انواع رنگ سیلیکونی چه مزایا و معایبی دارد؟

رنگ ها مدل های بسیار مختلفی دارند. یکی از رنگ های محبوبی که امروزه از آن استفاده زیادی می شود، رنگ سیلیکونی است. اگر می خواهید که بیشتر با این رنگ آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله درمورد انواع رنگ سیلیکونی و ویژگی های آن توضیح داده ایم.

رنگ سیلیکونی ضد خزه

رنگ های سیلیکونی خواص منحصر به فردی دارند که باعث محبوبیت آن ها شده است. یکی از مدل های محبوب رنگ های سیلیکونی، رنگ های ضد موریانه و ضد خزه است. این نوع از رنگ در طیف مختلفی از رنگ ها تولید می شود؛ به همین دلیل شما می توانید رنگ سیلیکونی ضد خزه را در رنگ مورد علاقه خود خریداری کنید. رنگ های سیلیکونی ظاهر بسیار خوبی بعد از اعمال روی سطوح دارند؛ به همین دلیل این رنگ در مدل های آلکیدی و اکریلیک نیز تولید می شود و به فروش می رسد. این رنگ می تواند از رشد خزه روی سطح جلوگیری کند.

رنگ سیلیکونی ضد خزه مقاومت بسیار خوبی در برابر واکنش های شیمیایی دارد. رنگ ضد خزه سیلیکونی بسته به مدل خود می تواند ترکیبات آلی یا غیر آلی داشته باشد. رنگ های غیر آلی امروزه به عنوان ماده ای افزودنی در دیگر رنگ ها به کار گرفته می شوند. در بین انواع رنگ سیلیکونی خوب است بدانید که اکثر مدل ها مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و آب و هوای مختلف دارند.

رنگ سیلیکونی مقاوم در برابر حرارت

انواع رنگ سیلیکونی

یکی از رنگ های بسیار محبوب سیلیکونی که از آن استفاده بسیار زیادی می شود، رنگ سیلیکونی مقاوم در برابر حرارت است. این رنگ در صنعت استفاده بسیار زیادی دارد. برای مثال از این رنگ ها در خودروسازی استفاده می شود، یا برای مثال از رنگ سیلیکونی ضد حرارت در کشتی ها استفاده می شود. رنگ سیلیکون این امکان را به کشتی می دهد که سریع تر حرکت کند و کمتر سوخت مصرف کند.

در بین انواع رنگ سیلیکونی، خوب است بدانید که رنگ های سیلیکونی ضد حرارت به خوبی از تمام سطح محافظت می کنند. به طور کلی تمامی مدل های رنگ سیلیکونی، مقاومت بسیار خوبی در برابر حرات دارند؛ اما مدل های مخصوص ضد حرارت، می توانند حتی تا دمای ۶۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کنند.

خرید رنگ نما کاپارول ۱۵ کیلویی خرید رنگ سفید مخصوص نما ۷ کیلویی کاپارول

برخی از مهم ترین ویژگی های رنگ های سیلیکونی مقاوم در برابر حرارت، شامل موارد زیر می شود:

  • ظاهر بسیار خوب و مقاومت در برابر حرارت
  • در دسترس بودن در مدل های مختلف مانند جامد، پودر و یا به صورت حلال در ویسکوزیته های متفاوت
  • سازگاری با سایر رزین ها از جمله رزین های ارگانیک
  • محفاظت طولانی مدت در برابر حرارت و مواد شیمیایی و خوردگی

مزایا و معایب رنگ های سیلیکونی

مزایا و معایب رنگ های سیلیکونی

در بین انواع رنگ سیلیکونی تقریباً تمامی مدل ها، مزایا و معایب یکسانی دارند. ما در این قسمت در مورد معایب و مزایای هر کدام توضیح خواهیم داد.

  • مزایا

رنگ سیلیکونی رنگی جهانی است. یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مزیت های رنگ سیلیکونی که باعث می شود با دیگر رنگ ها تفاوت داشته باشد، این است که این رنگ را می توان روی هر سطحی از جمله سطوح چوبی، بتنی، فلزی یا سنگی اعمال کرد. این قابلیت به عنوان یکی از مهم ترین قابلیت های رنگ سیلیکونی است.

همچنین خوب است بدانید که رنگ سیلیکونی تا حدودی کاربرد بتونه را نیز دارد؛ زیرا این رنگ می تواند به خوبی ترک های کوچک و سوراخ های ریز روی سطح را بپوشاند و کاری کند که این خرابی ها کمتر دیده شوند.

مزیت بعدی رنگ سیلیکونی مقاومت بسیار خوب آن در برابر حرارت است. در واقع خیلی از افراد و صنایع به دلیل همین ویژگی است که به دنبال رنگ های سیلیکونی هستند و از آن استفاده می کنند. رنگ سیلیکونی می تواند مقاومت سطح مورد نظر در برابر حرارت را تا حد زیادی افزایش دهد.

خرید رنگ اکریلیک سفید نیم براق گالن هپالوکس خرید رنگ اکریلیک نیم براق ممتاز گالن هپالوکس

در بین انواع رنگ سیلیکونی، یک ویژگی مشترک وجود دارد. این رنگ های ضد آب، مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارند و می توانند آن را دفع کنند؛ به همین دلیل است که این رنگ برای استفاده در حمام توصیه می شود. همچنین علاوه بر دفع رطوبت خوب است بدانید که رنگ های سیلیکونی از رشد باکتری های مضر قارچی جلوگیری می کنند. رنگ های سیلیکونی سطح لیز ایجاد نمی کنند و تازگی خود را از دست نمی دهند.

همچنین یک مزیت دیگر در بین انواع رنگ سیلیکونی این است که خاصیت کشسانی دارند. این یعنی اینکه اگر از این رنگ در دیوار های ساختمان یا هر جای دیگر استفاده می کنید، دیگر نباید نگران ترک خوردن و پوسته پوسته شدن رنگ باشید. همچنین خوب است بدانید که رنگ های سیلیکونی گرد و غبار را دفع می کنند. با محیط زیست سازگاری خوبی دارند و برای اعمال آن ها نیازی به ماسک نیست. همچنین نور خورشید نیز تأثیر منفی ای روی کیفیت آن ها نمی گذارد.

  • معایب

معایب

در کنار مزایا، رنگ های سیلیکونی یک سری معایب نیز دارند. شاید مهم ترین عیب رنگ های سیلیکونی را بتوان قیمت بسیار بالای آن ها دانست. رنگ های سیلیکونی قیمت بسیار بالایی دارند و به همین دلیل، بیشتر برای پروژه های کوچیک و یا قسمتی از اتاق یا خانه به کار گرفته می شوند. اگر بخواهید تمام یک منطقه بزرگ را با رنگ سیلیکونی رنگ کنید، باید هزینه بسیار زیادی پرداخت کنید.

نکته منفی بعدی این است که رنگ سیلیکونی می تواند باعث خوردگی فلز و زنگ زدن آن شود؛ به همین دلیل بهتر است که قبل از استفاده از رنگ روی سطوح فلزی، سطوح را با مواد خاصی محفاظت کنید.

تماس با ما

جمع بندی

رنگ های سیلیکونی یک دسته از رنگ های محبوبی هستند که امروزه استفاده زیادی از آن ها هم در صنعت و هم در خانه ها می شود. این رنگ مزایای زیادی از جمله مقاومت در برابر رطوبت و حرارت دارد. ما در این مقاله، برای اینکه بیشتر با انواع رنگ سیلیکونی آشنا شوید، در مورد آن توضیح دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید