دوچندان می‌کند.

۶- کابینت‌های آشپزخانه کرم: کابینت‌ آشپزخانه کرم رنگ باعث ایجاد جذابیت قدیمی و نوستالژیک در آشپزخانه می‌شود. این رنگ قابلیت ست شدن با رنگ‌های روشن را دارد.

جدول رنگ کرم

ست رنگ کرم با سفید

ست رنگ کرم با سفید، ظاهری نرم و ظریف ایجاد می‌کند. این ترکیب یک زیبایی‌شناسی کلاسیک و ماندگار است که گرما و پرسپکتیو را به دکوراسیون خانه ارائه می‌کند. در ضمن توجه کنید که رنگ سفید کنتراست و تعادل خوبی برای رنگ کرم به وجود می‌آورد.

این ترکیب رنگ گزینه مناسبی برای دیوار اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه است. به طور کلی، این طرح رنگ فضایی آرام را در دکوراسیون خانه فراهم می‌کند.

جدول رنگ کرم

ست رنگ کرم با سبز

رنگ کرم به خوبی با بسیاری از رنگ‌ها مانند سبز ست می‌شود. ترکیب کرم و سبز یک پالت رنگی آرامش بخش و آرام ایجاد می‌کند که می‌تواند در طراحی داخلی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه به چند ست رنگ کرم و سبز پرطرفدار اشاره می‌کنیم:

۱- سبز نعنایی و کرم: از رنگ سبز نعنایی به عنوان رنگ غالب و از کرم به عنوان رنگ ثانویه برای ایجاد کنتراست ملایم استفاده کنید. این ست ظاهری تازه و مطبوع ایجاد می‌کند.

۲- سبز مریم گلی و کرم: سبز مریم گلی یک اثر آرام بخش دارد؛ در حالی که کرم، گرما و پیچیدگی را به محیط خانه اضافه می‌کند. این ست یک محیط طبیعی و خاکی به وجود می‌آورد.

۳- سبز لیمویی و کرم: برای داشتن ظاهری سرزنده و پرانرژی، سبز لیمویی را با کرم ترکیب کنید. رنگ کرم به متعادل کردن نور بیش از حد سبز لیمویی کمک کرده و یک طرح رنگی زنده و در عین حال متعادل ایجاد می‌کند.

۴- سبز زمردی و کرم: با ترکیب سبز زمردی با کرم، محیط ظریف و لوکسی برای خانه خود ایجاد کنید. این ست رنگ حسی از پیچیدگی و شکوه را به هر فضایی ارائه می‌دهد.

۵- سبز زیتونی و کرم: سبز زیتونی حس آرامش را به ارمغان می‌آورد و کرم نیز زمینه را برای یک فضای دنج و دلپذیر فراهم می‌کند. این ست رنگ حسی روستایی و خاکی را پدید می‌آورد.

جدول رنگ کرم

ست رنگ کرم و سرمه ای

۱- برای دیوارها، مبلمان و لباس‌های خود از یک پایه رنگ کرم مایل به سفید شروع کنید. این یک پس‌زمینه خنثی و آرام‌بخش ایجاد می‌کند که به رنگ سرمه ای اجازه می‌دهد تا ابراز وجود کند.

۲- رنگ سرمه ای را در آکسسوار خانه مانند کوسن، پرده، فرش و آثار هنری اضافه کنید. اضافه کردن رنگ سرمه‌ ای به دیوار کرم رنگ، باعث ایجاد جذابیت و عمق در محیط می‌شود.

۳- الگوهای کرم و سرمه ای را با هم ترکیب کنید تا ظاهری منسجم برای اتاق شما ایجاد شود. به عنوان مثال، سعی کنید یک فرش راه راه کرم و سرمه ای را با یک کوسن گلدار کرم و سرمه ای ست نمایید.

۴- از رنگ متالیک مانند طلایی یا نقره ای در کنار ست رنگ کرم و سرمه ای استفاده کنید تا درخشندگی و کنتراست را به محیط خود اضافه نمایید.

ست رنگ کرم و زرشکی

ست رنگ کرم و زرشکی یک ترکیب رنگ کلاسیک است که اغلب برای باشگاه‌‌های ورزشی، دانشگاه‌ها و تم‌های ملی میهنی همراه است. با این حال استفاده از رنگ کرم در کنار رنگ زرشک، ترکیبی از ظرافت و جسارت را به دکوراسیون شما عرضه می‌کند.

جدول رنگ کرم

ست رنگ کرم شکلاتی

یک ست رنگ کرم شکلاتی شامل پالت‌های رنگی زیر است:

  • قهوه‌ای شکلاتی تیره: پالت غنی که یادآور شکلات تلخ است.
  • قهوه‌ای شکلاتی شیری: پالت قهوه‌ای گرم که شبیه رنگ شکلات شیری است.
  • بژ-کرم: پالت ملایم و روشن رنگ بژ که با مقداری رنگ کرمی ترکیب شده است.
  • کاراملی: پالت قهوه‌ای گرم و روشن که به رنگ کارامل شبیه است.
  • قهوه‌ای: پالت قهوه‎ای تیره که شباهت زیادی به رنگ قهوه دم شده دارد.
  • ترافل شکلاتی: پالت قهوه‌ای عمیق و تند که یادآور ترافل شکلاتی است.
  • فندقی: پالت قهوه‌ای گرم و متوسط، شبیه به رنگ فندق برشته شده است.
  • کره بادام زمینی: پالت قهوه‌ای روشن که یادآور رنگ کره بادام زمینی است.
  • موکا: پالت قهوه‎ای تیره با رنگ خاکستری، شبیه به رنگ قهوه موکا است.

توجه: رنگ روغنی کرم ممکن است نسبت به سایر انواع رنگ‎ها زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز داشته باشد. این رنگ بوی تندی دارد و هنگام رنگ آمیزی و خشک کردن، از تهویه مناسب در محل مورد نظر استفاده کنید.

جدول رنگ کرم

رنگ ساختمانی کرم شکلاتی

کرم شکلاتی رنگ ساختمانی به رنگ قهوه‌ای تیره‌ای اشاره دارد که شبیه رنگ شکلات است. این یک رنگ گرم، غنی و مجلل است که به هر فضای داخلی یا خارجی ساختمان عمق و ظرافت می‌بخشد.

این رنگ اغلب برای دیوارها، کابینت‌ها، کفپوش و مبلمان در ساختمان های مسکونی و تجاری به ویژه برای آشپزخانه و پذیرایی استفاده می‌شود. رنگ ساختمانی کرم شکلاتی به خوبی با رنگ‌های گرم مانند بژ، قرمز و کرم، و همچنین با رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز ست می‌شود.

هنگام انتخاب کرم شکلاتی رنگ ساختمانی برای پروژه خود، توجه به نور و طرح کلی ضروری است. این رنگ در نور طبیعی، ممکن است روشن تر به نظر برسد؛ در حالی که در نور مصنوعی، تصویر تیره تری از خود به نمایش می‌گذارد. بنابراین، نمونه‌ها باید در شرایط نوری مختلف آزمایش شوند تا از دستیابی به اثر مطلوب اطمینان حاصل شود.

خرید محصول

ترکیب رنگ کرم ساختمانی

رنگ روغنی کرم یک انتخاب عالی برای دیوارهای داخلی خانه است؛ زیرا نه تنها ظاهری کلاسیک را به ساختمان می‌دهد بلکه دوام و طول عمر بالایی دارد. مراحل استفاده از رنگ روغنی کرم برای دیوار خانه به شرح زیر است:

مواد مورد نیاز:

  • رنگ روغنی کرم
  • بتونه روغنی
  • قلم مو و غلطک رنگ
  • سینی رنگ
  • چسب کاغذی و کاور رنگ
  • سنباده
  • پرایمر
  • پارچه تمیزکننده

مراحل:

۱- دیوار را تمیز کنید: از یک محلول تمیز کننده برای تمیز کردن دیوار استفاده کنید و هرگونه کثیفی، گرد و غبار یا زباله را از بین ببرید. سپس اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.

۲- دیوار را سنباده بزنید: از کاغذ سنباده متوسط ​​برای صاف کردن نقاط ناهموار استفاده کنید.

۳- استفاده از پرایمر: از یک قلم مو یا غلطک برای زدن پرایمر روی دیوار استفاده کنید. اجازه دهید تا بر اساس دستورالعمل سازنده، خشک شود.

۴- از چسب کاغذی و کاور رنگ استفاده کنید: از کاور رنگ و چسب کاغذی برای محافظت از مناطقی که نمی‌خواهید رنگ‌آمیزی شوند، استفاده کنید. به طور مثال برای پوشش کف و وسایل خانه از کاور رنگ و برای پوشش پنجره‌ها، در، قرنیز دیوار و …، از چسب کاغذی استفاده نمایید.

۵- اولین لایه رنگ کرم روغنی را بزنید: با استفاده از قلم مو یا غلطک اولین لایه رنگ روغنی کرم را روی دیوار بزنید. اجازه دهید خشک شود.

۶- لایه دوم رنگ کرم روغنی را بزنید: پس از اینکه لایه اول کاملا خشک شد، لایه دوم رنگ روغنی کرم را با قلم مو یا غلطک بر روی دیوار اعمال کنید.

۷- چسب کاغذی را بردارید: پس از خشک شدن رنگ، چسب کاغذی را با دقت از لبه‌ها جدا کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع ست رنگ کرم پرداختیم. رنگ کرم از ترکیب رنگ سفید و مقداری رنگ زرد درست می‌شود که معمولا برای دکوراسیون داخلی مناسب است. بهترین نوع رنگ برای رنگ‌آمیزی دیوار ساختمان شامل رنگ روغنی است که در برابر نور خورشید، آب و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. برای خرید رنگ روغنی کرم رنگ، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

بهترین نوع رنگ کرم چیست؟

فام کرم در انواع رنگ روغنی و اکریلیک موجود است که توصیه می‌کنیم برای دکوراسیون داخلی، از رنگ اکریلیک استفاده کنید.

انواع رنگ سبز قابل ست با رنگ کرم چیست؟

برای ست کردن رنگ کرم در کنار خانواده سبز، شما می‌توانید از رنگ‌های سبز نعنایی و کرم، سبز لیمویی و کرم، سبز زمردی و کرم و … استفاده کنید.

بیشترین کاربرد رنگ کرم با سفید در کجاست؟

اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه.

ست رنگ کرم و زرشکی نمادچیست؟

این یک نوع ست کلاسیک است که ترکیبی از ظرافت و جسارت را به همراه دارد. این نوع رنگ برای تزیین دیوارهای داخلی دکوراسیون ساختمان مورد استفاده قرر می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید