روانشناسی رنگ قرمز و تاثیر آن بر دکوراسیون

رنگ قرمز یک رنگ پویا و سرزنده است که عموما تاکید زیادی بر استفاده از آن در دکوراسیون خانه می‌شود. از جمله ویژگی‌های روانشناسی رنگ قرمز می‌توان به عشق، شور، هیجان، پویایی، فعالیت مستمر، انرژی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «روانشناسی رنگ قرمز  و تاثیر آن بر دکوراسیون» به موضوعاتی مانند روانشناسی رنگ قرمز، رنگ قرمز نشانه چیست، ترکیب رنگ قرمز، انواع رنگ قرمز، عوارض رنگ قرمز، رنگ قرمز جیغ، روانشناسی رنگ قرمز در دکوراسیون، قیمت رنگ اکریلیک ساختمان، اسپری رنگ قرمز مات بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ قرمز از نظر روانشناسی

رنگ قرمز اغلب با برانگیختن احساسات قوی یا پرشور همراه است. عشق، راحتی، اعتماد به نفس، گرما، هیجان و اشتیاق برخی از نمادهای این رنگ به حساب می‌آیند. همچنین خشم و خطر، برخی دیگر از احساسات منفی هستند که توسط رنگ قرمز القا می‌شوند. این رنگ می‌تواند احساس پرستیژ و سلطه را در افراد به وجود آورد.

این رنگ نشانه اصلی کلمه عشق و شور زندگی است؛ به طوری که انرژی و قدرت را می‌توان از این رنگ به دست آورد. اگر از رنگ قرمز استفاده کنید، نه تنها شجاع هستید بلکه می‌توانید نقش رهبری در یک تیم را برعهده بگیرید. همچنین یکی از ویژگی‌های روانشناسانه رنگ قرمز، ایجاد شور حرکت در افراد مختلف است. این رنگ  باعث ایجاد میل و اشتیاق فراوان در افراد جامعه می‌شود. به همین خاطر این رنگ یک محرک قوی برای ادامه دادن به زندگی در شرایط سختی است.

جدول روانشناسی و انواع رنگ قرمز

رنگ قرمز نشانه چیست

در روانشناسی رنگ، قرمز بزرگترین احساسات را نسبت به هر رنگی ایجاد می‌کند. در حالی که رنگ‌های آرام‌تر مانند سبز و آبی معمولا آرام و آرامش‌بخش در نظر گرفته می‌شوند، قرمز داغ‌ترین و احساسی‌ترین رنگ است. این رنگ با اشتیاق، عشق، قدرت، اعتماد به نفس و خشم همراه است.

رنگ قرمز نشانه چیست؟

لوئیس چسکین یک مبتکر در روانشناسی بازاریابی، یکی از اولین کسانی بود که اثرات رنگ را در موسسه تحقیقات رنگ آمریکا بررسی و مورد مطالعه قرار داد. او ادعا کرد که مصرف‎کنندگان به صورت ناخودآگاه نه فقط بر اساس خود محصول بلکه بر اساس هر یک از حواس پنجگانه در مورد محصولات قضاوت می‌کنند. یکی از مهمترین عناصر حسی رنگ است. مطالعات بیشتری که توسط محققان دیگر انجام شده است، تاثیر رنگ را بر قضاوت افراد در مورد یکدیگر نشان می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه پلیموث و دورهام، تاریخ برنده شدن ۶۸ تیم برتر انگلیسی را در سال‌های ۱۹۴۶ تا ۲۰۱۳ تجزیه و تحلیل کردند. تحقیقات ۶۰ ساله آن‌ها نشان داد که تیم‌های فوتبالی که پیراهن قرمز می‌پوشیدند در اغلب مسابقات به عنوان برنده از میدان مسابقه بیرون آمده‌اند. آن‌ها گزارش دادند که قرمز به طور ناخودآگاه به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهد و همین امر، تاثیر منفی بر تیم حریف می‌گذاشت.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، محققان برتولد، ریس و مارتین از ۱۸۰ دانشجو خواستند پیراهن قرمز یا آبی بپوشند. به شرکت‌کنندگان گفته شد که پیش از پر کردن نظرسنجی جلوی آینه بنشینند و بازتاب دیدن خود را تشخیص دهند. همانطور که انتظار می‌رفت، شرکت‌کنندگانی که پیراهن قرمز به تن داشتند، نسبت به شرکت‌کنندگان با پیراهن آبی، خودخواهی بیشتری از خود نشان دادند.

