رنگ کله غازی؛ نمادها، نحوه ساخت و بهترین ترکیب

رنگ کله غازی یک رنگ ترکیب شده از دو واحد رنگ آبی، یک واحد رنگ سبز، یک واحد زرد و یک واحد رنگ سفید است که برای دکوراسیون خانه (پذیرایی و اتاق خواب)، ماشین و لباس استفاده می‌شود. این رنگ نمادی از اعتماد به نفس، آرامش و پیچیدگی است که با اضافه کردن مقداری بیشتری رنگ آبی در ترکیب خود، طیف فیروزه‌ای به خود می‌گیرد. اگر مقدار رنگ سبز در ترکیب کله غازی بیشتر باشد، طیف اصلی به سمت رنگ سبز آبی می‌رود. در این مقاله به بررسی رنگ کله غازی، نمادها و بهترین ترکیب کله غازی می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ کله غازی

کله غازی یک رنگ الهام گرفته از رنگ سر غاز است که  در میان جوانان محبوبیت زیادی دارد. این رنگ که با نام رنگ سبز کله غازی نیز شناخته می‌شود، برای استفاده در دکوراسیون خانه، لباس، ماشین، کافه و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات رنگ کله غازی
نام رنگنام دومنمادروش ساختمکملانواعبهترین ستکاربرد
کله غازیسبز کله غازیآرامش، پیچیدگی و اعتماد به نفسترکیب یک واحد سبز+ دو واحد آبی+ یک واحد سفید+ یک واحد زردخردلیکله غازی روشن و تیرهست کله غازی با طوسی، کرم، قهوه‌ای، سفید، شیرینقاشی ساختمان، رنگ خودرو، لباس و …

رنگ کله غازی به انگلیسی

در زبان انگلیسی به رنگ کله غازی، goose head color می‌گویند. اگر به دنبال طیف‌های بیشتری از کله غازی هستید، نام این رنگ را به انگلیسی جستجو کنید تا نتایج بیشتری را برای شما نمایش دهد.

رنگ کله غازی از ترکیب چه رنگهایی است؟

ترکیب رنگ کله غازی

کله غازی جزو رنگ‌های پرکاربرد در طبیعت است که می‌توان علاوه بر کله غاز یا اردک، آن را در برگ درختان و گیاهان استوایی نیز مشاهده کرد. این رنگ در ظاهر به عنوان یک رنگ مرطوب استوایی شناخته می‌شود که نه قداست رنگ سبز را دارد و نه رمز و راز رنگ آبی. با این حال، کله غازی از چه ترکیب رنگ‌های درست می‌‎شود؟ رنگ کله غازی از ترکیب مساوی دو رنگ سبز و آبی درست می‌شود.

روانشناسی رنگ کله غازی

کله غازی یک رنگ سبز تیره و با نسبت‌های مشخص و ترکیب شده از آبی، سبز، زرد و سفید است. این رنگ برای یک اتاق مطالعه، یا اتاق پذیرایی رسمی مناسب است. این رنگ  عمقی از موتیف‌ها را ارائه می‌دهد که هیچ رنگ سبزی نمی‌تواند نشان دهد.

علاوه بر این، کله غازی از نظر روانشناسی به معنای شادی و احساس اعتماد به نفس است. بسیاری از روانشناسان معتقدند که افراد برای بالا بردن حس اعتماد به نفس در جامعه، نیاز به رنگ‌هایی مانند کله غازی دارند. این رنگ نه تنها آرامش انسان در حضور دیگران را تامین می‌کند بلکه به افراد احساس مستقل بودن را می‌دهد. به همین خاطر اغلب افرادی که مستقل زندگی می‌کنند تمایل زیادی به استفاده از کله غازی برای دکوراسیون و لباس خود دارند.

نماد رنگ کله غازی

در دوران باستان، رنگ کله غاز را به عنوان رنگ بیکرانه‌ها توصیف می‌کردند. با توجه به اینکه کله غازی از ترکیب سبز و آبی به دست می‌آید، به نظر می‌رسد نمادشناسی این رنگ نیز ترکیب از نمادهای رنگ آبی و سبز است. سبز با نماد طبیعت و آبی با نماد دریا وقتی با یکدیگر ترکیب می‌شوند، رنگ کائنات را به نمایش می‌گذارند. بنابراین رنگ کله غازی نماد جهان بیکران، آرامش، اعتماد به نفس و انسان خردمند است.

انواع رنگ کله غازی

رنگ‌های کله غازی به نوع روشن و تیره تقسیم‌شود. رنگ‌های تیره کله غازی نسبت به رنگ‌های روشن، طرفداران بیشتری دارند. مطالعات مختلف تاکید می‌کند: افرادی که در دهه پنجم زندگی خود قرار دارند، تمایل زیادی به استفاده از کله غازی روشن نشان می‎‌دهند که این نتایج این موضوع برای افراد جوان متفاوت است. افرادی که در اواخر دهه سوم زندگی خود هستند، تمایل بیشتری نسبت به کله غازی تیره نشان می‌دهند.

۱- کله غازی روشن

هر چقدر افراد به دهه ششم زندگی خود نزدیک تر می‌شوند، دوست دارند که یک چهره آرامش بخش از خود به نمایش بگذارند. گویی نه دغدغه دوران جوانی را دارند و نه آنقدر پیر شده‌اند که نتوانند کاری از پیش ببرند. ظاهر این افراد در کنار دکوراسیون خانه آن‌ها، بیشتر تمایل دارد که رنگ‌های عرفانی و آرامش بخش را نشان دهد. اگر این افراد بین انواع کله غازی حق انتخاب داشتند، حتما رنگ کله غازی روشن اولویت آن‌ها بود.

۲- کله غازی تیره

کله غازی تیره بخش مهمی از نیاز جوانان را تامین می‌کند. این رنگ وقتی در دیوار اتاق خواب یک جوان ۲۳ ساله قرار بگیرد، نشان می‌دهد که صاحب اتاق تمایل زیادی به مرموز نشان دادن خود است. او سعی می‌کند با رنگ کله غازی تیره، خود را یک فرد مثبت و در عین حال پیچیده نشان دهد. بنابراین کله غازی تیره، بیشتر در خانه یا تن افرادی مشاهده می‌شود که از پیچیدگی و ارسال انرژی مثبت به دیگران لذت می‌برند.

روش ساخت رنگ کله غازی

برای ساخت رنگ کله غازی، ۴ رنگ سفید، سبز، زرد و آبی نیاز است. رنگ سفید به عنوان پایه اصلی ساخت کله غازی استفاده می‌شود. ابتدا باید دو واحد رنگ آبی را در یک ظرف ریخت. پس از آن یک واحد رنگ سبز و زرد درون ظرف ریخته شود. پیش از هم زدن دو رنگ سبز و آبی، باید مشخص کرد که کله غازی روشن مد نظر است یا تیره.

اگر مد نظر افراد، ساخت کله غازی روشن است، پس باید ۱.۵ واحد رنگ سفید به ترکیب سبز و آبی اضافه شود. در صورتی که رنگ تیره کله غازی در اولویت است، بنابراین باید مقدار سفید را به ۰.۵ واحد رساند.در واقع با اضافه کردن مقدار بیشتری از رنگ سبز به ترکیب آبی و سفید، کله غازی شباهت زیادی به رنگ سبز آبی پیدا می‌کند. این در حالی است که مقدار بیشتر رنگ آبی در ترکیب سفید و سبز، می‌تواند کله غازی را به رنگ فیروزه‌ای شبیه کند.

ترکیب رنگ کله غازی

رنگ سبز کله غازی دکوراسیون

رنگ‌های مختلفی به کله‌ غازی نزدیک هستند که می‌توان آن‌ها در کنار یکدیگر به کار برد. به طور مثال، رنگ خردلی به عنوان مکمل کله غازی، بهترین انتخاب برای آشپزخانه است. این دو رنگ وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، احساس شادی و اعتماد به نفس افراد را بیشتر می‌کنند.

بهترین ترکیب رنگ‌های کله غازی عبارتند از:

  • کله غازی و خردلی
  • کله غازی و کرم
  • کله غازی و سفید
  • کله غازی و شیری
  • کله غازی و زرد
  • کله غازی و قهوه‌ای
  • کله غازی و بنفش
  • کله غازی و نارنجی
  • کله غازی و آبی سرمه‌ای

ترکیب رنگ کله غازی تیره

یکی از بهترین راه‌های برای استفاده از ترکیب کله غازی تیره، استفاده از آن برای دیوار راهروها است. هر چقدر دیوار راهرو تیره و از جنس سبز کله غازی باشد، تضاد خوبی با رنگ پذیرایی و حال خانه پیدا می‌کند. اگر رنگ راهرو کله غازی تیره باشد، رنگ حال می‎تواند از خانواده رنگ‌‎های روشن مانند خردلی استفاده شود. برای لباس هم چنین قانونی وجود دارد که ست کله غازی تیره با رنگ‌های روشن، توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند.

ترکیب رنگ کله غازی و طوسی

طوسی یکی از رنگ‌های خنثی است که وقتی در کنار کله غازی (سرد) قرار می‌گیرد، خیلی نمی‌تواند ست مناسبی باشد. کله غازی تا حدودی یک رنگ سرد است که باید در کنار یک رنگ گرم ترکیب شود. در صورت استفاده از ترکیب رنگ طوسی و کله غازی، باید رنگ وسایل خانه از نوع گرم و خودمانی باشد.

ترکیب رنگ کله غازی با کرم

کرم یک رنگ روشن و گرم است که جزو خانواده رنگ‌های قهوه‌ای محسوب می‌شود. ترکیب شدن کله غازی و کرم، یک نسبت حساب شده است. یعنی یک رنگ گرم و روشن در کنار یک رنگ نسبتا سرد قرار می‌گیرد. این موضوع می‌تواند ترکیب این دو رنگ را به یک انتخاب مناسب برای رنگ دیوار اتاق خواب، پذیرایی و حتی حال خانه به همراه مبلمان و لباس بیرونی تبدیل کند.

ست رنگ کله غازی

رنگ کله غازی پذیرایی

بهترین ست رنگ کله غازی عبارتند از:

  • ست کله غازی و نارنجی
  • ست کله غازی و عنابی
  • ست کله غازی و نارنجی کرم
  • ست کله غازی و شیری
  • ست کله غازی و نخودی
  • ست کله غازی و گل ماش
  • ست کله غازی و سرخابی
  • ست کله غازی و ارکیده‌ای
  • ست کله غازی و هلویی سی
  • ست کله غازی و خاکی
  • ست کله غازی و قهوه‌ای
  • ست کله غازی و استخوانی

رنگ کله غازی دیوار

یکی از بهترین کاربردهای رنگ سبز کله غازی، استفاده در دیوار داخلی است. برای پوشش‌دهی دیوار داخلی مانند رنگ اتاق پذیرایی و آشپزخانه، می‌توان از کله غازی استفاده کرد. این رنگ علاوه بر شادی و اعتماد به نفس در محیط دکوراسیون داخلی، می‌تواند جادوی پیچیدگی را به خانه اضافه کند. رنگ اکریلیک و روغنی بهترین رنگ‌های کله غازی دیوار هستند که علاوه بر مقاومت در برابر آب، رطوبت و نور خورشید، قابلیت شستشو دارند.

رنگ کله غازی برای اتاق خواب

اتاق خواب یک مکان بسیار مهم و حساس برای دریافت آرامش است. هر چقدر اتاق خواب موتیف آرامش‌بخش داشته باشد، صاحب اتاق نیز با آرامش بیشتری می‎تواند در آنجا استراحت کند. کله غازی از جمله رنگ‌‌های آرامش‌بخش برای اتاق خواب است که احساس اعتماد به نفس را در افراد بیشتر می‌کند.

مکمل رنگ کله غازی در دکوراسیون

محیط دکوراسیون خانه با استفاده از رنگ دیوار و وسایل به همراه جنس آن‌ها می‌تواند بافت مخصوص به خود را پیدا کند. کله غازی بهترین انتخاب برای رنگ دیوار پشت تلویزیون، اتاق خواب و حتی آشپزخانه است. در صورتی که رنگ دیوار دکوراسیون چیزی غیر از کله غازی بود، نگرانی ندارد و می‌توان وسایلی مانند مبلمان، پرده و زیر تلویزیون را به کله غازی انتخاب کرد.

با این حال، چه رنگ‌هایی مکمل رنگ کله غازی در دکوراسیون هستند؟

  • رنگ خردلی
  • رنگ زرد
  • رنگ هلویی
  • رنگ خاکی
  • رنگ گل ماش

خرید رنگ کله غازی

کله غازی بهترین انتخاب برای ایجاد آرامش و اعتماد به نفس در دکوراسیون خانه است. بهترین انتخاب برای اجرای کله غازی در خانه، شامل اتاق خواب و آشپزخانه می‌شود. برای اتاق خواب می‌توان از کله غازی اکریلیک استفاده کرد. از طرفی رنگ کله غازی روغنی بهترین انتخاب برای دیوار آشپزخانه است.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی رنگ کله غازی و بهترین ترکیب رنگ آن پرداختیم. برای ساخت کله غازی باید ۴ رنگ سبز، آبی، زرد و سفید را با یکدیگر ترکیب کرد. نسبت هر کدام از رنگ‌هایی که کله غازی را تشکیل می‌دهند، بسیار مهم است. بنابراین باید توجه داشت که کله غازی به عنوان نماد آرامش و اعتماد به نفس، باید به درستی ساخته شود. رنگ‌هایی مانند خردلی، خاکی و بنفش نیز در کنار کله غازی می‌تواند جلوه منحصر به فردی پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کله غازی، با کارشناسان متخصص مینیاتور مشورت کنید.

سوالات متداول

رنگ کله غازی چگونه ساخته می‌شود؟

برای ساخت رنگ کله غازی باید دو واحد رنگ آبی را با رنگ‌های سبز، زرد و آبی (هر کدام یک واحد) ترکیب کرد.

انواع رنگ کله غازی کدام است؟

کله غازی به دو رنگ روشن و تیره تقسیم می‌شود.

رنگ کله غازی نماد چیست؟

این رنگ نماد اعتماد به نفس، آرامش و پیچیدگی است.

مکمل رنگ  کله غازی چیست؟

رنگ خردلی به عنوان مکمل کله غازی شناخته می‌شود.

بهترین ست رنگ کله غازی کدام است؟

کله غازی با رنگ‌های خردلی، سفید، شیری، بنفش و کرم به خوبی ست می‌شود.

منبع تصاویر: www.montecito-estate.com

ممکن است شما دوست داشته باشید