نحوه ساخت رنگ جگری + بهترین ست، نماد و کاربردها

نباید از رنگ جگری در کنار رنگ‌ها تیره استفاده شود. جگری یک رنگ نسبتا تیره است که از ترکیب ۴ رنگ قهوه‌ای، قرمز، سفید و مشکی به دست می‌آید. اضافه یا کم کردن هر کدام از رنگ‌های تشکیل دهنده رنگ جگری، می‌تواند سایه رنگ نهایی را تیره یا روشن کند. بنابراین باید مراقب باشید که از رنگ‌های تشکیل دهنده جگری چگونه استفاده می‌کنید. این رنگ که به عنوان رنگ قرمز جگری نیز شناخته می‌شود، از زیرمجموعه رنگ‌های قهوه‌ای و زرشکی است که بهترین انتخاب برای رنگ چوب و دکوراسیون محسوب می‌شود. در این مقاله به نحوه ساخت رنگ جگری، بهترین ست، نمادها و کاربردهای آن می‌پردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ جگری

تصویری از رنگ جگری

رنگ قرمز جگری یک سایه روشن، متوسط ​و تیره ​​از قرمز مایل به قهوه ای است. این رنگ از خانواده رنگ زرشکی پاستلی تیره است و شامل روشنایی متوسط ​​و تیره می‌شود. اثر رنگ قرمز جگری می‌تواند از گرم تا سرد متفاوت باشد. بنابراین نتایج رنگ قرمز جگری بستگی به اینکه با چه رنگی جفت می‌شود دارد.

جدول مشخصات رنگ جگری
نام رنگالهام گرفته ازنحوه ساختبهترین ترکیب رنگنمادبهترین کاربرد
جگریجگر حیوانات حلال گوشتقهوه‌‌ای+قرمز+سفید+مشکیجگری با رنگ‌های روشن و متضادپیروزیچوب و دکوراسیون داخلی

کد رنگ جگری

کد هگز رنگ جگری #۵۳۴B4F است.

انواع رنگ جگری

۱- رنگ قرمز جگری روشن

رنگ قرمز جگری روشن شبیه رنگ‌هایی مانند قهوه ای، شاه بلوطی و زنجبیلی روشن است. برای ساخت رنگ قرمز جگری روشن، باید مقداری قهوه‌ای کمتری در ترکیب با قرمز و سفید ترکیب کرد. به طوری که یک چهارم رنگ قهوه‌ای و دو چهارم رنگ قرمز و یک چهارم رنگ سفید را مورد استفاده قرار داد.

۲- رنگ جگری سوخته

رنگ قرمز جگری سوخته که به آن رنگ جگری برشته هم می‌گویند، از ترکیب قرمز، قهوه‌ای و مقدار کم سفید درست می‎شود. در ترکیب رنگ قرمز جگری سوخته باید مقدار قهوه‌ای و قرمز بیشتر از رنگ سفید باشد. به طوری که دو قطره رنگ قرمز و دو قطره رنگ قهوه‌ای با یک قطره رنگ سفید ترکیب شود.

۳- رنگ جگری تیره

رنگ قرمز جگری تیره که شباهت زیادی به رنگ قرمز جگری سوخته دارد، از ترکیب ۳ رنگ قهوه‌ای، قرمز، سفید و مشکی به دست می‌‌آید. برای ساخت این رنگ باید یک قطره قرمز، قهوه‌ای، مشکی و سفید را با یکدیگر ترکیب کرد. در صورتی که رنگ مورد نظر تیرگی کمتری داشت، می‌توانید یک مقدار رنگ مشکی به ترکیب فوق اضافه کنید.

روانشناسی رنگ جگری

رنگ قرمز جگری از نظر روانشناسی بر گرما و زیبایی طبیعی تاکید می‌کند. این رنگ علاوه بر ایجاد طراوت و پویایی در محیط، می‌تواند دکوراسیون منزل را به سمت کمال‌گرایی ببرد. از طرفی، رنگ قرمز جگری یک نوع پالت جنگنده است که بیشتر برای ورزشکاران پر تلاش به کار می‌رود. اگر به ورزشکاران المپیکی موفق نگاه کنید، بیشتر آن‌ها لباس تمرینی خود را از نوع جگری انتخاب می‌کنند؛ زیرا روحیه پیروزی بر حریفان را به آن‌ها می‌دهد.

رنگ جگری نماد چیست؟

تصویری از تزئین روی دیوار به رنگ جگری

از نظر نمادگرایی، رنگ قرمز جگری نماد پیروزی قطعی است. یعنی اگر به دنبال یک پیروزی قطعی در زندگی هستید، می‌توانید بیشتر از رنگ قرمز جگری استفاده کنید. این رنگ برای لباس، دیوار اتاق، وسایل چوبی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد. بنابراین رنگ قرمز جگری نماد پیروزی است.

نحوه ساخت رنگ جگری

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، برای ساخت رنگ قرمز جگری به رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، سفید و مشکی نیاز دارید. ترکیب هر کدام از رنگ‌ها و مقدار آن‌ها، می‌تواند سایه رنگ قرمز جگری را به سمت روشنی و تیرگی سوق دهد. فرمول ساخت رنگ قرمز جگری عبارت است از:

  • قرمز + قهوه‌ای + سفید + مشکی
  • قرمز + قهوه‌ای
  • قرمز + قهوه‌ای + سفید
  • قرمز + قهوه‌ای + مشکی

رنگ جگری با چه رنگی ست می‌شود؟

تصویری از قلب به رنگ جگری

اصولا رنگ‌های گرم با رنگ‌های خنثی و سرد به خوبی ست می‌شود. هر چقدر طیف رنگ شما سرد و خنثی باشد، بافت رنگ قرمز جگری بهتر به نمایش درمی‌آید. البته اینگونه نیست که نتوان از طیف‌های هم خانواده برای ست کردن با رنگ قرمز جگری استفاده کرد اما باید مراقب بود که رنگ‌های هم خانواده باید روشن باشند تا امکان خورده شدن رنگ قرمز جگری به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

بهترین ست رنگ قرمز جگری عبارتند از:

  • جگری، سبز، سفید
  • جگری، کرم روشن و آبی آسمانی
  • جگری، طوسی و قهوه‌ای روشن
  • جگری، خردلی و شیری

ترکیب رنگ جگری

رنگ قرمز جگری یک رنگ خاص است که برای افراد، رنگ جگر حیوانات حلال گوشت را تداعی می‌کند. از جگر خام گرفته تا جگر آب پز، سرخ شده و کبابی، هر کدام رنگ مختص به خود را دارند که معمولا به عنوان یک غذای لاکچری شناخته می‎شود. با این حال، وقتی به رنگ جگر بر روی میز غذا  نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در کنار کدام رنگ‌ها جلوه خوبی پیدا می‌کند.

بهترین ترکیب رنگ قرمز جگری عبارتند از:

  • جگری و آبی
  • جگری و سفید
  • جگری و طوسی
  • جگری و سربی
  • جگری و نیلی
  • جگری و آبی آسمانی
  • جگری و قرمز روشن
  • جگری و شیری

رنگ جگری در دکوراسیون

تزیین دکوراسیون منزل با رنگ قرمز جگری چگونه است؟ آیا این رنگ برای دکوراسیون مناسب است یا امکان استفاده از آن وجود ندارد. واقعیت این است که استفاده از رنگ قرمز جگری در دکوراسیون منزل، مانند بندبازی است. همه چیز لب مرز حرکت می‌کند و بستگی به ست و ترکیب رنگ آن دارد. استفاده از جگری به تنهایی در دکوراسیون، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است موجب ایجاد افسردگی در فضای داخلی خانه شود. بنابراین لازم است که رنگ‌های مناسبی در کنار رنگ جگری دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین ترکیب رنگ قرمز جگری دکوراسیون عبارتند از:

  • دیوار جگری در کنار وسایل به رنگ سفید
  • مبلمان جگری در کنار دیوار سفید و کرم
  • کمد دیوار جگری در کنار قالی ترکیب شده از رنگ‌های قرمز، سفید و طوسی
  • دیوار خردلی در کنار کابینت جگری
  • میز جگری در کنار دیوار هلویی

رنگ جگری اتاق خواب

تصویری از پرده و برگ به رنگ جگری

اتاق خواب یک مکان مهم در زندگی انسان است. ماهیت اتاق خواب برای استراحت افراد تعریف شده است که باید به گونه‌ای باشد که حس آرامش‌بخش را تداعی کند. استفاده از رنگ قرمز جگری در اتاق خواب، بیشتر برای وسایل و آکسسوار مناسب است. یعنی شما نباید از رنگ قرمز جگری در دیوار اتاق خواب استفاده کنید. بهتر است رنگ قرمز جگری برای میز، صندلی، کمد دیواری، قالی، موکت، آباژور، لوستر و … در کنار دیوار به رنگ‌های پاستلی و روشن استفاده شود.

رنگ جگری چوب

همه ما چوب را به رنگ قهوه‌ای می‌شناسیم. رنگ قهوه‌ای یکی از رنگ‌های اصلی تشکیل دهنده رنگ قرمز جگری است. بنابراین رنگ قرمز جگری جزو زیرمجموعه‌‌های رنگ قهوه‌ای و البته زرشکی است؛ زیرا در ترکیب رنگ خود مقداری قرمز و مشکی دارد. استفاده از رنگ قرمز جگری برای چوب، بهترین انتخاب است. یعنی اگر از شما بپرسند که رنگ قرمز گری بیشتر به چه چیزی می‌آید؟ در پاسخ باید گفت که این رنگ بهترین گزینه برای چوب است. از وسایل چوبی خانه گرفته تا درب و پنجره چوبی، همه و همه انتخاب مناسبی برای رنگ قرمز جگری هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی رنگ جگری، بهترین ست و نحوه ساخت آن اشاره کردیم. رنگ قرمز جگری نماد پیروزی است که از ترکیب ۴ رنگ قهوه‌ای، قرمز، مشکی و سفید به دست می‌آید. برای ست کردن رنگ قرمز جگری باید مراقب رنگ‌های کناری بود. شما نمی‌توانید از هر رنگی در کنار رنگ جگری استفاده کنید. زیرا ممکن است زمینه را برای افسردگی به وجود آورد. بنابراین ست کردن رنگ‌های جگری موضوعی است که پیش از استفاده باید مد نظر طراح قرار گیرد. اگر قصد مشاوره بیشتر درباره نحوه ست کردن رنگ‌های جگری دارید، با کارشناسان متخصص فروشگاه اینترنتی مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

رنگ جگری از چه رنگ‌هایی تشکیل می‌شود؟

ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز،، سفید و مشکی، رنگ قرمز جگری را می‌سازد.

جگری نماد چه رنگی است؟

این رنگ نماد پیروزی و غلبه بر مشکلات است.

بهترین ست رنگ قرمز جگری کدام است؟

رنگ جگری بهتر است به رنگ‌های سفید، کرم و به طور کلی رنگ‌های روشن ست شود.

منبع تصاویر: www.freepik.com و www.schemecolor.com

ممکن است شما دوست داشته باشید