معرفی ۶ رنگ کافه | بهترین رنگ پیشنهادی برای کافه

اگر به دنبال نکات و ترفندهایی در مورد نحوه انتخاب رنگ کافه خود هستید، احتمالا با اصطلاحات مختلفی مانند پالت رنگ، تابلوها، بافت، نورپردازی و … برخورد کرده‌اید. برای اینکه بتوان فضایی دلنشین را در کافه به وجود آورد، ابتدا باید رنگ مناسبی برای این مکان انتخاب کرد. از جمله بهترین رنگ‌های مناسب برای کافه، می‌توان به رنگ مشکی زغالی، گلبهی، سبز آووکادو،  قهوه‌ای، آبی نیلی و خاکستری اشاره کرد. ما در این مقاله به شما کمک می‌دهیم تا بهترین رنگ را برای کافه خود انتخاب کنید. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

کافه؛ محلی برای تجربه کردن

به عنوان مثال، هر ساله پنتون و سایر شرکت‌های مرتبط با رنگ، لیستی از رنگ‌هایی را منتشر می‌کنند که در سال آینده ترند خواهند شد. به نوعی آن رنگ‌ها مسیر خود را برای استفاده در صنعت مد، طراحی گرافیک، طراحی داخلی و بسیاری از زمینه‌های دیگر باز می‌کنند.

اگرچه انتخاب رنگ سال ۱۴۰۲ یا همان رنگ سال ۲۰۲۳ توسط موسسه پنتون به رنگ قرمز ارغوانی انتخاب شده است، اما ما می‌خواهیم که پیشنهادهای جذابی برای طراحی درجه یک کافه به شما بدهیم. به همین دلیل است که با دقت گزینه‌‎هایی را انتخاب می‌کنیم که در حال حاضر شیک و لوکس هستند.

برای اینکه در بازار بدون رقیب باشید، لازم نیست تمام قوانین را همان طوری که هست دنبال کنید. به این فکر کنید که مشتری شما از کافه مورد علاقه خود چه انتظاری دارد. آیا کافه شما فضایی دارد که او در آنجا با دوستان خود ملاقات ‌کند؟ آیا جایی است که می‌تواند قهوه با کیفیت بالا خریداری نماید؟ یا محیطی است که به سادگی، صداقت و آرامش معروف است؟

جدول بهترین رنگ برای کافه

فراموش نکنید که کافه، صرفا مکانی برای نوشیدن قهوه نیست، بلکه بیشتر یک تجربه است که انسان‌ها به صورت روزانه میل به حضور در این مکان را دارند. با این حال، اینکه مشتریان شما چه نوع تجربه‌ای در کافه داشته باشند، همگی بستگی به شما، انتخاب رنگ کافه و دیزاین محیط آنجا دارد.

خرید رنگ روغنی سفید نیم براق گالن هپالوکس

اهمیت رنگ در معماری کافه

رنگ تاثیر زیادی بر ما و محیط اطراف می‌گذارد؛ به طوری که رنگ‌ها تاثیر مضاعفی بر انتخاب‌های ما دارند. اگر به دنبال یک رنگ مناسب برای کافه خود هستید، ابتدا باید بدانید که سلیقه و تمایلات مشتریان شما به چه سمت و سویی گرایش دارد. به همین خاطر نقش رنگ در معماری کافه برجسته می‌شود.

وقتی درباره اهمیت رنگ در معماری کافه صحبت می‌کنیم، منظور ما صرفا انتخاب رنگ دیوار نیست بلکه تمام اجزا و دکوری است که مشتری می‌تواند ببیند. بنابراین سعی کنید در انتخاب رنگ دیوار، مبلمان، صندلی، نور، تابلوها و حتی فنجان‌های قهوه‌خوری نیز دقت لازم را داشته باشید.

بهترین رنگ برای کافه

روانشناسی رنگ در کافه

یکی از کارهای مهمی که مدیریت کافه‌ها باید انجام بدهند، آگاهی از روانشناسی رنگ کافه است. وقتی شما به عنوان مدیر کافه به خوبی از نقش رنگ بر جذب مشتری آگاه باشید، بهتر می‌توانید رنگ‌های متناسب با نیاز مشتریان را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ از نظر روانشناسی، بستگی به تمایل مشتری دارد. شما ابتدا باید تمایلات و نیازهای مشتری برای حضور در کافه را بسنجید و سپس آن‌ها را از طریق رنگ و دیزاین به افراد حاضر در کافه ارائه دهید.

پیشنهاد ما این است رنگ‌های مورد استفاده برای دیزاین کافه را بر اساس طبیعت انتخاب کنید. هر چقدر رنگ‌ها میل به طبیعت داشته باشند، فضای پر احساس‌تر و زیباتری در کافه به وجود می‌آید. همین امر زمینه را برای رضایت مشتری و رونق کسب و کار شما به وجود می‌آورد.

خرید رنگ اکریلیک سفید نیم براق گالن هپالوکس

بهترین رنگ مناسب کافه چیست؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، رنگ‌هایی برای کافه مناسب است که می‌تواند زمینه را برای رفع نیاز مشتری فراهم کند. ابتدا مشتری هدف خود را بشناسید. اگر مشتری شما بیشتر جوان‌ها هستند، پس دست شما برای انتخاب رنگ بازتر است؛ اما اگر فضای کافه شما مناسب حضور خانواده‌هاست، بهتر است به جغرافیا و افرادی که در آنجا گرد هم می‌آیند، توجه بیشتری داشته باشید. در ادامه خواهیم گفت که چه رنگی برای کافه مناسب است. با ما همراه باشید.

بهترین رنگ برای کافه

رنگ برای کافه

رنگ‌ها نقش زیادی در تغییر خلق و خو یا رفتار افراد دارند. شاید بخواهید به ارزش‌های تعریف شده برای کافه خود و نوع افرادی که می‌خواهید به آنجا بیایند، فکر کنید. برای اینکه بتوانید محیط کافه خود را دلنشین و صمیمی کنید، حتما باید از قبل به سوالاتی پاسخ دهید که نقش مهمی در رونق گرفتن آنجا دارد.

خرید رنگ نیم پلاستیک سفید گالن هپالوکس

چه رنگی مناسب کافه است؟ با توجه به جغرافیا و نوع مشتریان، بهترین گزینه برای رنگ کافه چیست؟ این سوالات و بسیاری سوالات دیگر، لازم است که به آن پاسخ مناسبی بدهید.

در ادامه به ۶ رنگ ترند در سال ۱۴۰۲ برای محیط کافه اشاره می‌کنیم که هر کدام به تنهایی می‌تواند علاوه بر تامین نیاز مشتری امروزی، رونق دوباره‌ای به کسب و کار شما بدهد.

خرید محصول

۱- رنگ مشکی زغالی: یک گزینه عالی برای رنگ کافه است

بیایید با دراماتیک‌ترین رنگ کافه شروع کنیم. این رنگ نه تنها نور را جذب می‌کند بلکه محیطی مناسب برای کافه‌های با سبک صنعتی به وجود می‌آورد.

رنگ مشکلی زغالی به خوبی با رنگ‌های روشن ست می‌شود؛ زیرا آن‌ها کنتراست یا تضاد را برای محیط شما ایجاد می‌کنند. اگر این رنگ برای مبلمان یا سطوح صیقلی مورد استفاده قرار گیرد، حس لوکس بودن را به مشتریان خواهد داد.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید فضای روستایی را به محیط کافه خود بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ مشکلی زغالی نوع مات یا بافت‌ دار استفاده کنید.

خرید رنگ هپامین سفید دبه هپالوکس

استفاده از رنگ مشکی زغالی نه تنها باعث عمق بخشیدن به محیط می‌شود، بلکه شخصیت مختص به آن را می‌سازد. در ضمن زیاد از این رنگ استفاده نکنید؛ زیرا برای کافه های کوچک یا اتاق‌هایی با نور طبیعی کم مناسب نیست. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد احساس در رنگ مشکی کافه، در کنار آن از رنگ‌های مکمل مانند سفید و خردلی استفاده نمایید.

بهترین رنگ برای کافه

۲- رنگ آبی نیلی: یک رنگ جوان و آرامش بخش

  • موسسه پنتون این رنگ را با آب، مفهوم پاک‌کنندگی، خنک‌کننده و طراوت مرتبط می‌داند؛ زیرا رنگ آبی نیلی، احساس آرامش و طراوت تابستانی را به کافه شما می‍‌دهد.
  • این رنگ، یک محیط دوستانه و گفتگو محور برای کافه ایجاد می‌کند.
  • با رنگ آبی نیلی ، کافه شما روشن می‌شود.
  • رنگ نیلی به راحتی با رنگ سفید ست می‌شود.
  • اگر کافه شما اسموتی می‌فروشد، رنگی نیلی را با زمینه قهوه‌ای تیره و مشکی استفاده کنید.

بهترین رنگ برای کافه

۳- رنگ قهوه‌ای؛ یک رنگ مد روز

موسسه پنتون این رنگ را برای کالکشن بهار و تابستان ۲۰۲۳ پیشنهاد می‌دهد و بدیهی است که برای فضاهایی که مردم باید احساس راحتی کنند و بتوانند یک فنجان قهوه بنوشند، انتخابی مناسبی به نظر می‌رسد.

رنگ قهوه‌ای تیره در فضای داخلی کافه، مطمئنا مشتریان شما را وادار به سفارش یک فنجان قهوه داغ می‌کنند. در واقع بوی قهوه به همراه رنگ‌های داخلی گرم، برای کسانی مناسب است که نمی‌توانند از خیر خوردن بگذرند.

حتی اگر کافه شما طراحی مینیمالی دارد، دیدن و لمس رنگ قهوه‌ای تفاوت زیادی را به وجود می‌آورد. به دلیل ظاهر ارگانیک و طبیعی رنگ قهوه‌‌ای، این رنگ می‌تواند یک محیط ظریف و در عین حال پیچیده ایجاد کند.

یکی از رنگ‌هایی که در کنار رنگ قهوه‌ای به خوبی خود را نشان می‌دهد، رنگ سفید است. پیشنهاد می‌کنیم از ست رنگ قهوه‌ای و سفید برای رنگ کافه خود استفاده کنید.

بهترین رنگ برای کافه

۴- رنگ گلبهی: برای استایل پر جنب و جوش و قدیمی مناسب است

  • این رنگ محیط کافه را بازیگوش، زنانه و به حرکت و عمل تشویق می‌کند.
  • سبک قدیمی و نوستالژیک را در کافه به ارمغان می‌آورد.
  • فضای داخلی کافه شما را شادتر خواهد کرد.
  • ایجاد احساس دنج بودن کافه
  • این رنگ گزینه خوبی برای مشتریانی است که دوست دارند به همراه قهوه‌، کیک فصل یا شکلات میل کنند.
  • بهترین رنگ‌های برای ست کردن رنگ گلبهی کافه، رنگ‌هایی مانند سفید، طوسی و سبز است.

بهترین رنگ برای کافه

۵- خاکستری: یک انتخاب رنگ زیبا برای کافه

اگر قصد دارید کافه‌ای را باز کنید که به عنوان یک فضای اشتراکی برای کارهای نوآورانه و استارتاپ‌ها عمل می‌کند، از خاکستری در ترکیب با رنگ آبی تیره استفاده کنید. چنین فضایی، محیطی آرام و مطمئن بدون حواس‌پرتی ایجاد می‌کند.

در نور روز، خاکستری ممکن است سفید به نظر برسد؛ زیرا این رنگ نور خورشید را منعکس می‌کند. در شب با نور مصنوعی مناسب، می‌توان به واسطه رنگ خاکستری، بافت‌های مخملی جالبی را بر روی دیوارها یا سایر قسمت‌های مات ایجاد کرد.

بهترین رنگ برای کافه

۶- سبز آووکادو: برای ایجاد یک کافه درمانگر

نیازی به توضیح نیست که گیاهان سبز، فضایی آرام را در محیط‌های مختلف ایجاد می‌کنند. جای تعجب نیست که چرا مراکز پزشکی از این رنگ برای تسکین و آرامش بیماران بهره می‌گیرند؛ زیرا این رنگ زمینه را برای کاهش استرس فراهم می‌کند.

رنگ سبز آووکادو با انواع رنگ‌‌ها و مواد طبیعی (مانند چوب)، به خوبی ست می شود. اگر برای انتخاب رنگ کافه شما موضوعاتی مانند سلامتی و حفاظت از محیط زیست مهم است، سبز آووکادو در کنار رنگ زرد و آبی، بهترین گزینه به حساب می‌آید.

بهترین رنگ برای کافه

جمع‌بندی

در این مقاله درباره «بهترین رنگ پیشنهادی برای کافه» صحبت کردیم. بهترین رنگ کافه شامل رنگ‌های مشکی زغالی، گلبهی، سبز آووکادو، آبی نیلی، قهوه‌ای و خاکستری می‌شود. اگر به دنبال تغییر رنگ کافه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های گرم و طبیعی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استعلام قیمت و خرید انواع رنگ مورد استفاده برای کافه، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

دراماتیک‌ترین رنگ کافه کدام است؟

مشکی زغالی.

بهترین رنگ‌های مکمل رنگ مشکی کافه چیست؟

رنگ سفید و خردلی.

چرا رنگ آبی نیلی برای کافه مناسب است؟

این رنگ برای محیط‌ پر از گفتگو مناسب است.

بهترین ست رنگ قهوه‌ای کافه کدام است؟

شما می‌توانید رنگ سفید را با رنگ قهوه‌ای ست کنید تا محیط کافه شما، محیط امنی برای قهوه‌بازها شود.

چرا رنگ گلبهی برای کافه جذاب است؟

زیرا این رنگ، محیط کافه را به یک محیط نوستالژیک و پر از حرکت تبدیل می‌کند. بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با گلبهی، رنگ سفید، طوسی و سبز است.

برای ایجاد یک فضای اشتراکی در کافه، چه رنگ‌هایی مناسب است؟

اگر به دنبال اجاره دادن میز به برخی مشاغل استارتاپی و نوآورانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ خاکستری در کنار رنگ آبی تیره استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید