فرآیند ساخت رنگ طبیعی با آسان ترین روش در خانه

یکی از بهترین کار هایی که می توانید انجام دهید، این است که رنگ طبیعی را در خانه بسازید و از آن استفاده کنید. با این کار در هزینه های خود صرفه جویی می کنید. ما در این مقاله در مورد فرآیند ساخت رنگ طبیعی توضیح داده ایم تا شما بیشتر با رنگ های طبیعی و ابزار رنگ آمیزی شوید.

نحوۀ ساخت رنگ های طبیعی

  • ساخت رنگ با سبزیجات

برای اینکه بتوانید با ضایعات سبزیجات رنگ درست کنید، لازم نیست کار زیادی انجام دهید. روش درست کردن رنگ با تمامی سبزیجات یکسان است. برای درست کردن رنگ از سبزیجات، ابتدا سبزیجات را خرد کنید. با آب بگذارید که حدود یک ساعت بجوشند. سپس باید مخلوطی را که پس از جوشیدن به دست می آورید در یک صافی بریزید. مایعی که از صافی رد می شود رنگ طبیعی است و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

  • ساخت رنگ با پوست پیاز

فرآیند ساخت رنگ طبیعی

خوب است بدانید که حتی فرآیند ساخت رنگ طبیعی را می توانید با پوست پیاز نیز امتحان کنید. برای این کار کافی است که مقداری پوست پیاز را جمع کنید. هر چه بیشتر پوست پیاز داشته باشید، بهتر است؛ زیرا پوست پیاز معمولاً مقدار رنگ بسیار کمی دارد. برای تهیۀ رنگ کافی است که پوست پیاز را مانند سبزیجات یک ساعت با آب بجوشانید. بعد از جوشیدن، ترکیب به دست آمده را از صافی رد کنید. با این کار، رنگی طبیعی ای از پوست پیاز خواهید داشت.

  • ساخت رنگ با کلم قرمز

کلم قرمز یکی از بهترین خوراکی هایی است که می توانید از آن رنگ تهیه کنید. برای آشنایی با فرآیند ساخت رنگ طبیعی، خوب است که با نحوۀ ساخت رنگ از کلم قرمز آشنا شوید.

برای تهیۀ رنگ از کلم قرمز ابتدا باید یک چاقوی نسبتاً تیز داشته باشید. کلم را به کمک چاقوی تیز خود به قسمت های بسیار کوچک برش دهید. خوب است بدانید که هرچقدر کلم را کوچک تر برش دهید، در انتها رنگ بیشتری خواهید داشت.

تکه های کلم قرمزی را که خرد کرده اید در یک قابلمه با اندازۀ متوسط قرار دهید. سپس برای آشنایی با فرآیند ساخت رنگ طبیعی باید مقداری آب به قابلمه ای که کلم قرمز در آن وجود دارد اضافه کنید. مقدار آب باید به اندازه ای باشد که روی کلم را به خوبی بپوشاند.

درست مانند سبزیجات اجازه دهید که آب قابلمه بجوشد. بعد از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید و اجازه دهید که یک ساعت کلم در آب بماند. بعد از گذشت یک ساعت، ترکیب به دست آمده را از صافی رد کنید. مایع رد شده از صافی را در یک ظرف شیشه بگذارید و در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده مصرف شود.

  • ساخت رنگ با چغندر قرمز (لبو)

ساخت رنگ با چغندر قرمز (لبو)

برای آشنایی با فرآیند ساخت رنگ طبیعی، خوب است بدانید که می توانید از چغندر نیز رنگ طبیعی بگیرید. برای این کار، تنها چیزی که باید به آن دقت کنید این است که چغندر ها حتماً باید تازه باشند. شما می توانید با خرد کردن چغندر قرمز تازه و جوشاندن آن، یک رنگ طبیعی قرمز زیبا داشته باشید. فقط دقت داشته باشید که استفاده از آب اختیاری است. اگر رنگ شفاف تر و بیشتری نیاز دارید، می توانید از آب در ساخت رنگ استفاده کنید.

  • ساخت رنگ با هویج

یکی از بهترین راه ها برای ساخت رنگ طبیعی در خانه، استفاده از هویج است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که هویج را به خوبی با رندۀ درشت رنده یا خرد کنید و با جوشاندن آن رنگ طبیعی ای از هویج داشته باشید.

  • ساخت رنگ با اسفناج

برای آشنایی با فرآیند ساخت رنگ طبیعی، خوب است بدانید که یکی از بهترین خوراکی ها برای ساخت رنگ طبیعی، اسفناج است. برای تهیۀ رنگ از اسفناج باید دقت داشته باشید که اسفناج شما باید تازه و کاملاً سبز باشد. بعد از انتخاب اسفناج، به کمک یک چاقوی بزرگ، تمام برگ ها و ساقه های اسفناج را خرد کنید. دقت داشته باشید که مانند کلم قرمز، هر چقدر اسفناج را کوچک تر خرد کنید، رنگ بیشتری خواهید داشت. بعد از خرد کردن اسفناج، آن را در یک قابلمه بریزید و بگذارید که بجوشد. بعد از گذشت یک ساعت، رنگ سبز را خواهید داشت.

  • ساخت رنگ با دانه و پوست آووکادو

برای آشنایی با فرآیند ساخت رنگ طبیعی باید بدانید که می توانید از دانه و پوست آووکادو رنگ طبیعی بسیار خوبی بسازید. دقت داشته باشید که برای تهیۀ رنگ فقط به پوست و دانه آن نیاز دارید؛ زیرا گوشت آووکادو برای تهیه رنگ مناسب نیست.

مانند دیگر مواد، دقت داشته باشید که در صورتی می توانید به رنگ زیبای صورتی آووکادو دست پیدا کنید که آووکادوی شما کاملاً تازه باشد. در صورت تازه نبودن آووکادو، احتمالاً رنگ شما مقداری تیره خواهد شد.

  • ساخت رنگ با ادویه جات

ساخت رنگ با ادویه جات

در فرآیند ساخت رنگ طبیعی می توانید از ادویه جات نیز استفاده کنید. برای تهیۀ رنگ از ادویه جات کافی است که از زردچوبه، پاپریکا یا هر ادویه ای که در نظر دارید یک قاشق غذاخوری بردارید و آن را در یک فنجان آب به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید. بعد از جوشاندن بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، ترکیب رنگ به دست آمده را از صافی رد کنید تا به رنگی طبیعی برسید.

  • ساخت رنگ با بلوبری

یکی دیگر از مواد غذایی ای که می تواند رنگی فوق العاده به شما بدهد، بلوبری است. برای تهیۀ رنگ از بلوبری، باید آن ها را به خوبی بشویید. بعد از شستن، باید آن ها را در یک قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا روی آن ها را بگیرد. سپس باید بلوبری را به مدت یک ساعت با آب بجوشانید تا بتوانید رنگ مورد نظر خود را داشته باشید.

تماس با ما

جمع بندی

یکی از بهترین کار هایی که می توانید برای حفظ سلامتی و کاهش هزینه های خود انجام دهید، تهیه رنگ طبیعی در خانه است. ما در این مقاله برای اینکه بیشتر با فرآیند ساخت انواع رنگ طبیعی آشنا شوید، در این مورد توضیح دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید