روش‌های رنگ کردن تخم مرغ برای سفره هفت سین

یکی از گزینه‌های مناسب برای ایجاد زیبایی در سفره هفت سین، استفاده از تخم مرغ رنگی است. هدف از گذاشتن تخم مرغ رنگی که در داستان‌های قدیمی از آن به عنوان تخم طلا یاد می‌کردند، ایجاد برکت و سلامتی همزمان با آغاز عید نوروز است که هر ساله توسط ایرانیان بر روی سفره هفت سین گذاشته می‌شود. برای تزئین تخم مرغ سفره هفت سین، راه‌های مختلفی از جمله رنگ کردن، استفاده از نخ کاموا و پارچه وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون عنوان «بهترین رنگ برای تخم مرغ سفره هفت سین»، به موضوعاتی نظیر تخم مرغ رنگی، رنگ کردن تخم مرغ، رنگ تخم مرغ هفت سین، نقاشی روی تخم مرغ با آبرنگ، آموزش نقاشی روی تخم مرغ با مداد رنگی، تزیین تخم مرغ عروسکی، نقاشی روی تخم مرغ سفالی با گواش، نقاشی تخم مرغ کودکانه، تزیین تخم مرغ جدید ۱۴۰۲، تخم مرغ هفت سین ۱۴۰۲ به شکل خرگوش و بسیاری موارد دیگر بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

تخم مرغ رنگی

تخم مرغ رنگی از کجا می‌آید؟ چرا تخم مرغ رنگی در سفره هفت سین به ویژه برای شب عید مناسب است؟ بهتر است برای یادآوری اینکه چرا تخم مرغ رنگی در سفره هفت سین استفاده می‌شود، به داستان‌هایی پیرامون تخم طلا یا زرده‌های طلایی فکر کرد. تخم مرغ رنگی نماد طلا بر روی سفره هفت سین است که می‌تواند نوید دهنده سالی سرشار از خیر، برکت و سلامتی برای شما و خانواده‌تان باشد.

رنگ کردن تخم مرغ

رنگ کردن تخم مرغ

برای رنگ کردن تخم مرغ به ویژه در سال نو برای استفاده بر روی سفره هفت سین، می‌توانید از دو روش طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. استفاده از خوراکی، ادویه‌ها و هر چیز خوردنی دارای رنگ برای رنگ کردن تخم مرغ، به عنوان روش طبیعی شناخته می‌شود. در حالی که روش مصنوعی بیشتر به رنگ‌هایی اشاره می‌کند که از مواد صنعتی یا شیمیایی تولید می‌گردد. برای مثال می‌توان به رنگ گواش، ماژیک و … اشاره کرد.

رنگ آمیزی تخم مرغ

یکی از کارهای جذاب برای سفره هفت سین سال ۱۴۰۳، رنگ آمیزی تخم مرغ است. بسیاری از داستان‌های ایرانی بر این موضوع تاکید می‌کنند که رنگ کردن تخم مرغ هفت سین، خوش شانسی می‌آورد. یعنی شما با انجام یک کار ساده مانند رنگ آمیزی تخم مرغ، به راحتی می‌توانید شانس خود را برای داشتن سالی پر از موفقیت و شادی امتحان کنید.

رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین، بزرگ و کوچک ندارد و هر فردی می‌تواند بنا به سلیقه خود، این کار را انجام دهد. بنابراین سعی نکنید نسبت به انجام این کار غرور داشته باشید و بگویید این کار من نیست.

در حالی که بسیاری از داستان‌های ایرانی به ویژه در شاهنامه، تاکید می‎کنند که کارهایی که فکر می‌کنیم برای کودکان است، می‌تواند زندگی افراد بزرگسال را متحول کند. فقط باید انجامش داد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سفره هفت سین سال ۱۴۰۳ را با رنگ کردن تخم مرغ آغاز کنید.

رنگ تخم مرغ هفت سین

بهترین رنگ تخم مرغ هفت سین در سال ۱۴۰۲ عبارتند از:

۱- رنگ سفید: نشان‌دهنده هوش سرشار و خلاقیت به همراه استعاره‌ای از نظم و آراستگی است.

