ست کردن با رنگ سبز + ۱۱ رنگ مناسب

احتمالا خیلی از شما به دنبال یک رنگی هستید که بتواند قابلیت‌های خانه شما را به درستی نشان دهد. همین حالا به نور خانه خود نگاه کنید؛ اگر نور ورودی از پنجره‌ها مطلوب است، پیشنهاد می‌کنیم به رنگ سبز فکر کنید. این رنگ گرمابخش خانه است و می‌تواند با انواع رنگ‌ها ست شود. علاوه بر این، رنگ سبز یک رنگ گرم است که از ترکیب رنگ زرد و آبی به دست می‌آید.

شاید پیشنهاد رنگ سبز برای دکوراسیون خانه، به نظر افرادی که عاشق ترکیب زرد و آبی هستند، نزدیک باشد. بنابراین رنگ‌آمیزی به وسیله رنگ سبز و ست کردن آن با سایر رنگ‌های مکمل می‌تواند فضای آرام و دلنشینی را برای خانه شما به وجود آورد. از جمله بهترین رنگ‌هایی که می‌تواند با رنگ سبز ست شود، می‌توان به رنگ آبی، قرمز گیلاسی، سبز نعنایی، کرم/بژ، صورتی و … اشاره کرد. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید. 

رنگ سبز

رنگ سبز از ترکیب رنگ زرد و آبی ساخته می‌شود. در دوران پسا کلاسیک و اوایل اروپای مدرن، سبز رنگی بود که معمولا با طیف بازرگانان، بانکداران و نجیب‌زاده‌ها مرتبط بود. همچنین این رنگ دارای یک سنت تاریخی طولانی به عنوان رنگ ایرلند و فرهنگ گالیک به حساب می‌آید.

علاوه بر این، رنگ سبز رنگ تاریخی در دین اسلام به شمار می‌آید که نمایانگر پوشش سرسبز بهشت ​​است. این رنگ تقریبا در پرچم همه کشورهای اسلامی یافت می‌شود.

در بررسی‌های انجام شده در کشورهای آمریکایی، اروپایی و اسلامی، رنگ سبز بیشتر با طبیعت، زندگی، سلامتی، جوانی، بهار، امید و حسادت همراه است. با این حال در کشور چین و بیشتر کشورهای آسیایی، این رنگ به عنوان نماد باروری و شادی شناخته م‍ی‌شود.

جدول بهترین ست با رنگ سبز

گروه‌های سیاسی حامی حفاظت از محیط زیست و عدالت اجتماعی خود را بخشی از عدالت سبز معرفی می‌کنند و برخی دیگر نیز خود را احزاب سبز می‌نامند. این امر منجر به کمپین‌های مشابه در تبلیغات شده است؛ زیرا شرکت‌ها محصولات سبز یا سازگار با محیط زیست را بر این اساس می‌فروشند.

رنگ سبز کله غازی

اردک‌های نر دارای سر سبز تیره و رنگین کمانی و نوک زرد روشن هستند. به همین دلیل است که این رنگ را با نام رنگ سبز کله غازی می‌شناسند. این رنگ دارای بافتی منحصر به فرد است که در پارچه‌های جیر یا مخمل به خوبی نمود پیدا می‌کند. اگرچه رنگ سبز کله‌ غازی دارای طیفی از رنگ فیروزه‌ای است اما این رنگ از نظر معنا متفاوت از رنگ فیروزه‌ای دیده می‌شود.

رنگ سبز کله‌ غازی برای دکوراسیون داخلی خانه می‌تواند فضای فوق طبیعی را برای افراد خانه به وجود آورد. در ضمن فراموش نکنید که اگر قصد استفاده از رنگ سبز کله‌ غازی را دارید، نورپردازی محیط فراموش نشود. تیرگی موجود در موتیف رنگ سبز کله غازی باعث می‌شود که محیط خانه شما نیاز به نور و نورپردازی داشته باشد.

ست کردن با رنگ سبز

رنگ سبز یشمی

یشم یک رنگ سبز مایل به زرد تیره با کد هگز ۰۰A36C# است که برای اولین بار در اسپانیا به سال ۱۵۶۹ تحت یک اصطلاح رنگی استفاده شد. سنگ یشم که از یشم یا نفریت (سنگ قیمتی) ساخته شده، معمولا سبز رنگ است اما در سایه‌های سفید، آبی، قهوه‌ای، قرمز، مشکی و اسطوخودوسی نیز یافت می‌شود.

به طور کلی، سنگ‌های قیمتی زمردی، رنگ سبز روشن‌تری را منتقل می‌کنند که تا حدی به دلیل شفافیت بیشتر آن‌ها است. این در حالی است که سنگ یشمی نسبت به سنگ زمردی، مات‌تر است و در طیف رنگ‌های سبز تیره قرار دارد.

ست کردن با رنگ سبز

رنگ سبز پاستیلی

سبز پاستلی چه رنگی است؟ این رنگ یک رنگ سبز مایل به زرد روشن است که تیرگی کمتری نسبت به سایر هم‌خانواده‌های رنگی خود دارد. سبز پاستلی با طبیعت مرتبط است و با انواع رنگ‌ها نیز ست می‌شود.

رنگ مکمل سبز پاستلی، رنگ یاسی است که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، محیط خانه را گرم و دلنشین می‌کنند. همچنین رنگ سبز پاستلی می‌تواند دکوراسیون خانه را به صورت یکپارچه نشان دهد؛ به طوری که اگر همانند دهه ۱۹۵۰، در کنار رنگ کرم یا رنگ سفید قرار بگیرد، شادابی را به محیط خانه می‌آورد.

این رنگ جذاب و گرم به خوبی با رنگ‌های خنثی مانند خاکستری روشن و بژ ست می‌شود و می‌تواند برای اتاق خواب و پذیرایی خانه مناسب باشد. با این حال بهترین رنگ‌هایی که با رنگ سبز پاستلی قابلیت ست شدن دارند عبارتند از:

  • رنگ زرد گل رز
  • رنگ بنفش
  • رنگ سفید شیری
  • رنگ سبز نعنایی
  • رنگ گلبهی
  • رنگ خاکستری
  • رنگ بژ
  • رنگ کرم

در ضمن فراموش نکنید که نباید رنگ سبز پاستلی را با رنگ‌های خانواده قرمز و نارنجی ست کنید.

ست کردن با رنگ سبز

رنگ سبز لجنی

رنگ سبز لجنی یک رنگ تیره است که بر خلاف اسمش برای دکوراسیون خانه زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. این رنگ به راحتی با رنگ‌های نارنجی، آبی و قرمز ست می‌شود. لازم به توضیح است که علت نامگذاری این رنگ، گیاه لجن است؛ لجن نوعی گیاه آبزی است که در آب‌های کم عمق رشد می‌کند.

ست کردن با رنگ سبز

رنگ سبز پسته ای

سبز پسته‌ای یک رنگ زرد مایل به سبز کم رنگ است که هسته داخلی میوه پسته را نشان می‌دهد. اگر چه دانه پسته (قسمتی که ما می‌خوریم) معمولا دارای سایه های از سبز با کمی بنفش است، اما رنگ غالب آن به عنوان رنگ سبز روشن درنظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، رنگ سبز  پسته‌ای از کلروفیل، همان رنگدانه سبز موجود در سایر میوه‌ها و سبزیجات مانند کرفس، سیب سبز و کاهو می‌آید. با این حال ۷ رنگ مناسب که با رنگ سبز پسته‌ای ست می‌شوند، عبارتند از:

  • رنگ زرد
  • رنگ قهوه‌ای
  • رنگ خاکی
  • رنگ نارنجی
  • رنگ صورتی روشن
  • رنگ سفید
  • رنگ مشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ سبز مغز پسته‌ای، مقاله «بهترین ترندها برای ست کردن انواع رنگ با رنگ مغز پسته‌ای» را در وب سایت مینیاتور مطالعه کنید.

ست کردن با رنگ سبز

رنگ سبز آبی

فیروزه‌ای یک رنگ بین آبی و سبز در چرخه رنگ است. این رنگ سبز مایل به آبی روشن، به عنوان یک رنگ پر جنب و جوش، فعال و با انرژی مثبت شناخته می‌شود.

رنگ سبز آبی یا همان رنگ فیروزه‌ای، یکی از رنگ‌های اصلی در تاریخ ایران است که به وضوح در معماری دوران صفویه دیده می‌شود. استفاده از این رنگ در تاریخ ایران، بیشتر بر موضوع راز و رمز و عرفان تاکید دارد. به طوری که شما می‌توانید با استفاده از این رنگ، بر پیچیدگی شخصیتی خود تاکید کنید.

این رنگ قابلیت ست شدن با سایر رنگ‌ها را دارد و شما می‎توانید از رنگ سبز آبی در کنار رنگ‌های زرد لیمویی، نارنجی و قرمز استفاده کنید.

ست کردن با رنگ سبز

رنگ سبز از نظر روانشناسی

  • تولدی دوباره
  • نماد رنگ طبیعت
  • فراوانی و رزق بسیار
  • آرام‌بخش
  • مثبت اندیش
  • باروری
  • سلامتی و بهروزی
  • ضد افسردگی
  • دور کردن چشم زخم و بلا
  • ایجاد حس امنیت
  • تقویت امید و انگیزه در زندگی

بهترین ست با رنگ سبز

رنگ سبز یک رنگ آرامش بخش است که فضای زندگی یا کاری را با آرامش همراه می‌کند. به همین دلیل وقتی در نظر می‌گیرید که اتاق خود را رنگ کنید، سبز به عنوان بهترین گزینه معرفی می‌شود. این رنگ حس هماهنگی با طبیعت را ترویج می‌کند و به راحتی برای فضاهایی مانند اتاق خواب استفاده می‌گردد.

علاوه بر این، رنگ سبز احساس «طبیعی» بودن را برای آشپزخانه‌ به وجود می‌آورد: جایی که میوه‌ها و سبزیجات فراوان چیدمان شده است. بنابراین بسیاری از روانشناسان تاکید می‌کنند که رنگ سبز جزو نمادهای اصلی خوش شانسی به حساب می‌آید.

رنگ سبز اغلب با خلاقیت همراه است، بنابراین انتخاب مناسبی برای فضاهای اداری و کاری است. هنرمندان، نویسندگان، مدیران تبلیغات و بازاریابان هنگام کار در دفاتری که با سایه‌های سبز رنگ‌آمیزی شده‌اند، انگیزه‌ای برای خلق پیدا خواهند کرد.

۱- ست رنگ آبی و سبز تیره

وقتی رنگ آبی و سبز در کنار هم قرار می‌گیرند، حس آرامش و صمیمیت را به وجود می‌آورند. هنگامی که بخشی از اتاق خواب (مانند کمد دیواری و …) به رنگ سبز درمی‌آید، فضای زیبا و جذابی را ایجاد می‌کند.

همچنین آبی سرمه‌ای، با تمام برجستگی و آرامشی که دارد، به زیبایی با سبز تیره ترکیب می‌شود و حس آرامش‌بخشی را برای اتاق خواب به وجود می‌آورد. کسانی که این ست رنگ را برای فضای زندگی خود انتخاب می‌کنند، ترسی از جسور بودن ندارند.

ست کردن با رنگ سبز

۲- ترکیب رنگ کرم/بژ و سبز لیمویی

کرم و بژ یک رنگ پس زمینه طبیعی است که وقتی در کنار رنگ سبز لیمویی می‌نشیند، ظاهر و جلوه اتاق را زیباتر از پیش می‌کند. برای این کار بهتر است که دیوار پشت تخت خواب را به رنگ سبز لیمویی دربیاورید و سپس رنگ کرم یا بژ را به آن اضافه کنید. این اتاق برای کسانی که به دنبال انرژی زیاد در فضای صمیمی خود هستند، فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

ست کردن با رنگ سبز

۳- ترکیب رنگ نارنجی و سبز تیره

وقتی به این فکر می‌کنید که چه رنگی با رنگ سبز تیره مطابقت دارد، به سراغ رنگ نارنجی بروید. این ترکیب رنگ سبز یک سیاره زمین کوچک است. سبز تیره نمایانگر زمین، با تمام جنگل‌های سرسبز و پوشش گیاهی آن است که اگر به آن رنگ نارنجی اضافه کنید، برای اتاق پذیرایی مناسب می‌شود.

ست رنگ سبز تیره و نارنجی، حال و هوای محیط شما را به دهه ۷۰ شمسی خواهد برد. زیرا این ست رنگ دارای سایه‌های متضاد است که امکان نگاه کردن به گذشته را فراهم می‌کند. این ست رنگ برای افراد خلاق و زوج‌های جوان که در حال تزیین خانه خود هستند، بهترین کارایی را دارد.

خرید محصول

۴- ترکیب رنگ صورتی و سبز آبی

رنگ صورتی و آبی، یک ست رنگ جذاب و ظریف برای اتاق کودکان است. اگر به دنبال حذف ظرافت رنگ صورتی در اتاق خود هستید، از رنگ سبز آبی یا فیروزه‌ای در کنار آن استفاده کنید

علاوه بر این، صورتی رنگ گرما و راحتی است. همچنین رنگ سبز نشان‌دهنده طبیعت است و حس آرامش را تقویت می‎کند. بنابراین استفاده از ست رنگ سبز آبی و صورتی را برای محیط خانه توصیه می‌کنیم.

۵- ترکیب رنگ فیروزه‌ای و سبز نعنایی

زمانی که می‌خواهید برای فضای زندگی خود به سراغ ترکیب دو رنگ بروید، اما نمی‌خواهید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که خیلی متفاوت از یکدیگر باشند، به سراغ ست رنگ فیروزه‌ای و سبز نعنایی بروید.

۶- ترکیب رنگ هلویی و سبز

هلویی و سبز، یک ست رنگ دلپذیری هستند که ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد را در اتاق پذیرایی به وجود می‌آورد. یکی از مزایای ست رنگ هلویی و سبز این است که وقتی مهمانان وارد این فضا می‌شوند، از فردی که این ست را انتخاب کرده به عنوان یک فرد با سلیقه یاد می‌کنند.

یک محیط قدیمی خاصی به واسطه رنگ سبز و هلویی در فضای خانه شما به وجود می‌آید. پیشنهاد ما این است که محیط پذیرایی به رنگ هلویی و سبز را با مبلمان فلزی و گیاهان خانگی تزیین کنید تا به فیلم‌های کلاسیک شباهت پیدا کند.

ست کردن با رنگ سبز

۷- ترکیب رنگ قرمز گیلاسی و سبز

هر دو رنگ سبز و قرمز گیلاسی، حس عمیقی از آرامش را برای فضای زندگی شما ایجاد می‌کنند. مکالمه در پس زمینه رنگ قرمز گیلاسی و سبز، یک بیانیه جسورانه است که می‌تواند محیط شما را به یک محیط مطبوع به همراه انرژی مثبت تبدیل کند.

فضای ناهارخوری برای این ست رنگ، یک پیشنهاد عالی است؛ زیرا حس صمیمیت را تقویت می‌کند. آرامش ست رنگ قرمز گیلاسی و سبز، امکان افشای اسرار و گفتگوهای عمیق را به وجود می‌آورد‌. افرادی که عاشق رنگ‌های تند و در عین حال آرام هستند، باید از ست رنگ قرمز گیلاسی و سبز استفاده کنند.

۸- ست مشکی و سبز

آشپزخانه‌ها محیطی هستند که در آن می‌توانیم فانتزی‌های خود را بسازیم. به همین دلیل است که آن‌ها به رنگ‌هایی نیاز دارند که نشانه آرامش، خلاقیت، انگیزه و لذیذ بودن باشد. بنابراین چه چیزی بهتر از رنگ سبز برای برآورده کردن همه این نیازها است؟

برای تزیین دیوارهای آشپزخانه خود به سراغ سایه روشن رنگ سبز بروید. وقتی به ترکیب رنگ سبز فکر می‌کنید، فضای داخلی مشکی را در نظر بگیرید. اگرچه این ست رنگ غیرمعمول است اما معجزه می‌کند. این ست رنگ فضای مدرنی را به وجود می‌آورد.

ست کردن با رنگ سبز

۹- ترکیب رنگ قرمز و سبز زیتونی

ترکیب رنگ قرمز و سبز زیتونی برای کابینت‌های اداری بسیار زیبا عمل می‌کند. این ست رنگ یک حس باشکوه از قدرت را منتقل می‌کند و دعوت‌کننده فضای آرامش بخش برای دوستان همکاران خود است.

رنگ‌آمیزی فضای اداری به رنگ قرمز، جذابیت و قدرت را به وجود می‌آورد. از طرفی وقتی که رنگ قرمز با رنگ ملایم سبز زیتونی همراه می‌شود، زمینه را برای ایجاد فضایی شیک در محیط کار شما فراهم می‌کند.

رنگ سبز حس آرامش را در بین دوره‌های طولانی کار و جلسات ایجاد می‌کند؛ در حالی که رنگ قرمز به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را دنبال کنید. پیشنهاد ما این است که در محیط کار، رنگ کابینت‌ها را به رنگ سبز و رنگ در و پنجره را به رنگ قرمز درآورید.

ست کردن با رنگ سبز

۱۰- ترکیب رنگ نارنجی، زرد خردلی و سبز خزه‌ای

سه رنگ سبز خزه‌ای، زرد خردلی و نارنجی، ممکن است زیاد به نظر برسند اما در واقعیت، به راحتی برای اتاق پذیرایی و فضاهای اداری ست می‌شوند. هر کدام از ۳ رنگ اشاره شده به گونه‌ای پر رنگ نیستند که بر سایر رنگ‌ها غلبه پیدا کنند.

به سراغ رنگ نارنجی ملایم با زرد خردلی کم‌رنگ بروید و از رنگ سبز خزه‌ای برای تکمیل کار استفاده کنید تا طیفی از رنگ‌ها گرم و سرد را در کنار یکدیگر داشته باشید. این ترکیب رنگ سبز خزه‌ای، نارنجی، زرد خردلی برای اتاق پذیرایی، سالن‌های اداری و فروشگاه‌های لباس مناسب است.

۱۱- ترکیب رنگ سفید، نقره‌ای، بژ یا طلایی و سبز زمردی

اگر قرار است محیط خود را برای یک جشن آماده کنید، رنگ‌های کرم یا ست رنگ طلایی و سبز زمردی بهترین گزینه است. این گروه‌بندی رنگ‌ها برای فضای پذیرایی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. سبز زمردی و طلایی هر دو حس سلطنت، جشن و شادی را ایجاد می‌کنند. در عین حالی که رنگ کرم، پس زمینه مناسب برای این نوع رنگ‌های پر زرق و برق است.

این نوع ست رنگ برای اتاق پذیرایی، لابی اداری و فروشگاه‌های بوتیک بهترین کارایی را دارد. همچنین می‌تواند برای افرادی که به رنگ‌های روشن برای تقویت خلاقیت و حتی افزایش حس صمیمیت نیاز دارند، مناسب باشد؛ در این صورت، می‌تواند برای اتاق خواب نیز به کار برده ‌‎شود.

ست کردن با رنگ سبز

قیمت رنگ سبز

فام سبز در انواع رنگ‌ روغنی، رنگ اکریلیک و رنگ پلاستیک تولید می‌شود که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. بهترین برندهای تولیدکننده رنگ اکریلیک سبز شامل برند هپالوکس، ایران و نیپون و سحر می‌شود که شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مینیاتور، اقدام به خرید این محصول کنید. با این وجود، توصیه ما این است که از برند رنگ سبز هپالوکس استفاده کنید؛ زیرا از نظر کیفیت و قیمت نسبت به سایر برندها، بهتر است.

قیمت رنگ سبز روغنی

رنگ سبز روغنی نه تنها در برابر آب و عوامل طبیعی مقاوم است بلکه در برابر عواملی مانند قارچ و خزه نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. اگر به دنبال یک رنگ مقاوم در برابر گرد و خاک هستید، رنگ سبز روغنی هپالوکس و هاویلوکس، بهترین انتخاب است. جهت اطلاع از قیمت رنگ سبز روغنی هپالوکس و هاویلوکس، به وب سایت مینیاتور سر بزنید.

خرید رنگ سبز

برای خرید رنگ پلاستیک سبز، برندهایی مانند هپالوکس، سحر و پارس بهار جزو بهترین‌ها هستند که شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مینیاتور، ضمن استعلام قیمت، اقدام به خرید این محصول نمایید.

ست کردن با رنگ سبز

خرید رنگ سبز برای دیوار

یکی از بهترین رنگ‌ها برای دیوار خانه، رنگ سبز است که در صورت ست شدن با سایر رنگ‌های مکمل، جلوه زیبایی را برای دکوراسیون داخلی خانه شما به وجود می‌آورد. اگر به دنبال یک برند خاص در این زمینه هستید، توصیه ما این است که از برند الوان و هپالوکس استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه خرید رنگ سبز برای دیوار، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا درباره موضوع «بهترین ست رنگ سبز» صحبت کنیم. اگر به دنبال یک رنگ آرامش بخش و در عین حال مرتبط با طبیعت هستید، رنگ سبز بهترین گزینه است. برای ست کردن رنگ سبز، می‌توانید از رنگ‌های متعددی استفاده نمایید که از جمله آن‌ها شامل رنگ آبی، رنگ کرم/بژ، رنگ نارنجی، رنگ صورتی، رنگ فیروزه‌ای، رنگ هلویی، رنگ قرمز گیلاسی و رنگ مشکی می‌شود. همچنین اگر به دنبال ست رنگ‌های ترکیبی با رنگ سبز هستید، پیشنهاد ما این است که از ست رنگ نارنجی، زرد خردلی و سبز خزه‌ای به همراه رنگ سفید، نقره‌ای، بژ، طلایی و سبز زمردی استفاده کنید.

تماس با ما

سوالات متداول

ست رنگ آبی و سبز تیره در کجا کاربرد دارد؟

ترکیب رنگ آبی و سبز تیره پر از احساس آرامش و صمیمیت است؛ بنابراین بهتر است که از این ست رنگ برای اتاق خواب استفاده کنید.

کدام ست رنگ احساس نوسالژیک و قدیمی بودن را منتقل می‌کند؟

ست رنگ نارنجی و سبز تیره، علاوه بر احساس قدیمی بودن، برای اتاق پذیرایی بهترین گزینه است.

ست رنگ هلویی و سبز چه ویژگی‌هایی دارند؟

وقتی رنگ هلویی در کنار رنگ سبز قرار می‌گیرد، شباهت زیادی به نمای داخلی خانه در فیلم‌های کلاسیک دارد. بنابراین استفاده از این رنگ به ویژه برای اتاق پذیرایی، توصیه می‌شود.

برای ست کردن رنگ‌ها با رنگ سبز به ویژه برای محیط جشن و سرور، چه رنگ‌هایی پیشنهاد میشود؟

ست کردن رنگ سفید، نقره‌ای، بژ یا طلایی و سبز زمردی.

بهترین ست رنگ سبز برای فروشگاه‌های لباس کدام است؟

رنگ نارنجی، زرد خردلی و سبز خزه‌ای.

ممکن است شما دوست داشته باشید