شخصیت‌شناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز به عنوان یک رنگ زنده و شاد شناخته می‌شود که نشان‌دهنده قدرت و انعطاف‌پذیری است. این رنگ به افراد کمک می‌کند تا دست به اقدامات موثر در زندگی بزنند و به وسیله آن، موفقیت‌های زیادی کسب کنند. این موضوع تصادفی نیست که برخی از قدرتمندترین و مشهورترین زنان شاغل رنگ قرمز به تن داشته‌اند. به طور مثال، پرنسس دایانا اغلب با لباس قرمز در انظار عمومی دیده می‌شد. بنابراین رنگ قرمز اغلب برای ارسال پیام‌های اعتمادبخش به مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید وقت آن رسیده است که کمی رنگ قرمز به کمد لباس خود اضافه و در محل کار خود را برجسته کنید. اضافه کردن کمی رنگ قرمز ممکن است به شما کمک کند تا با اعتماد به نفس بدرخشید و قدرت درونی خود را نشان دهید.

رنگ قرمز چگونه درست می‌شود

رنگ قرمز جزو سه رنگ اصلی و پایه است که به عنوان ماده اصلی ساخته شدن مابقی رنگ‌ها عمل می‌کند. با این حال برخی ترکیب‌های رنگ قرمز باعث ساخته شدن رنگ‌هایی می‌شود که زیرمجموعه خانواده قرمز به حساب می‌آید. اگر به رنگ قرمز مقداری رنگ سفید اضافه کنید، رنگ به دست آمده قرمز روشن خواهد بود. در صورتی که مقدار رنگ سفید زیاد باشد، رنگ صورتی ساخته می‌شود. همچنین اگر به رنگ قرمز مقداری رنگ مشکی اضافه کنید، رنگ قرمز تیره به وجود می‌آید.

در صورتی که به رنگ قرمز مقداری رنگ سبز اضافه کنید، رنگ قهوه‌ای- قرمز به دست می‌آید. با این حال باید بدانید که ترکیب رنگ قرمز و مشکی، رنگ زرشکی را می‌سازد. همچنین ترکیب رنگ آبی، زرد و سفید، باعث ساخته شدن رنگ ارغوانی می‌شود. با اضافه کردن رنگ آبی به رنگ قرمز، رنگ نهایی سرخابی خواهد بود.

انواع طیف‌های رنگ قرمز

  • رنگ جگری
  • رنگ بژ تیره
  • رنگ حنایی روشن
  • رنگ قهوه‌ای حنایی
  • رنگ کرم نارنجی
  • رنگ قرمز
  • رنگ قرمز روشن
  • رنگ قرمز توت فرنگی
  • رنگ یاقوتی
  • رنگ قرمز تیره
  • رنگ ارغوانی
  • رنگ زرشکی
  • رنگ شرابی
  • رنگ عنابی

عوارض رنگ قرمز

  • رنگ قرمز در بلند مدت موجب ضعف در چشم‌ها خواهد شد.
  • این رنگ در برخی موارد زمینه را برای افزایش خشونت به وجود می‌آورد.
  • در صورتی که به طور دائم در معرض رنگ قرمز قرار داشته باشید، احتمال عصبانیت وجود دارد.
  • رنگ قرمز در مواردی خطر بروز استرس را ایجاد می‌کند.
  • این رنگ در فرهنگ اجتماعی، علاوه بر نشانه عشق و احساسات پرشور، به عنوان نماد خطر نیز شناخته می‌شود.

تماس با ما

رنگ قرمز جیغ

رنگ قرمز یکی از بانشاط‌ترین رنگ‌های موجود در بازار است که در صورت استفاده از آن، شور و حرارت زندگی شما افزایش پیدا می‌کند. این رنگ در موتیف‌های مختلفی ساخته می‌شود که یکی از منحصربه‌فردترین آن‌ها، رنگ قرمز جیغ است. این رنگ به عنوان یک رنگ مدرن شناخته می‌شود که بیشترین کاربرد را در دکوراسیون خانه دارد.

اگر به دنبال افزایش انرژی محیط خانه خود هستید و دوست دارید که مهمانان خانه شما با یک رنگ خاص و باکلاس مواجه شوند، از رنگ قرمز جیغ استفاده کنید. این رنگ اعتماد به نفس خانه شما را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. از این رنگ می‌توانید در محیط پذیرایی و آشپزخانه استفاده کنید.

برای اینکه رنگ قرمز جیغ سایر اکسسوار یا وسایل خانه شما ست شود، بهترین گزینه ست کردن این رنگ با رنگ‌های خنثی مانند طوسی است. همچنین شما می‌توانید برای استفاده از رنگ‌های خنثی بر روی دیوار در کنار رنگ قرمز جیغ، از وسایلی به رنگ خنثی با تم سرد مانند مبلمان استفاده کنید. 

رنگ قرمز پرشین

رنگ قرمز پرشین یا رنگ قرمز خلیج فارس، برگرفته از رنگ سرخ خاک خلیج فارس است که نشانه‌ای از حرارت، عشق و پویایی به حساب می‌آید. این رنگ نماد عشق و دوستی است که برای رفع هر گونه استرس، کارساز عمل می‌کند.

برای ست کردن رنگ قرمز پرشین، بهتر است از رنگ فیروزه‌ای، خردلی و سبز استفاده کنید. در مواردی نیز توصیه شده است که از رنگ قرمز پرشین در کنار رنگ سفید استفاده نمایید.

رنگ قرمز سیر

رنگ قرمز سیر یک نوع رنگ قرمز تیره است که شما می‌توانید آن را در کنار رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنید. بهترین مکان برای استفاده از رنگ قرمز سیر، آشپزخانه و اتاق پذیرایی است. در نظر داشته باشید که استفاده از این رنگ زمانی می‌تواند جذابیت خانه شما را دو چندان کند که در کنار رنگ‌هایی مانند خردلی یا آبی استفاده شود.

این رنگ در انواع رنگ روغنی، اکریلیک و پلاستیک موجود است و بسته به مکان مورد نظر، می‌توانید از آن استفاده کنید. به طور مثال، استفاده از رنگ قرمز سیر روغنی برای آشپزخانه مناسب است؛ زیرا دیوار آشپزخانه را نسبت به هرگونه رطوبت و حرارت ناشی از پخت و پز، مقاوم می‌کند.

همچنین برای استفاده از قرمز سیر در نمای ساختمان، باید از نوع اکریلیک استفاده کنید. در ضمن استفاده از این رنگ در نوع پلاستیک، برای مکان‌های کم تردد نیز توصیه می‌شود.

بهترین ترکیب رنگ قرمز

۱- ست رنگ قرمز و خاکستری

حضور رنگ خاکستری در کنار رنگ قرمز، باعث می‌شود که این رنگ بهتر به چشم بیاید. در واقع استفاده از رنگ‌های خنثی مانند رنگ خاکستری، امکان دیده شدن رنگ قرمز را دو چندان می‌کند. در ضمن این ست رنگ برای اتاق پذیرایی گزینه مناسبی است.

۲- ست رنگ قرمز و خردلی

اولین اتفاقی که با دیدن ترکیب رنگ قرمز و خردلی رخ می‌دهد، غافلگیری است. دلیل غافلگیری شما پس از مشاهده ۲ رنگ قرمز و خردلی در کنار یکدیگر، گرمای بیش از حد این نوع رنگ‌هاست. چرا که رنگ خردلی و قرمز از نوع رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند. بنابراین استفاده از این ۲ رنگ می‌تواند جلوه متفاوتی به دکوراسیون داخلی شما بدهد.

۳- ست رنگ قرمز و آبی روشن

از قدیم و الایام کنار هم قرار دادن دو رنگ جذاب قرمز و آبی روشن، دریچه متفاوتی از زیبایی را برای انسان به نمایش گذاشته است. امروزه نیز استفاده از ست رنگ قرمز و آبی روشن می‌تواند اتاق یا محیط داخلی شما را با شگفتی مواجه سازد؛ به طوری که وقتی خانواده یا مهمانان شما با این ۲ رنگ مواجه می‌شوند، در اولین اقدام شما را برای این کار تحسین خواهند کرد.

۴- ست رنگ قرمز و سبز ارتشی

اگرچه رنگ قرمز و سبز ارتشی، هر ۲ جزو رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند اما وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، انگار سال‌های سال است که در کنار یکدیگر قرار داشته‌اند. بنابراین سبز ارتشی را با خیال راحت در کنار قرمز استفاده کنید تا خانه شما یک ظاهر شیک و با کلاس به خود بگیرد.

۵- ست رنگ قرمز و شتری

رنگ شتری یک رنگ خنثی است که به راحتی با رنگ گرم قرمز ست می‌‌شود. به طور معمول، استفاده از این ست رنگ، زمینه را برای ایجاد یک دکوراسیون گران قیمت به وجود می‌آورد.

۶- ست رنگ قرمز و صورتی

اگرچه صورتی به عنوان یک رنگ هم خانواده قرمز شناخته می‌شود اما در دنیای مد توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این ست رنگ می‌تواند زمینه رمانتیک برای خانه شما ایجاد کند.

۷- ست رنگ قرمز و نقره‌ای

نقره‌ای یک رنگ خنثی و سرد است که به راحتی در کنار رنگ گرم و شاداب قرمز جلوه پیدا می‌کند. وقتی این ست رنگ را در دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می‌دهید، شما عملا خانه خود را به یک خانه شیک و زیبا تبدیل کرده‌اید. پس بنابراین با خیال راحت از ست رنگ نقره‌ای و قرمز استفاده کنید تا هر دو رنگ در کنار یکدیگر به خوبی دیده شوند.

رنگ قرمز به چه پوستی میاد

در ابتدا باید رنگ قرمز خود را تعیین کنید. هر چقدر رنگ قرمز تمایل به رنگ نارنجی یا زرد داشته باشد، به عنوان یک رنگ گرم شناخته می‌شود اما وقتی رنگ قرمز به سمت رنگ‌های سرد مانند آبی حرکت کند، این رنگ به سردی می‌زند. با این حال برای پوست‌‌های گندم گونه، تیره یا به اصطلاح عامیانه سبزه، بهتر است از رنگ قرمز استفاده شود. از طرفی اگر رنگ پوست شما سفید یا روشن است، پیشنهاد می‌کنیم از قرمزی استفاده کنید که به سردی گرایش دارد.

رنگ قرمز در دکوراسیون

رنگ قرمز تاثیرات زیادی بر دکوراسیون خانه می‌گذارد. این رنگ از نظر روانشناسی می‌‎تواند فضای گرم و پرشوری در خانه شما به وجود آورد. از این رو در ادامه قصد داریم تا به جزئیات فضاهای مختلف خانه بپردازیم. با مجله مینیاتور همراه باشید.

اتاق پذیرایی

یکی از رنگ‌های مناسب برای اتاق پذیرایی، رنگ قرمز است. برای اضافه کردن رنگ قرمز به اتاق پذیرایی، نیاز نیست که کل فضای پذیرایی را به رنگ قرمز دربیاورید؛ بلکه کافی است این رنگ را به اندازه و درست مورد استفاده قرار دهید. برای انجام این کار، شما می‌توانید دیوار اتاق پذیرایی را قرمز کنید. همچنین می‌توانید به جای قرمز کردن رنگ دیوار، مبلمان یا میز آجیل‌خوری را قرمز نمایید.

از طرفی رنگ قرمز با اشتیاق و عشق مرتبط است. این نوع رنگی به خصوص در اتاق پذیرایی می‌تواند به ذهن و بدن افراد خانواده و مهمانان انرژی بدهد. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که رنگ قرمز می تواند ضربان قلب را افزایش دهد. بنابراین ابتدا اتاق پذیرایی خانه خود را بررسی کنید و سپس رنگ قرمز را در آن به کار ببرید.

اتاق خواب

روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که اتاق‌های قرمز باعث می‌شود افرادی که در آن کار یا استراحت می‌کنند، دقیق‌تر و محتاط‎تر شوند. همچنین رنگ قرمز، تسلط، قدرت و اعتبار را به وجود می‌آورد. در صورت استفاده از رنگ قرمز برای اتاق خواب، سعی کنید این رنگ را با رنگ‌های مکمل ست نمایید تا فضایی متعادلی در اتاق خواب ایجاد شود.

اتاق خواب قرمز

آشپزخانه

اگر طراحی غیرمعمول، شخصی و جسورانه را دوست دارید، از اضافه کردن کابینت قرمز آشپزخانه مدرن به فضای داخلی خود نترسید. طراحی آشپزخانه قرمز جذاب و زنده، شخصی و هیجان‌انگیز است. رنگ‌های قرمز مجلل و منحصر به فرد به نظر می رسند و برای نشان دادن طراحی مدرن آشپزخانه شما به جای پنهان کردن آن در رنگ‌های کم رنگ و خنثی مناسب هستند.

کابینت‌های قرمز آشپزخانه، نه تنها هیجان‌انگیز هستند بلکه انرژی زیادی را به این محیط منتقل می‌کنند. کابینت‌ها و میز و صندلی سفید آشپزخانه در رنگ های گرم و خنثی، یکی از ترکیب‌های شیک و با کلاس محسوب می‌شود. همچنین کابینت آشپزخانه قرمز رنگ، جایگزین مناسبی برای کابینت‌های آشپزخانه چوبی در رنگ‌های قهوه‌ای طبیعی یا کابینت های آشپزخانه رنگ شده به رنگ‌های روشن است. کابینت‌های قرمز آشپزخانه راه خوبی برای آوردن سایه‌های غنی به فضای داخلی آشپزخانه و ایجاد طرح‌های گرم و روشن به حساب می‌آید.

شما می‌توانید دیوارهای آشپزخانه را به رنگ قرمز، سقف را به رنگ سفید، طرح‌های کاشی را به رنگ خاکستری و میز و صندلی ناهارخوری را به رنگ مشکی دربیاورید. همچنین افزودن لوازم آشپزخانه مدرن و لوازم دکوری، الگوی کف شطرنجی و کاشی‌های دیوار مستطیل شکل به طراحی آشپزخانه مدرن شما، حس منحصر‌به‌فرد ایجاد می‌کند. کابینت‌ آشپزخانه به رنگ‌ قرمز برای کسانی است که از دکوراسیون شیک قدردانی می‌کنند و از چالش‌ها نمی‌ترسند. کابینت آشپزخانه قرمز برای افراد شجاع و ماجراجو ایده‌آل است.

یکی از تاثیرات اصلی رنگ قرمز این است که متابولیسم را تسریع و انسان را به صحبت کردن و حرکت سریع تشویق می‌کند. افراد در حضور رنگ‌های قرمز بیشتر غذا می‌خورند و صحبت می‌کنند و وزن بیشتری از دست می‌دهند. بنابراین استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه خانه توصیه می‌شود.

حمام

با اضافه کردن گرم‌ترین رنگ به سردترین محیط خانه (حمام)، می‌توان به حال و هوای گرم دست پیدا کرد. حمام را می‌توان با استفاده از رنگ‌ قرمز و رنگ‌های دیگر به فضایی لذت بخش تبدیل کرد. رنگ قرمز به خوبی با رنگ‌های اصلی هماهنگ می‌شود؛ به طوری که شما می‌توانید آن را با زرد و نارنجی ترکیب کنید.

حمام قرمز

دکور و وسایل خانه

  • رنگ قرمز یکی از بهترین رنگ‌ها برای کتابخانه است.
  • این رنگ را می‌توانید برای کوسن‌های مبلمان استفاده کنید.
  • استفاده از ست رنگ قرمز و زرد در وسایل خانه توصیه می‌شود.
  • در صورتی که رنگ مکمل قرمز به خوبی انتخاب شود، چهارچوب در و پنجره نیز می‌تواند به رنگ قرمز دربیاید.

کفپوش خانه

طراحی داخلی قرمز بدون کفپوش چندان موثر نخواهد بود. قالی و قالیچه‌های قرمز مطمئنا تأثیر چشمگیری در محیط قرمز رنگ به جای می‌گذارند.

نمای بیرونی خانه

رنگ قرمز نه تنها یک انتخاب خوب برای طراحی داخلی است، بلکه یک گزینه مناسب برای نمای بیرونی خانه به حساب می‌آید. شما می‌توانید دیوار آجری نمای بیرونی خانه خود را به رنگ قرمز تزئین کنید تا  نمای پرجنب و جوشی در محیط بیرونی به وجود آورد. همچنین می‌توانید از رنگ قرمز برای درِ ورودی خانه یا شاید کف حیاط استفاده کنید.

قیمت رنگ قرمز

یکی از بهترین انواع رنگ قرمز، رنگ اکریلیک قرمز است که شما می‌توانید از آن در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. از ویژگی‌های رنگ اکریلیک ساختمان می‌توان به عدم انعکاس نور، مقاوم در برابر آب و رطوبت، انواع باکتری و … اشاره کرد. جهت اطلاع از قیمت به روز و لحظه‌ای رنگ اکریلیک ساختمانی، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید.

قیمت رنگ قرمز فوری

برای اینکه بتوانید رنگ خانه خود را در کمترین زمان ممکن به رنگ قرمز درآورید، بهترین گزینه انتخاب اسپری رنگ قرمز مات است. از ویژگی‌های اسپری رنگ قرمز مات می‌توان به عدم انعکاس نور، مقاوم در برابر آب و رطوبت، انواع باکتری و … اشاره کرد. جهت اطلاع از قیمت به روز و لحظه‌ای رنگ اکریلیک ساختمانی، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «روانشناسی رنگ قرمز و تاثیر آن بر دکوراسیون» صحبت کنیم. رنگ قرمز یک رنگ شاد و گرم است که شما می‌توانید در دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار دهید. همچنین قرمز یک رنگ تاکیدی ایده‌آل برای دکوراسیون داخلی است که نشاط و توجه را به چشم می‌آورد. ما به این نتیجه رسیدیم که استفاده از رنگ قرمز باید در حد متوسط ​​باشد، زیرا تاثیر آن می‌تواند در برخی موارد نامطلوب جلوه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ قرمز و تاثیر آن بر دکوراسیون، با شماره تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

تاثیر رواشناسی رنگ قرمز چگونه است؟

رنگ قرمز بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و با احساسات قوی مانند عشق، اشتیاق و خشم همراه است. این رنگ برای نشان دادن قدرت، شجاعت و خطر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ قرمز در دکوراسیون به چه معناست؟

با استفاده از روانشناسی رنگ قرمز برای طراحی داخلی، می‌توانید انواع رنگ قرمز را در دکوراسیون خانه شامل اتاق خواب، اتاق پذیرایی، آشپزخانه، حمام و وسایل خانه مورد استفاده قرار بدهید. این رنگ‌ زمینه را برای افزایش انرژی در دکوراسیون خانه به وجود می‌آورد.

اهمیت روانشناختی رنگ قرمز در معماری چیست؟

این رنگ، انرژی، هیجان و انگیزه را در معماری به وجود می‌آورد. به همین خاطر است که بخش مهمی از معماری مدرن به رنگ قرمرز اختصاص داده شده است.

انواع رنگ قرمز کدام است؟

انواع رنگ قرمز شامل رنگ جگری، رنگ بژ تیره، رنگ حنایی روشن، رنگ قهوه‌ای حنایی، رنگ کرم نارنجی، رنگ قرمز، رنگ قرمز روشن، رنگ قرمز توت فرنگی، رنگ یاقوت، رنگ قرمز تیره، رنگ ارغوانی، رنگ زرشکی، رنگ شرابی و رنگ عنابی می‌شود.

مهم‌ترین عوارض رنگ قرمز کدام است؟

مهم‌ترین عوارض رنگ قرمز شامل ضعف در چشم‌ها، افزایش خشونت در برخی موارد و احتمال بروز عصبانیت می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید