رنگ کفپوش؛ انواع آن و ویژگی‌ها

اگر با چالش انتخاب رنگ کفپوش خانه خود مواجه هستید، نگران نباشید؛ ما در این مقاله سعی داریم تا به رنگ‌های ترند کفپوش در سال ۱۴۰۲، انواع و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم. رنگ کفپوش یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای هر محیطی است که اگر بدون درنظر گرفتن متراژ و نور ورودی انتخاب شود، چالش‌هایی جدی به وجود می‌آورد. بنابراین سعی کنید پیش از انتخاب رنگ، حتما این مقاله را بخوانید تا به راحتی بتوانید برای انتخاب رنگ، تصمیم‌گیری کنید. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

چگونه رنگ کفپوش را انتخاب کنیم؟

۱- کفپوش تیره‌تر، اگر رنگ سرد داشته باشد، احساس رسمی در محیط شما ایجاد می‌کند. در حالی که رنگ‌های تیره با موتیف گرم، احساس راحتی بهتری دارند. همچنین رنگ‌های روشن کف با موتیف سرد، فضای رسمی‌تری نسبت به رنگ‌های گرم به وجود می‌آورند.

۲- هر چه رنگ کف روشن‌تر باشد، برای یک اتاق تاریک طبیعی مناسب‌تر خواهد بود. اگر اتاق شما مملو از نور است، شما حق انتخاب بیشتری دارید.

۳- هر چه رنگ کف روشن‌تر باشد، اتاق بزرگتر به نظر می‌رسد.

۴- اگر در حال بازسازی کفپوش هستید، بهتر است رنگ کفپوش هر کدام از فضاهای داخلی را متناسب با نوع استفاده آن انتخاب کنید. با این حال برای ایجاد احساس انسجام و بزرگی محیط، بهتر است که کفپوش کل محیط را از یک طیف رنگی انتخاب نمایید. در ضمن اگر تمایل به رنگ‌های متفاوت برای اتاق‌های مختلف خانه دارید، پشنهاد می‌کنیم که رنگ‌های مکمل را امتحان کنید.

۵٫ به رنگ مبلمان توجه داشته باشید. هر چقدر رنگ مبلمان با رنگ کفپوش ست باشد، فضای مطبوع‌تری برای خانه شما به وجود می‌آید.

جدول بهترین رنگ کفپوش

پارکت کفپوش رنگ روشن

اگر  قرار است که دکور کل اتاق را تغییر دهید، این نکته به شما دامنه انتخاب بیشتری برای کفپوش می‌دهد. با این حال کفپوش‌های روشن برای آپارتمان‌های کوچک مناسب است؛ زیرا محیط آنجا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد. در صورتی که محیط خانه شما کوچک است، توصیه می‌کنیم از رنگ‌های روشن برای کفپوش پارکت استفاده کنید.

از طرفی برای رنگ کفپوش پارکت با موتیف روشن، سعی کنید از رنگ‌های با تنالیته گرم بهره بگیرید. همچنین اگر ساختمان‌ نو ساز است، پیشنهاد می‌کنیم که در مورد نمای کلی اتاق به گزینه کفپوش تیره و روشن فکر کنید.

آخرین عاملی که باید در نظر گرفت میزان نور طبیعی اتاق است. اگر اتاق نور طبیعی محدودی دارد، پارکت روشن گزینه بهتری برای روشن‌تر نشان دادن خانه است. با این حال اگر نور طبیعی زیادی دارید، پارکت با رنگ تیره توصیه می‌شود

رنگ پارکت سفید

رنگ کفپوش سفید، محیط خانه شما را بزرگتر نشان می‌دهد.  اگر نور طبیعی مناسب در خانه شما وجود دارد، بهتر است که پارکت به رنگ سفید را انتخاب کنید. درنظر داشته باشید که پارکت رنگ سفید برای آپارتمان‌های کوچک، گزینه مناسبی است؛ زیرا از دلگیر شدن فضا جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، انتخاب پارکت سفید در کنار دکوراسیون شامل مبلمان، میز و صندلی به رنگ تیره گرم، انتخاب معقولی است. زیرا ترکیب رنگ روشن سفید در کنار رنگ تیره گرم، می‌تواند به تعادل محیط شما کمک کند.

در دکوراسیون سبک مدرن رنگ‌های روشن و سفید کاربرد زیادی دارند و پالت رنگی روشن شامل طیف‌های مختلفی مثل طوسی روشن، کرم روشن، سفید و  … می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این پالت رنگی و مقداری رنگ تیره، دکوراسیونی با سبک مدرن و مینیمال ایجاد کنید.

پارکت رنگ نسکافه‌ای

در حال حاضر رنگ نسکافه‌ای به عنوان یک رنگ ترند در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود. این رنگ به دلیل موتیف روشن و زیبایی که به منزل ارائه می‌دهد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین انتخاب رنگ نسکافه‌ای برای پارکت منزل شما، می‌تواند زمینه را برای آرامش و روشنایی بیشتر محیط به وجود آورد.

رنگ کفپوش نسکافه‌ای، یک رنگ الهام گرفته از رنگ‌های خاکی طبیعت است. به همین دلیل باعث ایجاد آرامش در محیط خانه شما می‌شود. از طرفی، جنس پارکت‌های نسکافه‌ای به گونه‌ای است که در محیط‌های پر رطوبت کاربرد زیادی دارد. زیرا این نوع پارکت، نه تنها رطوبت را جذب نمی‌کند بلکه در برابر انواع باکتری، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

پارکت رنگ عسلی

رنگ کفپوش عسلی یکی از گزینه‌های مناسب برای کف آشپزخانه است. قرار دادن پارکت به رنگ عسلی به ویژه در محیط آشپزخانه، نه تنها غذا خوردن را برای شما دلپذیر می‌کند بلکه زمینه را برای هم کلام شدن با سایر اعضای خانواده به وجود می‌آورد.

رنگ عسلی یک رنگ گرم است که جزو خانواده رنگ زرد محسوب می‌شود. به همین خاطر برای خانه‌های کوچک و کم نور، گزینه مناسبی است. به همین خاطر رنگ عسلی در کنار کابینت‌های تیره آشپزخانه، انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد.

اگر از فضای سرد آشپزخانه خود خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که پارکت کف را به رنگ عسلی دربیاورید. این رنگ علاوه بر رفع خستگی اعضای خانواده، شور و حرارت را به اتاق غذاخوری شما برمی‌گرداند.

رنگ عسلی در میان رنگ انواع پارکت، طرفداران زیادی دارد و تقریبا در دکوراسیون خانه با اکثر رنگ‌ها ترکیب می‌شود. با این حال اگر نسبت به تمیزی، وسواس و حیوان خانگی حساس هستید، پارکت‌های رنگ روشن مانند رنگ عسلی، مناسب شما نیست.

بهترین رنگ کفپوش

پارکت کف رنگ طوسی

اگرچه رنگ طوسی جزو رنگ‌های خنثی و سرد محسوب می‌شود اما احساس آرامش را برای شما به وجود می‌آورد. این رنگ قابلیت ست شدن با انواع رنگ‌ها را دارد. با این حال، پیشنهاد ما این است که رنگ کفپوش طوسی را با رنگ‌های زرد خردلی، آبی، سفید و صورتی ست کنید تا این ست رنگ، فضای جذاب‌تری به شما ارائه دهد.

پارکت رنگ طوسی در کنار مبلمان آبی نفتی یا پرده‌های سفید، فضای متفاوتی برای خانه شما ایجاد می‌کند. این رنگ به دلیل مینیمال بودن و ایجاد احساس مدرن در محیط، برای فضاهای اداری نیز مناسب است. برخی از پژوهش‌های اقتصادی نشان می‌دهد که اغلب شرکت‌هایی که از پارکت رنگ طوسی در کنار رنگ‌های گرم مانند مبلمان زرد و … استفاده کرده، بهره‌وری بالاتری نسبت به سایر شرکت‌ها داشته‌اند.

نکته پایانی که باید درباره پارکت کف رنگ طوسی درنظر داشته باشید، ایجاد تعادل است. برای ایجاد تعادل با رنگ طوسی پارکت، بهتر است که از رنگ‌های گرم و متضاد استفاده کنید تا هماهنگی بیشتری در دکوراسیون شما به وجود آید.

انواع رنگ پارکت کف

امروزه رنگ‌های مختلف و متنوعی برای رنگ پارکت کف درنظر گرفته می‌شود. متداول‌ترین رنگ‌های مورد استفاده برای پارکت کف شامل رنگ سفید، طوسی، عسلی و قهوه‌ای است. با توجه به اینکه متریال پارکت اغلب از جنس چوب است، به نظر می‌رسد رنگ عسلی و قهوه‌ای پارکت، طرفداران بیشتری داشه باشد.

بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی

رنگ کف عنصر مهمی است که باید در نظر بگیرید زیرا این امر یک چیدمان منسجم با طرح دکور شما ایجاد می‎کند. هنگامی که کفپوش تیره با فضای داخلی روشن ترکیب می‌شود، نه تنها کنتراست چشمگیری به وجود می‌آورد بلکه اتاق را بزرگتر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

برای ما جای تعجب نیست که محبوب‌ترین رنگ برای انواع کفپوش، خاکستری و به ویژه چوب خاکستری است. کفپوش خاکستری به راحتی با هر رنگی ست می‌شود. این طرح رنگ، کثیفی را نشان نمی‌دهد و در عین حال نور را منعکس می‌کند. بنابراین رنگ خاکستری پارکت کف، بهترین گزینه برای اتاق پذیرایی است.

در هر نوع طرح داخلی، رنگ کفپوش خنثی و بافت‌دار، آرامش را به ارمغان می‌آورند. این نوع رنگ‌ها برای اتاق‌هایی که زمان زیادی را در آن‌ها سپری می‌کنید (مانند اتاق خواب یا اتاق پذیرایی)، مناسب‌تر هستند. با این حال باید اشاره کرد که رنگ خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی، بر ارزش اقتصادی خانه نیز اضافه می‌کند.

بهترین رنگ کفپوش

بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب

به طور کلی، کف‌های رنگ روشن‌تر نسبت به رنگ‌های تیره‌تر در یک مکان پرتردد، به نگهداری بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین برای مکان‌های پرتردد مانند اتاق پذیرایی، بهتر است که از رنگ‌های تیره استفاده کنید. برای اتاق خواب به عنوان یک مکان کم تردد، توصیه ما این است که از رنگ‌های روشن بهره بگیرید.

اگر به دنبال اضافه کردن بافت به اتاق خواب هستید، می‌توانید از رنگ پارکت گره‌دار استفاده کنید. در حال حاضر با پیشرفت و توسعه دنیای رنگ، امکان اجرای رنگ‌های سه بعدی نیز برای کف اتاق نیز وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر تمایلی به طرح‌های رنگی ساده ندارید، بهتر است به سراغ طرح‌های بافت‌دار و در مواردی سه بعدی بروید.

یکی از رنگ‌هایی که برای رنگ کفپوش اتاق خواب توصیه می‌شود، رنگ قهوه‌ای است. این رنگ می‌تواند محیط اتاق خواب شما را پر انرژی و شاداب کند. پس با انتخاب رنگ قهوه‌ای برای کف اتاق خواب، گرما  و احساس جاودانگی را به محیط زندگی خود برگردانید.

در صورتی که علاقه‌ای به رنگ روشن کف اتاق ندارید، رنگ‌های تیره می‌‎توانند به خوبی برای اتاق خواب مناسب باشند و به ایجاد حسی صمیمی کمک کنند. برای جلوگیری از تاریک شدن اتاق خواب، سعی کنید یک کف چوبی بافت‌دار با رنگ‌های عمیق استفاده نمایید.

بهترین رنگ پارکت برای خانه‌های کوچک

فرقی نمی‌کند فرش، کاشی یا چوب را برای کفپوش خانه خود انتخاب کنید، رنگ‌های روشن‌ می‌توانند به ایجاد فضای بازتر و بزرگ‌تر کمک کنند. رنگ‌های مایل به سفید مانند عاج، کرم و برنزی روشن نیز می‌توانند به اتاق پذیرایی و اتاق خواب ظرافت ببخشند.

رنگ‌های روشن‌ مانند آبی روشن در کنار رنگ‌های خاکی نیز، گزینه مناسبی برای پارکت خانه‌های کوچک است. با این حال شما می‌توانید برای خانه کوچک خود، کفپوش‌های خردلی، قهوه‌ای روشن و سفید را نیز امتحان کنید.

یکی دیگر از تکنیک‌های بزرگ‌تر نشان دادن اتاق، انتخاب یک کفپوش براق به جای بافت مسطح یا مات است. این نوع کفپوش‌ها با انعکاس نور، پرسپکتیو خانه را بیشتر از آنچه که هست، نشان می‌دهد.

علاوه بر این، از جزئیات خیلی ریز برای خانه‌های کوچک اجتناب کنید. هر عنصری که چشم را به سمت خود ببرد و نگاه را به خود مشغول کند، می‌تواند به خانه جلو‌ه‌ای منقبض یا حتی درهم ببخشد. در اتاق‌های کوچک‌تر باید از کف‌پوش‌هایی با رنگ‌های متنوع اجتناب کنید.

انتخاب رنگ دیوار و مبلمان مشابه رنگ کفپوش نیز می‌تواند به بزرگ‌تر دیده شدن فضاهای کوچک کمک کند. بنابراین تا جایی که ممکن است از رنگ‌های مشابه با رنگ کفپوش استفاده کنید.

بهترین رنگ کفپوش

رنگ پارکت جدید

وقتی نوبت به بازسازی خانه می‌رسد، تعویض کفپوش می‌تواند بهترین راه برای ارائه ظاهری تازه به فضای زندگی باشد. اگر قصد دارید در سال ۱۴۰۲ خانه خود را نو کنید، مهم است که با جدیدترین روندها آشنا باشید تا بتوانید فضایی مدرن و شیک را به وجود آورید.

به طور کلی، روند رنگ کفپوش‌ها به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم‌بندی می‌شوند. برای داشتن ظاهری جاودانه، رنگ سفید به دلیل استحکام و قابلیت ست شدن با سایر رنگ‌ها، انتخابی مناسبی است.

برای کسانی که به دنبال چیزی متمایز از بقیه هستند، رنگ کفپوش عسلی، کرم و سفید مناسب هستند تا این رنگ‌ها، خانه شما را در سال ۱۴۰۲ شاداب نگه دارد. این رنگ‌ها تقریبا با هر سبک دکوراسیون به خوبی ست می‌شود.

رنگ‌های گرم‌تر هنوز یک گزینه محبوب برای کفپوش‌های چوبی هستند. سایه‌های قرمز، زمینه را برای ایجاد فضایی دنج، راحت و جذاب به وجود می‌آورد. این رنگ به عنوان یک رنگ گرم، فضای صمیمی برای خانه شما ایجاد می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «رنگ کفپوش؛ انواع آن، ویژگی‌ها» صحبت کنیم. رنگ کفپوش بر اساس متراژ و میزان ورودی نور طبیعی به درون محیط انتخاب می‌شود. اگر خانه شما کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های روشن مانند سفید و خاکستری برای کفپوش خود استفاده کنید. در صورتی که متراژ خانه شما بزرگ است، رنگ عسلی و قهوه‌ای گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

سوالات متداول

بهترین ترندهای رنگ روشن برای کفپوش در سال ۱۴۰۲ کدام است؟

سفید و خاکستری.

بهترین ترندهای رنگ تیره برای کفپوش در سال ۱۴۰۲ کدام است؟

قهوه‌ای و عسلی.

برای خانه‌های کوچک، چه نوع رنگ کفپوشی مناسب است؟

کفپوش‌های با رنگ روشن، بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک است.

برای خانه‌های بزرگ، چه نوع رنگ کفپوش مناسب است؟

کفپوش‌های با رنگ تیره بهترین انتخاب برای خانه‌های با متراژ زیاد است.

ممکن است شما دوست داشته باشید