۲- رنگ قرمز: نماد شور و انرژی بی‌حدوحصر به همراه گرما و طراوت زندگی است.

۳- رنگ سبز: نماد طبیعت و آرامش است که با محیط زیست سازگاری دارد.

۴- رنگ سبز زیتونی: یادآور اصالت و نیروی شفابخشی به همراه استعاره‌ای از ثروت و جاه‌طلبی است.

جدول بهترین رنگ برای تخم مرغ هفت سین

۵- رنگ صورتی: دارای بافت نرم و اروتیک است که زنان و دختران به آن علاقه دارند. این رنگ نشان‌دهنده مثبت‌اندیشی است.

۶- رنگ آبی لاجوردی: نماد صلح، شادی، صداقت و آرامش است.

۷- رنگ زرد: نماد شادابی و درخشش است که به عنوان رنگ ضد افسردگی و خشونت شناخته می‌شود.

۸- رنگ خردلی: رنگ ملایم با انرژی مثبت که نماد لاکچری بودن است.

نقاشی روی تخمه مرغ برای عید

بر اساس طالع بینی چینی، سال ۱۴۰۳ به عنوان سال اژدها شناخته می‌شود. اژدها نیز نماد شور و نشاط در افراد است که می‌توانند سال متفاوتی را نسبت به قبل داشته باشند.

یکی از ویژگی‌ها منحصربه فرد اژدها، رنگ بندی آن است. اژدها معمولا رنگ‌های مختلفی بر روی بدن خود دارد که نشان‌دهنده پویایی و سرزندگی است. به همین خاطر، بسیاری معتقدند که رنگ آمیزی تخم مرغ به رنگ‌های مختلف به ویژه برای سفره هفت سین سال ۱۴۰۳، می‌تواند عامل خوشبختی و شانس باشد.

بنابراین به شما هم پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از رنگ‌های مختلف، تخم مرغ سفره هفت سین را به رنگ اژدها تزئین کنید تا برای یک بار هم که شده، شانس را به منزل خود بیاورید. برای نقاشی روی تخم مرغ عید، فرآیند ساده‌ای پیش روی شما است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

رنگ آمیزی تخم مرغ با ماژیک

طرح‌های مختلفی که وجود دارد، جایگزینی سریع برای رنگ‌ها هنگام تزئین تخم مرغ‌های سفره هفت سین هستند. آن‌ها برای ایجاد الگوهای ظریف، نوشتن نام، یا افزودن حس شخصی به تخم مرغ‌های رنگ شده با ماژیک گزینه مناسبی است. برای شروع، تنها چیزی که نیاز دارید یک عدد تخم مرغ، ماژیک و چند طرح کاغذی یا برچسبی است.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • تخم مرغ
  • طرح‌های مختلف کاغذی
  • ماژیک

مرحله ۱

هر تعداد تخم مرغ را که می‌خواهید تزئین کنید بشویید و خالی کنید. اگرچه می‌توانید روی تخم‌مرغ‌های خام بکشید، ابتدا خالی کردن آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را برای سال آینده نیز نگه دارید و تضمین می‌کند که اگر یکی را بشکنید، مشکل بزرگی برای تمیز کردن نخواهید داشت.

مرحله ۲

چند طرح در رنگ‌های مختلف جمع آوری کنید.

مرحله ۳

وقتی روی تخم مرغ را با ماژیک رنگ آمیزی کردید، اجازه دهید تا خشک شوند.

نکته: دستمال کاغذی توالت را به سه قسمت تقسیم کنید تا از آن‌ها به عنوان پایه برای قرار دادن تخم مرغ‌ها استفاده کنید. به طوری که مجبور نباشید هنگام ماژیک کشیدن،  آن‌ها را در دست بگیرید.

مرحله ۴

وقتی تخم‌ مرغ‌ها را با ماژیک تزئین کردید، می‌توانید طرح خود را بر روی آن قرار دهید و مابقی تخم مرغ را نیز تزئین نمایید.  در نهایت تخم مرغ سفره هفت سین شما آماده است.

رنگ آمیزی تخمه مرغ ساده

انجام رنگ آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین بسیار ساده است. برای این کار مراحلی وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت. بنابراین مجله مینیاتور را دنبال کنید تا جدیدترین ترفندهای رنگ آمیز تخم مرغ ساده سفره هفت سین را به شما بگوییم.

  • ابتدا یک قاشق غذاخوری سرکه را نصف فنجان آب جوش بریزید.
  • سپس به مقدار کم (حدود ۱۰ قطره) رنگ خوراکی به ترکیب گفته شده اضافه کنید.
  • به طور مثال می‌توانید ۵ قطره رنگ قرمز و ۵ قطره رنگ نارنجی را اضافه نمایید.
  • یا حتی می‎توانید ۶ قطره رنگ خوراکی آبی با ۴ قطره رنگ سبز اضافه کنید.
  • انتخاب مقدار رنگ و انتخاب هر کدام از رنگ‌ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.
  • وقتی ترکیب آماده شد، می‌توانید با یک قلم مو یا دستمال کاغذی، طرح مورد نظر خود را بر تخم مرغ پیاده کنید.

رنگ آمیزی تخمه مرغ ساده با آبرنگ

رنگ آمیزی تخم مرغ با آبرنگ، کار ساده و در عین حال جذابی است. زیرا برخی رنگ‌ها وجود دارد که تنها با آب فعال می‌شوند و نمای خود را نشان می‌دهند. بنابراین در ابتدا سعی کنید که پالت آبرنگ را از مغازه‌های رنگ فروشی یا فروشگاه‌های لوازم التحریر تهیه کنید.

پس از تهیه کردن پالت آبرنگ، مقداری آب در یک کاسه بریزید. ابتدا قلم مو را در آب فرو کنید و وقتی مقداری رطوبت به خود گرفت، به هر کدام از پالت‌های آبرنگ بزنید تا رنگ به خود بگیرد. وقتی رنگ به خود گرفت، آن را بر روی تخم مرغ اعمال کنید.

نکته مهم برای رنگ آمیزی تخم مرغ با آب رنگ این است که حتما پیش از رنگ کردن، طرح مورد نظر خود را با مداد بر روی تخم مرغ اجرا کنید. وقتی طرح شما کشیده شد، نوبت به اعمال رنگ می‌‎رسد. بنابراین از طریق این روش ساده، تخم مرغ هفت سین خود را تزئین کنید و از آن لذت ببرید.

رنگ آمیزی تخمه مرغ ساده با مداد رنگی

برای رنگ آمیزی تخم مرغ ساده با مداد رنگی، کافی است که یک سر به مغازه لوازم التحریر بزنید تا بتوانید مداد رنگی مورد نیاز خود را تهیه کنید. کیفیت مداد رنگی تاثیر چندانی در تزئین نهایی تخم مرغ ندارد بنابراین با توجه به بودجه خود، جعبه مداد رنگی مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

برای رنگ کردن تخم مرغ با مداد رنگی، حتما به ترکیب رنگ‌ها توجه کنید. شما در ابتدا می‌توانید طرح اولیه خود را با مداد بر روی تخم مرغ بکشید و سپس با مدادهای رنگی، آن را تزئین کنید. این کار بسیار ساده است و تنها به سلیقه و دانش شما نسبت به رنگ‌هایی دارد که در کنار هم قرار می‌دهید.

توجه داشته باشید برای رنگ آمیزی تخم مرغ ساده با مداد رنگی، حتما تخم مرغ را بر روی دستمال کاغذی قرار دهید تا محیط شما رنگی نشود.

رنگ کردن تخم مرغ با استفاده گواش

یکی دیگر از روش‌های رنگ‌ کردن تخم مرغ سفره هفت سین، استفاده از رنگ گواش است. رنگ گواش به عنوان یک رنگ صنعتی و هنری شناخته می‌شود که می‌تواند برای رنگ‌آمیزی تخم مرغ استفاده شود. برای انجام این کار، ابتدا طرح مورد نظر خود را به وسیله مداد بر روی تخم مرغ اجرا کنید و سپس طرح خود را از طریق گواش رنگ‌آمیزی نمایید.

برای اجرا کردن گواش بر روی تخم مرغ، نیاز به یک قلم مو کوچک دارید. قلم مو را مقداری خیس کنید و در گواش بزنید و سپس طرح خود را بر روی تخم مرغ اجرا نمایید. در ضمن به جای گواش می‌توانید از ماژیک هم استفاده کنید.

خرید قلم خطاطی ۱۲ عددی سموری

نقاشی روی تخم مرغ با آبرنگ

یکی از روش‌ها رنگ‌آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین، استفاده از آبرنگ است که برای استفاده از آن، نیاز به یک قلم مو کوچک دارید. آبرنگ یکی از رنگ‌های سازگار با محیط زیست است که اغلب نقاشان در فصل بهار از آن استفاده می‌کنند.

آموزش نقاشی روی تخم مرغ با مداد رنگی

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رنگ‌ کردن تخم مرغ سفره هفت سین، استفاده از مداد رنگی است. ابتدا طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به وسیله مداد رنگی، آن را اجرا نمایید. علاوه بر این، شما می‌توانید با استفاده از مداد رنگی‌های مختلف، جملات و نوشته‌هایی را بر روی تخم مرغ سفره هفت سین بنویسید.

بهترین رنگ برای تخم مرغ هفت سین

رنگ کردن تخم مرغ با مداد شمعی

کشیدن نقاشی بر روی تخم مرغ سفره هفت سین به وسیله مداد شمعی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سال ۱۴۰۲ به حساب می‌آید. استفاده از مداد شمعی باعث می‌شود که بافت تخم مرغ به شکل عجیبی براق باشد. وقتی انواع رنگ‌های مداد شمعی را برای تخم مرغ سفره هفت سین با هم ترکیب می‌کنید، تخم مرغ شما به یک اثر هنری تبدیل می‌شود. توصیه ما این است که در سال ۱۴۰۲ برای تزئین سفره هفت سین، حتما از مداد شمعی استفاده کنید.

خرید رنگ اکریلیک کیلو هپالوکس

تزئین تخم مرغ عید با رنگ طبیعی

اگر به دنبال رنگ کردن تخم مرغ به روش طبیعی هستید و میخواهید ساخت رنگ طبیعی در خانه را امتحان کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها، استفاده از ترکیب سرکه، آب و ماده رنگی است. برای این کار ابتدا سرکه، آب و ماده رنگی را بجوشانید. حداقل زمان برای جوشاندن این سه ماده حدود ۱۵ دقیقه است. پس از آن تخم مرغ را در شعله بسیار کم به ترکیب فوق اضافه کنید.  

برای یک لیوان آب، حداقل به ۲ قاشق غذاخوری سرکه نیاز دارید. همچنین استفاده از ماده رنگی، بستگی به سلیقه شما دارد و می‌توانید رنگ‌های مختلفی را آزمایش کنید. همچنین برای تیره‌تر شدن رنگ تخم مرغ‌های، مدت زمان جوشاندن آب، سرکه و ماده رنگی طبیعی را بیشتر نمایید.

تماس با ما

ممکن است برای شما سوال شود که چه نوع ماده رنگی می‌توان در ترکیب سرکه و آب استفاده کرد؟ منظور از ماده رنگی یک ماده کاملا طبیعی مانند زردچوبه، چغندر و … است که رنگ نهایی تخم مرغ را مشخص می‌کند. اگر به دنبال زرد کردن تخم مرغ هستید، بهتر است از زردچوبه به میزان ۳ پیمانه استفاده کنید. در صورتی که دوست دارید که تخم مرغ شما به رنگ سال ۲۰۲۳ دربیاید، پیشنهاد می‌کنیم از چغندر قند به میزان ۲ پیمانه استفاده کنید. اضافه کردن چغندر قند، تخم مرغ شما را به رنگ ارغوانی یا سرخابی درمی‌آورد.

سایر مواد خوراکی برای رنگی کردن تخم مرغ عبارتند از:

  • رنگ کردن تخم به مرغ به رنگ آبی: اضافه کردن ۲ پیمانه کلم قرمز به ترکیب سرکه و آب
  • رنگ کردن تخم به مرغ به رنگ سبز: اضافه کردن ۲ پیمانه برگ اسفناج به ترکیب سرکه و آب
  • رنگ کردن تخم به مرغ به رنگ قهوه‌ای: اضافه کردن ۴ قاشق غذاخوری قهوه به ترکیب سرکه و آب
  • رنگ کردن تخم به مرغ به رنگ نارنجی: اضافه کردن پوست پیاز قرمز به ترکیب سرکه و آب
  • رنگ کردن تخم به مرغ به رنگ نقره‌ای: اضافه کردن بلوبری به ترکیب سرکه و آب.
خرید رنگ اکریلیک قرمز ۱ کیلویی ایران

نقاشی روی تخم مرغ سفالی با گواش

برای استفاده از تخم مرغ سفالی بر روی سفره هفت سین، ابتدا باید آن را از بازار تهیه کنید. در صورتی که تخم مرغ سفالی سطح ناصافی داشت، می‌توانید آن را سنباده بزنید تا صاف شود. وقتی تخم مرغ سفالی شما آماده شد، نوبت به رنگ کردن آن می‌رسد. پیش از رنگ کردن، مقداری چسب رقیق شده با آب به سطح تخم مرغ سفالی بزنید.

بهترین رنگ برای تخم مرغ هفت سین

پس از اینکه چسب رقیق شده بر روی تخم مرغ سفالی خشک شد، طرح مورد نظر خود را به وسیله مداد پیاده کنید. در نهایت به وسیله قلم مو، رنگ گواش را بر روی تخم مرغ سفالی بزنید. برای اینکه رنگ بر روی سفال ثابت باقی بماند، استفاده از اسپری فیکساتور یا فیکس کننده مخصوص اجسام سفالی توصیه می‌شود. همچنین در مقاله آموزش رنگ‌آمیزی سفال به صورت کامل تمامی مراحل این نوع از رنگ‌آمیزی توضیخ داده شده است.

تزیین تخم مرغ عروسکی

یکی از بهترین مدل‌های رنگ‌آمیزی تخم مرغ سفره هفت سین، استفاده از طرح‌های عروسکی است. این نوع طرح‌ها نه تنها جذاب‌اند بلکه باعث شادابی انسان می‌شود. برای انجام این کار تنها به ایده‌های جذاب و زیبا نیاز دارید. منظور از ایده‌های جذاب، استفاده از طرح‌های عروسکی است که شما در دوران کودکی تمایل زیادی به آن نشان داده‌اید. به طور مثال استفاده از طرح عروسک‌های دوران کودکی یا عروسک‌هایی که فرزندان شما عاشق آن‌ها هستند، گزینه مناسبی است.

برای رنگ‌آمیزی تخم مرغ عروسکی، از رنگ‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. بهترین رنگ در این زمینه، رنگ سبز است. رنگ سبز به عنوان رنگ بهار و رنگ تولدی دوباره، می‌تواند انرژی شما را برای آغاز سال جدید دوچندان کند. استفاده از قلم مو، روان نویس یا مداد رنگی، بهترین ابزارها برای ایجاد طرح‌های عروسکی در تخم مرغ سفره هفت سین است.

خرید رنگ اکریلیک زرد ۱ کیلویی ایران

نقاشی تخم مرغ کودکانه

خیلی از افراد به ویژه کودکان برای انتقال احساس خود در فضای مجازی، از ایموجی‌ یا شکلک‌ استفاده می‌کنند. کاربرد ایموجی‌ها به قدری مهم شده است که شاید معنی آن‌ها بیشتر از یک نوشته باشد. بهترین کار برای انتقال احساس در سال ۱۴۰۲، استفاده از ایموجی یا شکلک برای تزئین تخم مرغ سفره هفت سین است. این کار باعث می‌شود که سفره هفت سین شما به سمت یک سفره کلاسیک و مدرن حرکت کند. یعنی هم مدرن است و هم کلاسیک.

بهترین ترندهای ایموجی برای رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین شامل ایموجی‌های خنده، گریه، شادی، تعجب به همراه ایموجی پرچم است. همچنین شما می‌توانید از شکلک حیوانات مختلف برای تخم مرغ سفره هفت سین استفاده کنید.

تزیین تخم مرغ هفت سین با پارچه

برای تزئین تخم مرغ سفره هفت سین به وسیله پارچه، ابتدا پارچه مورد نظر خود را به دور تخم مرغ بکشید و با یک بند کاموا ببندید. پس از آن، تخم مرغ پارچه‌ای را در قابلمه رنگ طبیعی بگذارید تا در شعله بسیار کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا آب خنک شود. تخم مرغ پارچه‌ای را از قابلمه بیرون آورید. در ضمن بستن یک روبان، به زیباتر شدن تخم پارچه‌ای کمک می‌کند.

تزیین تخم مرغ عید با نخ و کاموا

یکی از طرح‌های ترند سال ۱۴۰۲، تزئین تخم مرغ سفره هفت سین به وسیله نخ کاموا است. برای انجام این کار، ابتدا رنگ نخ کاموا را انتخاب کنید. پس از آن نوبت به اجرای طرح دلخواه شما به وسیله نخ کاموا بر روی تخم مرغ می‌رسد. پس از دور پیچ کردن تخم مرغ با استفاده از نخ کاموا، انتهای نخ کاموا را به وسیله چسب قطره‌ای بچسبانید. استفاده از شعله فندک نیز می‌تواند به چسبیدن انتهای نخ کاموا کمک کند.

تزیین تخم مرغ عید با گل مصنوعی

برای تزئین کردن تخم مرغ با گل مصنوعی، ابتدا تخم مرغ را به وسیله گواش رنگ کنید و اجاز دهید خشک شود. پس از خشک شدن رنگ، چند گل مصنوعی را به وسیله چسب ۱۲۳ یا چسب همه کاره، بر روی تخم مرغ بچسبانید تا برای استفاده در سفره هفت سین، آماده شود.

تزیین تخم مرغ عید به شکل سبزیجات

وقتی از طرح‌های خاص برای تزئین تخم مرغ عید صحبت می‌کنیم، منظور ما استفاده از طرح‌هایی به شکل سبزی و میوه است. استفاده از طرح سبزیجات برای تخم مرغ عید، یکی از طرح‌‎های جذاب برای سفره هفت سین سال ۱۴۰۲ است که شما به راحتی می‌توانید با استفاده از ماژیک یا گواش، آن را اجرا کنید.

بهترین رنگ برای تخم مرغ هفت سین

علاوه بر این، استفاده از کارت‌های رنگی به شکل سبزیجات و انواع میوه‌ها برای تخم مرغ عید توصیه می‌شود. برای انجام این کار، کافی است که به وسیله قیچی، طرح مورد نظر را از روی کارت برش دهید و بر روی تخم مرغ بچسبانید.

تزئین تخم مرغ با نگین و مروارید

یکی از روش‌های جذاب به ویژه برای دختران، تزئین تخم مرغ با انواع نگین، مروارید‌های پلاستیکی و پولک‌های تزئینی است. برای چسباندن نگین یا پولک‌های تزئینی بر روی تخم مرغ، از چسب حرارتی استفاده کنید.

تزئین تخم مرغ با دستمال کاغذی

برای تزئین تخم مرغ با دستمال کاغذی، نیاز به دستمال کاغذی طرح‌دار دارید. به وسیله قیچی، طرح دستمال کاغذی را برش دهید و بر روی تخم مرغ بچسبانید. لازم به توضیح است که دستمال کاغذی تزئینی در انواع طرح‌ها موجود است و شما می‌توانید بنا به سلیقه خود، هر کدام از آن‌ها را خریداری و به وسیله چسب چوب بر روی تخم مرغ بزنید.

تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک

یکی از روش‌های جذاب و پرطرفدار برای رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین، استفاده از لاک ناخن است. برای این کار دو روش وجود دارد. روش اول استفاده از یک لاک ناخن است و روش دوم شامل استفاده از چند لاک ناخن می‌شود. اگر قصد رنگ کردن تخم مرغ به وسیله دو یا چند لاک ناخن دارید، کافی است که مقداری از لاک ناخن را در آب بریزید و هم بزنید. ترکیب چند رنگ لاک ناخن در آب، تخم مرغ شما را رنگین‌کمانی می‌کند.

تزیین تخم مرغ جدید ۱۴۰۲

یکی از جدیدترین راه‌ها برای تزئین تخم مرغ در سال ۱۴۰۲، استفاده از ماژیک مخصوص سی دی یا دی وی دی است. ایجاد طرح‌های مختلف به وسیله ماژیک سی دی بر روی تخم مرغ، بافت عمیقی به تخم مرغ سفره هفت سین می‌دهد که شباهت زیادی به آثار هنری پیدا می‌کند.

تخم مرغ هفت سین ۱۴۰۲ به شکل خرگوش

سال ۱۴۰۲ سال خرگوش است. برای اینکه بتوانید با تخم مرغ هفت سین خانه خود را با حیوان سال ست کنید، بهترین راه استفاده از ماژیک یا کاغذهای رنگ است. کشیدن طرح خرگوش به وسیله ماژیک، یکی از بهترین راه‌ها برای تزئین تخم مرغ عید ۱۴۰۲ است که نیاز به تمیزکاری ندارد.

استفاده از کارت‌های رنگی و چسباندن آن به دور تخم مرغ، یکی دیگر از راه‌های کشیدن طرح خرگوش است. برای این کار پس از چسباندن کارت رنگی به دور تخم مرغ، طرح خرگوش خود را بر روی کاغذ رنگی بکشید.

بهترین رنگ برای تخم مرغ هفت سین

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «بهترین رنگ برای تخم مرغ سفره هفت سین» صحبت کنیم. تخم مرغ رنگی یک رسم دیرینه نزد ایرانیان است که با هدف افزایش ثروت و سلامتی در سال جدید، در سفره هفت سین مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین رنگ تخم مرغ سفره هفت سین، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

بهترین راه برای رنگ کردن تخم مرغ چیست؟

یک قاشق چای خوری سرکه و ۲۰ قطره رنگ خوراکی را در یک فنجان آب داغ ی یا شیشه ضد حرارت ترکیب کنید تا بتوانید تخم مرغ را کاملا در آب فرو ببرید. پس از آن، تخم مرغ را به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا رنگ را به خود بگیرد.

رنگ کردن تخم مرغ با آب گرم بهتر است یا آب سرد؟

شما نمی توانید رنگ خوراکی یا رنگ تخم مرغ را در هر دمایی با آب مخلوط کنید. آب گرم به جذب بهتر رنگ نسبت به آب خنک کمک می‌کند.

آیا برای رنگ کردن تخم مرغ به سرکه نیاز دارید؟

اگر سرکه ندارید، به جای آن از آب لیمو استفاده کنید. تخم مرغ‌هایی که بدون سرکه رنگ شده‌اند، رنگ روشن به خود می‌گیرند. قبل از رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها، برچسب‌هایی روی آن‌ها قرار دهید تا طرح‌های دو رنگ ایجاد کنید.

چگونه می‌توان تخم مرغ را در خانه بدون وسیله رنگ کرد؟

ظرف خود را با آب جوش (به اندازه‌ای که روی تخم مرغ را بپوشاند) پر کنید. سپس یک قاشق چایخوری سرکه سفید و رنگ خوراکی به آب اضافه نمایید. تخم مرغ را روی یک قاشق شکاف دار یا معمولی قرار دهید و درون مخلوط بریزید، گاهی اوقات آن را برگردانید تا هر دو طرف آن رنگی شود. برای رنگ‌های تیره‌تر تا ۵ دقیقه یا بیشتر در مایع نگه دارید.

تخم مرغ چقدر باید در رنگ بماند؟

۵ دقیقه. تخم مرغ خود را روی یک قاشق سوراخ دار یا معمولی قرار دهید و گهگاه آن را بچرخانید تا هر دو طرف آن رنگ بگیرد. تخم مرغ رنگ شده خود را تا ۵ دقیقه در مایع نگه دارید. هر چه بیشتر تخم مرغ خود را در قابلمه رنگ بگذارید، رنگ آن زنده‌تر می‌شود.

آیا باید تخم مرغ را پس از رنگ کردن در یخچال نگهداری کرد؟

پس از پایان مراحل رنگ کردن تخم مرغ، آن‌ها را دوباره در یخچال قرار دهید تا تخم مرغ‌ها خنک بمانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید