پاک کردن خط و خش خودرو به روش ساده

خط و خش روی خودرو می‌تواند ظاهر ناخوشایندی برای آن ایجاد کند. بسیاری از صاحبان خودرو خراش‌های خود را به حال خود رها می‌کنند؛ زیرا تعمیر آن‌ها در تعمیرگاه هزینه بالایی دارد و این روند نیز زمان زیادی از آن‌ها می‌گیرد. با این حال لازم نیست برای رفع خراش‌های خودرو به تعمیرگاه بروید و پول زیادی برای آن خرج کنید. شما می‌توانید این کار را خودتان در خانه با استفاده از انواع مواد مقرون به صرفه انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع مواد مورد استفاده برای پاک کردن خط و خش خودرو آشنا کنیم. برای خواندن ادامه مقاله، مجله مینیاتور را بخوانید.

خط و خش عمیق خودرو

خراش ها اغلب در قسمت بیرونی خودروها دیده می‌شود و می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. اصطکاک با وسایل نقلیه دیگر ، شایع‌ترین علت خراش است. در برخی موارد، افراد غیرمسئول، معمولا کودکان، ممکن است به طور عمدی و بدون هیچ دلیلی، سعی کنند ماشین شما را خراش دهند.

پاک کردن خط و خش روی خودرو

روش های خش گیری ماشین

مراجعه به تعمیرگاه خودرو برای از بین بردن خط و خش خودرو برای برخی افراد کار سختی است؛ زیرا هزینه زیادی دارد. با وجود اینکه فقط چند خط و خش وجود دارد، قیمت خدمات هنوز بسیار گران است.

برای از بین بردن خراش‌‎های خفیف خودرو، می‌توانید بدون اینکه مجبور باشید ماشین را به تعمیرگاه ببرید، چند راه ساده را در خانه امتحان کنید. روش خانگی رفع خط و خش خودرو نه تنها ارزان است، بلکه یافتن مواد مورد نیاز نیز بسیار آسان است.

از بین بردن خط و خش خودرو با هزینه کم  بسیار امکان‌پذیر است و می‌توانید از اقلام مختلفی که از قبل در خانه موجود است، بهره ببرید. خمیر دندان یکی از محصولاتی است مطمئنا در خانه شما وجود دارد

اقلام قابل استفاده برای ترمیم خراش مانند مایع دافع پشه، خمیر دندان، رنگ مخصوص خودرو، روغن ترمز و انواع موم، برای رفع خط و خش خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از اسپری دافع پشه استفاده کنید

اسپری دافع پشه نه تنها برای جلوگیری از نیش پشه مفید است، بلکه می‌تواند برای اهداف مختلف مانند از بین بردن خط و خش روی بدنه خودرو استفاده می‌شود. یکی از مواد تشکیل‌دهنده دافع پشه می‌تواند به سرعت و با خیال راحت خراش‌های خودرو را از بین ببرد.

لطفا اسپری دافع پشه مورد نیاز خود را از قبل آماده کنید، سپس آن را در پارچه نرم و خشک بریزید. اگر از پارچه مرطوب استفاده کنید، مواد موجود در دافع حشرات از بین می‌رود.

پس از ریختن اسپری دافع پشه روی پارچه، قسمت‎های خراشیده بدنه خودرو را به آرامی و به صورت یکنواخت با حرکات دایره‌ای پاک کنید. ۱۵ تا ۲۰ ثانیه صبر کنید، سپس آن را با استفاده از یک پارچه تمیز و خشک بشویید.

از بین بردن خط و خش ماشین با خمیر دندان

خمیر دندان عموما برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده می‌شود اما از خمیر دندان می‌توان برای پاک کردن خراش‌های داخل خودرو نیز استفاده کرد که البته فرآیند بسیار ساده‌ای دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود این روش را امتحان کنید.

یک پارچه نرم و تمیز آماده کنید و خمیر دندان را روی آن بزنید. قبل از رفع خش خودرو، مطمئن شوید که ماشین با یک پارچه خشک تمیز شده است. سپس پارچه را با آب تمیز خیس کنید و با توجه به اندازه خراش‌ها، خمیر دندان را به اندازه کافی داخل آن بریزید. قطعات ماشینی که دچار خراش شده‌اند را به طور یکنواخت با حرکات دایره‌ای مالش دهید تا  تمیز شوند.

مالیدن خراش‌‎های خودرو با استفاده از خمیر دندان، در صورتی که با سایر انواع مواد ترکیب نشود، چندان موثر نیست. با این حال، تمیز کردن با استفاده از خمیر دندان برای خط و خش یا خراش ماشین که شدید نیست، موثر خواهد بود.

پاک کردن خط و خش روی خودرو

اسپری WD 40 برای ماشین

اسپری WD 40 برای تمیز کردن خراش‌هایی که حتی پایه رنگ از بین رفته است، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این نوع اسپری، علاوه بر ایمن بودن برای استفاده در سطوح خودرو، به عنوان یک لایه محافظتی اضافی برای خراشیدگی جدید عمل می‌کند. در ضمن این اسپری پرکاربرد، زمینه را برای جلوگیری از زنگ‌زدگی سطح خودرو و درخشندگی به وجود می‌آورد.

مراحل اجرای اسپری WD 40 عبارتند از:

مرحله ۱: مقدار زیادی از اسپری WD 40 را مستقیما روی خراش‌های ماشین خود اسپری کنید و اجازه دهید ۵۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی آن باقی بماند.

مرحله ۲:  یک پارچه میکروفایبر نرم بردارید و به آرامی آن را در امتداد قطعات خراش دیده بکشید؛ این کار را تا زمانی که جای خراش‌های از بین نرفته است، ادامه دهید.

مرحله ۳: در صورت نیاز یا بعد از هر کارواش می‌توانید این فرآیند را تکرار کنید. گاهی اوقات، محلول‌های سبک‌تر مانند شوینده‌های معمولی یا خمیردندان ممکن است در رفع خراش‌ها موثر نباشند.

روغن ترمز

شما می‌توانید از روغن ترمز برای از بین بردن خط و خش روی بدنه خودرو استفاده کنید. وسایلی که نیاز دارید شامل یک پارچه تمیز و خشک به همراه یک برگ درخت بابونه است. روغن ترمز را در برگ درخت بابونه خشک بریزید. مراقب باشید که میزان استفاده شما از روغن ترمز بیش از حد نباشد. سپس روغن ترمز را روی قسمتی از خودرو که خراش دیده است بزنید.

علاوه بر این، استفاده از روغن ترمز را می‌توان با ریختن مستقیم روغن ترمز بر روی بدنه خودرو امتحان کرد. در صورت انجام این کار، جانب احتیاط را رعایت فرمایید.

موم درزگیر خودرو چیست

از موم درزگیر خودرو می‌توان برای از بین بردن خراش‌های ریز روی خودروها نیز استفاده کرد. فرآیند استفاده از این متریال به ویژه برای مبتدیان بسیار ساده است.

موم درزگیر خودرو در ۲ نوع مایع و جامد وجود دارد. اگر از موم جامد برای از بین بردن خط و خش روی خودرو استفاده می‌کنید، باید بدانید که این مواد، سایندگی بالایی برای خراش خودرو دارد. در صورتی که قصد استفاده از موم مایع را دارید، سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید؛ زیرا ممکن است به سایر قسمت‌های خودرو نیز آسیب برساند.

پاک کردن خط و خش روی خودرو

از بین بردن خط و خش ماشین با پولیش

پیش از پرداختن به نحوه از بین بردن خط و خش خودرو با پولیش، ابتدا به سراغ پولیش نرم و پولیش زبر می‌رویم.

پولیش زبر: این نوع پولیش برای از بین بردن خراش‌های عمیق استفاده می‌شود. در ضمن به محض استفاده از سنباده زبر، به سطح مورد نظر سنباده نرم بزنید. این کار برای ایجاد سطحی صاف و صیقلی انجام می‌شود.

پولیش نرم: این نوع پولیش برای خراش‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۱- پس از شستن خودرو، اطراف خراش را سنباده نرم بزنید تا بتوانید فلز را ببینید. به یاد داشته باشید که در خلاف جهت خراش سنباده نزنید.

۲- سطح مورد نظر را به وسیله پولیش جلا دهید تا با سایر قسمت‌های خودرو بهتر ترکیب شود. مقداری به اندازه یک چهارم را روی یک پد پولیش یا پارچه میکروفیبر بزنید و به وسیله آن، تا خش‌های ماشین را از بین ببرید.

رنگ‌آمیزی مجدد

برای خلاص شدن از شر خراش‌های سنگین روی خودرو، می‌توانید آن را دوباره رنگ‌آمیزی کنید. این یک روش کاملا موثر است. برای به دست آوردن نتایج بهتر پیرامون رنگ، توصیه می‌کنیم از یک رنگ با کیفیت استفاده کنید.

اگر قصد دارید خودتان رنگ‌آمیزی را انجام دهید، پس باید مراقب باشید. هر چه فرآیند رنگ‌آمیزی مجدد را بهتر انجام دهید، نتایج به دست آمده بی‌عیب و نقص‌تر خواهد بود.

رنگ خودرو تاثیر زیادی بر ظاهر خودرو دارد. پس باید به درستی انجام بشود. هنگامی که در فرآیند رنگ‌آمیزی مرتکب اشتباه می‌شوید، اغلب نیاز به بازسازی یا رنگ‌آمیزی دارد.

همه خودروها هنگام رنگ‌آمیزی وضعیت بهتری نخواهند داشت؛ بنابراین ابتدا باید امکان رنگ‌آمیزی خودرو را فراهم کنید. البته برای رنگ‌آمیزی مجدد، هزینه آن بسیار گران است.

قبل از رنگ‌آمیزی مجدد، مطمئن شوید که به خراش‌ها سنباده زده شده است. ضمنا توجه داشته باشید که قبل از اعمال رنگ خودرو باید آن را با تینر مخلوط کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره «پاک کردن خط و خش خودرو به روش ساده» صحبت کردیم. برای پاک کردن خط و خش خودرو، به راحتی می‌توانید بدون صرف هزینه اضافی در تعمیرگاه، خودتان این کار را در خانه انجام دهید. برای این کار به چند متریال مهم نیاز دارید که هر کدام از آن‌ها می‌توانند زمینه را برای رفع خط و خش خودرو به وجود آورند. از جمله مورد استفاده برای پاک کردن خراش سطحی خودرو می‌توان به موم، اسپری خودرو، اسپری  wd40، خمیر دندان و رنگ‌آمیزی مجدد اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید. فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور آماده پاسخگویی به سوالات شما مخاطبان عزیزان است.

 

تماس با ما

سوالات متداول

آیا خمیر دندان می تواند خط و خش ماشین را از بین ببرد؟

خمیر دندان یک ساینده ملایم است، بنابراین می‌تواند به از بین بردن خراش‌های جزئی و آثار خراش روی رنگ ماشین شما کمک کند. کافی است مقداری خمیر دندان به اندازه یک نخود، روی یک پارچه نرم و تمیز قرار دهید و آن را بر روی جای خراش اعمال کنید.

آیا ۴۰ WD خط و خش روی خودروها را از بین می برد؟

۴۰ WD برای تمیز کردن خراش‌هایی که حتی لایه رنگ از بین رفته نیز بسیار عالی است. علاوه بر ایمن بودن برای استفاده بر روی سطوح خودرو، درخشندگی ظریف و لایه محافظتی اضافی برای خراشیدگی در برابر گرد و غبار و همچنین جلوگیری از زنگ‌زدگی به آن اضافه می‌کند.

آیا وازلین برای خط و خش ماشین خوب است؟

اگر خراش سطحی جزئی روی ماشین خود دارید، می‌توانید از وازلین برای تعمیر آن استفاده کنید. ابتدا محل آسیب دیده را با آب صابون تمیز کنید. سپس، وازلین را روی یک مقدار پنبه‌ بزنید و آن را روی خراش بمالید.

آیا می‌توان خراش های عمیق را از بین برد؟

اکثر خراش‌های عمیق شما به پرکننده‌ای مانند بتونه لعاب برای ایجاد یک سطح یکنواخت نیاز دارند. قبل از پر کردن ترک‌ها با بتونه، محل را با الکل تمیز کنید. برای خراش‌های عمیق تر، پولیش به اندازه کافی ساینده نیست تا مشکل را برطرف کند. برای خراش عمیق، باید محل را با کاغذ سنباده نرم به صورت فیزیکی سنباده بزنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید