رنگ گلبهی؛ نمادها و انواع ست رنگ دیوار

اگر به دنبال ست کردن رنگ گلبهی با رنگ‌های مختلف هستید، پیشنهاد می‌کنیم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. رنگ گلبهی یک رنگ آرامش بخش و نوستالژیک است که اگر در کنار رنگ‌های مناسبی قرار بگیرد، می‌تواند جلوه مناسبی را برای دکوراسیون داخلی به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم تا به رنگ گلبهی؛ ترکیب رنگ، مکمل رنگ، نمادها و ست رنگ گلبهی دیوار صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

رنگ گلبهی

رنگ گلبهی شباهت زیادی به رنگ‌هایی مانند مرجانی، کالباسی، صورتی و نارنجی دارد؛ اما با این حال رنگ گلبهی جزو خانواده رنگ نارنجی است که طیف روشن‌تری دارد.

جدول رنگ گلبهی

رنگ گلبهی روشن

خیلی از افراد به دنبال آرامش در فضای دکوراسیون داخلی هستند؛ آرامشی که بتواند علاوه بر سکوت، ذهن آن‌ها را خالی از هر فکر و دغدغه‌ای کند. برای این کار بهتر است به دنبال رنگی باشید که بتواند انتظارات شما را برآورده سازد.

رنگ گلبهی

رنگ گلبهی تیره

اگرچه استفاده از رنگ گلبهی تیره چندان مرسوم نیست و اغلب انتخاب‌ها به سمت موتیف روشن این رنگ است اما نباید فراموش کرد که این رنگ شور عشق را در محیط خانه بارور می‌کند.

وقتی به رنگ گلبهی تیره نگاه می‌کنید، احساس شما درباره یک نوع هیجان صحبت می‌کند که انگار از قبل آن را می‌شناسید. هیجانی که منجر به تولد عشق می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم برای ایجاد یک محیط پرشور و حرارت، از رنگ گلبهی تیره استفاده کنید.

رنگ گلبهی

چگونه رنگ گلبهی درست کنیم

رنگ گلبهی به ۲ روش درست می‌شود. روش اول کافی است که مقداری کمی رنگ نارنجی به سفید اضافه کنید تا رنگ گلبهی به دست آید. در روش دوم، رنگ‌‎های سفید، قرمز، زرد را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس مقداری کمی رنگ گل ماش به آن اضافه نمایید تا در آخر شاهد یک رنگ گلبهی باشید.

رنگ گلبهی

روانشناسی رنگ گلبهی

رنگ گلبهی یک رنگ نوستالژیک است که وقتی در دکوراسیون داخلی به کار برده می‌شود، احساس آرامش را برای افراد خانواده به وجود می‌آورد. این رنگ از نظر روانشناسی، قدرت زیادی به زنان می‌دهد؛ به طوری که زنان می‌‌توانند قوی بودن را در وجود خود احساس کنند.

از طرفی رنگ گلبهی به عنوان یک رنگ جوان شناخته می‌شود که وقتی به تن افراد می‌نشیند، آن‌ها احساس جوانی می‌کنند. بنابراین استفاده از این رنگ در دکوراسیون یا لایف استایل می‌تواند خاص بودن و احساس اصالت را برای افراد به وجود آورد.

در نتیجه رنگ گلبهی یک رنگ مثبت اندیش، خاص و خوش‌بین است که در دکوراسیون داخلی، خوش شناسی را به همراه دارد. پس توصیه ما این است که در صورت برجسته بودن احساس منفی در وجود شما، از این رنگ استفاده کنید تا دوباره بتوانید مثبت اندیشی را تجربه کنید.

رنگ گلبهی

مکمل رنگ گلبهی در دکوراسیون

رنگ گلبهی یک رنگ گرم است که قابلیت ست شدن با انواع رنگ‌ها خانواده سرد را دارد. با این حال، رنگ گلبهی دارای مکمل‌های رنگی است که شما می‌توانید برای ست کردن دکوراسیون، آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

۱- رنگ گلبهی و نارنجی

۲- رنگ گلبهی و طوسی

۳-  رنگ گلبهی و خرمالویی

۴- رنگ گلبهی و رنگ فیروزه‌ای

۵- رنگ گلبهی و سفید

۶- رنگ گلبهی و سبز

۷- رنگ گلبهی و کرم

رنگ گلبهی

رنگ گلبهی با چه رنگی ست میشه

رنگ گلبهی به خاطر ایجاد یک فضای نوستالژیک، با اغلب رنگ‌های تیره ست می‌شود. با این حال شما می‌توانید برای ست کردن رنگ گلبهی با سایر رنگ‌ها، از رنگ قرمز، سرمه‌ای، نقره‌ای، شکلاتی، بنفش، سرخابی، هلویی و قهوه‌ای استفاده کنید.

توجه به این نکته ضروری است که شما می‌توانید برای ست کردن این رنگ، از سایر رنگ‌های مورد سلیقه خود استفاده کنید. تنها در نظر داشته باشید که این رنگ با رنگ‌های تیره به ست می‌شود.

رنگ گلبهی

رنگ گلبهی برای دیوار

رنگ گلبهی یک انتخاب خاص برای دیوار خانه است که می‌تواند شور و هیجان خانه را دو چندان کند. با این حال سوال اغلب افراد این است که رنگ گلبهی دیوار با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟ برای جواب به این سوال، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چه رنگ‌هایی را در کنار رنگ گلبهی دیوار استفاده کنید.

۱- ست رنگ گلبهی با رنگ آبی

کنار هم قرار دادن رنگ آبی به عنوان یک رنگ سرد در کنار رنگ گلبهی گرم، دکوراسیون خانه را به سمت هیجان بیشتر می‌برد. به دلیل کنتراست آبی و گلبهی به همراه ایجاد یک احساس شادی، پیشنهاد ما این است که از ست رنگ گفته شده در محیط آشپزخانه استفاده نمایید.

رنگ گلبهی

۲- ست رنگ گلبهی و رنگ مشکی

ترکیب گلبهی دیوار و مشکی، زمانی جلوه خوبی پیدا می‌کند که از رنگ مشکی در تابلوها، آباژور یا میز جلوی مبلمان استفاده کنید. به طور کلی، رنگ گلبهی دیوار می‌تواند تضاد خوبی در کنار رنگ مشکی ایجاد کند.

رنگ گلبهی

۳- ست رنگ گلبهی دیوار با رنگ خاکستری

این ست رنگ فضای دلنشین و صمیمی را برای خانه شما به وجود می‌آورد که در نتیجه موجب افزایش امنیت فکر شما خواهد شد.

رنگ گلبهی

۴- ست رنگ گلبهی و رنگ شکلاتی

وقتی ۲ رنگ گرم در کنار هم قرار می‌گیرند، طبیعی است که محیط خانه به سمت گرما و حرارت بیشتر سوق پیدا کند. این ست رنگ بهترین انتخاب برای فصل پاییز است که آب و هوا به سمت سردی گرایش دارد. برای استفاده بهتر از این ست رنگ، سعی کنید رنگ‌بندی را برای دکور و دیوار خانه تقسیم‌بندی نمایید. به طور مثال استفاده از دیوار گلبهی در کنار مبلمان شکلاتی، فضای زیبایی را برای دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورد.

رنگ گلبهی

۵- ست رنگ گلبهی و رنگ نارنجی

این ست رنگ، حال و هوای نوستالژیک دهه ۶۰ میلادی را یادآوری می‌کند. به طوری که از ترکیب گلبهی و نارنجی در محیط پذیرایی و آشپزخانه دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی استفاده می‌شد. این ست رنگ زمینه را برای نشاط و شادی به وجود می‌آورد. بنابراین توصیه ما این است که غذای خود را در محیطی با چنین رنگ‌هایی صرف کنید.

رنگ گلبهی

رنگ گلبهی برای اتاق خواب

برای ایجاد یک اتاق خواب پر آرامش و جذاب، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ گلبهی در کنار رنگ‌هایی مانند رنگ سبز و قهوه‌ای استفاده کنید. با این وجود، رنگ‌هایی مانند سفید و طوسی، گزینه مناسبی برای ست کردن رنگ گلبهی اتاق خواب پسران نوجوان است.

در خیلی از فرهنگ‌ها، رنگ گلبهی به عنوان رنگ اتاق خواب دختران شناخته می‌شود. برای دیزاین کردن اتاق خواب دختران، بهتر است از سبز استفاده کنید. این رنگ فضای آرامش‌بخشی برای اتاق خواب نوجوانان به وجود می‌آورد.

رنگ گلبهی

قیمت رنگ گلبهی

برای اجرای گلبهی بر روی دیوار، سه نوع رنگ وجود دارد که شامل رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک می‌شود. به جز محیط آشپزخانه (به دلیل رطوبت و حرارت ناشی از پخت و پز) و نمای بیرونی ساختمان که از رنگ مخصوص نما استفاده می‌شود، انتخاب نوع رنگ برای سایر نقاط خانه، بستگی به سلیقه شما دارد. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید رنگ روغنی، رنگ پلاستیک، رنگ اکریلیک و رنگ مخصوص نما، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ گلبهی؛ روانشناسی، انواع ست رنگ و مکمل‌های آن صحبت کردیم. رنگ گلبهی یک رنگ شاد و هیجانی است که به راحتی با رنگ‌هایی مانند سفید، آبی، نارنجی و قرمز ست می‌شود. برای ساختن این رنگ، بهترین روش این است که مقدار کمی رنگ نارنجی به مقدار زیادی رنگ سفید اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ گلبهی به دست آید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

رنگ گلبهی چگونه درست می‌شود؟

۲ روش برای ساخت رنگ گلبهی وجود دارد. در روش اول، مقدار کمی رنگ نارنجی به سفید اضافه کنید. در روش دوم، رنگ‌های سفید، قرمز، زرد و گل ماش (مقدار کم) را ترکیب کنید تا رنگ‌‎ گلبهی درست شود.

رنگ گلبهی نماد چیست؟

این رنگ نماد آرامش و صمیمیت است.

بهتریت ست رنگ گلبهی برای دیوار کدام است؟

اگر به دنبال ست کردن رنگ گلبهی دیوار با سایر رنگ‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ مشکی، آبی، نارنجی، شکلاتی و خاکستری استفاده کنید.

چه نوع رنگی برای اجرای گلبهی دیوار مناسب است؟

انتخاب نوع رنگ بستگی به محیط شما دارد. اگر رنگ گلبهی را برای آشپزخانه مد نظر دارید، بهتر است از رنگ روغنی استفاده کنید. با این حال شما می‌توانید سایر نقاط خانه شامل دیوار پذیرایی، راهرو، اتاق خواب و … را به وسیله انواع رنگ‌های روغنی، اکریلیک و پلاستیک، رنگ‌آمیزی نمایید.

رنگ‌های مکمل رنگ گلبهی چیست؟

نارنجی، طوسی، خرمالویی، فیروزه‌ای، سفید و … از جمله رنگ‌های مکمل رنگ گلبهی شناخته می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید