بهترین رنگ نرده فلزی | مراحل رنگ‌آمیزی نرده آهنی

چرا انتخاب رنگ نرده فلزی مهم است؟ چه رنگ‌هایی برای نرده فلزی مناسب هستند؟ نرده فلزی یک سازوکار حفاظتی است که به وسیله آن می‌توان خانه را در برابر هرگونه خطر دزدی و ورود افراد ناشناس تضمین کرد. این نوع نرده‌ها معمولا در جلوی درب واحد آپارتمان، بالای دیوارها به شکل حصار، جلوی پنجره و بسیاری موارد دیگر نصب می‌شود.

وظیفه اصلی نرده فلزی، ایجاد یک حصار برای سخت کردن ورود به خانه است. اما با این حال شاید برای شما هم سوال باشد که نرده فلزی چگونه رنگ می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «رنگ نرده فلزی»، به موضوعاتی نظیر نرده فلزی، رنگ‌آمیزی نرده فلزی، رنگ انواع نرده فلزی، مراحل رنگ آمیزی و نکات و مزایای رنگ‌آمیزی نرده فلزی بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ نرده

یک قانون کلی برای رنگ نرده این است که نرده خود را با تزئینات و دیزاین خانه خود مطابقت دهید. همچنین شما می‌توانید از رنگ‌های مختلف مانند قهوه‌ای، مشکی، طلایی، سفید و … برای رنگ نرده خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که قانون اصلی انتخاب رنگ نرده به سلیقه و نوع چیدمان خانه شما برمی‌گردد. به هیچ عنوان از رنگ‌هایی که خانه شما را آشفته نشان می‌دهد، برای نرده استفاده نکنید.

رنگ نرده حیاط

انتخاب رنگ‌های طبیعی مانند قهوه‌ای یا بژ، می‌تواند به نرده حیاط شما ظاهری جاودانه و زیبا ببخشد. رنگ‌های خاکی به طور یکپارچه با محیط طبیعی اطراف ترکیب می‌شوند و فضایی گرم و دلنشین در حیاط شما ایجاد می‌کنند.

رنگ نرده فلزی حیاط

بهترین رنگ برای نرده فلزی حیاط چیست؟ از محبوب ترین رنگ‌های نرده فلزی حیاط می توان به مشکی و برنز بافت دار اشاره کرد. این رنگ‌ها نه تنها از نظر بصری جذاب هستند، بلکه به طور یکپارچه با انواع مناظر و سبک‌های معماری ترکیب می‌شوند.

انواع رنگ نرده آهنی

انواع رنگ نرده آهنی به دو دسته نوع و فام تقسیم‌بندی می‌شود. به طور مثال برای نرده‌های آهنی، توصیه می‌کنیم از رنگ‌های پایه حلال مانند رنگ روغنی استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از رنگ روغنی براق برای رنگ آمیزی نرده خود استفاده نمایید. همچنین از نظر بافت می‌توان اشاره کرد که تمام رنگ‌های موجود از قرمز، زرد و آبی گرفته تا رنگ طوسی، نارنجی، مشکی و … می‌توانند جزو انتخاب شما برای رنگ نرده آهنی باشد.

رنگ نرده آهنی

وقتی به فکر رنگ‌آمیزی نرده آهنی می‌افتید، حتما توجه داشته باشید که چه رنگ‌هایی مناسب فضای کلی خانه شما است. گاهی تیره‌ترین رنگ‌ها مانند مشکی، بهترین انتخاب برای خانه شما محسوب می‌شود. گاهی هم شما باید طیف رنگ مورد نیاز خود را به سمت رنگ‌های روشن ببرید. این موضوع تماما بر اساس سلیقه شخصی در کنار فضای کلی خانه تعیین می‌شود. شما نمی‌توانید وقتی فضای کلی خانه شما به رنگ روشن است، از یک رنگ متضاد استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که به سمت رنگ‌های مکمل برای تزئین نرده آهنی خود با محیط کلی خانه حرکت نمایید.

نرده فلزی

نرده‌های فلزی ساختمان جزو حفاظ‌هایی است که برای اغلب خانه‌ها به ویژه خانه‌‌ها آپارتمان‌ها ضروری است. جنس این نوع نرده‌ها از آهن و فولاد است که نسبت به نوع چوبی، کاربرد کمتری دارد. نرده‌های ساختمان معمولا برای محافظت از ورود افراد ناشناس و دزد به خانه از طریق دیوار حیاط، پنجره و درب یک واحد آپارتمانی صورت می‌گیرد. به طوری که بر روی دیوار خانه یک نوع میلگردهای فولادی به ضخامت‌های مختلف بر روی دیوار قرار می‌دهند. این موضوع برای چهارچوب بیرونی پنجره و درب ورودی خانه نیز باید انجام شود.

رنگ آمیزی حفاظ ساختمان

رنگ‌آمیزی نرده فلزی

برای رنگ‌آمیزی درب فلزی ساختمان، ابتدا لازم است هرگونه برجستگی و رنگ پوسته شده را از سطح حفاظ بر طرف کنید. همچنین لازم است قبل از شروع رنگ‌آمیزی حفاظ فلزی، آن را با فشار بالای آب بشویید. سپس رنگ‌های شل و زنگ‌های سطح آن را به وسیله یک برس سیمی بر طرف کنید. پس از سنباده زدن، سطح را به وسیله یک پارچه تمیز کنید و سپس رنگ‌آمیزی را شروع کنید.

جدول انواع رنگ نرده فلزی

رنگ انواع نرده فلزی

پس از نصب نرده فلزی ساختمان، نوبت به رنگ کردن آن می‌رسد. رنگ کردن نرده‌های فلزی بر اساس انواع آن متفاوت است که در ادامه به توضیح هر کدا م از نرده‌ها و شیوه رنگ کردن آن‌ها می‌پردازیم

۱- نرده شاخ گوزنی: نرده شاخ گوزنی یا نرده به شکل شاخ گوزن، تولید شده از میلگرد ۱۰ که به صورت کوره‌ای رنگ می‌شود. رنگ این نوع نرده به رنگ سفید که بیشتر بر روی دیوار ویلایی حیاط مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال شما می‌توانید برای رنگ‌آمیزی یا ترمیم رنگ این نرده، از رنگ روغنی براق یا نیم براق استفاده کنید تا در علاوه بر زیبایی نمای بیرونی ساختمان، در برابر آب، رطوبت، نور خورشید و عوامل شیمیایی مختلف مقاوم باشد.

خرید ضد زنگ اخرایی ۱ کیلویی هپالوکس

۲- نرده نیزار: نرده نیزاری شکل نوعی نرده محافظ برای دیوار ساختمان است که از میلگرد تولید می‌شود. برای سفید کردن این محصول، آن را پیش از نصب وارد کوره می‌کنند تا نرده را رنگ‌آمیزی کنند. از این نوع نرده برای دیوار ساختمان استفاده می‌شود. در ضمن شما می‌توانید به راحتی با خرید رنگ سفید روغنی، نرده خود را ترمیم یا رنگ‌آمیزی نمایید.

نکات و مزایای رنگ آمیزی حفاظ ساختمان

۳- نرده لیلیوم: این نوع نرده به دلیل شباهت با شاخه گل لیلیوم، به این عنوان نام‌گذاری شده است. رنگ‌آمیزی نرده لیلیوم نیز در کوره انجام می‌شود. در ضمن جنس نرده لیلیوم از میلگرد ۱۰ فولادی است. برای رنگ‌آمیزی این نوع نرده، بهتر است رنگ طلایی روغنی را برای ترمیم رنگ گل آن انتخاب کنید.

خرید ضد زنگ طوسی کیلو هپالوکس

۴-  نرده نخل مرداب: این نوع نرده بر اساس میلگرد ۱۰ ضخیم تولید و در بازار عرضه می‌شود. شباهت زیادی نرده به نخل مرداب، باعث شده که رنگ آن نیز بیشتر به سمت رنگ‌های تیره مانند مشکی حرکت کند. با این حال برای رنگ کردن این نوع نرده‌ها، از کوره استفاده می‌کنند. البته شما نیز می‌توانید با استفاده از رنگ روغنی، نرده‌ نخل مرداب را رنگ کنید.

۵- نرده سر نیزه‌ای: این نوع نرده از میلگرد ۱۴ تولید می‌شود که معمولا در کوره‌ها رنگ‌آمیزی می‌شود. رنگ این نوع کوره‌های سفید است که شما می‌توانید به فراخور سلیقه، رنگ را تغییر دهید.

رنگ آمیزی حفاظ فلزی

مراحل رنگ آمیزی

  • در مرحله اول هرگونه گیاهی که با نرده برخورد پیدا می‌کند، بسته و یا کنار زده شود.
  • دور کردن پوشش گیاهی از حفاظ، باعث افزایش فضای کار شما می‌شود و خطر آسیب دیدن سطح تازه رنگ شده را کاهش میدهد.
  • پارچه‌ای مخصوص یا ورقه‌ای پلاستیکی برای قسمت زیر حفاظ در نظر بگیرید تا از نشت رنگ بر روی زمین جلوگیری کند.
  • قبل از رنگ آمیزی، نرده را تعمیر کنید. بطور مثال برای پر کردن شکاف‌ حفاظهای چوبی و رفع خط و خش ، از نرده‌ها فلزی استفاده کنید. پس از انجام این مراحل می‌توانید رنگ‌آمیزی را شروع کنید.
خرید رنگ روغنی سفید براق کیلو هپالوکس

نکات و مزایای رنگ‌آمیزی نرده فلزی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند نرده‌های خود را در حالت خام و روستایی نگه دارند. این مسئله کاملا سلیقه‌ای است؛ اما باید بدانید که نرده رنگ شده جذابیت بیشتری دارد. همچنین به علت وجود یک لایه محافظ بر سطح خود، می تواند عمر و کیفیت مطلوب‌تری نسبت به حفاظ خام داشته باشد. در واقع می‌توان گفت رنگ از نرده در برابر آسیب‌های محیطی به نحو مؤثری محافظت می‌کند.

نکات و مزایای رنگ آمیزی حفاظ ساختمان

همچنین یک نرده فلزی رنگ شده به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد. تنها لازم است چند وقت یک بار آن را بشویید تا از نفوذ گرد و غبار و آلودگی به داخل بافت آن جلوگیری شود. شما می‌توانید هر از گاهی حصار خود را با شلنگ باغبانی به آرامی بشویید تا بدون هیچ مشکلی سطح آن به خوبی تمیز شود.

خرید رنگ روغنی سفید نیم براق کیلو هپالوکس

بهتر است رنگ کردن نرده فلزی خود را در آب و هوای خشک انجام دهید. رنگ‌های با کیفیت به سرعت خشک می‌شوند و لازم نیست روزها منتظر تثبیت و خشک شدن آن ها باشید. هنگامی که تصمیم به رنگ‌آمیزی نرده فلزی خود می‌گیرید، در واقع شما طیف وسیعی از رنگ‌ها را برای انتخاب دراختیار دارید. استفاده از رنگ مناسب و هماهنگ با رنگ نمای ساختمان تاثیر به سزایی بر جذابیت آن می‌گذارد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «رنگ نرده فلزی» صحبت کنیم. برای محافظت از درب واحد آپارتمانی، دیوارهای خانه ویلایی، پنجره و درب اصلی خانه‌ها، بهتر است از نرده فلزی یا همان حصار فلزی استفاده کنید. برای رنگ کردن نرده فلزی، معمولا از رنگ‌های کوره‌ای استفاده می‌کنند اما اگر شما قصد رنگ‌آمیزی نرده فلزی را داشته باشید، می‌توانید با خرید رنگ روغنی، اقدام به رنگ‌آمیزی این محصول نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره رنگ نرده فلزی با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید. گروه کارشناسان متخصص مینیاتور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

تماس با ما

سوالات متداول

نرده‌های فلزی به چه روشی رنگ می‌شوند؟

برای رنگ کردن نرده‌های فلزی، از رنگ‌های کوره‌ای استفاده می‌کنند. همچنین شما می‌توانید با خرید رنگ روغنی، نرده فلزی خانه خود را ترمیم یا رنگ‌آمیزی کنید.

برای تمیز کردن نرده فلزی، چه باید کرد؟

شما به راحتی می‌توانید نرده فلزی را با شیلنگ آب تمیز کنید.

نرده نیزار چه نوع نرده‌ای است؟

نرده فلزی نیزاری شکل، نوعی نرده محافظ برای دیوار ساختمان است که از میلگرد تولید می‌شود. شما می‌توانید به راحتی با خرید رنگ سفید روغنی، نرده خود را ترمیم یا رنگ‌آمیزی نمایید.

بهترین زمان برای رنگ کردن نرده فلزی کدام است؟

در آب و هوای کاملا خشک.

ممکن است شما دوست داشته باشید