رنگ سبز ارتشی؛ نمادها و کاربردها

همانطور که از نام رنگ سبز ارتشی مشخص است، این رنگ شباهت زیادی به لباس نیروهای مسلح دارد که امروزه بخش مهمی از آن در دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ سبز ارتشی از ترکیب رنگ‌های آبی، زرد و قهوه ‌ای به دست می‌آید. اگر به دنبال یک رنگ شجاع، منضبط و قدرتمند هستید، این مقاله را تا پایان دنبال کنید. در این مقاله قصد داریم تا به موضوع رنگ سبز ارتشی، نمادها و ست رنگ بپردازیم برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ سبز ارتشی

سبز ارتشی به عنوان یک رنگ سبز عمیق و تیره، معمولا با لباس‌ها و تجهیزات نظامی مرتبط است. این رنگ در پالت‌های سبز مایل به قهوه ای تیره تا سبز مایل به زرد وجود دارد. رنگ سبز ارتشی اغلب در دکوراسیون و دنیای مد استفاده می‌شود.

رنگ سبز ارتشی

نماد رنگ سبز ارتشی

رنگ سبز ارتشی نماد قدرت، ثبات، انضباط و انعطاف است. همچنین از این رنگ به عنوان نماد ارزش‌ها و آرمان‌های نیروهای مسلح مانند وظیفه، شرافت و شجاعت یاد می‌کنند.

علاوه بر این، در دنیای مد و دکوراسیون منزل، رنگ سبز ارتشی اغلب برای ایجاد ظاهری نسبتا مردانه یا برای افزودن سبکی الهام گرفته از نمادهای ارتش استفاده می‌شود.

کد رنگ سبز ارتشی

کد رنگ سبز ارتشی #۴B5320 است.

طریقه ساخت رنگ سبز ارتشی

برای ساختن رنگ سبز ارتشی باید رنگ آبی، زرد و قهوه ای را به نسبت زیر مخلوط کنید:

  • ۳ واحد رنگ زرد
  • ۱ واحد رنگ آبی
  • ۱ واحد رنگ قهوه ای

لازم به توضیح است که از رنگ زرد بیشتر برای ساختن سایه روشن تر و کم رنگ سبز ارتشی استفاده کنید. همچنین از آبی بیشتر برای ایجاد سایه تیره از سبز ارتشی استفاده نمایید.

رنگ سبز ارتشی

مکمل رنگ سبز ارتشی

مکمل رنگ سبز ارتشی شامل رنگ بنفش مایل به قرمز است که معمولا به عنوان سرخابی شناخته می‌شود. رنگ‌های دیگری که به عنوان مکمل سبز ارتشی دیده می‌شوند، رنگ‌های صورتی و بنفش هستند.

رنگ سبز ارتشی تیره

سبز ارتشی تیره یک رنگ سبز عمیق با ته رنگ خاکستری است. این رنگ اغلب با یونیفرم‌های نظامی همراه است و یک رنگ محبوب برای دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ سبز، مقاله «ست کردن با رنگ سبز + ۱۱ رنگ مناسب» را مجله مینیاتور مطالعه کنید.

علاوه بر این، رنگ سبز ارتشی تیره می‌تواند به عنوان یک رنگ خنثی استفاده شود؛ زیرا به خوبی با رنگ‌های دیگر مانند مشکی، قهوه ای و بژ ست می‌شود.

رنگ سبز ارتشی مات

سبز ارتشی مات یکی از انواع رنگ سبز ارتشی است که هیچگونه درخشندگی و براقیت ندارد و به عنوان یک رنگ سبز صاف و خاموش شناخته می‎شود.

این نوع رنگ سبز ارتشی مات، ظاهری طبیعی و ارگانیک نسبت به سایر رنگ‌های سبز دارد. از این رنگ می‌توان برای ایجاد عمق و بافت بیشتر در دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

رنگ سبز ارتشی مات اغلب در لباس‎‌های نظامی، دکوراسیون داخلی و وسایل نقلیه دیده می‌شود. این یک رنگ همه کاره است که می‌تواند در طراحی داخلی به عنوان راهی برای آوردن عناصر طبیعی به فضا و ایجاد فضایی آرام مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ سبز ارتشی

اسپری رنگ سبز ارتشی

اسپری سبز ارتشی نوعی رنگ اسپری است که در طیف وسیعی از کاربردهای مختلف مانند رنگ آمیزی وسایل نقلیه نظامی، سلاح‌های گرم، وسایل شکار و تجهیزات فضای باز استفاده می‌شود.

رنگ اسپری سبز ارتشی در روکش‌های مختلف مانند مات، براق و متالیک یافت می‌شود. همچنین می‌تواند در طیف وسیعی از پالت‌های  مختلف از روشن تا تیره به مرحله تولید برسد.

هنگام انتخاب رنگ اسپری سبز ارتشی، نوع سطحی که قصد رنگ آمیزی دارید را در نظر بگیرید. به طور مثال این نوع رنگ در سطوح فلزی مانند درب و پنجره، سوله و … کاربرد دارد.

استفاده از رنگ اسپری در مکانی با تهویه مناسب و پیروی از دستورالعمل های سازنده برای استفاده مناسب و زمان خشک شدن بسیار مهم است. علاوه بر این، توصیه می‌شود در حین اجرا از سطوح اطراف با کاور رنگ و چسب کاغذی محافظت کنید.

ترکیب رنگ سبز ارتشی

سبز ارتشی یک رنگ همه کاره است که می‌توان آن را با رنگ‌های متنوعی ترکیب کرد. بهترین ترکیب رنگ سبز ارتشی عبارتند از:

۱- رنگ‌های خنثی: سبز ارتشی را با رنگ‌های بژ، خاکستری یا سفید ترکیب کنید تا ظاهری تمیز و کلاسیک داشته باشید.

۲- رنگ سبز ارتشی و آبی: سبز ارتشی را با رنگ‌های آبی سرمه ای یا آبی روشن ترکیب کنید. این ست رنگ سبز ارتشی، حال و هوای خنک و آرام برای دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورد.

۳- رنگ سبز ارتشی و قرمز: سبز ارتشی و قرمز تضاد قابل توجهی ایجاد می‌کنند. ست شدن این دو رنگ ظاهری جسورانه و پرانرژی به دیوارهای خانه شما می‌دهند.

۴- رنگ سبز ارتشی و خردلی: یک ترکیب رنگی گرم و جذاب است.

۵- رنگ سبز ارتشی و مشکی: وقتی سبز ارتشی با مشکی ست می شود، حال و هوای هیجانی خانه افزایش پیدا می‎کند.

۶- رنگ سبز ارتشی و نارنجی: سبز ارتشی را با نارنجی ترکیب کنید تا یک طرح رنگی پر جنب و جوش داشته باشید.

به یاد داشته باشید، هنگام ترکیب رنگ‌ها، مهم است که بین موتیف‌های روشن و تیره تعادل ایجاد کنید. همچنین در نظر گرفتن زمینه‌ای که رنگ‌ها در آن استفاده می‌شوند نیز، مهم است.

رنگ سبز ارتشی

رنگ سبز ارتشی با چه رنگی ست میشه

۱- رنگ‌های خاکی: ست رنگ سبز ارتشی با رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و بژ، ظاهری گرم و طبیعی ایجاد می‌کند.

۲- رنگ‌های خنثی: سرمه‌ای، خاکستری و مشکی، از جمله بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با رنگ سبز ارتشی است؛ زیرا نمای دکوراسیون داخلی را به سمت نمای مدرن می‌برد.

۳- رنگ‌های روشن: رنگ‌هایی مانند مرجانی، صورتی و نارنجی به خوبی با رنگ سبز ارتشی ست می‌شوند.

۴- رنگ‌های متالیک: پالت‌های رنگ نقره ای یا طلایی در کنار رنگ سبز ارتشی، نمای پر زرق و برق و لوکسی به فضای داخلی خانه می‎دهد.

ماشین رنگ سبز ارتشی

انتخاب ماشین به رنگ سبز ارتشی، یک انتخاب جسورانه و منحصر به فرد است. از طرفی ست کردن رنگ سبز ارتشی خودرو در کنار سایر رنگ‌ها، به تمایل افراد مختف بستگی دارد. با این حال، در ادامه قصد داریم که چند پیشنهاد برای ست کردن رنگ سبز ارتشی ماشین با سایر رنگ‌ها به شما بدهیم.

۱- پالت‌ مشکی: چرخ‌های تمام مشکی، تزئینات و جزئیات نمای بیرونی خودرو می‌تواند تضاد شیکی را با رنگ سبز ارتشی بدنه به وجود آورد.

۲- پالت قهوه‌ای: افزودن پالت قهوه ‌ای روشن یا قهوه ‌ای تیره به جزئیات خودرو مانند روکش‌ یا رینگ‌ها در کنار رنگ بدنه سبز ارتشی، زمینه را برای ایجاد یک سبک تماما خاکی و طبیعی فراهم می‌کند.

۳- پالت متالیک: پالت‌های متالیک مانند طلایی، نقره‌ای یا برنزی در کنار رنگ سبز ارتشی، حسی از تجمل را به خودرو می‌دهد.

۴- پالت قرمز: قرمز رنگی کلاسیک و جسور است که تضاد خوبی با سبز ارتشی دارد؛ به طوری که حسی سراسر انرژی به ظاهر خودرو می‌بخشد.

۵- پالت بژ یا عاج: انتخاب پالت بژ یا عاج در کنار رنگ سبز ارتشی، می‌تواند استایل ظریف و براق برای خودرو ایجاد کند.

در ضمن فراموش نکنید که انتخاب ست رنگ برای یک خودرو به رنگ سبز ارتشی، بستگی به برند و مدل ماشین و علاقه شما بستگی دارد.

رنگ سبز ارتشی

قیمت رنگ سبز ارتشی

برای اطلاع از قیمت رنگ سبز ارتشی کامپیوتری، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید. همچنین شما می‌توانید از طریق شماره تماس ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱، اقدام به ثبت سفارش نمایید.

خرید رنگ سبز ارتشی

برای خرید رنگ روغنی سبز ارتشی، به وب سایت فروشگاهی مینیاتور مراجعه کنید. یا با شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید تا رنگ شما را به صورت کامپیوتری آماده کنیم.

رنگ اکریلیک سبز ارتشی

یکی از رنگ‌های خاص و سازگار با محیط زیست، رنگ اکریلیک سبز ارتشی است که شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی مینیاتور، رنگ اکریلیک رنگ سبز ارتشی را خریداری نمایید.

رنگ سبز ارتشی

خرید رنگ کامپیوتری سبز ارتشی

یکی از مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی مینیاتور، امکان تولید رنگ کامپیوتری در انواع پالت‌های رنگی است. برای ساخت رنگ سبز ارتشی کامپیوتری، با شماره ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع رنگ سبز ارتشی پرداختیم. برای ساخت رنگ سبز ارتشی، باید از ترکیب رنگ آبی، زرد و قهوه ای استفاده کنید. این ترکیب باعث می‌شود که به راحتی بتوانید رنگ سبز ارتشی مورد نظر خود را به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ سبز ارتشی، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

رنگ سبز ارتشی نماد چیست؟

وقثتی درباره رنگ سبز ارتشی صحبت می‌کنیم، منظور اقتدار، شجاعت و انضباط است که این رنگ را از سایر رنگ‌ها متمایز می‌کند.

رنگ سبز ارتشی چگونه درست می‌شود؟

برای ساختن رنگ سبز ارتشی، کافی است که رنگ‌های آبی، زرد و قهوه ای را با یکدیگر ترکیب کنید.

بهترین ترکیب برای رنگ سبز ارتشی ماشین کدام است؟

پالت مشکی، قهوه‌ ای، قرمز و طلایی، به عنوان بهترین ترکیب رنگ برای ماشین سبز ارتشی به حساب می‌آید.

بهترین ست رنگ سبز ارتشی کدام است؟

برای اینکه ست رنگ سبز ارتشی جذابی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار این رنگ، از رنگ‌های خاکی مانند بژ، رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، رنگ‌های روشن ماننند مرجانی و رنگ‌های متالیک مانند طلایی و نقره‌ای استفاده کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید