۵ ترکیب جدید رنگ قرمز گوجه ای

هیچ رنگی به اندازه رنگ قرمز گوجه ای، سرشار از انرژی و هیجان نیست. این رنگ برای دیزاین دکوراسیون داخلی مناسب است و شما می‌توانید این رنگ را با انواع رنگ موجود ست کنید. در این مقاله سعی داریم تا درباره رنگ قرمز گوجه ای، مزیت‌های این رنگ و نحوه ساخت آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ قرمز گوجه ای

رنگ قرمز گوجه ‌ای یک سایه روشن و پر جنب و جوش از رنگ قرمز است که رنگ گوجه فرنگی را نشان می‌دهد. این رنگ اغلب در مد، دکوراسیون خانه و طراحی گرافیک استفاده می‌شود و یک انتخاب رنگ محبوب برای برندسازی و  بازاریابی است.

قرمز گوجه ‌ای، رنگی همه کاره است که می‌توان آن را با انواع رنگ‌های دیگر از جمله آبی سرمه‌ای، سبز جنگلی و زرد طلایی ست کرد.

مشخصات رنگ قرمز گوجه ‌ای
نوع فامنمادترکیبانواع طیفبهترین ست رنگ قرمز گوجه ‌ای دیواربهترین ست رنگ قرمز گوجه ‌ای  اتاق خواب
قرمز گوجه‌‎ایانرژی، هیجان و خلاقیتقرمز + مقداری رنگ نارنجیروشن و تیرهزرد، طلایی، سرمه‌ ای، سفید، بنفش، صورتی و سبز مریم گلیسرمه ای، سبز زیتونی یا زرد خردلی

ترکیب رنگ قرمز گوجه ای

رنگ قرمز گوجه ای با سبز زیتونی، کنتراست قابل توجهی ایجاد می‌کند که معمولا در دکوراسیون الهام گرفته از منطقه مدیترانه دیده می‌شود. رنگ‌های دیگری که مکمل قرمز گوجه ای هستند عبارتند از آبی سرمه ای، طلایی و قهوه ای شکلاتی.

رنگ قرمز گوجه ‌ای روشن و پررنگ را می‌توان با رنگ‌های روشن‌ و خنک‌ مانند آبی روشن، خاکستری و سفید نیز ست کرد. برای داشتن ظاهری جسورانه، قرمز گوجه ای را با صورتی تند یا نارنجی تیره ست کنید.

کد رنگ قرمز گوجه ای

کد هگزادسیمال رنگ قرمز گوجه ای، #FF6347 است.

رنگ قرمز گوجه ای با چه رنگی ست میشه

یکی از بهترین رنگ‌هایی که با رنگ قرمز گوجه ‌ای به خوبی ست می‌شود، رنگ سبز است. علاوه بر این شما می‌توانید برای ست کردن این رنگ، از رنگ‌های سفید، زرد و بنفش استفاده کنید.

رنگ قرمز گوجه ای

بهترین ترکیب رنگ گوجه ای برای دیوار

۱- در نظر گرفتن هدف اتاق: رنگ‌های قرمز روشن گوجه ای حس شور و پرانرژی ایجاد می‌کند؛ در حالی که پالت‌های قرمز گوجه ‌ای روشن یا کم رنگ، جلوه‌ای ملایم‌تر و آرام‌بخش به وجود می‎آورند.

۲- مطابقت با دکوراسیون: به رنگ‌ها و الگوهای موجود در اتاق نگاه کنید؛ مانند مبلمان، پرده‌ها، یا تزئینات دکوراسیون. شما می‌توانید طیف رنگ قرمز گوجه ‌ای را انتخاب کنید که مکمل یا متضاد با آن رنگ‌‎ها باشد.

۳- در نظر گرفتن نور: میزان نور طبیعی و مصنوعی در اتاق می‌تواند بر ظاهر رنگ تاثیر بگذارد. رنگ قرمز گوجه ‌ای اتاق را در ساعات مختلف تست کنید تا ببینید در نورهای مختلف چگونه به نظر می‌رسد.

۴- استفاده از چرخه رنگ: قرمز گوجه ای دارای ته رنگ نارنجی است، بنابراین به خوبی با پالت‌های آبی و سبز ست می‎شود.

۵- در نظر گرفتن اندازه اتاق: قرمز گوجه ای می تواند یک اتاق کوچک را حتی کوچکتر نشان دهد. اگر می‌خواهید از رنگ قرمز گوجه‌ا ی در یک فضای کوچک استفاده کنید، به جای رنگ دیوار، از آن به عنوان رنگ برجسته استفاده نمایید.

رنگ گوجه ای برای پذیرایی

بهترین ست رنگ قرمز گوجه ‌ای عبارتند از:

  • ست زرد آفتابگردان و رنگ قرمز گوجه ای
  • ست آبی سرمه ای و قرمز گوجه ای
  • ست سبز مریم گلی و قرمز گوجه ای
  • ست بنفش و قرمز گوجه ای
  • ست سفید عاج و قرمز گوجه ای
  • ست طلایی و قرمز گوجه ای
  • ست صورتی و رنگ قرمز گوجه ای
  • ست مرجانی و قرمز گوجه ای
رنگ قرمز گوجه ای

رنگ گوجه ای برای اتاق خواب

رنگ گوجه فرنگی یک سایه روشن و پررنگ از نارنجی مایل به قرمز است. این رنگ می‌تواند یک رنگ برجسته و زیبا برای تزئین دیوارها و چارچوب پنجره‌ها ایجاد کند.

اگر قصد دارید که دیوارها را به رنگ قرمز گوجه ‌‌ای رنگ آمیزی کنید، به خاطر داشته باشید که رنگ روشن مانند این رنگ می‌تواند در یک اتاق بزرگ مناسب نباشد. بهتر است این رنگ را در ترکیب با رنگ های خنثی مانند سفید یا خاکستری استفاده کنید. در ادامه به چند پیشنهاد برای استفاده از رنگ قرمز گوجه ‌ای در اتاق خواب اشاره می‌کنیم:

  • برای رختخواب خود مانند ملحفه، بالشت، روتختی یا پتو، از رنگ قرمز گوجه ‌ای استفاده کنید.
  • مبلمان را با روکش قرمز گوجه‌ ای اضافه کنید.
  • دیوار را به رنگ قرمز گوجه ‌ای رنگ آمیزی کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از کاشی‌هایی به رنگ قرمز گوجه‌ ای یا آجری برای جلوه‌ای بافت‌دارتر استفاده نمایید.
  • اشیای تزیینی به رنگ قرمز گوجه ‌ای مانند گلدان، لامپ یا قاب عکس را در اطراف اتاق قرار دهید.
  • رنگ قرمز گوجه ‌ای اتاق خواب را با رنگ‌های مکمل مانند سرمه ای، سبز زیتونی یا زرد خردلی ست کنید.

به یاد داشته باشید که رنگ قرمز گوجه‌ ای بسته به شدت و زمینه آن می‌تواند احساسات مختلفی را برانگیزد. قرمز گوجه ‌ای یک رنگ گرم است که انرژی، اشتیاق و خلاقیت را به اتاق خواب شما می‌آورد. در صورت استفاده بیش از حد، بسیار تحریک‌کننده است و می‌تواند چشم‌ها را اذیت کند.

ترکیب رنگ گوجه‌ ای برای آشپزخانه

بهترین ترکیب یا ست رنگ قرمز گوجه‌ ای برای آشپزخانه عبارتند از:

۱- قرمز گوجه‌ ای و سفید: رنگ قرمز گوجه ‌ای با کاشی‌های یا کابینت سفید، ظاهری روشن و تازه برای آشپزخانه ایجاد می‌کند. در ضمن این ست رنگ به عنوان یک ست کلاسیک شناخته می‌شود.

۲- سبز و قرمز گوجه‌ای: برای داشتن حس طبیعی، رنگ قرمز گوجه‌‎ای را با دیوارهای سبز ترکیب کنید.

۳- زرد و قرمز گوجه‌ ای: کابینت یا دیوارها به رنگ زرد در کنار تزئینات به رنگ قرمز گوجه‌‎ای، فضایی پر جنب و جوش ایجاد می‌کند.

۴- آبی و قرمز گوجه ‌ای: با ترکیب رنگ آبی و قرمز گوجه‌‎ای، به آشپزخانه خود عمق و پرسپکتیو بدهید.

۵- مشکی و قرمز گوجه ‌‎ای: برای داشتن ظاهری دراماتیک، کابینت‌ و میز آشپزخانه مشکی را در کنار دیوار رنگ قرمز گوجه‌‎ای قرار دهید تا کنتراست قابل توجهی ایجاد می‌کند.

رنگ قرمز گوجه ای

رنگ گوجه ای ماشین

رنگ قرمز گوجه ‌ای ماشین  در دو طیف روشن و تیره وجود دارد که معمولا از احساسات بالایی برخوردار است. مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ قرمز گوجه ای برای ماشین عبارتند از:

۱- شدت: قرمز گوجه ای یک رنگ بسیار اشباع شده با رنگدانه قوی است که باعث ایجاد یک رنگ‌آمیزی شاداب در ماشین می‌شود.

۲- گرما: ته رنگی گرمی دارد و می‌تواند احساس انرژی و هیجان را ارائه دهد.

۳- دید: این رنگ پر جنب و جوش در جاده‌ها خودنمایی می کند و باعث می شود دیگران راحت تر ماشین را ببینند و متوجه آن شوند.

۴- قابلیت انعکاس: رنگ قرمز گوجه ای به ظاهر خودرو عمق و بُعد می‌بخشد و به آن اجازه می دهد نسبت به سایر ماشین‌ها، براق تر به نظر برسد.

۵- تاثیر روانی: رنگ قرمز نماد اشتیاق، انرژی و هیجان است. رانندگی با ماشین قرمز گوجه‌ ای می‌تواند باعث ایجاد حس اشتیاق و اعتماد به نفس در راننده شود.

به طور کلی، قرمز گوجه ‌ای به عنوان یک رنگ جسورانه و جالب توجه، برای کسانی که می‌خواهند در جاده برجسته شوند، مناسب است.

قیمت رنگ قرمز گوجه‌ ای

یکی از بهترین رنگ‌های برای خرید قرمز گوجه‌ ای، رنگ اکریلیک است. این رنگ ضد آب است و قابلیت اجرا در محیط داخلی دکوراسیون و نمای خارجی را دارد. برای اطلاع از قیمت و نحوه خرید این محصول، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور سر بزنید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره رنگ قرمز گوجه ای، مزایا و کاربردها صحبت کردیم. رنگ قرمز گوجه‌ای یک رنگ پر انرژی و مناسب برای دکوراسیون داخلی است که از ترکیب رنگ قرمز و مقداری نارنجی درست می‌شود. بهترین نوع فام قرمز گوجه‌‎ای، استفاده از رنگ اکریلیک ساختمانی است که نه تنها ضد آب است بلکه قابلیت شستشو نیز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند..

سواات متداول

رنگ قرمز گوجه ‌ای از چه ترکیب رنگ‌هایی ساخته می‌شود؟

برای ساختن رنگ قرمز گوجه ‌ای، مقداری رنگ قرمز و نارنجی را با یکدیگر ترکیب کنید.

بهترین ست رنگ قرمز گوجه‌ ای برای اتاق خواب کدام است؟

سبز زیتونی، سرمه ای یا زرد خردلی.

بهترین ست رنگ قرمز گوجه ‌ای برای پذیرایی چیست؟

برای تزئین اتاق پذیرایی خانه خود، توصیه می‌کنیم از رنگ‌هایی مانند آبی، سبز مریم گلی، سفید، بنفش و طلایی در کنار رنگ قرمز گوجه‌ ای استفاده کنید.

رنگ قرمز گوجه‌ ای نماد چیست؟

رنگ قرمز گوجه ‌ای، نماد انرژی، هیجان و خلاقیت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید