بهترین ست رنگ مشکی آبنوس

شاید برای شما هم سوال باشد که رنگ مشکی آبنوس چیست؟ ابتدا باید بگوییم که آبنوس به عنوان یک درخت استوایی در منطقه جنوب شرقی آسیا، دارای رنگ مشکی است که مقداری رنگ قهوه‌ای دارد. رنگ مشکی آبنوس یک رنگ خاص و منحصر به فرد است که برای دکوراسیون داخلی، بدنه خودرو و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با رنگ مشکی آبنوس شامل رنگ زرد، قرمز-نارنجی، صورتی، خاکستری، آبی، قهوه‌ای و مسی است. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ مشکی آبنوس، ویژگی‌ها و انواع آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

آبنوس

آبنوس به معنی چوب شاهدانه سیاه رنگ است و از جنس درختی به همین نام است. این چوب بسیار سنگین، جامد و مقاوم به زنگ‌زدگی و هرگونه خوردگی است و در صنایع بسیاری از جمله صنایع موسیقی، صنایع هنری و مبلمان استفاده می‌شود.

رنگ مشکی آبنوس

ریشه آبنوس

ریشه کلمه آبنوس از دو کلمه یونانی “a” به معنی بدون و «ebenos» به معنی چوبی سفید و نیز از لغت لاتین «ebenus» به معنی چوب مشکی گرفته شده است.

آبنوس رنگ

آبنوس رنگ طبیعی‌اش شبیه مشکی است. این نوع چوب به علت سنگین بودن، در صنعت مبلمان، هنری، ساخت سازهای موسیقی و دیگر کاربردهای مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشکی آبنوس چیست؟

آبنوس یک رنگ مشکی بسیار تیره یا یک درخت استوایی در جنوب آسیا با چوب سخت و تیره رنگ است. کلیدهای مشکی پیانو و مهره‌های مشکی شطرنج اغلب با آبنوس ساخته می‌شوند.

آبنوس که به عنوان اسم یا صفت استفاده می‌شود، از کلمه یونانی ebenos به معنای «آبنوس» گرفته شده است و اولین بار در قرن هفدهم برای توصیف یک رنگ مشکی بسیار تیره مورد استفاده قرار گرفت.

کابینت‌های آشپزخانه ساخته شده از آبنوس در دوران ویکتوریا نیز از چوب آبنوس درست می‌شدند اما امروزه به دلیل اینکه درخت آبنوس گونه‌ای در معرض انقراض به حساب می‌آید، استفاده از آن به اشیاء کوچک مانند کنده‌کاری یا قطعاتی از آلات موسیقی محدود شده است.

این نوع درخت بافت ظریفی دارد؛ به همین خاطر آن را به عنوان یک الوار تزئینی ارزشمند معرفی می‌کنند. همچنی رنگ آبنوس دارای کد هگز #۵۵۵D50 است. در فضای رنگی CMYK، آبنوس با ترکیب ۹ درصد فیروزه‌ای، ۱۴ درصد زرد و ۶۴ درصد مشکی ساخته می‌شود.

رنگ مشکی آبنوس

آبنوس مشکی است یا خاکستری تیره؟

رنگ‌های مشکی و خاکستری تیره، قوی‌ترین رنگ‌های برجسته به حساب می‌آیند. رنگ آبنوس یک سایه مشکی بسیار تیره است و کمی رنگ قهوه‌ای و زیتونی در خود دارد. از طرفی آبنوس به رنگی گفته می‌شود که نه تنها مشکی است بلکه نور بیشتری را جذب خود می‌کند. اما خاکستری تیره رنگی است که از ترکیب مشکی با مقداری سفید به وجود می‌آید. این رنگ سایه کمی روشن‌تری از آبنوس دارد و مقداری از نور را نیز منعکس می‌نماید.

آبنوس به دلیل رنگ قهوه‌ای و ریشه‌های تاریخی آن در مصر، به عنوان خلاق‌ترین نیروی باروری شناخته می‌شود که با لجن غنی و تیره‌ای که پس از طغیان رودخانه از رود نیل به جا مانده بود، مرتبط است.

مشکی آبنوسی چه رنگیه

فرهنگ انسانی در کشورهای مختلف اغلب از رنگ‌های مختلف انرژی می‌گیرند. رنگ آبنوس یکی از معروف‌ترین رنگ‌های چوب است. این کلمه اولین بار برای توصیف رنگ مشکی تیره در قرن پانزدهم استفاده شد. در واقع آبنوس برای اولین بار در سال ۱۵۹۰ به عنوان رنگ مورد استفاده قرار گرفت.

آبنوس نام خود را از دل چوب تیره رنگ درخت آبنوس گرفته است که یک درخت استوایی در جنوب آسیا به حساب می‌آید. استفاده از این چوب برای ساخت مبلمان، منجر به رشد تقاضا برای مبلمان سنتی مختلف در سراسر جهان شده است.

رنگ پوست آبنوس ریشه در فرهنگ مصری دارد. مردم مصر در ظاهر مشکی بودند و برای توصیف آن‌ها از کلمه آبنوس استفاده می‌شد. این رنگ قوی‌ترین و ظریف‌ترین طیف از رنگ مشکی محسوب می‌شود.

مشکی وانتابلک

مهم نیست شما در چه سبکی کار می‌کنید، بلکه باید این را بدانید که مشکی آبنوس یک رنگ همه کاره است. این رنگ برای برخی از سبک‌های معاری داخلی مدرن، روستیک، معاصر یا معمولی مناسب بنظر می‌رسد. آن‌ها یک طراحی گرم و دنج برای فضای داخلی ایجاد می‎کنند.

تیره‌ترین رنگ مشکی وانتابلک نام دارد. این رنگ مشکی‌ترین رنگ جهان است؛ زیرا ۹۹٫۹ درصد نور را جذب کرده و  کمتر از یک صدم درصد آن را منعکس می‌کند؛ به طوری که از هر زاویه‌ای به آن نگاه می‌کنید، یکسان است.

این پوشش فوق مشکی، رکورد جهانی تیره‌ترین ماده ساخت بشر را در اختیار دارد. برای تولید چنین رنگی، هنرمندان و دانشمندان با یکدیگر به شکل ویژه‌ای همکاری می‌کنند.

چه رنگ‌هایی با مشکی آبنوس ست می‌شوند؟

برخلاف رنگ سفید که تمایل دارد سایه‌های پررنگ‌تر را خنثی کند، کوچک‌ترین تکه‌ای از رنگ آبنوس می‌تواند فورا هر رنگی را که با آن ترکیب می‌شود، به سمت تیرگی ببرد. با این حال، بخش دیگری از این رنگ وجود دارد که به چشم می‌خورد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

رنگ‌هایی مکمل آبنوس، آن‌هایی هستند که به این رنگ تضاد می‌دهند و به خوبی با رنگ رزی، قهوه‌ای، سفید، سرمه‌ای و بژ روشن ست می‌شود. این ترکیب با رنگ‌های روشن‌تر مانند سفید، احساس جذابیت می‌دهد و همیشه در پس زمینه خودنمایی می‌کند.

برای ارائه ظاهری تک رنگ می‌توان از رنگ مشکی آبنوس با خاکستری سنگی، سبز زمردی و حتی زرد استفاده کرد. ترکیب قرمز-نارنجی با مشکی آبنوس و بنفش با مشکی آبنوس نیز ترکیبی قدرتمند و جسورتر را فراهم می‌کند.

رنگ مشکی با صورتی روشن، زرد، سبز، خاکستری، سفید، آبی، مسی، قرمز و قهوه‌ای قابلیت ست شدن دارد. همچنین مکمل مناسبی برای رنگ طلایی، پرتقالی، مریم گلی، نقره‌ای، هلویی، آبی سرمه‌ای، خردلی، کبالت، آلویی، زیتونی و حتی مرجانی است.

رنگ مشکی آبنوس

تفاوت مشکی آبنوس با مشکی

گفته می شود که مشکی تیره‌ترین رنگ در بین تمام رنگ‌هاست؛ به طور کامل نور مرئی را به خود جذب می‌کند. در حالی که آبنوس یک رنگ بسیار تیره از چوب سخت و تیره رنگ مناطق استوایی است. رنگ آبنوس به رنگ قهوه‌ای تیره و پررنگی اشاره دارد که تقریبا مشکی به نظر می‌رسد.

فرق مشکی آبنوس و زغالی

آبنوس یک رنگ تقریبا مشکی است که تنالیته قهوه‌ای دارد. تمایز اصلی بین زغالی و آبنوس در میزان تیرگی بیشتر رنگ مشکی زغالی است. از طرفی آبنوس یک رنگ مشکی بسیار تیره است که رنگ‌های قهوه‌ای و زیتونی دارد.

سایه‌های مشکی، رنگ‌هایی هستند که فقط کمی با مشکی مطلق تفاوت دارند. رنگ‌های مایل به مشکی که بخشی از طرح رنگ‌های خنثی هستند، نمونه‌هایی از تغییرات مشکی است که ظرافت را نشان می‌دهند.

رنگ مشکی آبنوس

رنگ مشکی آبنوس در خودرو

یکی از کاربردهای اصلی رنگ مشکی آبنوس، استفاده در صنعت خودروسازی است. بسیاری از برندهای تولیدکننده خودرو در داخل کشور، اقدام به تولید محصولاتی به رنگ مشکی آبنوس کرده‌اند.

از جمله خودروهایی که به این رنگ تولید شده‌اند، می‌توان به تارا، پژو ۲۰۷، دنا پلاس و …. اشاره کرد. رنگ خاص و منحصر به فرد آن، دلیل واضحی بر استقبال از آن است. چرا که رنگ مشکی آبنوس آنقدر خاص است که وقتی چشم آدم به آن می‌افتد، توجه را به خود جلب می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره رنگ مشکی آبنوس صحبت کردیم. رنگ مشکی آبنوس، محصول درخت آبنوس واقع در جنوب شرقی آسیا است که امروزه توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. این رنگ اگر چه مشکی است اما به مقدار کم، تنالیته قهوه‌ای نیز دارد. مهم‌ترین کاربردهای رنگ مشکی آبنوس شامل دیوارهای داخلی، خودرو و … می‌شود.

سوالات متداول

ریشه رنگ مشکی آبنوس کجا است؟

اختلاف نظرهای متعددی در این باره وجود دارد. برخی‌ها معتقدند که درخت این رنگ از کشور مصر آمده است و برخی دیگر معقدند که این رنگ از درخت آبنوس در منطقه جنوب شرقی آسیا به دست می‌‌آید.

رنگ مشکی آبنوس با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

مشکی آبنوس با خاکستری سنگی، سبز زمردی، زرد، قرمز-نارنجی، بنفش، صورتی روشن، سبز، خاکستری، سفید، آبی، مسی، قرمز و قهوه‌ای قابلیت ست شدن دارد.

مکمل رنگ مشکی آبنوس کدام است؟

این رنگ مکمل مناسبی برای رنگ طلایی، پرتقالی، مریم گلی، نقره‌ای، هلویی، آبی سرمه‌ای، خردلی، کبالت، آلویی، زیتونی و حتی مرجانی است.

تفاوت رنگ مشکی آبنوس با مشکی تیره کدام است؟

مشکی تیره به گونه‌ای است که حدود ۹۹٫۹ درصد از نور مرئی را به خود جذب می‌کند. این در حالی است که رنگ مشکی آبنوس، مقداری رنگ قهوه‌ای در خود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید