بهترین چسب موبایل

چسب موبایل یکی از محصولات پرکاربرد است که شما می‌توانید به وسیله آن، گوشی تلفن همراه خود را تعمیر کنید. امروزه تلفن همراه یا موبایل به بخش غیر قابل حذف در زندگی بشر تبدیل شده است. به طوری که بدون آن امکان زندگی اجتماعی امروز وجود ندارد. گاهی ممکن است که به دلایل مختلف، برخی از قطعات مانند تاچ، ال سی دی، گلس و … دچار شکستگی بشوند. برای درست کردن قطعات شکسته موبایل، شما می‌توانید از چسب‌ موبایل استفاده کنید. در این مقاله به شما درباره چسب موبایل و انواع چسب مورد استفاده برای تعمیر گوشی تلفن همراه خواهیم گفت. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

چسب گوشی موبایل

چسب موبایل به نوع چسب گفته می‌شود که برای چسباندن اجزای مختلف تلفن همراه مانند صفحه نمایش LCD، باتری و سایر قطعات الکترونیکی استفاده می‌شود. این چسب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نه تنها یک اتصال قوی ایجاد می‌کند بلکه می‌تواند در برابر فشارهای روزانه مقاومت و از شل شدن یا جدا شدن قطعات جلوگیری نماید.

چسب‌های تلفن همراه انواع مختلفی دارند که شامل نوارهای دو طرفه، چسب‌های مایع و چسب‌های مخصوص مانند چسب‌های خشک شده با اشعه ماوراء بنفش که برای خشک شدن کامل و چسباندن اجزا به یکدیگر نیاز به قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش دارند. استفاده از چسب‌های تلفن همراه باکیفیت برای عملکرد صحیح گوشی و تضمین دوام و طول عمر آن، بسیار مهم است.

جدول چسب موبایل

حلال چسب موبایل

حلال‌ چسب موبایل می‌تواند چسب‌ها را حل و به حذف برچسب‌ها یا بقایای آن از روی صفحه یا سطوح موبایل کمک کند. مهم است که دستورالعمل‌ها را به دقت بخوانید و از وسایل محافظ مانند دستکش و عینک استفاده کنیدِ زیرا برخی از حلال‎ها خاصیت خورندگی یا سمی دارند.

روش‌های غیرسمی و طبیعی نیز برای از بین بردن بقایای چسب وجود دارد؛ مانند استفاده از سرکه یا الکل که می‌تواند به ‌عنوان جایگزین مطمئن‌تری استفاده شود.

چسب lcd موبایل

چسب ال سی دی موبایل نوعی چسب است که برای چسباندن صفحه نمایش ال سی دی به بدنه دستگاه تلفن همراه (گوشی هوشمند یا تبلت)، استفاده می‌شود. این نوع چسب نه تنها یک اتصال قوی و طولانی مدت به وجود می‌آورد بلکه در برابر استفاده مداوم و دست زدن به یک دستگاه تلفن همراه، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. در ضمن چسب چسب موبایل مخصوص LCD معمولا یک نوار چسب نازک و شفاف است که در اطراف محیط صفحه LCD اعمال می‌شود.

چسب موبایل

چسب uv موبایل

چسب متحرک UV نوعی چسب موبایل است که با استفاده از اشعه ماوراء بنفش (UV) فعال و خشک می‌شود. این نوع چسب معمولا برای تعمیر و چسباندن اقلامی مانند صفحه نمایش گوشی‎های هوشمند، جواهرات و سایر وسایل الکترونیکی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابتدا چسب بر روی سطحی که نیاز به اتصال دارد، اعمال شده و سپس از یک نور UV برای خشک کردن آن استفاده می‌شود.

چسب تعمیرات موبایل

چسب تعمیری موبایل به نوعی از چسب اطلاق می‌شود که به طور خاص در تعمیر تلفن همراه یا سایر وسایل الکترونیکی کاربرد دارد. این نوع چسب به سرعت خشک می‌شود و استحکام بالایی دارد.

به‌طور ویژه برای چسباندن پلاستیک، شیشه، فلز و سایر موادی که معمولا در تلفن‌های همراه یافت می‌شود، ساخته شده است. چسب‌های تعمیر موبایل اغلب در لوله‌ها یا سرنگ‌های کوچک برای استفاده دقیق وجود دارند و برای پر کردن شکاف‌ها، رفع ترک‌ها و تقویت نقاط ضعف در دستگاه‌های الکترونیکی طراحی شده‌اند.

چسب موبایل

چسب هولدر موبایل

چسب موبایل مخصوص نگهدارنده تلفن همراه، محصولی است که به شما امکان می‌دهد گوشی خود را با استفاده از پشتی چسب به یک سطح یا جسم متصل کنید. این هولدرها از پلاستیک، فلز یا سیلیکون ساخته می‌شوند؛ در واقع این نوع محصولات به گونه ای طراحی شده‎اند که گوشی شما را در هنگام رانندگی، کار یا انجام سایر فعالیت‌هایی که نیاز دارید به راحتی در دسترس باشد، در جای خود نگه دارند.

برخی از هولدرهای تلفن همراه ممکن است دارای ویژگی‌هایی مانند زوایای قابل تنظیم و سرهای چرخان باشند تا به شما در یافتن زاویه دید عالی کمک کنند. نگهدارنده‌های تلفن چسبدار اغلب انتخابی محبوب برای افرادی است که می‌خواهند راهی ساده و مقرون به صرفه برای دسترسی به تلفن خود بدون اشغال فضای زیاد داشته باشند.

بهترین چسب ال سی دی موبایل

چسب‌های LCD موبایل مختلفی در بازار موجود است: از جمله چسب‌‌های LOCA، چسب UV و چسب‌های OCA. هر کدام از انواع چسب‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب بهترین آن‌ها به نیازهای فردی بستگی دارد. بهتر است قبل از انتخاب چسب، درباره ویژگی‌ها و خواص چسب‌های مختلف تحقیق و مقایسه لازم را داشته باشید.

چسب موبایل

در ادامه به بهترین چسب‌های ال سی دی موبایل می‌پردازیم:

۱- چسب ۸۰۰۰ E

برای استفاده از این نوع چسب موبایل، ابتدا سطح مورد نظر را تمیز کنید. پس از انجام کار و در پایان فرایند، اجازه دهید تا سطح به طور کامل خشک شود. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های چب E8000 می‌پردازیم:

  • مناسب برای فریم، گلس، تاچ و ال سی دی
  • یک نوع چسب مایع است.
  • مقاوم در برابر آب و رطوبت
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • فاقد بو
  • شفافیت بالا
  • بهترین درجه حرارت برای استفاده حدود ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است

 2- چسب B 700 E

این نوع چسب یکی از بهترین چسب‌ها برای چسباندن تاچ و ال سی دی موبایل کاربرد دارد. انواع چسب B 700 E در ۳ حجم ۱۵، ۲۵، ۵۰ و ۱۱۰ میلیمتر تولید می‌شود. بهترین دما برای اجرا این نوع چسب شامل دمای ۱۸ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است. در ضمن هنگام استفاده از این چسب، حتما ماسک، عینک و دستکش استفاده کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های چسب B 700 Eعبارتند از:

۱- مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت

۲- بدون بو

۳- ضد گردو غبار و چربی

۴- ضد لکه

۵- دوام طولانی (۳ سال)

بهترین چسب دوطرفه موبایل

چسب‌های دو طرفه موبایل یکی از انواع چسب موبایل است که برای چسباندن دو سطح مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چسب‌ها در سطوح پلاستیکی، شیشه‌ای، کاغذی، استیل، پی وی سیف کابل فلکس و … کاربرد دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های چسب دو طرفه عبارتند از:

۱- سرعت بالای خشک شدن

۲-مقاوم در برابر عوامل شیمیایی

۳- ضد انبساط و انقباض

۴- فاقد گذاشتن رد چسب بر سطح مورد نظر

۵- چسبندگی آنی

۶- قابل استفاده در دماهای مختلف

چسب موبایل

خرید چسب موبایل

برای خرید چسب موبایل می‌توانید به تعمیرگاه های موبایل یا مغازه های لوازم جانبی گوشی نزدیک خود مراجعه کنید. آن‌ها معمولا گزینه‌های مختلفی برای چسب در دسترس دارند و می‌توانند به شما توصیه کنند که کدام یک را انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که چسب باکیفیتی را انتخاب کنید که با مواد به کار رفته در گوشی موبایل شما سازگار باشد.

چسب موبایل

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع چسب موبایل پرداختیم. اگر به دنبال چسباندن قطعات موبایل خود مانند ال سی دی و … هستید، امروزه چسب‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید به راحتی آن را تعمیر کنید. این نوع چسب‌های مخصوص موبایل در انواع مختلفی تولید می‎‌شوند که هر کدام در دماهای مختلفی کار می‌کنند. بهترین نوع چسب موبایل، چسب دو طرفه است که در دماهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چسب موبایل با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

چسب موبایل چیست؟

در صورتی که برخی قطعات گوشی مانند تاچ، قاب و … دچار شکستگی شد، شما می‌توانید با استفاده از چسب مخصوص موبایل، آن‌ها را تعمیر کنید.

تفاوت چسب مایع و چسب دو طرفه موبایل چیست؟

چسب‌ها دو طرفه بر خلاف چسب‌های مایع، امکان بیرون زدن از سطح مورد نظر را ندارند. در ضمن چسب دو طرفه به سرعت می‌چسبد و نیازی به درنظر گرفتن گیرش نهایی برای آن نیست.

چسب ۸۰۰۰ E موبایل در چه دمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

بهترین دما برای استفاده از  چسب ۸۰۰۰E، دمای ۱۸ تا ۲ درجه سانتیگراد است.

چسب موبایل دوطرفه چه کاربردی دارد؟

به طور معمول، چسب دو طرفه در سطوح پلاستیکی، شیشه‌ای، کاغذی، استیل، پی وی سیف کابل فلکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید