رنگ کالباسی در دکوراسیون خانه

وقتی آدم سرخوش می‌شود، یعنی دارد به رنگ کالباسی تبدیل می‌شود؛ رنگی که آدم را دوست داشتنی تر از گذشته می‌کند. رنگ کالباسی از ترکیب رنگ‌های سفید، قرمز و زرد درست می‌شود که با قرار گرفتن در کنار رنگ‌‎های مکمل، فضای زیبایی را برای دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورد. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ کالباسی، ویژگی‌ها، انواع ست رنگ و موضوعات دیگر صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ کالباسی چیست؟

رنگ کالباسی یکی از اعضای خانواده رنگ‌های گرم است که اغلب به عنوان رنگ صورتی چرک شناخته می‌شود. این رنگ کاربرد و مزایای زیادی دارد؛ به طوری که در اغلب محیط‌های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ کالباسی

رنگ کالباسی به انگلیسی

لازم به توضیح است که پالت رنگ کالباسی به انگلیسی با عنوان Salami color palette شناخته می‌شود.

رنگ کالباسی چگونه درست می‌شود

رنگ کالباسی یکی از رنگ‌های منحصر به فرد است که با ترکیب کردن رنگ‌های قرمز، سفید و زرد درست می‌شود. طرز تهیه رنگ کالباسی این گونه است که ابتدا رنگ‌های قرمز و سفید را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس مقدار کمی رنگ زرد به آن اضافه نمایید. ترکیب سه رنگ را به خوبی هم بزنید تا رنگ کالباسی درست شود.

برای ترکیب کردن رنگ‌های قرمز و سفید، ابتدا مقداری رنگ قرمز به رنگ سفید اضافه کنید و به آرامی رنگ زرد را در ترکیب فوق بریزید تا در نهایت رنگ کالباسی به دست آید.

رنگ کالباسی روشن

اگر به دنبال ساخت رنگ کالباسی روشن هستید، کافی است که رنگ‌های سفید، قرمز و زرد را با یکدیگر ترکیب کنید. با این تفاوت که در ترکیب گفته شده، مقدار رنگ قرمز و زرد کمتر از رنگ سفید باشد و از طرفی، مقدار رنگ قرمز، کمتر از رنگ زرد در نظر گرفته شود.

رنگ کالباسی تیره

وقتی مقدار رنگ قرمز در ترکیب سفید و زرد، بیشتر از حد معمول باشد، رنگ کالباسی تیره به دست می‌آید. بنابراین شما می‌توانید با ترکیب رنگ سفید و زرد به همراه مقدار بیشتری از رنگ قرمز، رنگ کالباسی تیره را درست کنید.

رنگ کالباسی در خانه

این رنگ به راحتی در اکثر فضاهای اتاق قابل اجراست و شما می‌توانید آن را در کنار  اغلب رنگ‌ها ست کنید. به طور مثال می‌توان به استفاده از رنگ کالباسی در اتاق پذیرایی، خواب، آشپزخانه و غیره اشاره کرد.

لازم به توضیح است که هرگز رنگ کالباسی را به تنهایی در محیط داخلی خود مورد استفاده قرار ندهید. برای زیباتر شدن این رنگ و جلوگیری از انعکاس نور، بهتر است که رنگ کالباسی نیم مات انتخاب شود. همچنین رنگ کالباسی به راحتی با اغلب رنگ‌ها قابلیت ست شدن دارد.

رنگ کالباسی برای دیوار

یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ کالباسی، دیوار خانه است. استفاده از رنگ کالباسی در دکوراسیون داخلی، چندین و چند مزیت دارد که از جمله آن‌ها می‎‌توان به کاهش استرس، بهبود روحیه اشاره کرد.

رنگ کالباسی به دلیل دارا بودن موتیف گرم و سرد، در اغلب نقاط می‌توان استفاده کرد. به طوری که شما می‌توانید این رنگ را در کنار سایر رنگ‌‌ها مانند مشکی، کرم، قهوه‌ای و شیری استفاده کرد.

معمولا در محیط‌های مختلف می‌توان علاوه بر رنگ هایی همچون سفید، شیری، کرم رنگ، طیف های خاصی از قهوه ای و مشکی، از رنگ کالباسی نیز استفاده کنید.

این رنگ توانایی مکمل شدن با دیگر رنگ ها را تا حد بسیار زیادی دارد و از طرفی می تواند گرما و انرژی مثبت محیط را نیز بالاتر ببرد. همین دو دلیل کافی است تا بتوان از این رنگ به عنوان یک رنگ غالب استفاده کرد.

رنگ کالباسی

رنگ کالباسی برای اتاق خواب

بدون شک اجرای رنگ کالباسی در اتاق خواب یک گزینه مناسب برای دختران و نوجوانان دهه هشتادی است. این رنگ قابلیت این را دارد که اتاق خواب را شبیه اتاق خواب‌های دهه ۷۰ میلادی آمریکا کند.

یکی از ویژگی‌های دهه ۷۰ میلادی در آمریکا، استفاده از رنگ‌های تند و تیز در کنار کالباسی است که نشان‌دهنده افراد سرخوش و شاد بود.

رنگ کالباسی با چه رنگی ست میشه

رنگ کالباسی با انواع رنگ‌های مختلف قابلیت ست شدن دارد. از جمله رنگ‌های قابل ست با رنگ کالباسی، می‌توان به رنگ‌های مشکی، سفید، سبز کله غازی، آبی و طوسی، بنفش و خاکی می‌شود.

۱- ست رنگ کالباسی و سفید

رنگ سفید یکی از رنگ‌های خنثی است که وقتی در کنار رنگ کالباسی قرار می‌گیرد فضای آرامش بخشی را برای خانه به وجود می‌آورد. این ست رنگ، قابلیت بالایی برای استفاده در پذیرایی خانه دارد.

۲- ست رنگ کالباسی و مشکی

هر دو رنگ مشکی و کالباسی، جزو رنگ‌های خاص هستند که به محض ست شدن، فضای مرموز و جادویی را برای دکوراسیون داخلی خانه به وجود می‌آورد. قرار دادن ست رنگ کالباسی و مشکی، بهترین گزینه برای اتاق است.

رنگ کالباسی

۳- ست رنگ کالباسی و آبی-طوسی

آبی و طوسی جزو رنگ‌هایی هستند که به راحتی با یکدیگر ست می‌شوند. این دو رنگ به عنوان نماد آرامش و رویا، وقتی در کنار رنگ کالباسی قرار می‌گیرند، تداعی‌کننده روشنایی و زیبایی است.

ست رنگ کالباسی یا رنگ‌های آبی و طوسی، گزینه مناسب برای اتاق پذیرایی به حساب می‌آید.

۴- ست رنگ کالباسی و خاکی

هر چقدر رنگ‌ کالباسی با رنگ‌های گرم و البته طبیعی ست شود، بهتر می‌تواند به روشن شدن محیط خانه کمک کند. ست رنگ کالباسی و خاکی، نماد تعادل از دست رقته است که گزینه مناسیی برای پذیرایی و راهروها و غیره به حساب می‌آید.

۵-ست رنگ کالباسی و سبز کله غازی

قرار دادن ست رنگ کالباسی و سبز کله غازی، بهترین گزینه برای محیط خواب و البته پذیرایی خانه است. این ست رنگ باعث می‌شود که فضای باز  و شادتری را در خانه خود تجربه کنید.

فروشگاه رنگ مینیاتور

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ کالباسی در دکوراسیون خانه پرداختیم. رنگ کالباسی یک رنگ خاص و نماد سرخوشی است که از ترکیب رنگ‌های سفید، قرمز و مقداری زرد درست می‌شود. این رنگ قابلیت ست شدن با انواع رنگ خاکستری، آبی، سفید، مشکی و غیره را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

رنگ کالباسی نماد چیست؟

سرخوشی.

بهترین ست رنگ کالباسی برای اتاق خواب چیست؟

کالباسی و سبز کله غازی، بهترین ست رنگ برای اتاق خواب به رنگ کالباسی است.

بهترین ست رنگ کالباسی برای اتاق پذیرایی چیست؟

کالباسی و سفید، یکی از جذاب‌ترین ست‌های رنگ برای اتاق پذیرایی به حساب می‌آید.

رنگ کالباسی از چه ترکیبی درست می‌شود؟

رنگ کالباسی از ترکیب رنگ سفید، قرمز و مقداری زرد ساخته می‌شود.

چه رنگی در کنار کالباسی می‌تواند اتاق خواب مناسبی برای دهه هشتادی‌ها باشد؟

رنگ کالباسی در کنار رنگ طوسی و سفید، گزینه مناسبی برای اتاق خواب دهه هشتادی‌ها است.

ممکن است شما دوست داشته باشید