مقایسه رنگ های آیفون ۱۳/ روانشناسی رنگ در آیفون ۱۳

اگر به دنبال مقایسه رنگ های آیفون ۱۳ هستید، حتما این مقاله را تا پایان بخوانید. یکی از ویژگی‌های جذاب آیفون ۱۳، رنگ بندی متنوع و جذاب آن است. برخی از رنگ‌ های آیفون ۱۳ می‌توان به رنگ سرمه ای، سفید، مشکی، صورتی و … اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه رنگ ‌های آیفون ۱۳ در مدل‌های مختلف از نظر نماد، روانشناسی و محبوبیت در میان مردم بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

روانشناسی رنگ‌ های آیفون ۱۳

اگرچه ممکن است پشت انتخاب رنگ‌ های آیفون ۱۳، هیچگونه فلسفه‌ای وجود نداشته باشد اما جذاب است اگر که بیاییم از جنبه‌های روانشناسی، رنگ آیفون ۱۳ را زیر ذره بین ببریم. برای اطلاع از روانشناسی رنگ‌ های آیفون ۱۳ به جدول زیر مراجعه کنید:

جدول مقایسه رنگ های آیفون ۱۳

نماد رنگ های آیفون ۱۳

برخی از نمادهای رنگ‌ های آیفون ۱۳ به شرح زیر است:

رنگ ایفون ۱۳

از زمانی که آیفون ۱۳ وارد بازار مصرف شده است، بحث و گمانه زنی‌های زیادی درباره رنگ این محصول صورت گرفت. بسیاری معتقدند که انتخاب رنگ آیفون بستگی به نیاز روز و روحیه زمانه دارد. برخی‌ها هم بر این نظر پافشاری می‎‌کنند که هیچ فلسفه‌ای پشت انتخاب رنگ آیفون وجود ندارد.

با این حال، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی در ۷ رنگ موجود است که عبارتند از:

  • آبی
  • صورتی
  • قرمز
  • مشکی
  • طلایی
  • سبز
  • سفید
مقایسه رنگ های آیفون ۱۳

رنگ آیفون ۱۳ پرو

در راستای مقایسه رنگ های آیفون ۱۳، رنگ آیفون ۱۳ پرو، یک مدل بالاتر از آیفون ۱۳ است که عمده دلایل این موضوع برمی‌گردد به کیفیت دوربین. با این حال از نظر رنگ تفاوت چندانی بین این دو مدل وجود ندارد؛ مگر در یک رنگ. در واقع آیفون ۱۳ پرو با اضافه کردن رنگ طلایی به مجموعه خود، یک آپشن از مدل قبل (از نظر رنگی) جلوتر است.

برخی از رنگ‌ های آیفون ۱۳ پرو عبارتند از:

  • آبی
  • نقره‌ای
  • سبز
  • طلایی
  • گرافیت

رنگ آیفون ۱۳ پرو مکس

اگرچه رنگ آیفون ۱۳ در نوع پرو، یک قدم جلوتر از آیفون ۱۳ معمولی و مینی مسیر خود را طی کرد اما از نظر رنگی تفاوت چندانی با یک مدل بالاتر  از خود یعنی آیفون ۱۳ پرومکس ندارد.

برخی از رنگ‌ های آیفون ۱۳ پرومکس عبارتند از:

  • گرافیت
  • طلایی
  • نقره‌ای
  • آبی آسمانی
  • خاکستری
  • سبز
مقایسه رنگ های آیفون ۱۳

رنگ بندی ایفون ۱۳

رنگ بندی آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲، یک رنگ کمتر است. اگر در آیفون ۱۲ رنگ بنفش وجود داشت، در مدل ۱۳، رنگ بنفش وجود ندارد. به طوری که اپل تصمیم گرفت تا رنگ بنفش را برای همیشه از میان رنگ بندی آیفون حذف کند.

رنگ ایفون ۱۳ صورتی

یکی از بهترین و محبوب‌ترین رنگ‌ های آیفون ۱۳، رنگ صورتی است که طرفداران زیادی دارد. این رنگ به دلیل روکش مات، روشن و پاستلی، جذابیت زیادی برای خرید دارد که می‌تواند یک گزینه مناسب برای افراد جوان به ویژه دختران باشد. از دیگر ویژگی‌های رنگ های آیفون ۱۳ صورتی می‌توان به رنگ مد روز، سایه منحصر به فرد، زیبایی دو چندان و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

در ضمن پیرامون مقایسه رنگ های آیفون باید اشاره کنیم، شرکت اپل، ارائه این مدل از رنگ آیفون ۱۳ را با محدودیت مواجه کرده است که همین موضوع، زمینه را برای محبوبیت دوچندان رنگ صورتی فراهم می‌کند.

رنگ آیفون ۱۳ معمولی

آیفون ۱۳ معمولی که پس از تولید آیفون ۱۳ مینی وارد بازار شد، در رنگ‌های مشکی، قرمز، صورتی، کرم روشن و آبی تیره موجود است. با این حال، رنگ آیفون ۱۳ بر قیمت آن اثر دارد. به طوری که رنگ‌های روشن نسبت به رنگ‌های تیره، گرانتر هستند.

رنگ iphone 13

آیفون ۱۳ به دلیل قیمت پایین تر و دارا بودن اغلب آپشن‌های موجود در مدل‌های بالاتر، محبوبیت زیادی دارد. به همین خاطر اغلب افراد، اولویت خود را برای تهیه این دستگاه موبایل، بر رنگ آن گذاشته‌اند. برخی از رنگ‌ های آیفون ۱۳ می‌توان به رنگ نقره‌ای، آبی تیره، آبی، صورتی و قرمز اشاره کرد.

رنگ های آیفون ۱۳ پرو مکس

آخرین مدل از خانواده آیفون ۱۳، شامل آیفون ۱۳ پرومکس می‌شود. این نوع آیفون ۱۳ به عنوان کاملترین و گرانترین دستگاه موبایل از خانواده آیفون ۱۳، در رنگ‌های خاکستری تیره، طلایی، صورتی، سبز تیره، آبی تیره و مشکی موجود است. با این حال تنها مشکل رنگ مشکی در تفاوت رنگ نسبت به جعبه اصلی آن است که باعث می‌شود برخی از خریداران به این مشکل اعتراض کنند.

در واقع، وقتی جعبه گوشی آیفون ۱۳ مشکی را باز می‌کنید، در اغلب موارد با رنگ آبی تیره یا سرمه‌ای مواجه می‌شوید. هرچند رنگ مشکی آیفون ۱۳ پرومکس، پایین ترین قیمت را در میان سایر رنگ‌های همین خانواده دارد.

مقایسه رنگ های آیفون ۱۳

پر فروش ترین رنگ آیفون ۱۳ پرو مکس

وقتی یک دستگاه آیفون ۱۳ پرومکس در ایالات متحده آمریکا یا سایر کشورها پرفروش می‌شود، به معنای این نیست که در میان همه کشورهای دنیا فروش زیادی داشته است. بنابراین پر فروش ترین رنگ آیفون ۱۳ پرومکس در هر کشور یا منطقه‌ای متفاوت است و بستگی به سلیقه مردم دارد. با این حال، مدل‌های کلاسیک آیفون در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای، جزو پرفروش‌ ترین‌ها در دنیا هستند.

از دیگر رنگ‌های پرفروش آیفون ۱۳ پرومکس، می‌توان به رنگ‌‎های تیره اشاره کرد که به دلیل قیمت کمتر، طرفداران زیادی دارد. صورتی نیز جزو پرفروش رنگ‌ های آیفون ۱۳ پرومکس به حساب می‌آید.

زیباترین رنگ ایفون ۱۳

مقایسه رنگ های آیفون ۱۳نشان می‌دهد که یکی از زیباترین رنگ‌ های آیفون ۱۳ به ویژه در مدل پرو و پرومکس، رنگ آبی است. این رنگ به دلیل ظاهری ظریف و منحصر به فرد، توجه بسیاری از طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کند. از دیگر رنگ‌های زیبا در آیفون ۱۳، می‌توان به رنگ‌های طلایی و گرافیت اشاره کرد.

کدام رنگ ایفون ۱۳ بهتر است

انتخاب رنگ در میان خانواده آیفون ۱۳، کار سختی است. زیرا رنگ‌ها بر اساس سلیقه و علایق فردی تعیین می‌شوند. به طوری که هر کدام از رنگ های آیفون ۱۳ می‌توانند جزو علایق افراد مختلف باشند. با این وجود، در ادامه به ویژگی‌های هر کدام از رنگ‌ های آیفون ۱۳ می‌پردازیم:

۱- اگر به دنبال یک رنگ سرزنده و بازیگوش هستید، آیفون ۱۳ به رنگ صورتی را انتخاب کنید

۲- اگر به دنبال یک رنگ چشمگیر و جذاب هستید، رنگ آبی آیفون ۱۳ می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۳- اگر شما یک فرد کلاسیک هستید که قصد خرید آیفون ۱۳ را دارد، پیشنهاد ما انتخاب رنگ مشکی با ظاهری براق است.

۴-  احتمالا برخی از شما به دنبال یک گوشی تلفن همراه با ظاهری ظریف و پر آرامش هستید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که رنگ کرم روشن را برای خرید آیفون ۱۳ انتخاب کنید.

بهترین رنگ آیفون ۱۳

در میان مقایسه رنگ های آیفون ۱۳، رنگ‌های صورتی، آبی، مشکی و کرم، جزو بهترین‌‌ها هستند. با نگاه کردن به رنگ صورتی آیفون ۱۳، متوجه شادابی و جوانی این رنگ می‌شویم. از طرفی، تبعات شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر زندگی باعث شد تا پس از فروکش کردن، سلایق مردم به سمت رنگ‌ها شاد حرکت کند. به همین دلیل رنگ‌های صورتی و کرم آیفون ۱۳، محبوب و بهترین هستند.

همچنین این دو رنگ به عنوان رنگ‌های روشن، کمتر اثر انگشت و آلودگی را به خود جذب می‌کنند. همین موضوعات باعث شد تا محبوبیت دوچندانی در دنیا برای خود کسب نمایند.

علاوه بر این، رنگ‌های مشکی و آبی، جزو رنگ‌هایی است که رمز و راز و قدرت را به همراه دارد. بنابراین بسیاری از مردم دنیا این دو رنگ را برای آیفون ۱۳، بهترین می‌دانند. به طوری که امروزه شاهد فروش بالای این دو رنگ در میان کشورهای خاورمیانه هستیم. هم از لحاظ قیمت به صرفه و هم اینکه به راحتی تمیز می‌شوند.

مقایسه رنگ های آیفون ۱۳

بهترین رنگ آیفون ۱۳ پرو

از زمانی که زمزمه رونمایی از آیفون ۱۳ مدل پرو به گوش رسید، بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی به دنبال رنگ بندی آن بودند. کمتر کسی پیدا می‌شود که نسبت به رنگ آیفون ۱۳ پرو دغدغه نداشته باشد. به همین خاطر، برخی از رنگ‌ها جزو بهترین‌ها هستند؛ از جمله این رنگ‌ها می‌توان به طیف آبی سرمه‌ای، گرافیتی، طلایی و نقره ای اشاره کرد.

وقتی به آمار فروش شرکت اپل نگاه می‌کنیم، متوجه فروش بیشتر این طیف از رنگ‌ها برای آیفون ۱۳ پرو می‌شویم. به طور مثال، رنگ آبی سرمه ای جزو رنگ‌های جسورانه و مدرن است که می‌تواند لذت بصری زیادی ایجاد کند. علاوه بر این، رنگ گرافیتی یک رنگ محبوب و ساده است که حس شیک و باکلاس بودن را به مخاطب خود می‌دهد. این رنگ شباهت زیادی به رنگ طوسی دارد.

مقایسه رنگ های آیفون ۱۳نشان می‌دهد که رنگ‌های طلایی به عنوان رنگ لوکس و پر زرق و برق در کنار رنگ نقره ای با یک موتیف کلاسیک و مینیمال، جزو بهترین رنگ‌ های آیفون ۱۳ پرو به حساب می‌آیند.

بهترین رنگ آیفون ۱۳ پرومکس

بدون اغراق باید اعتراف کرد که آیفون ۱۳ پرومکس جزو بهترین مدل‌های تولید شده در شرکت اپل است که برتری زیادی نسبت به سایر مدل‌های هم خانواده دارد. وقتی حرف از کیفیت، دوام، قدرت و زیبایی به میان می‌آید، امکان ندارد که نام آیفون ۱۳ پرومکس شنیده نشود.

رنگ بندی آیفون ۱۳ پرومکس تا حدودی شبیه به سایر مدل‌های گروه آیفون ۱۳ است که شامل رنگ گرافیت یا طوسی، رنگ طلایی، رنگ آبی سرمه‌ای، رنگ نقره‌ای و … می‌شود. اگرچه این مدل آیفون رنگ‌های متنوعی دارد اما بدون شک رنگ طوسیب، طلایی، سرمه ای و نقره‌ای، جزو بهترین رنگ‌های به کار رفته در مدل پرومکس است.

کدام رنگ آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر است

همانطور که در پاراگراف بالا درباره مقایسه رنگ های آیفون ۱۳ اشاره کردیم، آیفون ۱۳ پرومکس رنگ بندی متنوعی دارد اما رنگ‌های آبی سرمه ای، گرافیت یا طوسی، طلایی و نقره ای، جزو بهترین‌های این مدل اسمارت فون شرکت اپل به حساب می‌آید. در میان رنگ‌‎ های آیفون ۱۳ اشاره شده، رنگ طوسی و سرمه ای، نه تنها فروش بالایی دارند بلکه از نظر رنگ، در رنکینگ اولیه مدل پرومکس هستند.

گرانترین رنگ ایفون ۱۳ پرو مکس

بدون شک رنگ‌های روشن آیفون ۱۳ پرومکس، جزو گران ترین مدل‌ها هستند. هر چقدر رنگ اسمارت فون تمایل به روشنی داشته باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال، رنگ‌های سفید، نقره‌ای، کرم و صورتی، از جمله رنگ‌های گران محسوب می‌شوند. دلیل این موضوع به استقبال مردم و عدم جذب آلودگی و ماندن جای اثر انگشت در گوشی آیفون ۱۳ پرومکس با رنگ‌های روشن برمی‌گردد.

پرفروش ترین رنگ آیفون ۱۳

بر اساس اعلام یکی از معتبرترین وب سایت‌های فروش تلفن همراه، رنگ گرافیت یا طوسی آیفون ۱۳، در رده نخست پرفروش ترین‌ها قرار دارد. رده دوم بیشترین فروش گوشی آیفون ۱۳ از نظر رنگ، به رنگ نقره‌ای، رده سوم به رنگ طلایی و رده چهارم به رنگ آبی سرمه‌ای تعلق می‌گیرد.

پرطرفدارترین رنگ ایفون ۱۳ پرومکس

اگرچه آماری دقیقی درباره پرطرفدارترین رنگ آیفون ۱۳پرومکس وجود ندارد اما می‌توان بر اساس نظر کاربران به ویژه در ایران در راستای مقایسه رنگ های آیفون ۱۳ پی برد که رنگ‌های طلایی و نقره ای، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. همچین اغلب زنان و دختران تمایل به خرید آیفون ۱۳ پرومکس طلایی دارند؛ در حالی آقایان تمایل بیشتری نسبت به خرید آیفون ۱۳ پرومکس نقره ای از خود نشان می‌دهند.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع مقایسه رنگ های آیفون ۱۳ در مدل‌های مختلف پرداختیم. آیفون ۱۳ در مدل‌های آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ معمولی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس در رنگ بندی مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. از جمله رنگ‌های مورد استفاده در گروه آیفون ۱۳ می‎توان به رنگ آبی، آبی سرمه ای، نقره‌ای، قرمز، طلایی، گرافیت (طوسی یا خاکستری)، مشکی و طلایی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه رنگ هایی برای آیفون ۱۳ موجود است؟

آیفون ۱۳ در رنگ‌های آبی، قرمز، طلایی، نقره‌ای، سرمه‌ای، طلایی، خاکستری و مشکی تولید می‌شود.

آیا گزینه‌های رنگی جدیدی برای آیفون ۱۳ نسبت به مدل‌های قبلی وجود دارد؟

از نطر رنگ بندی، تفاوت چندانی بین آیفون ۱۳ با آیفون ۱۲ وجود ندارد. با این حال رنگ بنفش که در آیفون ۱۲ وجود داشت، در آیفون ۱۳ موجود نیست.

کدام رنگ در بین کاربران آیفون ۱۳ محبوب ترین است؟

رنگ‌های نقره‌ای، طوسی و مشکی، محبوب ترین رنگ‌ های آیفون ۱۳ از نظر کاربران است.

آیا می‌توان رنگ آیفون ۱۳ را سفارش داد؟

خیر، در حال حاضر چنین مزیتی وجود ندارد اما طبق اعلام شرکت اپل، رنگ بندی آیفون‌های جدید بر اساس نظر کاربران صورت می‌گیرد.

آیا رنگ های آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ متفاوت است؟

خیر، رنگ بندی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ معمولی یکسان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید