جایگاه رنگ زرشکی در دکوراسیون داخلی

رنگ زرشکی از ترکیب ۳ رنگ اصلی قرمز، زرد و آبی درست می‌شود. این رنگ جایگاه ویژه‌ای را برای دکوراسیون داخلی به وجود می‌آورد. این رنگ بیشتر بر مفهوم ثروت، وقار و سلطنت تاکید دارد. دیزاین کردن خانه بر اساس رنگ زرشکی، باعث به وجود آمدن موتیف‌های قدیمی و مدرن می‌شود. اگر به دنبال استفاده از رنگ زرشکی در دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این رنگ در کنار رنگ سفید استفاده کنید. اگرچه رنگ‌های مثل فندقی و خاکستری نیز در کنار زرشکی مناسب هستند اما بهترین ترکیب رنگ برای ست کردن با رنگ زرشکی، رنگ سفید است. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ زرشکی

رنگ زرشکی که به عنوان قرمز ارغوانی نیز شناخته می‌شود، رنگی است متعلق به خانواده رنگ‌های قرمز با معنایی بسیار قدیمی که به امپراتوری روم اشاره دارد.

بیشترین استفاده از رنگ زرشکی در دوران گذشته، به رنگ‌آمیزی پارچه‌های درباری اختصاص داشت که این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده تاثیر رنگ زرشکی لباس بر وقار و متانت درباریان باشد.

علاوه بر این، در دوران باستان این رنگ تونیک‌هایی بود که فقط کشیشان می‌توانستند بپوشند، به طوری که اصطلاح زرشکی به عنوان نشانه‌ای از وقار مورد استفاده قرار می‌گرفت.

جدول مشخصات رنگ زرشکی

امروزه نیز استفاده و کاربری رنگ زرشکی نشان‌دهنده سلطنت و قدرت شاهنشاهی است. از طرفی این رنگ به طور عمده توسط مردمان آسیای شرقی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در ضمن رنگ زرشکی به عنوان نماد عشق، محبت، ثروت و وقار است.

در دنیای غرب، لباس زرشکی در مناسبت‎ها و رویدادهای خاص پوشیده می‌شود و آن را به یک انتخاب بسیار ظریف تبدیل می‌کند.

رنگ زرشکی چگونه درست می‌شود؟

برای بدست آوردن رنگ زرشکی، باید ۳ رنگ شامل رنگ قرمز، بنفش و سفید را ترکیب کنید. مقدار ترکیب هر کدام از رنگ‌ها متفاوت است. به طور مثال برای درست کردن رنگ زرشکی، ابتدا ۱۵ درصد از رنگ بنفش را با ۷۵ درصد رنگ قرمز ترکیب کنید و پس از آن به ترکیب درست شده، ۱۰ درصد رنگ سفید اضافه نمایید.

رنگ زرشکی در خانه

رنگ زرشکی بسیار قدرتمند، گرم و زیباست است که به راحتی می‌تواند در خانه ست شود. این رنگ برای رنگ‌آمیزی دیوار اتاق‌هایی که قصد داریم به شکل جدی بازسازی کنیم، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا رنگ زرشکی هم جنبه رمانتیک به دیوار اتاق‌های خانه می‌بخشد و هم برای مدرن کردن دکوراسیون داخلی مناسب است.

وقتی می‌خواهید محیط خانه خود را علاوه بر موتیف‌های قدیمی، المان‌های شیک و مدرن به کار ببرید، بهتر است از عناصری مانند مبلمان، صندلی راحتی مخملی یا پرده های قدیمی  به رنگ زرشکی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که محیط شما بدون استفاده از رنگ، جذابیت لازم برای خانه‌‎های مدرن را به دست آورد.

رنگ زرشکی

رنگ زرشکی در دکوراسیون

برای اینکه بتوانید دکوراسیون داخی خانه خود را به شکل مدرن و زیبا تبدیل کنید، بهتر است همین حالا به سراغ رنگ زرشکی بروید. این رنگ علاوه بر آرامش و ظاهری زیبا، امکان اضافه کردن سایر وسایل خانه را بیشتر می‌کند.

رنگ زرشکی دیوار پذیرایی

اگر به دنبال یک بافت مدرن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که رنگ زرشکی را برای دیوار اتاق پذیرایی استفاده کنید. این رنگ محیطی سرزنده و جالب توجه برای پذیرایی خانه شما به ارمغان می‌آورد.

برای اینکه بتوانید دیوار اتاق پذیرایی خانه خود را از خطر سنگینی و قدیمی بودن نجات دهید، ست کردن رنگ زرشکی با رنگ سفید بهترین انتخاب است. رنگ زرشکی در کنار رنگ سفید، تضاد قابل قبولی را برای اتاق پذیرایی به وجود می‌آورد. بنابراین همین حالا ست رنگ زرشکی و سفید را امتحان کنید.

رنگ زرشکی

رنگ زرشکی اتاق خواب

رنگ زرشکی اتاق خواب را به یک شخصیت جوان و پر جنب و جوش تبدیل می‌کند. استفاده از رنگ زرشکی برای دیوار اتاق خواب، نه تنها به گسترش فانتزی‌های افراد کمک می‌کند بلکه بر شخصی‌سازی محیط نیز اثر می‌گذارد.

بهترین نقاط برای استفاده از رنگ زرشکی در اتاق خواب، دیوارها و پرده‌های پنجره است. رنگ زرشکی پرده می‌تواند نور روز را به صورت ملایم و البته گرم وارد اتاق خواب کند. همین موضوع موجب آرامش و سرزندگی بیشتر اتاق و عناصر درون آن می‌شود. 

رنگ زرشکی در حمام

این یک رنگ بسیار جالب برای فضای حمام است که می‌تواند محیط مجلل و با وقاری را برای شما به وجود آورد. استفاده از رنگ زرشکی روشن نیز برای محیط حمام توصیه می‌شود. ظرافت رنگ زرشکی، زمینه را برای ایجاد لحنی سرزنده از زندگی به همراه تحقق دنیای مدرن در یک محیط کوچک فراهم می‌کند.

آشپزخانه رنگ زرشکی

بدون شک رنگ زرشکی یک انتخاب جالب توجه برای محیط آشپزخانه است. اضافه کردن رنگ زرشکی به آشپزخانه در کنار رنگ وسایل مختلف مانند میز، صندلی ناهارخوری به همراه سرویس چای و قهوه‌خوری، منجر به خلق ترکیب مدرن و ظریف می‌شود.

علاوه بر این، برای یک انتخاب خاص، ترکیب پرده‌های دوتایی آشپزخانه با رنگ روشن‎‌تر در کنار رنگ زرشکی می‌تواند جالب باشد. پیشنهاد ما این است که اگر به رنگ زرشکی علاقه دارید، از این رنگ برای رنگ‌‍‌آمیزی آشپزخانه استفاده کنید.

رنگ زرشکی

بهترین ترکیب رنگ با زرشکی

برای اینکه محیط خیلی روشن و گرم نباشد، بهتر است از رنگ زرشکی روشن استفاده کنید و آن را فقط به یک دیوار اختصاص دهید تا  زمینه را برای ایجاد تضاد در عناصر ترکیبی به وجود ‌آورد. در ادامه درباره به چند تا از بهترین ترکیب رنگ‌های زرشکی اشاره می‌کنیم:

  • ست کردن رنگ زرشکی با رنگ سفید
  • ست کردن رنگ زرشکی با رنگ مشکی
  • ست کردن رنگ زرشکی با رنگ‌های خانواده قرمز
  • ست کردن رنگ زرشکی با رنگ خاکستری
  • ست کردن رنگ زرشکی با رنگ فندقی

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع «جایگاه رنگ زرشکی در دکوراسیون داخلی» پرداختیم. رنگ زرشکی از ترکیب رنگ قرمز، بنفش و سفید ساخته می‌شود که از نظر روانشناسی به معنای ثروت، عشق و سلطنت است. مهم‌ترین کاربردهای رنگ زرشکی برای دکوراسیون داخلی در اتاق پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب است که شما می‌توانید از ست مشکی، قرمز، خاکستری و … با رنگ زرشکی جهت تزنین آن‌ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب سایت مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

مهم‌ترین نماد رنگ زرشکی چیست؟

عشق و ثروت مهم‌ترین مفاهیم برای رنگ زرشکی هستند.

رنگ زرشکی از چه رنگ‌هایی ساخته می‌شود؟

رنگ زرشکی از ترکیب رنگ قرمز، بنفش و مقدار کمی سفید درست می‌شود. برای این کار بهتر است به مقدار ۷۵ درصد از ترکیب فوق را به رنگ قرمز، ۱۵ درصد رنگ بنفش و ۱۰ درصد نیز به رنگ سفید اختصاص دهید.

رنگ زرشکی برای دکوراسوین داخلی با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

بهترین رنگ برای ست کردن با رنگ زرشکی، رنگ سفید است. با این حال، رنگ‌های خانواده قرمز، رنگ فندقی، خاکستری و مشکی قابلیت ست شدن با رنگ زرشکی را دارند.

بهترین نقاط برای استفاده از رنگ زرشکی در دکوراسیون داخلی کدام است؟

دیوار پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام.

بهترین ترکیب رنگ زرشکی برای اتاق خواب کدام است؟ بهتر است در یک اتاق خواب، از رنگ زرشکی برای پرده‌ها استفاده کنید و دیوارها را به رنگ سفید درآورید. البته بالعکس این موضوع نیز صحت دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید