نحوه استفاده از رنگ نخودی در دکوراسیون داخلی

خیلی از ما در زندگی روزمره، نام نخودی یا رنگ نخودی را شنیده‌ایم. این رنگ جزو رنگ‌های خاص و زیبایی است که از ترکیب رنگ گل ماش و  سفید درست می‌شود. یکی از مزیت‌های رنگ نخودی، قابلیت ست شدن با انواع رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی است. به طور مثال می‌توان به ست کردن رنگ نخودی با رنگ‌های آبی، قرمز، خاکستری، مشکی و … اشاره کرد. این رنگ نماد رشد و سرزندگی است که برای دیوار پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد داریم درباره رنگ نخودی، نحوه ساخت و ست کردن آن با سایر رنگ‌‌ها صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ نخودی

نُخودی یک رنگ زرد مایل به سفید است که همرنگ نخود ایرانی (نخود زرد یا آبگوشتی) است. رنگ‌هایی مانند گل ماش وکرم، شباهت زیادی به این رنگ دارند.

نخودی رنگ در جدول

  • کد HEX برای رنگ نخودی #۶F4E37 است.
  • مقدار RGB (111،۷۸،۵۵) و CMYK (0،۲۹،۵۰،۵۷) است.

رنگ نخودی به انگلیسی

برای نوشتن رنگ نخودی به انگلیسی، باید از عبارت  Pea color استفاده کنید.

جدول رنگ نخودی

رنگ نخودی چگونه درست میشود

رنگ نخودی از ترکیب گل ماش و مقداری رنگ سفید به دست می‌آید.

رنگ نخودی چه رنگی است

رنگ نخودی یکی از رنگ‌های گرم و پرطرفدار است که به رنگ پوست نخودی یا فرش نخودی نزدیک است. این رنگ معمولا به دلیل محبوبیت زیاد برای استفاده در طراحی داخلی، لباس، لوازم جانبی و نوعی از نقاشی‌ها استفاده می‌شود.

ترکیب رنگ نخودی

  • برخی از رایج‌ترین ترکیب رنگ نخودی شامل موارد زیر می‌شوند:
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ آبی
  • ترکیب با رنگ زرد
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ قرمز
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ زرد
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ صورتی

انواع رنگ نخودی

رنگ نخودی از انواع مختلفی تشکیل شده است که شامل رنگ نخودی روشن، رنگ نخودی تیره، رنگ نخودی مسی، رنگ نخودی برنزی و رنگ نخودی بنفش می‌شود.

طیف رنگ نخودی

برخی از رنگ‌های طیف نخودی عبارتند از:

  • رنگ نخودی روشن: با نام‌های خاکستری نخودی، خزه‌ای و … شناخته می‌شود.
  • رنگ نخودی تیره: با نام‌های قهوه‌ای نخودی و زمردی شناخته می‌شود.
  • رنگ نخودی سیر: با نام‌های گردویی، خاکستری مایل به نخودی، سیاه نخودی و … شناخته ‌می‌شود.

رنگ نخودی روشن

رنگ نخودی روشن یک نوع رنگ گل ماش کم رنگ است که برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان، لباس و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به توضیح است که این رنگ از ترکیب گل ماش و مقدار بیشتری رنگ سفید درست می‌شود.

رنگ نخودی

ترکیب رنگ نخودی روشن

رنگ نخودی روشن را می‌توان با انواع رنگ‌های دیگر ست کرد تا ترکیب رنگی جذابی ایجاد کند. بهترین ست رنگ نخودی روشن عبارتند از:

۱- نخودی روشن + سفید: این ترکیب ظاهری تمیز و تازه ارائه می‌دهد.

۲- نخودی روشن + خاکستری روشن: این ترکیب ظاهری آرام و پیچیده ارائه می‌دهد.

۳- نخودی روشن + مرجانی: این ترکیب ظاهری شاد و پر جنب و جوش ارائه می‌دهد.

۴- نخودی روشن + صورتی ملایم: این ترکیب ظاهری ظریف و زنانه ارائه می‌دهد.

۵- نخودی روشن + فیروزه ای: این ترکیب ظاهری استوایی و ساحلی ارائه می‌دهد.

۶- نخودی روشن + زرد خردلی: این ترکیب ظاهری گرم و خاکی ارائه می‌دهد.

رنگ نخودی

رنگ نخودی تیره

رنگ نخودی تیره از ترکیب گل ماش و سفید به دست می‌آید که مقدار گل ماش، بیشتر از میزان رنگ سفید ترکیب شده است. این رنگ به ویژه برای سطوحی مناسب است که قصد دارید عیوب آن را پنهان کنید؛ زیرا رنگ نخودی تیره به راحتی عیوب دیوار خانه را می‌پوشاند.

رنگ نخودی

ترکیب رنگ نخودی تیره

بهترین ترکیب رنگ‌ با نخودی تیره عبارتند از:

  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ زرد
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ دودی
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ نارنجی تیره
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ آبی نفتی

مکمل رنگ نخودی

بهترین رنگ‌ها که به عنوان مکمل رنگ نخودی شناخته می‌شوند،؛ عبارتند از:

  • رنگ صورتی
  • رنگ بنفش
  • رنگ آبی
  • رنگ زرد
  • رنگ سبز

رنگ سبز نخودی

سبز نخودی از ترکیب رنگ گل ماش، سفید و سبز روشن به دست می‌آید که در واقع، سبزی بیشتری نسبت به دو رنگ ترکیب شده دارد. این رنگ شباهت زیادی به رنگ سبز روشن دارد که یکی از رنگ‌های اصلی فصل بهار است. بنابراین رنگ سبز نخودی برای توصیف تازگی، بهار، شادابی، سرزندگی، رشد و شکوفایی به کار برده می‌شود.

به طور معمول شما می‌توانید از رنگ سبز نخودی به جای رنگ سبز پسته‌ای در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. بهترین مکان برای رنگ آمیزی با رنگ سبز نخودی، اتاق خواب یا آشپزخانه است.

رنگ نخودی

رنگ نخودی طلایی

رنگ نخودی طلایی، یک رنگ گرم و غنی از زرد با ته رنگ نارنجی است که می‎توان از آن برای افزودن سرزندگی و انرژی به محیط دکوراسیون داخلی استفاده کرد. لازم به ذکر است که رنگ نخودی طلایی از ترکیب رنگ گل ماش، سفید و طلایی به دست می‌آید.

رنگ نخودی

رنگ نخودی سیر

رنگ نخودی سیر، یکی از رنگ‌های پایه گرم است که از رنگ نخودی به دست می‌آید، با افزایش حجم و تاریک کردن رنگ نخودی. این رنگ گرم و تیره است و به خاطر داشتن شدت کمتری از رنگ نخودی، تعادل بیشتری در فضاهای طراحی شده به ویژه طراحی داخلی برقرار می‌کند. در اثر این ویژگی‌ها، رنگ نخودی سیر می‌تواند در دکوراسیون اتاق خواب، نشیمن، ورزشگاه، پارکینگ و همچنین در کنار رنگ‌هایی مانند طوسی، صورتی قرمز و قهوه‌ای استفاده شود.

رنگ سبز نخودی

رنگ سبز نخودی یک رنگ گرم و زیباست که از ترکیب رنگ سبز و رنگ نخودی به دست می‌آید. این رنگ همانند سایر رنگ‌های نخودی، دوست‌داشتنی است و در طیف رنگ نخودی به رنگ‌های روشنتر مانند خاکستری نخودی و صورتی نخودی شبیه است.

رنگ سبز نخودی در دکوراسیون داخلی برای برخی استایل‌های طراحی مانند استایل کلاسیک، سنتی و مدرن قابل استفاده است. همچنین در لباس‌ها، اکسسوری‌ها و کیف‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل ترکیبی از اعتدال و زیبایی، به عنوان گزینه‌ مناسبی شناخته می‌شود.

رنگ زرد نخودی

رنگ زرد نخودی یک ترکیب از رنگ زرد و رنگ نخودی است که از دو رنگ گرم و شاداب تشکیل شده است. این رنگ به دلیل روشن و جذاب بودن، جایگاه خاصی در جهت‌دهی به تقویت روحیه افراد دارد.

بهترین ترکیب رنگ زرد نخودی عبارتند از:

  •  رنگ نخودی با رنگ طلایی
  • رنگ نخودی با رنگ طوسی
  • رنگ نخودی با رنگ سفید

رنگ نخودی ساختمان

رنگ نخودی برای یک ساختمان مسکونی می‌تواند به سایه‌ای از رنگ گل ماش اشاره کند که شبیه رنگ نخود خوراکی است. این رنگ جلوه‌ای آرام‎بخش و طبیعی برای ساختمان ایجاد می‌کند. در ضمن رنگ نخودی ساختمان به راحتی با رنگ‌های خاکی و خنثی ست می‌شود و شما می‌توانید این رنگ را برای خانه خود استفاده نمایید.

علاوه بر این، یکی از بهترین ست‌های رنگ نخودی برای ساختمان، ست رنگ نخودی و مشکی یا خاکستری است. اگر به دنبال یک محیط دراماتیک برای ساختمان خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این ست استفاده کنید.

توجه به این نکته ضروری است که انتخاب رنگ برای یک ساختمان شامل عوامل مختلفی مانند محیط اطراف، سبک معماری و کاربری مورد نظر است. برای تعیین بهترین رنگ نخودی برای ساختمان، با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی مینیاتور مشورت کنید. همین حالا با ما تماس بگیرید.

رنگ نخودی

رنگ خانه نخودی

اگر به دنبال یک پالت خاص از رنگ نخودی برای خانه خود هستید، مهم است که عوامل مختلفی مانند محیط اطراف، سبک معماری و کاربری مورد نظر را در نظر بگیرید. مشاوره با یک معمار یا طراح حرفه‌ای می‎تواند به انتخاب بهترین پالت رنگ نخودی متناسب با نیازها و اولویت‌های شما، کمک کند.

با این وجود، توصیه ما این است که بسته به جغرافیای خود، رنگ نخودی روغنی و رنگ نخودی اکریلیک را برای خانه خود انتخاب کنید. زیرا این دو رنگ، علاوه بر امکان شستشو، در برابر انواع باکتری، قارچ، عوامل شیمیایی، آب و رطوبت و نور خورشید، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

برای خرید رنگ اکریلیک نخودی و رنگ روغنی نخودی، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید یا با شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید. همین حالا اقدام کنید.

رنگ نخودی

رنگ نخودی دیوار

رنگ نخودی دیوار بستگی به انتخاب پالت یا تن رنگ نخودی شما دارد. به طور کلی، رنگ‌های نخودی شامل پالت‌های گرم و سرد می‌شود. بهترین پالت رنگ نخودی که می‌توانید برای دیوار استفاده کنید، عبارتند از:

  • سبز نخودی روشن: پالت سبز ملایم و خاموشی که حس آرامش را القا می‎کند. این پالت رنگ می‌تواند اتاق را روشن و بازتر نشان دهد. در ضمن رنگ سبز نخودی از ترکیب رنگ‌های گل ماش، سفید و مقداری رنگ سبز ساخته می‌شود.
  • نخودی سیر یا تیره: این رنگ به اتاق شما عمق و گرما اضافه می‌کند. به طوری که رنگ نخودی تیره در یک اتاق به سبک روستایی یا سنتی، به خوبی ست می‌شود.
  • نخودی روشن: پالت روشن رنگ نخودی به ایجاد حس مطبوع و تازه در محیط اتاق شما کمک می‌کند. این پالت رنگ برای ایجاد فضایی آرام در اتاق خواب ایده‌آل است.
رنگ نخودی

رنگ نخودی روشن برای دیوار

رنگ نخودی روشن یکی از رنگ‌های زیبا و پرطرفدار برای دیوارهای داخلی دکوراسیون است. این رنگ باعث افزایش انرژی، خلاقیت و دلسوزی می‌شود و در اتاق‌های کوچک نیز احساس باروری و فضای بزرگی را به ارمغان می‌آورد.

بهترین ترکیب رنگ نخودی برای دیوار عبارتند از:

  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ سفید
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ خاکستری روش
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ سبز پررنگ
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ زرشکی
  • ترکیب رنگ نخودی با رنگ آبی روشن

ترکیب رنگ نخودی برای دیوار

۱- نخودی سیر و سفید: این یک ترکیب کلاسیک است که ظاهری تازه و تمیز برای دیوار خانه شما ایجاد می‌کند. از رنگ سفید برای تزئین آکسسوار، سقف و مبلمان استفاده کنید تا تضاد خوبی با دیوار به رنگ نخودی سیر پدید آورد.

۲- نخودی و صورتی روشن: اگر می‌خواهید ظاهر خانه شما ملایم و تا حدودی حس زنانگی داشته باشد، رنگ صورتی کم رنگ را در کنار رنگ نخودی ست کنید. این ترکیب رنگ برای اتاق خواب یا مهد کودک به خوبی کار می‌کند.

۳- نخودی و سرمه‌ای: برای داشتن ظاهری جسورانه و منحصربه‌فرد، رنگ نخودی را با آبی سرمه ای ست کنید. این ترکیب برای اتاق‌های ادارات یا اتاق کار در منزل مناسب است.

۴- نخودی روشن و خردلی تیره: یکی دیگر از ترکیب‌های مرسوم، کنار هم قرار گرفتن رنگ نخودی روشن با زرد خردلی تیره است. این رنگ  برای اتاق پذیرایی یا اتاق خواب ایده‌آل است.

۵- نخودی و نارنجی تیره: برای داشتن ظاهری جسورانه و خاکی، نخودی را با نارنجی تیره یا چرک ست کنید. این ترکیب رنگ باعث ایجاد یک فضای گرم و صمیمی می‌شود که برای آشپزخانه یا اتاق غذاخوری مناسب است.

رنگ نخودی

رنگ نخودی برای پذیرایی

نخودی یک رنگ مناسب برای اتاق پذیرایی است؛ زیرا می‌تواند فضایی گرم، دلپذیر و شاداب ایجاد کند. بهترین ست رنگ نخودی برای اتاق پذیرایی عبارتند از:

۱- ست سبز مریم گلی با رنگ نخودی: این ست رنگ برای ایجاد فضایی آرام در اتاق پذیرایی، گزینه مطلوبی است. سبز مریم گلی با رنگ‌های خنثی مانند بژ یا خاکستری روشن به خوبی کار می‌کند.

۲- ست سبز زیتونی با رنگ نخودی: اگر به دنبال یک نمای چشمگیر در اتاق پذیرایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این ست رنگ را انتخاب کنید. این ست رنگ به خوبی با رنگ‌های گرم چوب و دیگر رنگ‌های خاکی مانند قهوه ای و … ست می‌شود.

۳- ست سبز نعنایی با رنگ نخودی: برای ایجاد ظاهری شاداب و مدرن، استفاده از رنگ سبز نعنایی روشن در کنار رنگ نخودی برای اتاق پذیرایی، توصیه می‌‎شود. این ست رنگ علاوه بر ایجاد آرامش، قابلیت ست شدن با رنگ‌هایی مانند سفید و آبی روشن را دارد.

رنگ نخودی

مکمل رنگ نخودی در دکوراسیون

در دکوراسیون داخلی می‌توان از رنگ مکمل نخودی برای ایجاد یک رنگ‌بندی متعادل و جذاب استفاده کرد. مکمل رنگ نخودی، شامل قرمز مایل به ارغوانی است که به عنوان سرخابی نیز شناخته می‌شود. این رنگ با رنگ نخودی در انواع سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی، به خوبی کار می‌کند.

از دیگر رنگ‌های مکمل رنگ نخودی برای استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان می‌توان به رنگ‌هایی مانند سبز، زرد و آبی اشاره کرد.

رنگ نخودی

ترکیب رنگ نخودی اکریلیک

یکی از رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون داخلی، رنگ نخودی اکریلیک است که علاوه بر خاصیت ضد آب، قابلیت شستشو و تمیز کردن با مواد شوینده را دارد. از دیگر مزایای این رنگ می‌توان به سازگار بودن با محیط زیست، قیمت مقرون به صرفه نسبت به رنگ روغنی، مقاوم در برابر آب، رطوبت، حرارت (متوسط)، عوامل شیمیایی و انواع باکتری اشاره کرد.

برای اجرای رنگ نخودی اکریلیک، ابتدا سطح دیوار مورد نظر را تمیز، بتونه کاری و پرایمر بزنید. پس از خشک شدن پرایمر، شما می‌توانید از رنگ نخودی اکریلیک استفاده کنید.

درست کردن رنگ اکریلیک، کار چندان سختی نیست. ابتدا مقداری رنگ گل ماش اکریلیک را با مقداری آب مخلوط کنید و هم بزنید. پس از مشاهده غلظت مناسب رنگ اکریلیک، شما اجازه دارید تا این رنگ را به وسیله قلم مو، غلطک رنگ یا پیستوله اجرا کنید. در ضمن توجه داشته باشید که زمان خشک شدن رنگ اکریلیک، کوتاه‌تر از رنگ نخودی روغنی است.

برای خرید رنگ نخودی اکریلیک، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید یا با شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید. همین حالا اقدام کنید.

رنگ نخودی

ترکیب رنگ نخودی روغنی

رنگ نخودی روغنی، یکی از گزینه‌های مطلوب برای استفاده در محیط‌های مرطوب است. در واقع این رنگ برای مناطق با رطوبت بالا، گزینه ایده‌آلی است.

این رنگ به مانند رنگ اکریلیک، ضد آب است و قابلیت شستشوی خوبی دارد. همچنین در برابر عوامل شیمیایی و اشعه نور خورشید به همراه نفوذ باکتری و قارچ، مقاوم است.

برای اجرای رنگ نخودی روغنی، ابتدا باید زیرسازی دیوار به طور کامل انجام شود. پس از انجام زیرسازی، نوبت به درست کردن رنگ می‌رسد برای درست کردن رنگ روغنی نخودی، مقداری از این رنگ را با تینر مخلوط کنید. پس از اتمام  کار، آن را بر روی دیوار اعمل نمایید. خشک شدن نهایی رنگ نخودی روغنی بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می‌برد.

برای خرید رنگ نخودی روغنی، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید یا با شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید. همین حالا اقدام کنید.

ست کردن رنگ نخودی

رنگ نخودی یک رنگ دوست‌داشتنی و گرم است که با بسیاری از رنگ‌ها ست می‌شود. در ادامه به برخی از بهترین و مهم‌ترین ست رنگ نخودی اشاره می‌کنیم؛ با ما در مجله مینیاتور همراه باشید.

  • ست کردن رنگ نخودی با رنگ سبز
  • ست کردن رنگ نخودی با رنگ آبی
  • ست کردن رنگ نخودی با رنگ خاکستری
  • ست کردن رنگ نخودی با رنگ قهوه‌ای

قیمت رنگ نخودی

برای اطلاع از به روزترین قیمت‌های انواع رنگ نخودی روغنی و اکریلیک، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید. در صورت نیاز می‌توانید با شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ نخودی و انواع کاربردهای آن پرداختیم. رنگ نخودی یکی از رنگ‌های گرم است که از ترکیب رنگ گل ماش و مقداری رنگ سفید درست می‎شود. نکته مهم این است که رنگ نخودی در پالت‌های مختلف مانند روشن، تیره، سبز نخودی، زرد نخودی و … تولید می‌شود. این رنگ یکی از گزینه‌‍‌های مهم برای دیزاین دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید.

سوالات متداول

رنگ نخودی از چه ترکیب رنگی درست می‌شود؟

رنگ نخودی از ترکیب رنگ گل ماش و مقداری سفید درست می‌شود.

رنگ نخودی اکریلیک بهتر است یا رنگ نخودی روغنی؟

هر دو رنگ مزایای مشابهی نسبت به یکدیگر دارند؛ با این تفاوت که رنگ اکریالیک به واسطه پایه آب بودن، گزینه مطلوبی برای سازگاری با محیط زیست است.

چه رنگ‌هایی مکمل رنگ نخودی است؟

رنگ‌هایی مانند سرخابی، زرد، آبی و سبز، از جمله رنگ‌های مکمل رنگ نخودی هستند.

بهترین ست برای اتاق پذیرایی و اتاق خواب با رنگ نخودی چیست؟

ست نخودی روشن و خردلی تیره، بهترین گزینه برای اتاق پذیرایی و اتاق خواب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید