همه چیز درباره چسب حرارتی و ترفندهای آن

چسب حرارتی یکی از انواع چسب موجود در بازار است که به دو شکل خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چسب‌ها معمولا به صورت لاله‌ای یا استوانه‌ای هستند که با استفاده از تفنگ مخصوص، مصرف می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره چسب حرارتی، انواع، قیمت و ترفندهای آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

چسب حرارتی

در دهه ۱۹۴۰ بود که اولین چسب‌های حرارتی وارد بازار شدند. هدف اولیه تولید این نوع چسب برای چسب زدن کفی کفش بود که در ادامه کاربردهای دیگری نیز برای آن در نظر گرفتند. به طوری که امروزه این نوع چسب‌ها در صنایع دستی، خانگی و صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مزیت‌های مهم چسب حرارتی، صاف بودن و سرعت بالای خشک شدن آن‌هاست که به مصرف‌کننده این امکان را می‌دهد تا نیازهای خود را خیلی سریع‌تر به نتیجه برسانند. علاوه بر این، ​​یک تفنگ چسب حرارتی ۵ دقیقه طول می‌کشد تا به طور کامل گرم شود.

جدول بهترین چسب حرارتی

بهترین دستگاه چسب حرارتی

۳ نوع دستگاه یا تفنگ چسب حرارتی وجود دارد که بر اساس میزان دما تعیین می‌شود. به معنایی بهتر، تفاوت تفنگ‌های موجود در بازار به واسطه دمای آن‌ها تعیین می‌گردد و از نظر ظاهری، تفاوت چندانی بین انواع تفنگ چسب حرارتی وجود ندارد.

انواع تفنگ چسب حرارتی عبارتند از:

۱- تفنگ چسب حرارتی با دمای پایین: این نوع تفنگ‌ها در دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت گرم می‌شوند. تفنگ‌های چسب حرارتی با دمای پایین برای کاردستی کودکان یا صنایع دستی‌ که به چسبندگی بالا نیاز ندارند، مناسب است.

۲- تفنگ چسب حرارتی با دمای بالا: این نوع تفنگ‎ها می‌توانند تا ۳۸۰ درجه فارنهایت گرم شوند. تفنگ چسب حرارتی با دمای بالا به راحتی می‌توانند با هر نوع چسبی کار کنند؛ زیرا دمای آن به اندازه‌ای است که می‌تواند انواع چسب‌های مختلف حرارتی را ذوب نماید. در ضمن فراموش نکنید که این نوع تفنگ چسب حرارتی، برای کودکان مناسب نیست؛ زیرا خطر سوختگی و تاول را به همراه دارد. بنابراین توصیه ما این است که برای استفاده از این نوع چسب، باید از دستکش ضد حرارت استفاده کنید.

۳- تفنگ چسب حرارتی با دمای قابل تنظیم: تفنگ‌های چسب حرارتی با دمای دوتایی بهترین گزینه در بازار هستند. این تفنگ‌های چسب حرارتی دارای محدوده دمایی هستند که می‌توانید آن را کنترل کرده و روی هر دمایی که برای پروژه خود نیاز دارید، تنظیم کنید.

بهترین چسب حرارتی

بهترین چسب حرارتی تفنگی

۱- چسب با دمای پایین: این نوع چسب برای تفنگ‌‌های چسب با دمای پایین مناسب‌تر است. چسب با دمای پایین برپایه سیلیکونی ساخته شده است که در دماهای پایین نیز به راحتی ذوب می‌شود. این چسب به اندازه کافی قوی است و به شما در انجام کاردستی‌های کاغذی کمک می‌کند.

۲- چسب با دمای بالا: برای تفنگ‌های چسب با دمای بالا، از چسب‌هایی استفاده می‌شود که حاوی ترکیبات ترموپلاستیک، پلیمرها یا مواد اکریلیک هستند. دمای بالاتر برای ذوب ترکیبات شیمیایی اشاره شده، نه تنها گزینه بهتری است بلکه چسبندگی بهتری را به سطوح مختلف به همراه دارد. اگر پروژه‌ای را انجام می‌دهید که نیاز به چسبندگی بالایی دارد،  از این نوع چسب استفاده کنید.

چسب حرارتی قوی

چسب حرارتی قوی نوعی چسب یا عامل اتصال‌دهنده دو سطح است که برای تحمل دمای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب‌ها برای سطوح مختلف مانند پلاستیک، کاغذ، سرامیک، چوب و شیشه استفاده می‌شود. در ضمن از این محصول نیز می‌توان برای اتصال برخی قطعات دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کرد. چسب حرارتی قوی از ماده گرانول تولید می‌شود که وقتی در تفنگ چسب قرار می‌گیرد، به صورت مایع بر روی سطح می‎‌ریزد.

چسب حرارتی صنعتی

چسب حرارتی صنعتی، چسبی با مقاومت بالا است که در مصارف مختلف صنعتی کاربرد دارد. این نوع چسب، یک چسب ترموپلاستیک است که معمولا در حالت جامد در تفنگ قرار گرفته و به صورت مایع، بیرون می‌آید.

از جمله ویژگی‌های این چسب می‌توان به سرعت بالای خشک شدن، مقاومت بالا و ایجاد یک پیوند قوی بین دو سطح اشاره کرد. این محصول را می‌توان برای چسباندن طیف وسیعی از مواد مانند چوب، پلاستیک، پارچه، فلزات و سرامیک مورد استفاده قرار داد. به دلیل خاصیت خشک شدن سریع و مقاومت بالا معمولا در صنایع تولیدی، بسته‌بندی و ساخت و ساز استفاده می‌شود.

چسب حرارتی کیلویی

چسب حرارتی معمولا به صورت تکی از طریق رنگ‌فروشی‌ها، خرازی‌ها و فروشگاه‌های رنگ و چسب و ابزار به فروش می‌رسد. با این حال، فروشگاه‌های بزرگ، چسب حرارتی را به صورت کیلویی خریداری می‌کنند. بهترین برندهای تولیدکننده چسب حرارتی در ایران، برند جانسون و شمال است که شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مینیاتور، این محصول را با قیمت مناسب تهیه کنید.

چسب حرارتی رنگی

چسب حرارتی رنگی یا اکلیلی در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود. آن‌ها را می‌توان در پروژه‌های مختلف صنایع دستی، ظروف، کتاب و دفتر، قاب موبایل، کارهای هنری و … برای تزئینات استفاده کرد. هنگام استفاده از چسب حرارتی رنگی، لازم است ایمنی را در نظر داشته باشید و دستورالعمل‌های تولیدکننده را به دقت دنبال کنید.

علاوه بر این، وجود اکلیل بر روی این چسب‌ها، تاثیری بر چسبندگی آن‌ها ندارد. به همین خاطر با خرید چسب حرارتی رنگی، به راحتی می‌توانید در کاربردهای مختلف استفاده کنید.

چسب حرارتی رنگی درست کنیم

برای درست کردن چسب حرارتی رنگی، می‌توانید از رنگ و اکلیل استفاده کنید. اگر تمایل دارید که چسب شما رنگی شود، مقداری رنگ را بر روی سطح مدنظر بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. در صورتی که قصد دارید چسب شما به صورت اکلیلی شود، یا از اسپری اکلیلی استفاده کنید یا پودر اکلیل را بر روی چسب بزنید و با اسپری مخصوص، فیکس کنید. در ضمن افزودن رنگ بیش از حد ممکن است بر روی خواص چسبندگی چسب حرارتی تاثیر منفی بگذارد.

کاردستی با چسب حرارتی رنگی

۱- گل‎های چسب حرارتی: از چسب حرارتی رنگی برای درست کردن انواع گل‌ استفاده کنید. گلبرگ‌ها را با چسب حرارتی از طریق حرکات دایره‌ای بسازید و اجازه دهید خشک شوند.

۲- قاب‌های تزئینی: از چسب حرارتی رنگی برای ایجاد الگو روی لبه‌های قاب عکس استفاده کنید.

۳- جاکلیدی: با چسب حرارتی رنگی بر روی قالب سیلیکونی یا روی کاغذ پوستی، جاکلیدی خود را بسازید.

۴- قاب تلفن همراه: برای ایجاد طرح یا نقش روی قاب موبایل خود استفاده کنید. چسب حرارتی می‌تواند یک لایه محافظ روی گوشی شما ایجاد می‌کند.

۵٫ جواهرات: با استفاده از این نوع چسب، جواهرات خود را بسازید. با زدن چسب حرارتی روی قالب می‌توانید گوشواره، دستبند و گردنبند درست کنید. پس از خشک شدن جواهرات تزئینی شما، بر روی آن رنگ یا لاک الکل بزنید.

به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از چسب حرارتی مراقب باشید و تا زمانی که چسب حرارتی سرد و سفت نشده است، هرگز آن را لمس نکنید.

انواع چسب حرارتی

چسب حرارتی از نظر نوع استفاده به دو نوع گرانولی و لوله‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند که نوع لوله‌ای با استفاده از تفنگ، ذوب شده و برای چسباندن دو سطح مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع چسب برای مصارف خانگی مناسب است.

علاوه بر این، چسب گرانولی یکی دیگر از انواع چسب حرارتی است که عمدتا در کاربردهای صنعتی مانند دستگاه‌های اتوماتیک صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع چسب‌ها کاربرد چندانی در محیط خانه ندارد و با استفاده از دستگاه‌های بزرگ، ذوب شده و استفاده می‌شود.

با این حال، چسب حرارتی از نظر ظاهر به چندین دسته تقسیم‌بندی می‌شود که عبارتند:

۱٫ چسب حرارتی شفاف: رایج‌ترین نوع چسب حرارتی است که برای کارهای عمومی استفاده می‌شود. این نوع چسب شفاف است و چسبندگی بالایی دارد.

۲٫ چسب حرارتی با دمای بالا: این نوع چسب حرارتی برای چسباندن موادی که به استحکام بالاتری نیاز دارند، مانند پلاستیک و چرم ایده‎آل است.

۳٫ چسب حرارتی با دمای پایین: این نوع چسب برای چسباندن موادی که به حرارت حساس هستند مانند فوم، روبان و پارچه‌های ظریف، استفاده می شود.

۴٫ چسب حرارتی رنگی: چسب حرارتی در رنگ‌های متنوعی موجود است و می‌توان از آن برای مصارف تزئینی مانند ایجاد الگو در پروژه کاردستی استفاده کرد.

۵٫ چسب حرارتی براق: این نوع چسب حرارتی حاوی ذرات پر زرق و برق است.

انواع چسب حرارتی صنعتی

۱٫ چسب حرارتی EVA: این نوع چسب حرارتی محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع چسب حرارتی در کاربردهای صنعتی است. این نوع چسب از اتیلن-وینیل استات، پلیمر ترموپلاستیک که در حلال های آلی محلول است، استفاده می‌شود.

۲٫ چسب حرارتی پلی یورتان: این نوع چسب حرارتی از پلیمر ساخته می شود که در مواجهه با رطوبت، جامد می‌شود. این محصول چسبندگی بالایی دارد و در برابر آب، مواد شیمیایی و حرارت مقاوم است.

۳٫ چسب حرارتی پلی الفین: این نوع چسب حرارتی از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن ساخته می‌شود و نقطه ذوب پایین تری نسبت به سایر چسب‌های حرارتی دارد.

۴٫ چسب حرارتی پلی آلفائولفین آمورف:. این نوع چسب حرارتی، خاصیت چسبندگی بسیار خوبی دارد و اغلب در صنایع خودروسازی و بسته‌بندی استفاده می‌شود.

۵-چسب حرارتی پلی آمید: این نوع چسب حرارتی از یک پلیمر ترموپلاستیک ساخته می‌شود که مقاومت شیمیایی و پایداری بالایی دارد و معمولا در صنایع برق و الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش استفاده از چسب حرارتی

استفاده از تفنگ چسب حرارتی، کار چندان سختی نیست، اما نیاز به تمرکز و دقت دارد؛ زیرا در صورت عدم تمرکز، می تواند موجب سوختگی و تاول در فرد مصرف‌کننده شود. در ادامه به مراحل استفاده از تفنگ چسب حرارتی می‌‎پردازیم. ما با همراه باشید.

مرحله ۱: آماده‌سازی

اولین گام برای استفاده از تفنگ چسب حرارتی، خواندن کاتالوگ آن است. پس از آن شما می‌توانید با مراجعه به مطالب علمی و درست در فضای وب، با سازوکار تفنگ چسب حرارتی آشنا شوید.

خرید محصول

مرحله ۲: تمیز کردن

ابتدا قسمت‌های بیرونی تفنگ چسب حرارتی را بررسی کنید. در صورت وجود چسب، آن را پاک کنید.

مرحله ۳: چسب را وارد تفنگ کنید

چسب خود را در فضای پشت تفنگ چسب قرار دهید. آن را به برق بزنید و اجازه دهید تا گرم شود. پس از گرم شدن، نوبت به استفاده از چسب حرارتی موجود در تفنگ می‌رسد.

مرحله ۴: چسباندن

پس از گذشت حدود ۵ دقیقه از زمان گرم شدن تفنگ چسب حرارتی، شما می‌توانید از ماشه نصب شده بر روی تفنگ برای کنترل میزان چسب خارج شده استفاده کنید.

نکاتی در مورد نحوه استفاده از تفنگ چسب حرارتی

  • در مورد فرآیند گرم شدن تفنگ چسب حرارتی صبور باشید. اگر تفنگ چسب حرارتی در دمای بالا نباشد، چسبی که بیرون می‌آید نیز چسبندگی بالایی نخواهد داشت.
  • سریع کار کنید تا چسب زمان خنک شدن نداشته باشد.
  • سعی کنید به ماشه تفنگ چسب حرارتی، فشار ثابتی وارد کنید.
  • یک پارچه یا تکه کاغذ در دست داشته باشید تا هر گونه چسب اضافی را پاک کنید.
  • همانطور که چسب کوتاه‌تر می‌شود، ممکن است مجبور شوید پیش از اضافه کردن یک چسب دیگر به پشت تفنگ، کمی آن را فشار دهید.

بهترین چسب حرارتی

ترفندهای استفاده از تفنگ چسب حرارتی

۱- به دسته تفنگ چسب حرارتی توجه کنید

پس از گرم شدن، دسته تفنگ چسب حرارتی داغ است، بنابراین آن را لمس نکنید، مگر اینکه دستکش مقاوم در برابر حرارت بپوشید. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که دسته داغ می‌تواند آثار سوختگی بر روی سطح مورد نظر شما به جا بگذارد؛ بنابراین مطمئن شوید که با آن تماس نداشته باشد. لوله تفنگی چسب حرارتی خود را همیشه در فاصله ایمن از سطح مورد نظر نگه دارید. برای کنترل جایی که قصد دارید چسب را قرار دهید، مچ دست یا آرنج خود را به تکیه‌گاه مورد نیاز تکیه دهید تا بازوی شما ثابت باقی بماند.

۲- از فضای کاری خود محافظت کنید

همیشه از محل کار خود محافظت کنید؛ زیرا ممکن است قطره‌های چسب حرارتی بر روی آن باقی بماند. از طرفی توجه داشته باشید که جدا کردن قطره‌ها از روی سطح کار شما بسیار سخت است، بنابراین تا جایی که ممکن است، اجازه ریخته شدن قطره‌های چسب حرارتی به اطراف را ندهید.

در ضمن شما می‌توانید از پوشش‌هایی مانند کاغذ و یا یک تکه مقوا در زیر کار خود استفاده کنید. با این حال، استفاده از یک سطح سیلیکونی بهترین انتخاب برای کاور کردن محیط است. وقتی در حین کار کردن، چسب حرارتی بر روی سطح سیلیکونی ریخته می‌شود، امکان جدا کردن آن به سادگی انجام می‌شود.

۳- صبر کنید تا تفنگ چسب حرارتی، گرم شود

همیشه پیش از استفاده از چسب حرارتی، اجازه دهید حدود ۵ دقیقه گرم شود. وقتی چسب به مایع تبدیل شد، اینجاست که چسب به اندازه کافی گرم است و به راحتی با فشار دادن ماشه بیرون می‌آید. هنگام کار با یک تفنگ چسب حرارتی، باید دمای مناسب برای نوع چسب خود را پیدا کنید. چسب‌های رنگی همیشه به دمای پایین‌تری نیاز دارند.

۴- همیشه از پایه تفنگ چسب خود استفاده کنید

همیشه یک تفنگ چسب حرارتی را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، روی پایه آن قرار دهید. هرگز تفنگ چسب را به پهلو نگذارید؛ زیرا باعث می‌شود چسب داغ چکه کند. به طور معمول برخی از تفنگ‌های چسب حرارتی موجود در بازار دارای نوک دقیق کنترل‌ شده قطره‌ای هستند که از چکیدن چسب هنگام قرار دادن روی پایه جلوگیری بعمل می‌آورد.

بهترین چسب حرارتی

۵- ماشه تفنگ چسب حرارتی را به آرامی بکشید

فرقی نمی‌کند که به وسیله چسب حرارتی چه سطحی را قرار است بچسبانید (یک سطوح چوبی یا یک سطح ظریف چرمی)، همیشه بهتر است برای کار کردن با تفنگ چسب وقت بگذارید تا مطمئن شوید که به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. به خصوص برای پروژه‌های خلاقانه، زمانی که ظرافت و دقت حرف اول را می‌زند، تکنیک خود را روی مقداری مواد ضایعاتی تمرین کنید. بنابراین هرگز چسب را با فشار از طریق تفنگ چسب وارد نکنید. در عوض، ماشه را به آرامی فشار دهید، زیرا کشیدن بیش از حد باعث می‌شود مقدار زیادی چسب بیرون بیاید.

۶- هرگز چسب حرارتی نیمه استفاده را بیرون نکشید

هنگام استفاده از تفنگ چسب حرارتی، مهم است که از کل چسب استفاده کنید. هرگز چسب نیمه استفاده شده را از پشت تفنگ چسب جدا نکنید؛ زیرا ممکن است چسب حرارتی روی دست‌های شما چکه کند و آسیب جدی به شما وارد نماید.

۷- دسته تفنگ چسب را قبل از خنک شدن تمیز کنید

وقتی چسب زدن تمام شد، همیشه پیش از انجام پروژه بعدی، ابتدا تفنگ چسب حرارتی را از برق بکشید. در حالی که چسب حرارتی گرم است شروع به تمیز کردن نازل کنید تا از سفت شدن چسب روی دسته و مسدود شدن آن جلوگیری کنید. برای برداشتن چسب از دسته، همیشه دستکش‌های مقاوم در برابر حرارت بپوشید و دسته تفنگ چسب را با یک تکه پارچه پاک کنید.

چسب حرارتی جانسون

  • چسب‌های حرارتی جانسون بدون رنگ و شفاف است.
  • چسبندگی بالایی دارد.
  • این نوع چسب‌های به شکل میله ای تولید می‌شوند.
  • در قطر ۷ تا ۱۲ میلی‌متر تولید می‌شود.
  • فاقد حلال است.
  • در انواع سطوح کاغذی، پلاستیکی، پارچه‌ای، فلزی، سرامیکی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اطلاع از قیمت چسب حرارتی جانسون، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

چسب حرارتی شمال

  • سرعت بالایی در چسبندگی دارد.
  • فاقد حلال است.
  • در قطر ۷ تا ۱۱  میلی‌متر تولید می‌شود.
  • چسب حرارتی شمال تحت ۲ برند چسب حرارتی شماملت و چسب حرارتی کیسه‌ای یا بالشتی تولید می‌شود.
  • در انواع سطوح کاغذی، پلاستیکی، پارچه‌ای، فلزی، سرامیکی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اطلاع از قیمت چسب حرارتی شمال، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

بهترین چسب حرارتی

قیمت چسب حرارتی

چسب حرارتی یکی از چسب‌های کاربردی است که در سطوح کاغذی، فلزی، پارچه‌ای و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت این محصول بسته به سایز  (به ویژه قطر) آن دارد. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید چسب حرارتی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت چسب حرارتی کوچک ارزان

امروزه چسب‌های حرارتی با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت در بازار وجود دارد. از جمله برندهای با کیفیت که قیمت محصول خود را برای رضایت مشتری پایین نگه داشته است، چسب حرارتی جانسون و شمال است. برای اطلاع از قیمت و نحوه خربد، به وب سایت منیاتور مراجعه کنید.

بهترین مارک دستگاه چسب حرارتی

بهترین برندهای تولیدکننده چسب حرارتی شامل برندهای جانسون و شمال است. برای خرید این محصول،  به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت دستگاه چسب حرارتی

دستگاه چسب حرارتی در قیمت‌های مختلفی موجود است که معمولی ترین آن در حدود ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. برای خرید این محصول می‌توانید به خرازی‌ها مراجعه کنید یا در صورت نیاز، با ما درباره نحوه خرید دستگاه چسب حرارتی، صحبت نمایید.

قیمت چسب حرارتی ارزان

امروزه برندهای مختلف با قیمت ارزان تر نسبت به برندهای مطرح، اقدام به تولید چسب حرارتی می‌کنند. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید چسب حرارت ارزان، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

قیمت چسب حرارتی بزرگ

چسب حرارتی توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود که قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. به طور مثال، چسب‌ حرارتی بزرگ معمولا در بسته‌های ۵، ۶، ۱۰ و ۱۲ عددی به فروش می‌رسند که ضخامت بیشتری نسبت به سایر انواع چسب‌ حرارتی دارند. برای اطلاع از قیمت چسب حرارتی بزرگ، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «۱۰ نکته و ترفند درباره چسب حرارتی»  صحبت کنیم. چسب حرارتی یک نوع چسب همه کاره است که می‌تواند هر نوع سطح یا قطعه‌‌ای را به یکدیگر بچسباند. این نوع چسب در سایزها و قطرهای مختلفی تولید می‌شود که معمولا در سطوح فلزی، پلاستیکی، کاغذی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

چسب حرارتی جانسون بهتر است یا شمال؟

هر دو در یک رده کیفیتی قرار دارند و نمی‌توان یکی را نسبت به دیگری بهتر دانست. برای همین، باید دید که مشتری مورد نظر، چسب حرارتی مورد نیاز خود را در چه سایزی سفارش و بر اساس آن اقدام به خرید آنلاین نماید.

چسب حرارتی جانسون و شمال برای چه سطوحی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

این نوع برندها به عنوان برندهای مطرح و همه کاره شناخته می‌شوند. با این وجود شما می‌توانید از چسب شمال و چسب جانسون در انواع سطوح کاغذی، پلاستیکی، پارچه‌ای، فلزی، سرامیکی و … استفاده کنید.

مدت زمان گرم شدن تفنگ چسب حرارتی چقدر است؟

برای گرم شدن تفنگ چسب حرارتی، ۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

انواع چسب حرارتی کدام است؟

چسب‌های حرارتی در ۲ نوع چسب با دمای پایین و چسب با دمای بالا تولید می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید