چسب بادکنک چیست؟ انواع و کاربردها

شما هم احتمالا بادکنک‌های به هم چسبیده در مراسم تولد یا جشن‌ها مشاهده کرده‌اید که به هم چسبیده‌اند. چسب بادکنک، عامل اصلی چسباندن بادکنک‌ها است. یا حتی گاهی در آسمان مشاهده می‌کنید که تعدادی بادکنک در حال بالا رفتن هستند. اولین سوال اینجاست که چه نوع چسبی می‌تواند بادکنک‌ها را به یکدیگر یا یک سطحی مانند دیوار بچسباند. چسب بادکنک بهترین محصول برای استفاده در این کار است. در این مقاله قصد داریم تا درباره چسب بادکنک، انواع و روش‌های پاک کردن آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

چسب بادکنک چیست؟

اگر شما هم به دنبال یک چسب برای چسباندن وسایل تزئینی مراسم تولد یا سالگرد ازدواج و … هستید، پیشنهاد می‌کنیم از چسب بادکنک استفاده کنید. این چسب و در انواع نواری دو طرفه و مایع (مخصوص هلیوم) تولید می‌شود.

از جمله مزیت‌های چسب بادکنک می‌توان به چسبندگی بالا، جدا کردن آسان از سطح بادکنک و … ، به همراه ظاهری تمیز و زیبا اشاره کرد. امروزه استفاده از این محصول جایگاه خود را پیدا کرده است؛ به طوری که شما می‌توانید به راحتی برای چسباندن انواع بادکنک‌ها، از آن استفاده نمایید.

جدول چسب بادکنک

انواع چسب بادکنک چیست؟

چسب بادکنک در انواع نواری دو طرفه و مایع مخصوص برای هلیوم موجود است.

۱- چسب نواری دو طرفه

این نوع چسب به صورت دایره‌ای و دو طرفه است که شما می‌توانید پس از جدا کردن آن از نوار (رول)، به بادکنک بچسبانید و طرف دوم را نیز به بادکنک یا یک سطح دیگر بزنید.

لازم به توضیح است که این چسب به محض باز شدن روکش پلاستیکی، سریعا باید استفاده شود؛ زیرا ممکن است چسبندگی خود را از دست بدهد. بنابراین تا جایی که می‌توانید، نه دستتان به چسب (پیش از اعمال بر روی سطج مورد نظر) برخورد کند و نه فاصله استفاده از این محصول پس از باز شدن را طولانی کنید.

چسب بادکنک

۲- چسب بادکنک مایع

اگر شما هم نمی‌دانید که چگونه از خروج سریع گاز هلیوم از بادکنک جلوگیری کنید، باید بگوییم که بهترین روش برای این کار، استفاده از چسب بادکنکی مایع است.

پیش از پر کردن بادکنک با گاز هلیوم، ابتدا بهتر است که چسب بادکنکی مایع را به مقدار لازم در داخل بادکنک بریزید. پس از آن، نوبت به هدایت کردن گاز هلیوم به داخل بادکنک می‌رسد. وقتی این کار انجام شد، زمان خالی شدن گاز هلیوم بادکنک به تاخیر می‌افتد.

چسب بادکنک هلیوم

همانطور که در بالا اشاره کردیم گاز هلیوم وقتی در داخل بادکنک قرار می‌گیرد، می‌تواند این جسم را به دورترین نقطه از آسمان ببرد. از طرفی به دلیل قدرت بالای این گاز به ویژه برای عبور از منافذ اجسام، احتمال خروج گاز هلیوم پس از چند دقیقه از درزها و منافذ ریز بادکنک وجود دارد.

بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از این کار و پیش از پر کردن بادکنک با گاز هلیوم، کل فضای داخلی بادکنک را آغشته به چسب مایع مخصوص بادکنک کنید. وقتی چسب خشک شد، گاز هلیوم را به داخل آن هدایت کنید تا بادکنک شروع به بالا رفتن کند.

علاوه بر این، هرگز از چسب مایع مخصوص هلیوم در محیط مرطوب استفاده نکنید؛ زیرا باعث کاهش ماندگاری چسب خواهد شد.

این نوع چسب بر پایه آب است و سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. از جمله مزیت‌های چسب بادکنکی مخصوص هلیوم می‌توان به غیر قابل اشتعال، با دوام، غیرخورنده است. در ضمن این چسب هیچگونه زیانی برای پوست بدن انسان ندارد و به راحتی از روی دست پاک می‌شود.

چسب بادکنک

چسب بادکنک به سقف

چسب بادکنک مخصوص سقف به صورت رولی یا نواری است که برای دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب از نوع دو طرفه است که هر بسته آن می‌تواند نزدیک به ۱۰۰ بادکنک را به سقف خانه شما بچسباند.

طریقه استفاده از چسب بادکنک

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، طریقه استفاده از چسب بادکنک مایع و دو طرفه متفاوت است. چسب مایع به این صورت است که وقتی درب آن را باز کردید، چسب را به داخل بادکنک هدایت می‌کنید. پس از اینکه چسب به طور کامل وارد شد، آن را مالش دهید تا چسب به شکل یکپارچه تمام نقاط داخلی بادکنک را بپوشاند.

حال نوبت به وارد کردن گاز هلیوم به داخل بادکنک است. به طور معمول بادکنک پر شده از گاز هلیوم بدون چسب مایع، حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت دوام می‌آورد. در حالی که اگر پیش از پر کردن بادکنک به داخل آن، از چسب استفاده کنید، زمان ماندگاری به یک تا ۳ هفته افزایش پیدا می‎کند. در ضمن فراموش نکنید که چسب بادکنک برای بادکنک‌های فویلی مناسب نیست.

چسب بادکنک

طریقه کندن چسب بادکنک از دیوار

برای جدا کردن چسب دو طرفه از سطح بادکنک و دیوار، ۳ روش کاربردی وجود دارد که شامل استفاده از استون، سرکه و سشوار است. در ادامه به توضیح هر کدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

۱- استون

  • ابتدا یک پارچه تمیز یا پنبه را آغشته به استون کنید.
  • پس از این مرحله، نوبت به اعمال پارچه یا پنبه به سطح مورد نظر می‌رسد.
  • به آرامی سطح را مالش دهید تا زمانی که چسب از محل مورد نظر جدا شود.
  • در آخر نیز، سطح را با یک شیشه‌شوی یا الکل تمیز کنید.

۲- سرکه

  • همانند روش قبل، یک پارچه یا پنبه را آغشته به سرکه کنید.
  • پارچه یا پنبه را به محل مورد نظر بزنید تا چسب جدا شود.
  • توجه داشته باشید که حتما پیش از باز کردن درب سرکه، ماسک بزنید.

۳-  سشوار

  • جدا کردن چسب دو طرفه به وسیله سشوار، کار ساده و آسانی است.
  • برای این کار تنها کافی است تا سشوار را بر روی محل مورد نظر بگیرید.
  • پس از این کار، چسب به آرامی از سطح جدا می‌شود.
  • در آخر نیز می‌‎توانید از شیشه پاک کن برای پاک کردن سطح استفاده کنید.
چسب بادکنک

کندن چسب بادکنک از بادکنک

برای جدا کردن چسب بادکنک از بادکنک، می‌توانید همانند روش بالا، از استون، سرکه و سشوار استفاده کنید.

چسب بادکنک قیمت

چسب بادکنک به صورت معمول دارای یک رول یا نوار است که با هر بسته می‌توانید نزدیک به ۹۰ تا ۱۰۰ عدد بادکنک را بچسبانید. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید این محصول، با ما تماس بگیرید.

چسب بادکنک را از کجا تهیه کنیم

برای تهیه چسب بادکنک، می‌توانید به فروشگاه‌های رنگ، چسب و ابزار محل خود مراجعه کنید. همچنین چسب بادکنک را می‌توانید از خرازی‌ها، مغازه‌های اسباب بازی فروشی و نیز فروشگاه‌‎های لوازم التحریر تهیه نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره چسب بادکنک، انواع آن و ویژگی‌ها صحبت کردیم. چسب بادکنک یکی از محصولات کاربردی است که برای جشن تولید و مراسم‌های شادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول می‌تواند بادکنک به بادکنک و نیز بادکنک به دیوار را بچسباند. انواع چسب بادکنک شامل چسب دو طرفه و چسب مایع (مخصوص گاز هلیوم) می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

انواع چسب بادکنک چیست؟

چسب بادکنک در ۲ نوع مایع و دو طرفه تولید می‌‎شود که نوع مایع آن مخصوص بادکنک‌هایی است که در آن گاز هلیوم پر می‌کنند. چسب دو طرفه نیز برای چسباندن بادکنک به بادکنک یا بادکنک به دیوار کارایی دارد.

نحوه اجرای چسب بادکنک هلیوم چگونه است؟

ابتدا سطح داخلی بادکنک را آغشته به چسب مایع کنید و پس از آن، گاز هلیوم را به آن وارد نمایید.

پر کردن گاز هلیوم در بادکنک بدون چسب با بادکنک چسب زده چه تفاوتی دارد؟

اعمال چسب به داخل بادکنک پیش از وارد کردن گاز هلیوم به آن، باعث دوام بیشتر بادکنک می‌شود. مدت زمان عمر بادکنک از طریق چسب حدود یک تا ۴ هفته است. در حالی که مدت زمان بادکنک پر شده از گاز هلیوم بدون چسب، نزدیک به ۱۲ تا ۲۴ ساعت در نظر گرفته می‎شود.

بهترین مواد برای پاک کردن چسب بادکنک از روی سطح بادکنک یا دیوار چیست؟

استون، سرکه و سشوار.

ممکن است شما دوست داشته باشید