بهترین رنگ رستوران در سال ۱۴۰۲

هیچ چیز به اندازه رنگ نمی‌تواند بر ذهن مردم تاثیر بگذارد. به طوری که رد پای رنگ و اثرات آن را می‌توان در صنایع غذایی نیز دنبال کرد. با این حال سوال اینجاست که آیا رنگ بر رفتار مردم جهت رفتن به رستوران‌ها تاثیر می‌گذارد؟ در جواب باید گفت که قطعا تاثیر می‌گذارد. بنابراین رستوران‌ها باید برای جذب مشتری بیشتر، رنگ مناسبی انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم تا به انواع رنگ رستوران و اثرات آن بر جذب مشتری بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ رستوران

اگر در حال باز کردن یک رستوران هستید یا اینکه یک رستوران قدیمی دارید، باید به برخی از مفاهیم در طراحی توجه کنید. اینکه چه رنگی برای دیوارها و نمای داخلی و بیرونی رستوران در نظر بگیرید. زیرا رنگ تاثیر مستقیم بر رفتار مشتری و میزان خرید او از شما دارد.

ممکن است برخی از تئوری‌ها کلیشه‌ای و قدیمی به نظر برسند، اما برخی رنگ‌ها اشتهای انسان را برای خوردن غذا بیشتر می‌کند. همیشه از خود بپرسید که دوست دارید مشتریانتان چه کاری انجام دهند، چه احساسی داشته باشند و کدام رنگ‌ها برای آن‌ها مناسب است.

رنگ، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ایجاد یک تجربه غذاخوری لذت بخش در رستوران ها است. انتخاب رنگ مناسب بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند طیف وسیعی از احساسات را در مشتریان شما به وجود آورد. بنابراین با ما همراه باشید تا در ادامه به رنگ‌های مناسب رستوران اشاره کنیم.

جدول بهترین رنگ رستوران

رنگ رستوران شیک

وقتی صحبت از رنگ رستوران به میان می‌آید، برخی از رنگ‌ها نه تنها شیک هستند بلکه می‌توانند محیط شما را بزرگتر یا کوچکتر از آنچه که هست نشان دهد. رنگ همچنین در تعیین احساس صمیمی بودن فضا نقش بسزایی دارد؛ بنابراین از همان ابتدا باید به رنگ فکر کنید.

رنگ‌هایی مانند ست قرمز و سفید، ست آبی و صورتی روشن به عنوان رنگ‌های شیک برای رستوران در نظر گرفته می‌‎شوند. شما می‌توانید با استفاده از ست رنگ‌های اشاره شده، فضای داخلی و خارجی رستوران خود را به یک فضای شیک تبدیل کنید.

روانشناسی رنگ در رستوران

مطالعات نشان می‌دهند که رنگ‌‌های مورد استفاده در محیط رستوران می‌توانند بر روان‌شناسی مشتریان تاثیر زیادی داشته باشد؛ در واقع رنگ به شکل ناخودآگاه بر انتخاب غذای مشتریان و میزان پولی که تمایل به خرج آن دارند، تاثیر می‌گذارد.

استفاده از رنگ‌های گرم در ورودی رستوران باعث می‌شود تا مشتریان احساس کنند که دمای هوا چند درجه بالاتر از حد معمول است. این در حالی است که اگر در همان نقطه از رنگ‌های سرد استفاده شود، مشتریان فکر می‌کنند که هوای خنک تری را در محیط رستوران تجربه خواهند کرد.

درنتیجه رنگ یک عامل اصلی در تعیین تعداد مشتری و میزان خرید از رستوران است. به طوری که روانشناسی رنگ‌ها بر وجود رنگ‌های گرم و هماهنگ با غذا تاکید می‌کند تا مشتریان بتوانند تجربه تازه‌ای را به دست آورند.

رنگ‌های مناسب رستوران

در ادامه به رنگ‌های پرطرفدار رستوران و تاثیر آن‌ها بر مشتریان اشاره می‌کنیم:

۱- رنگ‌های روشن: سفید، بژ و خاکستری روشن

رنگ‌‍آمیزی دیوارهای داخلی رستوران با هر کدام از رنگ‌های روشن به شما کمک می‌کند تا نمای رستوران خود را بزرگ‌تر جلوه دهید. همچنین ثابت شده است که رنگ‌هایی مانند سفید و بژ احساس آرامش را در بین مشتریان برمی‌انگیزد و باعث می‌شوند که آن‌ها از سفارش غذای بیشتر استقبال کنند.

همچنین بهترین رنگ برای سقف رستوران شامل رنگ سفید یا بژ است که می‌تواند محیط را بزرگ‌تر و جادارتر نشان دهد. علاوه بر این، هرگز نباید در استفاده از رنگ‌های روشن رستوران زیاده‌روی کنید؛ به طوری که استفاده از این نوع رنگ‌ها در تضاد با رنگ‌های دیگر ممنوع است؛ زیرا باعث کاهش اشتها می‌شود.

بژ به عنوان یک رنگ‌آرامش‌بخش و سلطنتی، برای رستوران‌هایی که پذیرای شما برای صرف ناهار هستند، گزینه مناسبی است،. فراموش نکنید که باید رنگ بژ را در کنار رنگ سفید، سبز یا حتی رنگ‌هایی قرمز که جلوه این رنگ را می‌شکند، استفاده کنید. برای ایجاد چنین جلوه‌ای، می‌توانید از گیاهان آپارتمانی یا صندلی قرمز استفاده نمایید.

در کنار رنگ‌های بژ و خاکستری روشن، رنگ سفید می‌تواند فضاهای کوچک‌ را جادارتر نشان دهد. این رنگ در کنار رنگ مشکی، پیام‌آور سادگی و پیچیدگی است. رنگ سفید بسته به نحوه استفاده از آن می‌تواند فضایی آرام یا حتی ناآرام را به وجود آورد.

۲- رنگ سبز در رستوران

یکی از بهترین ست‌های رنگ رستوران، ست رنگ سبز و رنگ قهوه‌ای است که می‌تواند به آرامش بیشتر محیط و احساس صمیمیت کمک کند. با این حال اگر رنگ غالب شما قهوه‌ای باشد، ظاهر رستوران شما به سمت استایل روستایی حرکت خواهد کرد.

بهترین رنگ رستوران

۳- رستوران رنگ آبی

آبی به طور کلی با آرامش مرتبط است. بنابراین اگر صاحب رستورانی هستید که می‌خواهید مردم در آن آرامش‌ را تجربه کنند، بهتر است که از ست رنگ آبی و بنفش استفاده کنید.

بسیاری از کافه‌ها به وفور از رنگ بنفش استفاده می‌کنند. اما فراموش نکنید که آن‌ها این کار را با کنتراست قرمز انجام می‌دهند. خطوط قرمز رنگ کافه، نه تنها به آنجا حس غذا خوردن سریع می‌دهد، بلکه مشتریان را به خرید آنی تشویق می‌کند. همچنین رنگ قرمز زودتر از رنگ بنفش توجه مشتری را به خود جلب می‌نماید.

با این حال، یکی از مکان‌هایی که رنگ آبی به خوبی کار می‌کند، رستوران‌های متمرکز بر غذاهای دریایی است. این رنگ در کنار رنگ‌های خنثی مانند رنگ های بژ روشن و سفید، استفاده می‌شود.

بهترین رنگ رستوران

۴- رنگ قرمز رستوران

قرمز و زرد، پرکاربردترین رنگ‌ها در لوگوهای غذایی هستند؛ زیرا از دید مردم، این دو رنگ جزو شادترین رنگ‌ها به شمار می‌آیند. همچنین هر دوی این رنگ‌ها ضربان قلب مشتریان را بالا برده و احساس جدیدی را برای آن‌ها به وجود می‌آورند.

اکثر رستوران‌های فست فودی، دیوارهای قرمز یا زرد دارند یا از وسایلی مانند لیوان‌‌ و فنجان همرنگ بر روی میز استفاده می‌کنند. طرح‌های رنگی محیط‌های فست فودی معمولا به لوگو و رنگ برند شما نیز بستگی دارد. این طرح‌های رنگی فقط برای مکان‌هایی توصیه می‌شود که افراد زیادی از آنجا تردد می‌کنند.

مک دونالد و کی اف سی نمونه‌های کلاسیک رستوران‌های فست فودی هستند که از روانشناسی رنگ‌ها برای جذب و نگهداری مشتریان استفاده می‎کنند. در ضمن رومیزی‌های قرمز رستوران باعث می‌شوند که مشتریان تن به خوردن غذای بیشتر بدهند.

بهترین رنگ رستوران

۵- رنگ‌های تیره و خاکی

رنگ‌های تیره و خاکی، وقتی با سایه‌های روشن دیوارها ست می‌شوند، به مشتریان کمک می‌کنند تا آرامش بیشتری داشته باشند. سایه‌های تیره‌تر مانند قرمز، قهوه‌ای، نارنجی گرم و قهوه‌ای، اشتهای مشتریان را افزایش می‌دهد.

بهترین رنگ رستوران

بهترین رنگ برای رستوران

قرمز پرکاربردترین رنگ‌ برای استفاده در رستوران‌ها به حساب می‌آید. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، لوگوهای اغلب برندهای مطرح رستوران در دنیا، به رنگ قرمز است.

جمع‌بندی

در این مقاله به انواع رنگ‌ها مناسب برای رستوران‌ها و تاثیر آن بر اشتهای مشتریان صحبت کردیم. اگر رنگ محیط رستوران برای شما در اولویت نخست نیست، بهتر است نظر خود را در این باره تغییر دهید؛ زیرا رستوران‌های بدون رنگ، هیچگونه هویتی ندارند و عملا مردم نسبت به آن‌ها استقبالی نشان نمی‌دهند. بنابراین لازم است به رنگ رستوران و تاثیرات آن فکر کنید تا بتوان از این طریق، ضمن جذب مشتریان، درآمد خود را افزایش دهید. بهترین رنگ برای رستوران، رنگ قرمز است که می‌تواند باعث افزایش اشتهای مشتریان شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین رنگ برای رستوران چیست؟

رنگ خنثی به ‌ویژه برای رستوران‌های سنتی و مدرن، انتخاب مناسبی است. با این حال رنگ‌های تیره مانند قرمز آجری یا حتی مشکی نیز به خوبی با رنگ‌های خنثی ست می‌شوند. رنگ‌های خنثی حس رمانتیک برای رستوران ایجاد می‌کنند.

چه رنگی نشان دهنده رستوران است؟

قرمز رایج‌ترین و موثرترین رنگ مورد استفاده در صنایع غذایی است. به عنوان مثال، وقتی به بسیاری از شرکت‌های مواد غذایی یا زنجیره‌های فست فود نگاه می‌کنید، اکثریت در لوگوی خود از رنگ قرمز استفاده کرده‌اند. بنابراین اغلب از رنگ قرمز به عنوان رنگ رستوران نام می‌برند.

کدام رنگ برای مشتریان رستوران جذاب‌تر است؟

قرمز رنگ قدرت است؛ توجه مردم را به خود جلب می‌کند. این رنگ محبوب‌ترین رنگ برای بازاریابی است. رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب و افزایش اشتها می‌شود. بنابراین اغلب مردم دوست دارند برای خوردن غذا به رستوران‌هایی بروند که موتیف اصلی دیوارهای آنجا قرمز است.

چه رنگ‌هایی مشتریان را برای خرید غذا از رستوران جذب می‌کند؟

قرمز و زرد رنگ‌های اصلی غذا هستند که مزه‌ها را برانگیخته و اشتها را تحریک می‌کنند. این دو رنگ در زمینه جلب توجه مردم برای خرید غذا، حرفه‌ای‌ هستند.

مردم از کدام رنگ رستوران استقبال می‌کنند؟

رنگ زرد تقریبا در همه فرهنگ‌ها نماد شادی و گرما است. مک دونالد و بسیاری از برندها، از رنگ زرد در نام تجاری خود استفاده می‌کنند تا احساس دوستی و مثبت بودن را در مشتریان ایجاد کنند. بنابراین رنگ زرد یک رنگ محبوب برای رستوران‌ها و بسیاری از شرکت‌های بزرگ مواد غذایی به حساب می‌آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید