رنگ عدسی؛ نمادها و نحوه ساخت

احتمالا شما نمی‌دانید که رنگ عدسی چیست و چرا برای ایجاد آرامش در دکوراسیون مهم است. رنگ عدسی یکی از رنگ‌های خانواده سبز-بژ-قهوه‌ای است که اغلب برای دکوراسیون داخلی، لباس، خودرو و بسیاری موارد دیگر درنظر گرفته می‌شود. در این مقاله به موضوع رنگ عدسی می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ عدسی

رنگ عدسی به رنگ طبیعی به دست آمده از عدس (نوعی حبوبات) اشاره دارد. این رنگ بسته به نوع عدس، در طیف‌های مختلف قرار می‌گیرد. رنگ‌های حاصل می‌تواند از زرد روشن، سبز تا قهوه ای تیره متغیر باشد.

جدول مشخصات رنگ عدسی
فامنمادنحوه ساختبهترین ست رنگبهترین نوع رنگکاربرد
عدسیآرامش و امنیتسبز+طوسی زرد+قهوه‌ایصورتی، قرمز، بنفش و آبیاکریلیک و روغنیدکوراسیون داخلی، ماشین، لباس و …

رنگ عدسی به انگلیسی

در ادبیات انگلیسی، رنگ عدسی با اصطلاح lentil dye شناخته می‌شود.

رنگ عدسی چه رنگی است

رنگ عدسی می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در بر بگیرد. به طور کلی، رنگ عدسی سایه‌های سبز و قهوه‌ای ایجاد می‌کند که از رنگ‌های بژ روشن تا قهوه ای تیره را شامل می‌شود. سایه دقیق رنگ عدسی بسته به عوامل نوع رنگ نیز متفاوت است.

روانشناسی رنگ عدسی

رنگ عدسی دیوار به ‌عنوان یک رنگ جذاب و شیک شناخته می‌شود. این رنگ مانند رنگ قهوه‌ای طوسی، یک رنگ نیمه ‌تیره و نیمه روشن است. روانشناسی رنگ عدسی ساختمانی شامل احساس امنیت، ثبات، سرمایه‌گذاری و سرگرم‌کننده بودن می‎شود.

این رنگ با عنوان یک رنگ روستایی و مدرن نیز به خوبی در محیط خانه مورد استفاده قرار می‌‎گیرد. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال آرامش و پایداری خانه‌تان هستید، رنگ عدسی دیوار می‌تواند گزینه‌ای مناسبی باشد.

رنگ عدسی گزینه مناسبی برای رنگ‌آمیزی اتاق خواب و سالن پذیرایی است. در کل، روانشناسی رنگ عدسی دیوار شامل ثبات و آرامش، پویایی و برخورداری از گرمای خاصی برای افراد مختلف می‌شود.

رنگ عدسی

ترکیب رنگ عدسی

رنگ عدسی ترکیبی از رنگ زرد و قهوه ای است که به مقدار دلخواه می‌توان آن‌ها را در یکدیگر مخلوط کرد. اگر به دنبال رنگ عدسی روشن هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقدار رنگ زرد بیشتری با رنگ قهوه ای ترکیب نمایید.

در صورتی که تمایل شما به رنگ عدسی تیره بود، باید مقدار ترکیب رنگ قهوه ای با زرد بیشتر باشد. علاوه بر این با ترکیب کردن رنگ سبز و بژ نیز می‌توان رنگ عدسی مورد نظر خود را ساخت.

رنگ عدسی دیوار

یکی از رنگ‌های مناسب برای دیوار خانه، رنگ عدسی است. رنگ عدسی دیوار به دو طیف قهوه ای و سبز مات تقسیم بندی می‌شود. استفاده از رنگ‌های اشاره شده، محیط داخلی خانه را با یک نوع آرامش درونی همراه می‌کند که شاید تجربه ای جدید و دلنشین برای شما باشد.

به طور مثال، استفاده از رنگ قهوه ای برای دیوار خانه، زمینه را برای ایجاد فضایی خاکی به وجود می‌آورد. در حالی که اگر رنگ عدسی سبز را برای دیوار خانه خود انتخاب کنید، محیط داخلی به یک محیط طبیعی سوق پیدا می‌کند.

علاوه بر این، پیشنهاد ما این است که برای رنگ عدسی دیوار، از نوع رنگ اکریلیک یا روغنی استفاده کنید. زیرا هر دو نوع رنگ ساختمانی ضد آب هستند و در برابر نور خورشید و مواد شیمیایی و شوینده، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

در ضمن رنگ عدسی اکریلیک و رنگ عدسی روغنی، هر دو قابل شستشو هستند و شما به راحتی می‌توانید با آب و مواد شوینده مناسب، دیوار خانه خود را شستشو و تمیز کنید. برای خرید رنگ اکریلیک و رنگ روغنی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

بهترین رنگ عدسی

اگرچه رنگ عدسی در طیف‌های مختلف موجود است اما بهترین نوع آن شامل رنگ عدسی سبز و عدسی قهوه ای است. در واقع عدسی سبز کم رنگ، الهام گرفته از رنگ عدس خام است که می‌تواند به محیط داخلی، نمایی قدیمی و مدرن بدهد.

در حالی که رنگ عدسی قهوه ای، شباهت زیادی به عدس خوراکی پخته شده دارد که اغلب ما در زندگی روزمره آن را مشاهده کرده‌ایم.

در نتیجه اگر به دنبال یک رنگ عدسی مطابق با طبیعت پیرامون هستید، پیشنهاد می‌کنیم از طیف رنگ عدسی سبز یا قهوه‌ای استفاده کنید.

رنگ سبز عدسی

رنگ سبز عدسی جزء رنگ‌های الهام بخشی است که شامل رنگ طبیعت، رویش گیاهان و نماد امید است. این رنگ معمولا برای نمادگرایی به کار می‌رود و رنگ مطلوبی برای باغبانان و طراحان پارک و فضای سبز است.

رنگ عدسی سبز می‌تواند نشان‌دهنده زندگی و امید، جلب توجه در تبلیغات و نشان‌دهنده برند با کیفیت و پایدار باشد.

استفاده از رنگ سبز عدسی در دکوراسیون داخلی می‌تواند به خوبی با رنگ‌های خاص دیگر مانند صورتی، قرمز و بنفش کار کند و به سطوح مختلف خانه متصل شود.

این رنگ جزء رنگ‌های کلاسیک است که همیشه برای استفاده در دکوراسیون منازل، آثار هنری و محصولات طراحی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ عدسی

ست رنگ عدسی

ست رنگ عدسی شامل رنگ‌هایی با نور متوسط ​​رو به بالا است که به خودی خود برای جلب توجه مناسب هستند. این ست شامل رنگ‌های زنده و درخشان مانند صورتی، نارنجی، زرد و آبی است.

ست کردن رنگ عدسی با رنگ‌های اشاره شده به خصوص برای استفاده در فصول بهار و تابستان بسیار مناسب هستند. زیرا نمادی از طبیعت زنده و پویای روزهای تابستان و اوایل پاییز است که همچنان نور رنگ‌های زنده و روشن به چشم دیده می‎شود.

این ست رنگ برای جلب توجه و تفاوت در استفاده از رنگ‌ها مناسب است که معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی، لباس و محصولات مرتبط با پرنده‌ها، حیوانات و مسائل مربوط به زیبایی و مد کاربرد دارد.

ترکیب رنگ عدسی و دودی

ترکیب رنگ عدسی با رنگ دودی، می‌تواند یک حالت دلنشین و زیبا در دکوراسیون ایجاد کند. این دو رنگ وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، قدرت جذب انرژی خانه را چندین برابر می‌کنند.

این ترکیب بسته به محیط مد نظر شما، از جذابیت‌های متفاوتی برخوردار است. در طراحی داخلی فضاهای بزرگ مانند پذیرایی می‌توان از این ترکیب استفاده کرد.

همچنین در لباس‌های با رنگ دودی می‌توان از رنگ عدسی استفاده کرد تا نتیجه‌ی خیره‌کننده‌ای در نمای داخلی خانه خود به وجود آورد.

رنگ عدسی ماشین

رنگ عدسی ماشین یک رنگ سبز تیره و گرم است. این رنگ تلفیقی از رنگ سبز تیره و قهوه‌ای است که به دلیل طبیعی و خوش رنگ بودن، در بین خودروسازان و مالکان خودروها محبوبیت زیادی دارد.

این رنگ به دلیل خاصیت طبیعی و دوست‌داشتنی خود، توجه را به خود جلب می‌کند که این موضوع برای ماشین یا خودروهای مورد استفاده، یک مزیت است.

ترکیب رنگ عدسی ماشین

ترکیب رنگ عدسی ماشین به صورت تقریبی شامل ۸۰ درصد رنگ سبز تیره و ۲۰ درصد رنگ بنفش است. این ترکیب در نتیجه به رنگی گرم و طبیعی منجر می‌شود که در طول روز، جلوه ای درخشان از خود به نمایش می‌گذارد.

این دو رنگ در کنار هم جلوه‌ فوق‌العاده‌ای دارند و برای افزایش شفافیت از رنگ زرد نیز می‌توان به ترکیب فوق اضافه کرد. همچنین اضافه کردن رنگ مسی به ترکیب رنگ عدسی، جلوه‌ رازآلود ماشین را بیشتر می‌کند؛ نکته‌ای که به خوبی در خودروهای لوکس نمایان است.

رنگ عدسی بیول

رنگ عدسی بیول شامل ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای و طوسی است که به صورت طبیعی در عدسی چشم انسان وجود دارد. این رنگ به دلیل طبیعی بودن و شباهت با رنگ چشم انسان، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین رنگ عدسی عموما برای تولید لنزهای تماسی و عینک‌های طبی استفاده می‌شود. این رنگ به دلیل داشتن نوعی احساس آرامش و مطلوب در بین بسیاری از افراد محبوب است و در طراحی داخلی و طراحی لباس‌های شیک نیز کاربرد دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ عدسی و نحوه ساخت آن پرداختیم. رنگ عدسی به عنوان یک رنگ الهام گرفته از رنگ عدس خوراکی، برای دکوراسیون داخلی، ماشین، لباس و بسیاری موارد دیگر مناسب است. این رنگ در دو طیف عدسی سبز-بژ و عدسی قهوه ای موجود است که شما می‌توانید برای رنگ آمیزی دیوار خانه خود، یک محیط طبیعی و خاکی به وجود آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ عدسی، تماس بگیرید.

سوالات متداول

رنگ عدسی چیست؟

به رنگ الهام گرفته از رنگ عدسی خوراکی، رنگ عدسی گفته می‌شود.

رنگ عدسی از چه ترکیب رنگ‌هایی درست می‌شود؟

رنگ عدسی به دو صورت ساخته می‌شود. در روش اول با ترکیب کردن رنگ سبز و بژ، رنگ عدسی شبیه به عدسی خام به دست می‌آید. با این حال روش دوم شامل ترکیب رنگ زرد و قهوه‌ای است.

بهترین طیف رنگ عدسی کدام است؟

طیف رنگ‌های عدسی سبز-بژ و قهوه‌ای، جزو بهترین رنگ‌های عدسی موجود در بازار است.

چه رنگ‌هایی به رنگ عدسی می‌آید؟

رنگ‌هایی مانند صورتی، بنفش، قرمز و آبی، جزو رنگ‌های متناسب برای دکوراسیون داخلی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید