بتونه کناف؛ مزایا و کاربردهای آن

اگر به دنبال درزگیری یا بتونه کاری دیوار یا سقف خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از بتونه کناف استفاده کنید. این محصول چسبندگی و مقاومت بالایی دارد و به راحتی برای ترمیم سطوح گچی دیوار و سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.  در این مقاله قصد داریم تا درباره بتونه کناف، ویژگی‌ها و کاربردهای آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

بتونه کناف چیست

مهم‌ترین محصولات شرکت کناف، شامل پودر بتونه درزگیری، پودر ماستیک، نوار توری کناف و پودر بتونه نقاشی می‌شود که برای رفع فرورفتگی و برآمدگی سطح دیوار پیش از رنگ‌آمیزی ساختمان، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این مقاله به توضیح بتونه درزگیری یا بتونه کناف و بتونه نقاشی می‌پردازیم. با مجله مینیاتور همراه ما باشید.

پودر بتونه درزگیر چه کارایی دارد؟ برای پر کردن فضاهای خالی پس از نصب صفحات گچی، قطعات بتنی و پیچ‌ها، از پودر بتونه درزگیر در لایه‌های نازک (حداقل ۱ یا ۲ میلی‌متر) استفاده می‌شود. از جمله مزایای بتونه کناف می‌توان به پوشش‌دهی بالا، خشک شدن سریع بر روی دیوار، بی بو و ‌رنگ سفید اشاره کرد.

جدول مشخصات بتونه کناف

ابزار درزگیری کناف

  • همزن
  • سنباده
  • لیسه ۲۰، ۳۰ و ۵۰ سانتی متری
  • ظرف پلاستیکی بتونه
  • ظرف استیل بتونه
  • تیغ کاتر
  • کاردک با زاویه داخلی و خارجی
  • کاردک با دسته پیچ گوشتی
  • ماله نازک کاری
  • تیغه شانه ای کنگره ای و شانه ای با لبه وی
  • ماله نازک کاری قوسی مقعر
  • کمچه

خرید محصول

روش استفاده از بتونه کناف

  • ابتدا صفحات روکش‌دار گچی خشک شود.
  • سپس در ازای هر چهار پیمانه پودر قابل مصرف، سه پیمانه آب نیز به ترکیب آن اضافه گردد.
  • در ادامه محلول به خوبی ترکیب شود تا یک خمیر (بتونه) با کیفیت به‌دست آید.
  • زمان استفاده از بتونه، ۳۰ دقیقه پس از آماده شدن خمیر تعیین می‌شود.
  • لازم به توضیح است که دمای محیط نباید کمتر از ۱۰ درجه باشد.
خرید پودر بتونه نقاشی ۵ کیلویی کناف

بتونه نقاشی کناف

مهم‌ترین کاربرد پودر بتونه نقاشی، ایجاد یک سطح صاف و صیقلی پیش از انجام فرآیند کاغذ دیواری یا نقاشی بر روی دیوار است. از ویژگی‌های بتونه نقاشی می‌توان به سرعت بالا در آماده شدن، پوشش‌دهی بالا، خشک شدن سریع بر روی دیوار، بی بو و ‌رنگ سفید اشاره کرد.

استفاده از این محصول ضمن تسریع در فرآیند اجرای کار، سطحی یکنواخت، صاف و صیقلی به‌وجود خواهد آورد. از پودر بتونه نقاشی برای پر کردن درزها، حفره‌های ایجاد شده و زیرسازی مناسب پیش از انجام فرآیند رنگ‌آمیزی و کاغذ دیواری استفاده می‌شود.

بتونه کناف

بتونه کناف برای دیوار گچی

برای اجرای بتونه کناف مخصوص دیوار گچی، توجه به چند مرحله ضروری است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • ابتدا سطوح ناهموار، فرورفتگی و سوراخ‌ها را به وسیله بتونه کناف پر کنید.
  • در صورت مواجهه با دیوار نم دار، ابتدا قسمت مرطوب را به وسیله چکش یا ابزار مخصوص به خود جدا و سپس اقدام به بتونه کاری کنید.
  • برای بتونه کاری دیوار گچی با بتونه کناف، اجازه دهید تا بتونه به درز یا سوراخ دیوار نفوذ کند. گاهی ممکن است پس از چند ساعت، مقداری از بتونه اعمال شده توسط دیوار خورده شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای ناهمواری‌های عمیق، فرآیند بتونه کاری را طی چند مرحله انجام دهید.
  • پس از اینکه بتونه کناف برای درزگیری و پر کردن سوراخ‌های دیوار مورد استفاده قرار گرفت، نوبت به سنباده زدن است. تا جایی که سطح شما صاف و صیقلی نشده است، به سنباده زدن ادامه دهید.
  • در آخر نیز دیوار ساختمان، آماده رنگ‌‍آمیزی است.

بتونه کناف

بتونه کناف سقف

فرآیند اجرای بتونه کناف بر روی سقف، کمی سخت تر از بتونه کاری دیوار ساختمان است. بنابراین برای اجرای این کار باید ظرافت بیشتری داشته باشید.

با توجه به اینکه سقف به دو بخش سطح سقف و محصل اتصال سقف به دیوار تقسیم‌بندی می‌شود، پس باید برای هر کدام، روش‌های خاص خودش را مورد استفاده قرار دهید.

خرید پودر بتونه نقاشی ۵ کیلویی کنام

به طور مثال برای اعمال بتونه کناف به کنج سقف، باید از نوار تیپ کاغذی استفاده کنید،؛ زیرا توری در این مرحله کاربردی ندارد. بتونه کاری کنج یا گوشه‌ سقف را به وسیله کاردک زاویه دار انجام دهید. در ضمن برای رفع ترک‌های کنج یا نقطع اتصال بین دیوار و سقف، بتونه کناف بهترین گزینه است.

بتونه کناف

بتونه کناف درزگیر

یکی از بهترین محصولات بتونه کاری دیوار، کناف است. این محصول علاوه بر پر کردن فضاهای خالی، درزها، سوراخ‌ها و حفره‌ها، با ایجاد یک سطح صاف و صیقلی، نمای زیبایی را برای دکوراسیون داخلی پدید می‎‌آورد. بنابراین بتونه کناف هم در حفظ کیفیت و هم در حفظ زیبایی، توانایی‌های بالایی دارد.

بتونه کناف روی رنگ روغنی

فرآیند بتونه کاری دیواری که قرار است با رنگ روغنی پوشش داده شود، متفاوت است. در صورتی که قصد چنین کاری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای زیرسازی دیوار، از بتونه کناف استفاده کنید.

برای درست کردن بتونه روغنی دیوار با بتونه کناف، فقط کافی است که پودر بتونه را با آب ترکیب کنید و از خمیر به دست آمده برای بتونه‌کاری دیوار استفاده نمایید.

خرید پودر بتونه درزگیر داخلی ۲۰ کیلویی کناف

علاوه بر این به وسیله پودر مل می‌توانید بتونه روغنی را بسازید. برای این کار ابتدا مقداری رنگ روغنی براق را با پودر بتونه مل ترکیب کنید، سپس مقداری روغن بتونه به آن اضافه کنید و در آخر برای رقیق کردن رنگ، از تینر به عنوان حلال رنگ روغنی استفاده نمایید. در ضمن برای ایجاد سفتی و چسبندگی بالا، می‌توانید مقداری از آب به محلول فوق اضافه کنید.

بتونه کناف

بتونه کناف قیمت

از مهم‌ترین محصولات شرکت کناف می‌توان به بتونه درزگیر و پودر بتونه ماستیک کناف اشاره کرد که هر دو در سایز ۲۰ کیلوگرم موجود است. برای خرید بتونه کناف به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت کناف، پودر بتونه نقاشی است. برای خرید پودر بتونه نقاشی کناف سایز ۵ کیلوگرم، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

خرید پودر ماستیک ۲۰ کیلویی کناف

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع بتونه کناف، مزایا و کاربردهای آن پرداختیم. بتونه کناف یکی از محصولات کاربردی شرکت کناف (K+) است که برای درزگیری، پر کردن ناهمواری‌ها و سوراخ‌های دیوار و سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

بتونه کناف در کجا کاربرد دارد؟

بتونه کناف برای درزگیری دیوار و سقف گچی کاربرد زیادی دارد.

مهم‌ترین ویژگی بتونه کناف چیست؟

چسبندگی و زیرسازی مقاوم پیش از رنگ‌آمیزی سطح دیوار به همراه سرعت بالای خشک شدن، از جمله ویژگی‌های بتونه کناف محسوب می‌شود.

چرا بتونه کناف ترک می‌خورد؟

ترک خوردگی دیوار بیشتر در نقطه اتصال بین دیوار و سقف اتفاق می‌افتد. زیرا فرآیند اجرا و حتی متریال آن‌ها نیز متفاوت است. همچنین نشست ساختمان نیز می‌تواند منجر به ترک خوردگی دیوار شود. بنابراین موضوع ترک خوردگی دیوار، ارتباطی با ترک خوردن بتونه کناف ندارد. زیرا اگر بتونه کناف به درستی بر روی دیوار اجرا شود، هرگز دچار ترک خوردگی نخواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید