نحوه ساخت رنگ کهربایی و ست دکوراسیون

رنگ کهربایی برگرفته از صمغ فسیل شده‌ی درخت است که معمولا به دو صورت اکریلیک و روغنی تولید و عرضه می‌گردد. اگر به دنبال رنگ کهربایی هستید، باید بدانید که این رنگ از ۴ ترکیب رنگ به دست می‌آید که شما به راحتی می‌توانید در منزل، این کار را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ کهربایی، نحوه ساخت، نمادها و ست دکوراسیون صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ کهربایی چیست

رنگ کهربایی یک رنگ زرد مایل به نارنجی است که اغلب با گرما، غروب آفتاب و شاخ و برگ‌های پاییزی همراه می‌شود. این رنگ برگرفته از رزین درخت فسیل شده‌ای است که اغلب می‌توان آن را در پالت‌های رزگلد، نارنجی و قهوه‌ای پیدا کرد.

این رنگ همچنین می‌تواند در صنایع مختلف مانند طراحی داخلی دکوراسیون، طراحی گرافیک و صنعت مد و فشن استفاده شود تا حس ظرافت و ثروت را منتقل کند.

جدول رنگ کهربایی

رنگ کهربایی نماد چیست

رنگ کهربایی نماد گرما، انرژی، خوش بینی، وضوح و قاطعیت است. آتش، خورشید و فصل پاییز، از دیگر نشانه‌های منحصربه‌فرد رنگ کهربایی به حساب می‌آید.

در برخی فرهنگ‌ها اعتقاد بر این است که کهربا دارای خواص درمانی است و برای این منظور در جواهرات یا سایر اقلام تزئینی نیز استفاده می‌شود. همچنین با چاکرای سوم مرتبط است که نشان دهنده قدرت و اعتماد به نفس شخصی است.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد رنگ کهربایی

روانشناسی رنگ کهربایی

کهربا دارای لحنی غنی و گرم است که می‌تواند احساس راحتی، امنیت و نوستالژی را برانگیزد. رنگ طلایی، اغلب با نور خورشید و شادی همراه است که می‌تواند احساسات مثبت و خوشبختی را تقویت کند. بنابراین می‌توان از جواهرات کهربایی یا دکوراسیون منزل برای ایجاد فضایی آرام و در عین حال گرم استفاده کرد.

از نظر نمادگرایی و معنا، کهربا اغلب به عنوان نمادی از دگرگونی و تولدی دوباره است. همچنین در بسیاری از فرهنگ‌‌ها به دلیل خواص درمانی، از این رنگ استفاده می‌کنند.زیرا تصور می شود که درد، استرس و افکار منفی را کاهش می‌دهد.

به طور کلی، روانشناسی کهربا ترکیبی پیچیده از تصاویر عاطفی، فرهنگی و معنوی است که بسته به زمینه و تجربیات فردی می‌تواند متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است به دلیل زیبایی طبیعی و انرژی، جذب رنگ کهربایی شوند؛ در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را ابزاری قدرتمند برای بهبود روابط عاطفی و رشد شخصی بدانند.

ترکیب رنگ کهربایی

رنگ کهربایی اغلب با مخلوط کردن رنگ‌های مختلف برای ایجاد رنگ قهوه ‌ای گرم و طلایی به دست می‌آید. در ادامه به چند روش برای ساخت رنگ کهربایی اشاره می‌کنیم

۱– قرمز و زرد را با هم مخلوط کنید: با پایه زرد شروع و به تدریج مقدار کمی قرمز به آن اضافه کنید تا رنگ کهربایی به دست آید.

۲- از رنگ نارنجی استفاده کنید: مقدار کمی رنگ نارنجی را با زرد مخلوط کنید تا به رنگ کهربایی برسید.

۳- قهوه ‌ای را اضافه کنید: مقدار کمی قهوه ای را با زرد مخلوط کنید تا رنگ کهربایی درست شود.

۴-  طلایی را امتحان کنید: مخلوط کردن رنگ طلایی با زرد می‌تواند رنگ کهربایی گرم با درخشندگی متالیک را ایجاد کند.

رنگ کهربایی

رنگ کهربایی روشن

کهربایی روشن یک رنگ زرد کم رنگ یا نارنجی-طلایی است که تا حدودی شفاف به نظر می‌رسد. این رنگ به طور معمول شباهت زیادی به رنگ عسلی یا غروب خورشید دارد. برخی از اشیاء معمولی که ممکن است رنگ کهربایی روشن داشته باشند، می‌توان به لامپ‌ها و شیشه‎‌های رنگی اشاره کرد.

همچنین کهربایی روشن رنگ پرطرفداری است که در طراحی داخلی برای دیوارها، پرده‌ها و مبلمان استفاده می‌شود؛ زیرا گرما و آرامش را به فضا می‌بخشد.

رنگ کهربایی تیره

کهربایی تیره، شباهت زیادی به رنگ قهوه ‌ای مایل به قرمز دارد. اغلب با شاخ و برگ های پاییز و همچنین فضای داخلی گرم و دنج همراه می‌شود.

این رنگ دارای حس گرما، عمق و پیچیدگی است که می‌تواند احساس راحتی، ثبات و امنیت را فراهم کند. رنگ کهربایی تیره یک رنگ محبوب برای جواهرات، مبلمان و وسایل تزئینی منزل است.

رنگ کهربایی در دکوراسیون

رنگ کهربایی رنگی گرم، غنی و خاکی است که می‌تواند حسی دنج و دلپذیر را به فضاهای مختلف بدهد. در ادامه به چند روش برای ترکیب رنگ کهربایی در دکوراسیون داخلی اشاره می‌کنیم:

۱- دیوار: رنگ آمیزی دیوار اتاق را از طربق رنگ کهربایی نقاشی کنید تا برای محیط خود عمق و پرسپکتیو ایجاد کنید.

۲ نورپردازی: از آباژورهای کهربایی رنگ یا وسایل نور استفاده کنید تا محیط شما بدرخشد.

۳مبلمان: از قطعات مبلمان چوبی کهربایی رنگ، مانند صندوق یا میز کنسول استفاده کنید تا به محیط، غنا و عمق ببخشید.

بهترین ست رنگ کهربایی خانه

برخی از بهترین ست رنگ کهربایی برای خانه عبارتند از:

۱- رنگ‌های خاکی: این مجموعه رنگی شامل ست کردن رنگ‌های کهربایی، قهوه ای، سبز زیتونی و بژ روشن است. رنگ‌های مورد نظر، فضایی گرم و دنج را در دکوراسیون خانه به ویژه برای اتاق‌ها ایجاد می‎کند.

۲– الهام گرفته از غروب: این مجموعه رنگی شامل ست کردن رنگ‌های کهربایی، نارنجی سوخته و صورتی است. رنگ کهربایی در این ست، فضایی آرامش بخش را در اتاق به وجود می‌آورد.

۳- ست رنگ‌های تیره و روشن: مجموعه رنگ‌های تیره و روشن شامل ست کردن رنگ‌های کهربایی، قرمز و زرد است. این ست رنگ، فضایی پرانرژی و سرزنده در اتاق ایجاد می‌کند.

۴- الهام گرفته از ساحل: این مجموعه رنگی شامل ست کردن رنگ‌های کهربایی، بژ، آبی روشن و زرد است. ست رنگ اشاره شده، یک محیط آرام و ساحلی را در اتاق فراهم می‎کند.

۵- الهام گرفته از پاییز: این مجموعه رنگی شامل ست کردن رنگ‌های کهربایی، قهوه ای تیره و مسی است. این ست رنگ، فضایی دنج و گرم در اتاق ایجاد می‌کند که گزینه مناسبی برای فصل پاییز به حساب می‌آید.

رنگ بنفش کهربایی

بنفش کهربایی یک رنگ منحصر به فرد و زیبا است که رنگ‌های گرم کهربا را با رنگ‌های سلطنتی بنفش ترکیب می‌کند. این رنگ را در کنار رنگ‌هایی مانند رنگ قهوه‌ ای مایل به قرمز یا رنگ بنفش و سرخابی ست کنید.

با این حال رنگ بنفش کهربایی یک رنگی جذاب و چشم نواز است که می‎توان از آن در طراحی داخلی دکوراسیون استفاده کرد.

رنگ برنز کهربایی

برنز کهربایی، رنگی گرم با ته رنگ قهوه ‌ای و طلایی است. این رنگ شباهت زیادی به رنگ کهربایی عسلی دارد و اغلب با پاییز و گرما همراه می‌شود. از این رنگ می‌توان به عنوان یک رنگ همه کاره برای دنیای مد، آرایش و دکوراسیون منزل استفاده کرد.

رنگ ابی کهربایی

کهربایی آبی که با نام کهربای آبی دومینیکن نیز شناخته می‌شود، شکل نادری از کهربا است که رنگ آبی یا سبز مایل به آبی دارد. این رنگ تنها در جمهوری دومینیکن یافت می‌شود؛ جایی که اعتقاد بر این است که این رنگ از رزین فسیل شده یک درخت قدیمی است.

کهربایی آبی به دلیل نادر بودن و زیبایی که دارد، بسیار مورد توجه کلکسیونرها و طراحان جواهرات است.

رنگ ماسه ای کهربایی

رنگ ماسه‌ای یا شنی کهربایی، یک رنگ گرم و خاکی است که از ترکیب رنگ‌های زرد و نارنجی درست می‎شود.  این رنگ در طیف‌های مختلفی وجود دارد که شامل بژ روشن و ماسه‌ای تا قهوه ای طلایی تیره است.

این یک رنگ همه کاره است که می‌تواند با سایر رنگ ترکیب شود تا طیفی از ظاهر و حالات مختلف را ایجاد کند.

رنگ کهربایی

رنگ قهوه ای کهربایی

قهوه ای کهربایی یک رنگ گرم و پررنگ با رنگ زرد طلایی یا نارنجی است که شباهت زیادی به سنگ‌های قیمتی کهربایی دارد. انواع پالت رنگ قهوه ‌ای کهربایی شامل قهوه ای روشن و عسلی تا پالت تیره و قرمز مایل به قهوه‌‎ ای است.

این رنگ برای افزودن گرما و عمق به محیط، اغلب در دکوراسیون منزل و لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

رنگ سبز کهربایی

سبز کهربایی یک رنگ سبز، گرم و پررنگ است که ته رنگی مایل به زرد یا طلایی، شبیه به رنگ کهربایی دارد. این رنگ نشان‌دهنده طبیعت، رشد و شکوفایی است که می‌توان از آن در دکوراسیون داخلی مانند دیوارها، جواهرات و لوازم جانبی (به ویژه آن‌هایی که از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب یا چرم ساخته شده‌اند)، استفاده کرد.

رنگ قرمز کهربایی

رنگ قرمز کهربایی یک سایه نارنجی-قرمز گرم و غنی است. این رنگ حسی پر جنب و جوش و سرزنده دارد که انرژی قرمز را با کهربا ترکیب می‌کند. این رنگ به معنای اشتیاق، عزم، عشق و موفقیت است. به طور کلی، رنگ قرمز کهربایی نشان‌دهنده احساسات عمیق است که می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جذب کند.

رنگ کهربایی

قیمت رنگ کهربایی

رنگ کهربایی یک رنگ نایاب و جذاب است که کمتر به صورت قوطی شرکتی می‌توان آن را پیدا کرد. اغلب فروشگاه‌های رنگ برای فروش این محصول، از طریق ساخت رنگ به صورت دستی یا کامپیوتری اقدام می‌کنند. با این حال دو برند مطرح  هپالوکس، اکروتینت و نیپون در زمینه تولید این محصول به دو صورت اکریلیک و روغنی، فعالیت دارند.

برای اطلاع از قیمت رنگ کهربایی به صورت قوطی شرکتی و کامپیوتری، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱، اقدام به ثبت سفارش خود نمایید.

خرید رنگ روغنی کهربایی

برای خرید رنگ روغنی کهربایی برند هپالوکس، شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی مینیاتور، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

خرید رنگ اکریلیک کهربایی

یکی از رنگ‌های خاص و سازگار با محیط زیست، رنگ اکریلیک است که شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی مینیاتور، رنگ اکریلیک کهربایی برند ایران و نیپون را خریداری نمایید.

یکی از مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی مینیاتور، امکان تولید رنگ کامپیوتری در انواع پالت‌های رنگی است. برای ساخت رنگ کهربایی کامپیوتری، با شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع نحوه ساخت رنگ کهربایی؛ نمادها و ست دکوراسیون اشاره کردیم. رنگ کهربایی یکی از رنگ‌های خاص و منحصربه‌فرد است که از چندین ترکیب به دست می‌آید. این رنگ نماد انرژی و سرزندگی و آتش است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رنگ، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در فروشگاه اینترتی مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متدوال

رنگ کهربایی از چه ترکیب‌ رنگ‌های ساخته می‌شود؟

از ترکیب رنگ‌های قرمز + زرد،  نارنجی + زرد،  قهوه‌ای + زرد و طلایی + زرد، رنگ کهربایی به دست می‌آید.

نماد رنگ کهربایی چیست؟

رنگ کهربایی نماد گرما، انرژی، خوش بینی،. آتش، خورشید و فصل پاییز است.

بهترین ست رنگ کهربایی برای دکوراسیون خانه کدام است؟

ست کردن رنگ کهربایی با رنگ‌های قهوه ای، سبز زیتون و بژ روشن، فضای جالب توجهی را برای دکوراسیون شما به وجود می‌آورد.

رنگ قهوه ای کهربایی از چه ترکیبی درست میشود؟

برای ساختن رنگ قهوه ای کهربایی، رنگ‌های زرد، نارنجی و مقداری قهوه ای را با یکدیگر ترکیب کنید.

پالت کهربایی تحت چه نوع رنگ‌هایی تولید می‌شود؟

برای خرید پالت رنگ کهربایی، توصیه می‌کنیم از نوع روغنی و  اکریلیک استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید