۱۰ روش کاربردی برای از بین بردن چسب ۱۲۳

درست کردن یک کاردستی سرگرم کننده ممکن است به دردسر بزرگی برای شما تبدیل شود و به طور ناخواسته بر روی پوست شما چسب بریزد. چسب ۱۲۳ محصولی فوق العاده است که به راحتی می تواند یک لیوان چینی شکسته یا کفی کفشتان را بچسباند. خشک شدن چسب ۱۲۳ بسیار سریع است و به همین دلیل می تواند پوست شما را به کاغذ و یا هر چیز دیگری بچسباند. همچنین بخار حاصل از چسب می تواند مجرای تنفسی، بینی، چشم ها و دهان را تحریک کند. بنابراین در هنگام استفاده از چسب ۱۲۳ حتماً در مکانی با تهویۀ مناسب قرار بگیرید.

قبل از اینکه بخواهید برای از بین بردن چسب ۱۲۳ یک روش را امتحان کنید، بهتر است ابتدا اجازه دهید تا چسب خشک شود. اگر سعی کنید چسب را هنگامی که خیس است پاک کنید، عمیق تر به بافت پارچه می رود. پس از استفاده هر یک از روش های زیر حتماً محل مورد نظر را با یک پارچۀ تمیز و مرطوب پاک کنید و دست هایتان را به خوبی بشویید. همچنین قبل از امتحان روش های زیر ابتدا فرآیند را در یک محل کوچک به طور آزمایشی امتحان کنید تا مطمئن شوید که محصول تمیز کننده آسیب اضافه ای ندارد.

این مقاله روش های از بین بردن چسب ۱۲۳ را به طور خلاصه و همراه با هر آنچه که نیاز دارید بیان می کند.

از بین بردن چسب ۱۲۳

  1. آب گرم و صابون

استفاده برای: پوست و پلاستیک

از بین بردن چسب 123

شستن سریع دست ها در آب گرم و صابون ممکن است تنها کاری باشد که برای از بین بردن چسب ۱۲۳ نیاز دارید. استفاده از لوسیون نیز می تواند پس از شستن دست ها به از بین بردن چسب ۱۲۳ کمک کند. برای پاک کردن چسب از روی پلاستیک، یک فنجان آب جوش و یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را مخلوط کنید.

یک دستمال کاغذی را به محلول آغشته کنید و دستمال را بر روی لکۀ چسب قرار دهید و روی آن را بپوشانید تا از خشک شدن دستمال جلوگیری کنید. حدود چهار ساعت صبر کنید تا رطوبت و مواد شوینده چسب را نرم کند. کار را با مالش ملایم یک تکه پارچه میکروفیبر پایان دهید و چسب را بشویید.

  1. پاک کننده لاک ناخن یا استون

استفاده برای: پوست، پارچه، چوب، فلز و پلاستیک

استون یک پاک کنندۀ مناسب برای از بین بردن چسب ۱۲۳ در نظر گرفته می شود و تقریباً تمام پاک کننده های لاک ناخن از استون استفاده می کنند. برای دریافت بهترین نتیجه حتماً از پاک کننده هایی استفاده کنید که عمدتاً از استون هستند و نرم کنندۀ اضافه ندارند. حواستان باشد که استون ممکن است به رنگ های مخصوص چوب و یا برخی از پارچه ها آسیب برساند. برای از بین بردن چسب ۱۲۳ یک تکه پنبه یا پد را به استون آغشته کنید. محلول را بر یک ناحیۀ کوچک تست کنید تا مطمئن شوید که آسیبی نمی رساند. استون را روی چسب بزنید و اجازه دهید تا چند دقیقه بماند. سپس محل را با یک پارچۀ میکروفیبر پاک کنید و با یک پارچۀ معمولی آغشته به آب بشویید تا استون اضافی از بین برود. در صورت نیاز این فرآیند را دوباره تکرار کنید تا چسب کامل از بین برود.

خرید محصول

  1. روغن سبزیجات

استفاده برای: پوست و سطوح سخت

هر نوع روغن گیاهی ای مثل روغن ذرت، زیتون و نارگیل و یا حتی کرۀ بادام زمینی می تواند به شل شدن چسب بر روی پوست و سطوح سختی مانند پلاستیک کمک کند. شما می توانید روغن را بر روی سطح مورد نظر بریزید و از یک سوهان پلاستیکی برای شل کردن چسب استفاده کنید. آهسته و با حوصله کار کنید و مراحل را تکرار کنید تا چسب پاک شود.

  1. سرکه سفید

استفاده برای: پوست، پارچه، چوب، فلز و پلاستیک

سرکه سفید

اگرچه به اندازۀ استون موثر نیست؛ اما ماهیت اسیدی سرکه سفید می تواند باعث از بین بردن چسب ۱۲۳ شود. ناحیۀ مورد نظر را با یک پنبۀ آغشته به سرکه سفید بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس بشویید. از ناخن یا لبۀ کارت اعتباری برای خراشیدن و شل کردن چسب استفاده کنید.

  1. آب لیمو

استفاده برای: پوست، چوب، فلز، پلاستیک و سنگ

آب لیمو یک جایگزین طبیعی تر برای استون است. اسید آب لیمو کمک خواهد کرد تا چسب شل شود و به راحتی از بین برود. یک مسواک قدیمی را به آب لیموی تازه آغشته کنید و ناحیۀ آسیب دیده را مالش دهید. چسب کم کم شروع به پوسته پوسته شدن می کند و می توان آن را با ناخن یا لبۀ کارت اعتباری پاک کرد.

  1. سنباده قرمز

استفاده برای: سطوح سخت

هنگامی که چسب خشک شد می توان سنباده قرمز را برای از بین بردن چسب ۱۲۳ استفاده کرد. از سنباده قرمز می توانید برای پاک کردن چسب در سطوحی سخت مانند چوب، پلاستیک، سنگ و فلز استفاده کنید. تکه ای کوچک از سنباده را جدا کنید و به آرامی بر روی ناحیۀ مورد نظر بکشید.

  1. تیغ کاتر

استفاده برای: شیشه، سنگ و فلز

تیغ کاتر بر روی سطوح شیشه ای عملکرد بسیار خوبی دارد و به راحتی می توانید از تیغ کاتر برای از بین بردن چسب ۱۲۳ استفاده کنید. حتماً تیغه را صاف بر روی سطح نگه دارید تا لبۀ چسب شل شود. به آرامی کار کنید تا بر روی سطح مورد نظر خراش ایجاد نکنید.

  1. سوهان ناخن

استفاده برای: پوست و سطوح سخت

سوهان ناخن

سوهان ناخن ابزار مناسبی برای سایش چسب از روی پوست، ناخن و سطوح سخت مانند فلز و چوب است. ابتدا بگذارید تا چسب خشک شود و بعد از آن شروع به سایش چسب با سنباده کنید. برای جلوگیری از آسیب به پوست و سطوح این کار را به آرامی انجام دهید.

  1. کاردک

استفاده برای: سطوح سخت

اگر به نظر می رسد که هیچ یک از روش های بالا باعث نرم شدن چسب نمی شوند، زمان این رسیده است که از یک کاردک فلزی و یا پلاستیکی برای از بین بردن چسب ۱۲۳ استفاده کنید. نکتۀ منفی این روش این است که ممکن است خراشی بر روی سطحی که می خواهید چسب را از بین ببرید ایجاد کنید. پس حتماً این کار را به آرامی و با صبر انجام دهید.

  1. تینر

استفاده برای: سطوح سخت

تینر یک حلال مبتنی بر نفت است که معمولاً برای رقیق کردن رنگ و تمیز کردن قلم مو های رنگ آمیزی استفاده می شود. از تینر برای از بین بردن چسب ۱۲۳ مانند استون استفاده کنید.

تماس با ما

جمع بندی

چسب ۱۲۳ می تواند برای پوست تحریک کننده و حتی ترسناک باشد، اما معمولاً خطرناک نیست. با این حال ممکن است استفاده از دستکش در هنگام کار ایمن تر باشد. اگر روش های بالا بی اثر هستند و چسب ۱۲۳ هنوز سالم به نظر می رسد، چند روز صبر کنید تا ببینید که آیا چسب به صورت خودکار کنده می شود یا خیر. از آنجایی که نوزادان و یا کودکان ممکن است دست ها یا نواحی آغشته به چسب را در دهان خود قرار دهند، در صورت بی اثر بودن روش های بالا بهتر است با پزشک برای از بین بردن چسب ۱۲۳ مشورت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید