بررسی بهترین رنگ اتاق خواب

اگر آشپزخانه قلب خانه است، اتاق خواب بر سیستم عصبی افراد تاثیر می‌گذارد. به این معنی که رنگ اتاق خوابی که انتخاب می‌کنید واقعا مهم است. با ادغام زندگی در خانه و کار به ویژه در عصر فناوری، ۱۰ درصد از جمعیت دنیا اعتراف می‌کنند که بر روی تخت کار می‌کنند؛ در حالی که ۷۰ درصد از مردم گزارش می‌دهند که کار و زندگی را در اتاق خواب ادغام کرده‌اند.

همه این مسائل بر خواب ما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به اختلال در الگوهای خواب شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بهترین رنگ برای اتاق خواب افراد مختلف مانند نوزاد، خردسال، نوجوان، زوج‌های جوان و افراد مسن بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ آمیزی اتاق خواب

برای رنگ آمیزی اتاق خواب، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید: رنگ دیوارهای اتاق خواب شما می‌تواند بر روحیه شما تاثیر بگذارد، بنابراین رنگی را انتخاب کنید که به شما احساس آرامش بدهد. آبی روشن، سبز و اسطوخودوسی اغلب رنگ‌های تسکین دهنده هستند؛  در حالی که قرمز و زرد روشن، رنگ‌های گرم و شاد به حساب می‌آیند.

۲- اتاق را آماده کنید: قبل از شروع به رنگ آمیزی، تمام مبلمان، آثار هنری و تزئینات را از اتاق جدا کنید. کف و وسایل باقیمانده را با کاور رنگ بپوشانید.

۳- دیوارها را پرایمر بزنید: اگر دیوارها از قبل با یک لایه آستر رنگ آمیزی نشده‌‎اند، قبل از رنگ آمیزی یک لایه پرایمر روغن الیف بزنید. این کار به چسبندگی رنگ به سطح و پوشش هرگونه نقص دیوار کمک می‌کند.

۴- دیوارها را رنگ کنید: با استفاده از قلم مو یا غلطک، یک لایه رنگ به دیوارها بزنید. قبل از اعمال لایه دوم، اجازه دهید لایه اول کاملا خشک شود.

۵- فرایند رنگ آمیزی را تکمیل کنید: پس از رنگ آمیزی دیوارها، تزئیناتی که برداشته شده‌اند را در جای خود قرار دهید.

رنگ اتاق خواب بزرگسال

وقتی نوبت به انتخاب رنگ برای اتاق خواب بزرگسالان می رسد، احتمالا قصد دارید تا رنگی را انتخاب کنید که فضای آرامش را در آنجا ایجاد کند. بهترین رنگ‌ اتاق خواب بزرگسال عبارتند از:

ترکیب رنگ اتاق خواب

در ادامه به چند ترکیب رنگ محبوب اتاق خواب اشاره می‌کنیم:

۱- آبی و سفید: این ترکیب رنگ کلاسیک، حس شادابی، آرامش و بزرگ تر شدن محیط اتاق را به وجود می‌آورد.

۲- خاکستری و زرد: گرما و انرژی را به فضا اضافه می‌کند.

۳– بنفش و سبز: بنفش نماد تجمل و سبز نشان دهنده طبیعت و رشد است.

۴- بژ و سفید: رنگ بژ روشن در ترکیب با سفید، فضایی دنج و راحت ایجاد می‎کند.

۵- خاکستری و مرجانی: خاکستری رنگی همه کاره است که می‌تواند به خوبی با هر رنگی ست شود؛ اما مرجانی یک انتخاب جذاب برای ایجاد ظاهری شیک و باکلاس است.

خرید محصول

ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب

بهترین ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب به شرح زیر است:

۱- سفید و خاکستری: ترکیبی ساده و در عین حال شیک که می‌تواند با هر رنگ دیوار یا فرش هماهنگ شود.

۲- سیاه و سفید: ترکیبی کلاسیک که علاوه بر ایجاد تضاد در محیط، حسی مدرن به اتاق خواب می‌دهد.

۳- قهوه‌ای و کرم: این رنگ‌ها احساس آرامش و راحتی ایجاد می‌کنند.

۴- رنگ‌های خنثی: کمد لباس به رنگ خنثی، مانند بژ یا خاکستری، ظاهری لوکس و ماندگار دارد

رنگ پرده اتاق خواب

رنگ پرده‌های اتاق خواب شما، تاثیر بسزایی در ظاهر و احساس کلی محیط می‌گذارد. در ادامه به چند رنگ پرطرفدار برای پرده اتاق خواب اشاره می‌کنیم:

۱٫ سفید: پرده‌های سفید یک انتخاب کلاسیک هستند که حس تمیزی و روشنایی را در اتاق خواب ایجاد می‌کنند. این رنگ با انواع رنگ دیوار ست می‌شود. در ضمن پرده سفید، محیط خانه را بزرگ تر نشان می‌دهد.

۲٫ خاکستری روشن: پرده‌های خاکستری، زمینه را برای ایجاد فضایی آرام و روشن به وجود می‌‎آورد.

۳٫ آبی روشن: این نوع پرده‌ها برای اتاق خواب با منظره دریا مناسب است.

۴٫ صورتی: ظاهری رمانتیک و زنانه در اتاق خواب ایجاد می‌کند.

۵٫ رنگ‌های خاکی: خانوادهرنگ‌های خاکی مانند بژ و قهوه ای، باعث ایجاد حس گرما و جذابیت در اتاق خواب می‌شود.

جدول مشخصات بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ اتاق خواب دخترانه

رنگ اتاق خواب دخترانه به تفاوت های فردی و سلیقه شخصی بستگی دارد و باید با توجه به هماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون انتخاب شود. در ادامه به برخی از رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب دخترانه اشاره می‌کنیم:

۱- صورتی روشن: رنگ صورتی روشن با شادی و روحیه خوب همراه است؛ مخصوصا برای دختران جوان. این رنگ در ترکیب با رنگ سفید، خاکستری، سبز روشن و یا طلایی، خیلی خوب جواب می‌دهد.

۲- سبز آبی: این رنگ درخشندگی و شادی خاصی به اتاق خواب دخترانه می‌بخشد و البته در گرمای تابستان نیز محیط را خنک نگه می‌دارد.

۳- بنفش: بنفش رنگی متمایل به رنگ صورتی است که یک محیط شاد و پر از روحیه مثبت به وجود می‌آورد.

۴- آبی روشن: این رنگ نویدبخش حس آرامش در اتاق خواب دخترانه است.

۵- خاکستری: این رنگ باعث آرامش و تمرکز در اتاق خواب دختران می‌شود.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

در دکوراسیون اتاق خواب دختران بزرگسال، ۴ نکته حائز اهمیت است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

۱- رنگ: سعی کنید از رنگ‌های مدرن و طبیعی برای اتاق استفاده نمایید. به طور مثال می‌توان به رنگ خاکستری، آبی روشن، سبز و صورتی روشن بهره بگیرید.

۲- مبلمان: مبلمان اتاق خواب باید با سبک دکور اتاق هماهنگ باشد.

۳- پارچه‌ها: استفاده از پارچه‌های هماهنگ و زیبا، منجر به ایجاد جذابیت در دکوراسیون اتاق می‌‌شود.

۴- نورپردازی: نورپردازی مناسب می‌تواند ظاهری جدید به کل اتاق بدهد؛ به طوری که چشم‌های مهمانان را به خود جذب کند.

رنگ طوسی برای اتاق خواب

رنگ طوسی یکی از رنگ‌های جذاب است که باعث آرامش در اتاق خواب می‌شود. شا می‌توانید رنگ طوسی را با رنگ‌های سفید، صورتی و نارنجی ترکیب کنید.

با این حال، توجه داشته باشید که استفاده از رنگ طوسی برای رنگ دیوار اتاق خواب نیاز به توجه زیاد دارد. در ضمن، روشنایی اتاق نیز یک عامل مهم در بهتر نشان دادن رنگی طوسی دیوار است. در انتخاب رنگ طوسی برای دیوار اتاق خواب، به عواملی مانند نورگیری اتاق و … دقت کنید.

رنگ مناسب اتاق خواب

اگر به دنبال رنگ مناسب برای اتاق خواب خود هستید، رنگ‌های زیر را امتحان کنید:

  • آبی روشن (ایجاد یک فضای صمیمی و پرانرژی)
  • سبز زیتونی (ایجاد یک حس دلپذیر همراه با آرامش)
  • آبی سرامیکی (ایجاد یک فضای مدرن و مطبوع)
  • بنفش (ایجاد  فضای آرام برای تجربه یک خواب راحت)
  • خاکستری (رنگی مدرن و کاملا معاصر)
  • خردلی (ایجاد یک محیط شاد و سرخوش)

جدول مشخصات بهترین رنگ اتاق خواب برای زوج‌های حوان

رنگ اتاق خواب زوجین

رنگ اتاق خواب زوجین، یک انتخاب مهم است. در ادامه به چند نکته مهم درباره این موضوع اشاره می‌کنیم:

۱- توجه به سلیقه زوجین: هر دو طرف باید در مورد رنگ اتاق خواب خود حرفی برای گفتن داشته باشند. همیشه بهتر است رنگی را انتخاب کنید که هر دو طرف دوست داشته باشند و با آن احساس راحتی کنند. حتی می‌توانید دو رنگ مختلف را انتخاب کرده و روی دیوارهای مختلف امتحان کنید.

۲- عاشقانه: از آنجایی که اتاق خواب مکانی رمانتیک است، از رنگ‌های گرم و ملایم مانند صورتی، یاسی، اسطوخودوسی و رزگلد استفاده کنید.

۳- خلق و خو و شخصیت: رنگ‌ها نیز می‌توانند بر خلق و خو و ویژگی‌های شخصیتی تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، آبی اغلب با آرامش همراه است، در حالی که قرمز می‌تواند محرک و پرانرژی باشد. هنگام انتخاب رنگ اتاق خواب، به روحیه و شخصیت خود توجه کنید.

۴- تعادل: رنگ‌ها باید در محیط متعادل باشند.

۵- نور طبیعی: در نظر گرفتن منابع نور طبیعی در اتاق خواب نیز مهم است. به عنوان مثال، اگر اتاق خواب شما نور طبیعی زیادی دارد، از رنگ‌های تیره خودداری کنید؛ زیرا می‌تواند اتاق را کوچکتر نشان دهد.

جدیدترین رنگ اتاق خواب بزرگسال

با توجه به روند طراحی داخلی در سال ۱۴۰۲، رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش با جنس‌های طبیعی و گیاهان جنگلی به همراه طرح‌های شیب دار و زاویه دار که فضای اتاق را بزرگ تر و مجلل‌تر نشان می‌دهند، مورد استقبال قرار می‌گیرند.

رنگ‌های سبز بادامی، بژ  و قهوه‌ای با رنگ روغنی برای اتاق خواب بزرگسال پیشنهاد می‌شود و می‌توان با انتخاب تزیینات رویه تخت، پرده‌های شفاف با طرح‌های گیاهی، سبد چوبی و بدلیجات آهنی تلفیق شده با نور نسبتا طبیعی، فضایی آرامش‌بخش برای اتاق خواب خود ایجاد کنید.

رنگ اتاق خواب

رنگ اتاق خواب جوان

جوان‌ها همواره از رنگ‌های جدید و جذاب استقبال می‌کنند. از جمله رنگ‌های جوان‌ پسند که برای اتاق خواب مناسب است، عبارتند از:

۱- آبی: رنگ آبی رنگ آرامش است و در اتاق خواب جوان، زمینه‌ای آرام و مطلوب برای استراحت روزانه فراهم می‌کند.

۲- صورتی: رنگ صورتی نیز به خوبی در اتاق خواب جوانان، محیطی رمانتیک و مدرن به ارمغان می‌آورد.

۳- زرد: این رنگ احساس شادابی و خوشحالی را در اتاق خواب جوانان با خود به همراه دارد.

رنگ اتاق خواب مدرن

رنگ‌های اتاق خواب مدرن، بر ایجاد فضایی آرام و روشن تمرکز دارند. به طور مثال می‌توان به ترکیب رنگ خاکستری و سفید اشاره کرد که  ترکیبی کلاسیک و آرام به وجود می‌آورد.  از دیگر ترکیب‌ رنگ‌ مدرن برای اتاق خواب می‎توان به ترکیب رنگ بژ و کرم، آبی و سفید، آبی و سبز روشن، صورتی و ارغوانی اشاره کرد.

رنگ اتاق خواب پسرانه

برخی از رنگ‌های پسرانه برای اتاق خواب شامل رنگ آبی، سبز تیره، قهوه ای، خاکستری و قرمز تیره است. با این حال، موضوع انتخاب رنگ اتاق خواب به ویژه برای پسران، یک موضوع کاملا شخصی است که باید توسط فرد گرفته شود.

بهترین رنگ اتاق خواب نوزادان

  • رنگ‌های روشن و تند باعث تکان دادن ارتعاشات درونی کودک می‌شوند که می‌تواند کودک را بی‌قرار کند.
  • این نوع رنگ‌ها مانند قرمز، زرد و نارنجی می‌توانند مانع از خواب راحت و باعث گریه کودک می‌شوند.
  • الگوهای پررنگ و رنگ‌های متضاد نیز احتمالا در مقادیر زیاد بیش از حد تحریک‌کننده هستند، بنابراین برای نوزادان کوچک، رنگ‌های ملایم زرد یا کرم، هلویی یا صورتی که گرما و آرامش را ساطع می‌کنند، از نظر احساسی تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش هستند.
  • اگرچه آبی ملایم و صورتی به طور سنتی برای اتاق خواب نوزاد استفاده می‌شود، اما با این حال استفاده از رنگ زرد کرمی و سبز نعنایی نیز توصیه می‌شود.
  • استفاده از ست رنگ سبز و رنگ آبی روشن، یا ست رنگ سبز با زرد برای نوزادان توصیه می‌شود.
  • از طرفی رنگ آبی تیره برای کودکان خردسال توصیه نمی‌شود؛ زیرا می‌تواند باعث شود که نوزادان در خواب کابوس ببینند.
  • بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب نوزادان، رنگ‌های صورتی، هلویی، بژ بادامی کم‌رنگ و سبز اسطوخودوسی است که عشق و امنیت را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

رنگ اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب خردسالان

  • توصیه می‌شود از الگوهای هندسی برجسته روی دیوارها یا پرده‌ها دوری کنید؛ زیرا آن‌ها حواس خردسالان را پرت می‌کنند.
  • رنگ‌های سبز-آبی، کرم‌، زرد و زرد-نارنجی ، انرژی مناسبی برای اتاق خواب افراد خردسال ایجاد می‌کند.
  • رنگ‌های خانواده زرد علاوه بر کمک به فرآیندهای ذهنی، تفکر منطقی و شفاف بدون ایجاد مزاحمت را در خردسالان به وجود می‌آورد.
  • رنگ‌های خانواده زرد هر چقدر هم که کم‌رنگ باشند، همواره روشن‌تر از آن چیزی هستند که در ابتدا مشاهده می‌شود که می‌تواند باعث سردرد خردسالان شود. بنابراین باید در انتخاب رنگ زرد  دقت کنید.
  • قرمز مرجانی و بنفش در اتاق خواب، تداعی‌کننده بازی‌های کامپیوتری است. با این حال رنگ‌ قرمز مرجانی، موفقیت را تشویق نمی‌کند. در حالی که رنگ بنفش هر دو طرف مغز را به صورت منطقی و خلاقانه باز می‌کند. بچه‌های خردسال اغلب وقتی که مقادیر کمی از این رنگ وجود دارد، جالب‌ترین کار‌های خود را انجام می‌دهند.
  • رنگ خاکستری برای اتاق خواب بچه‌‎های خردسال توصیه نمی‌شود؛ زیرا رنگی خنثی و بلاتکلیف است.
  • از رنگ سفید برای اتاق خردسالان نیز استفاده نکنید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب نوجوانان

بحران هویت یک مسئله جدی در دوره نوجوانی است که معمولا اغلب نوجوانان از رنگ سیاه برای پنهان کردن این موضوع استفاده می‌کنند. استفاده از رنگ مشکی برای اتاق خواب نوجوانان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ زیرا رشد عاطفی افراد نوجوان را به خطر می‌اندازد. بنابراین برای استفاده از رنگ مشکی برای اتاق خواب نوجوانان، باید این نوع رنگ را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید.

نوجوانان عاشق رنگ هستند. از اینکه به آن‌ها اجازه دهید تا رنگ‌های روشن مورد علاقه خود را انتخاب کنند، نترسید. حتی ترکیب‌های رنگی که غیرمتعارف به نظر می‌رسند، می‌توانند به خوبی با هم کار کنند. رنگ‌های نارنجی، بنفش، آبی روشن و سرمه‌ای در میان نوجوانان محبوب هستند.

رنگ بنفش مورد علاقه دختران نوجوان است. بسته به رنگ‌های برجسته‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌توان از این رنگ برای ایجاد ظاهری رمانتیک و مدرن برای اتاق خواب استفاده کرد. برای داشتن ظاهری پر زرق و برق، رنگ بنفش پررنگ را با مبلمان مشکی ست کنید. مبلمان سفید و پارچه‌های رنگارنگ حسی رویایی به اتاق خواب شما می‌دهند.

از دیگر رنگ‌های مناسب اتاق خواب نوجوانان عبارتند از:

  • دیوارهای رنگ صورتی پررنگ اتاق خواب خود را با رنگ سبز روشن، بنفش یا زرد آفتابی ست کنید.
  • رنگ آبی ملایم یا سبز می‌تواند برای دختران نوجوان مناسب باشد.
  • برای اتاق خواب یک پسر نوجوان، رنگ قهوه‌ای گرم یا بژ با رنگ‌های نارنجی، سبز یا آبی ست می‌شود.
  • بسیاری از پسران در طول سال‌های نوجوانی به رنگ آبی، آبی کبالتی یا سرمه‌ای علاقه دارند.
  • برخی از نوجوانان به سمت رنگ‌های خنثی یا کم‌رنگ‌ برای دیوارهای اتاق خواب خود جذب می‌شوند.
  • برای اتاق خواب پسران نوجوان، خاکستری و سرمه‌ای، ست مناسبی برای اتاق خواب به حساب می‌آید.

رنگ اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوج‌های جوان

۱- رنگ قرمز

کلمه عشق در اغلب فرهنگ‌ها، با رنگ قرمز همراه است. بنابراین دیوار اتاق خواب قرمز رنگ می‌تواند حس هیجان و عاشقانه‌ای را برای زوج‌های جوان ایجاد کند.

۲-  رنگ آبی

رنگ‌های خانواده آبی به‌طور طبیعی آرام‌بخش و خنک هستند و فضایی رمانتیک را برای اتاق خواب به وجود می‌آورند. رنگ آبی تیره‌ و دودی می‌تواند بهترین گزینه برای اتاق خواب زوج‌های جوان باشد؛ زیرا نه تنها چشم را منحرف نمی‌کند بلکه اجازه نمی‌دهد که دکوراسیون شما مستقل عمل کند.

۳- رنگ نارنجی

رنگ نارنجی، یک رنگ شیرین و پر انرژی است. این رنگ به عنوان یک رنگ شاد، مفرح و بازیگوش شناخته می‌شود. با انتخاب رنگ نارنجی برای اتاق خواب، فضایی رمانتیک برای خود ایجاد کنید.

۴- رنگ قهوه‌ای

رنگ‌ قهوه‌ای به عنوان یک رنگ گرم و صمیمی شناخته می‌شود. این رنگ نمادی از طبیعت و عنصر خاک است که فضای عاشقانه‌ای برای اتاق خواب به وجود می‌آورد. رنگ قهوه‌ای با رنگ‌های سفید، نارنجی، سبز و آبی ست می‌شود. از طرفی شکلات قهوه‌ای به عنوان عاشقانه‌ترین خوراکی نزد زوج‌های جوان شناخته می‌شود.

۵- رنگ بنفش

اگر رنگ قرمز و صورتی در جایگاه اول و دوم رنگ‌های رمانتیک قرار دارند، رنگ بنفش جایگاه سوم را به خود اختصاص می‌دهد. رنگ بنفش پر از جسارت، خلاقیت و آرامش است که می‌توان جلوه منحصربه‌فردی برای اتاق خواب زوج‌های جوان ایجاد کند. اتاق خواب بنفش خود را با برخی لوازم سفید و طلایی برجسته کنید.

۶- رنگ سبز

سبز اغلب به عنوان رنگ زندگی در نظر گرفته می‌شود. با این حال سبز جنگلی تیره برای فضای داخلی اتاق خواب زوج‌های جوان مناسب است. این رنگ، احساس محافظت، سرزندگی و آرامش را به وجود می‌آورد.

بهترین رنگ برای اتاق خواب افراد مسن

پیر شدن می‌تواند احساس تنهایی و ترس را به همراه داشته باشد؛ بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، افراد مسن نیاز به گرما و امنیت دارند. تنوع رنگ‌ها در اتاق خواب می‌تواند علاقه به جهان را نزد افراد مسن افزایش دهد و عملکرد مغز آن‌ها را فعال نگه دارد. اتاق خواب افراد مسن را می‌توان به سمت رنگ‌های ملایم سوق داد، اما ممکن است انرژی لازم برای تحریک ذهن آن‌ها را ایجاد نکند. همچنین می‌تواند مشکلاتی در بینایی آن‌ها به وجود آورد.

رنگ‌های گرم می‌توانند به گردش خون و سطح انرژی افراد مسن کمک کند. به همین دلیل می‌توان از رنگ هلویی، زردآلویی، برنزی و صورتی برای اتاق خواب افراد مسن استفاده کرد.

آبی ملایم، ارغوانی، سبز اسطوخودوسی و بنفش، رنگ‌هایی هستند که به خلق و خوی معنوی افراد مسن کمک می‌کند. همچنین استفاده از الگوی رنگ گل در طبیعت برای اتاق خواب افراد مسن یا سالمند، می‌تواند آرامش زندگی روستایی و سادگی دوران گذشته را برای آن‌ها به وجود آورد.

بهترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای اتاق خواب افراد مسن استفاده کنید شامل رنگ قهوه‌ای، ست رنگ زرد، سبز اسطوخودوسی و سفید و ست رنگ یاسی، قهوه‌ای و سفید است.

۱۰ نکته طلایی درباره انتخاب رنگ اتاق خواب

۱- اگر شما جزو افرادی هستید که به محض برخورد سر به بالشت، به خواب عمیق فرو می‌روید، استفاده از یک رنگ آبی ملایم می‌تواند برای اتاق خواب مناسب باشد.

۲- در بین همه رنگ‌ها، سبز کمترین آسیب را به چشم وارد می‌کند. رنگ سبز، رنگ تعادل و اتصال ما به طبیعت است. بنابراین، اگر به دنبال ایجاد حس آرامش در اتاق خواب خود هستید، به سراغ رنگ‌های خانواده سبز بروید.

۳- در حالی که آبی از نظر ذهنی آرام‌ را به وجود می‌آورند، رنگ صورتی‌ از نظر جسمی آرام‌بخش هستند. صورتی رنگ نوازش است. بنابراین رنگ صورتی، معجزه‌ای در دیوارهای اتاق خواب شما ایجاد می‌کند.

۴- بهترین رنگ‌های خنثی برای اتاق خواب شامل سفید، بژ و قهوه‌ای است.

۵- اگر می‌خواهید عمق و بافت بیشتری به رنگ اتاق خواب خود اضافه کنید، از رنگ زرد، خاکی و قرمز استفاده کنید.

۶- رنگ بنفش فضای لوکس، سلطنتی و باکلاسی را برای اتاق خواب به وجود می‌آورد.

۷- استفاده از رنگ خاکستری تیره در کنار رنگ‌های گرم، جذابیت مدرن را به اتاق خواب شما اضافه می‌کند.

۸- رنگ صورتی روشن به خوبی با رنگ‌های مسی گرم یا طلایی روشن برای اتاق خواب ست می‌شود.

۹- رنگ‌های سرد و خاکستری، نور طبیعی اتاق خواب را افزایش می‌دهند و به خوبی با دکوراسیون سبز و آبی ست می‌شوند.

۱۰- رنگ‌هایی مانند طلایی می‌توانند اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان دهند و معمولا وقتی روی دیوار برجسته استفاده می‌شوند بهترین عملکرد را دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به بررسی بهترین رنگ برای اتاق خواب افراد نوزاد، خردسال، نوجوان، زوج‌های جوان و مسن بپردازیم. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، رنگ هلویی، صورتی، آبی و … برای اتاق خواب نوزادان، رنگ سبز-آبی، کرم، زرد-نارنجی  و … برای اتاق خواب خردسالان، رنگ نارنجی، بنفش، صورتی، آبی روشن، سرمه‌ای و … برای اتاق خواب نوجوانان، رنگ قرمز، آبی، نارنجی، قهوه‌ای، بنفش و سبز برای اتاق خواب زوج‌های جوان، رنگ هلویی، زردآلویی، برنزی و صورتی، آبی ملایم، ارغوانی، سبز اسطوخودوسی و بنفش برای اتاق خواب سالمندان مناسب است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

تماس با ما

سوالات متداول

کدام رنگ به اتاق خواب انرژی مثبت می‌دهد؟

مردم بر این باورند که رنگ‌های قرمز اعتماد به نفس، قدرت و هیجانی را که در زندگی می‌خواهند به آنها می‌دهد. استفاده از رنگ قرمز به عنوان رنگ برای اتاق خواب می‌تواند اعتماد به نفس را بالا ببرد. همچنین سایه روشن قرمز به فضای اتاق خواب انرژی می‌دهد.

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است؟

آبی روشن از نظر علمی با ایجاد احساس آرامش همراه است. مطالعات نشان داده‌اند که اتاق خواب به رنگ آبی، بهترین خواب را در مقایسه با هر رنگ دیگر به وجود می‌آورد.

کدام رنگ برای اتاق خواب مناسب نیست؟

بدترین رنگ برای اتاق خواب، استفاده از رنگ‌های تیره است که می‌تواند انرژی و خلاقیت را از بین ببرد.

چه رنگ‌هایی اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان می‌دهند؟

برای داشتن جلوه‌ای بزرگ‌تر در اتاق خواب، از رنگ‌های ملایم مانند سفید، آبی روشن و سبز روشن استفاده کنید.

چه چیزی باعث می‌شود اتاق خواب بهتر به نظر برسد؟

داشتن نور بیشتر در فضای اتاق خواب شما می‌تواند فضای شما را بازتر و بزرگ‌تر کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید