چسب کاغذی چیست/ قیمت و خرید چسب کاغذی

چسب کاغذی یکی از محصولات پرکاربرد است که در امور مربوط به بسته‌بندی اثاثیه منزل با کارتن، کارهای هنری مانند ژوژمان‌های طراحی، طراحی صحنه سینما و تئاتر، امور پزشکی مانند پانسمان، کارهای صنعتی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال جابجایی وسایل منزل با کارتن یا قصد پوشش‌دهی کلید و پریز حین رنگ‌آمیزی ساختمان را دارید، حتما از چسب کاغذی استفاده کنید. از جمله برندهای مطرح تولیدکننده در این زمینه می‌توان به چسب کاغذی ایران چسب، ساکا و چسب کاغذی بریل اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم تا درباره چسب کاغذی و کاربردهای آن صحبت کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

چسب کاغذی

چسب کاغذی یک محصول کاربردی است که در سایزهای مختلف تولید می‌شود. این محصول برای پروژه‌های مختلف ساختمانی، هنری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزیت‌های چسب کاغذی می‌توان به برش آسان با قیچی یا کاتر، قابلیت جدا کردن آن از سطح بدون ماندن جای چسب، قدرت چسبندگی مناسب برای وسایل سبک مانند کاغذ یا کارتن و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

چسب کاغذی چیست؟

چسب کاغذی در واقع یک نوع چسب است که می‌تواند برای بسیاری از کارها مورد استفاده قرار گیرد. ویژگی اصلی این چسب این است که زیاد چسبنده نیست. به همین دلیل می‌توان از آن برای مهر و موم کردن جعبه و بسته‌هایی که بعدا نیاز به باز شدن دارند استفاده کرد.

چسب کاغذی

اگرچه این چسب چسبندگی کمی دارد ولی با این حال در برابر آب مقاومت کافی از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل است که چسب کاغذی را می‌توان در محیط‌های مرطوب مورد استفاده قرار داد. چسب کاغذی به راحتی بر روی بسته‌های کارتنی استفاده می‌شود.

چسب کاغذی باریک

چسب کاغذی در ۲ سایز چسب کاغذی باریک و چسب کاغذی پهن تولید می‌شود. چسب کاغذی باریک یک نوع چسب پرکاربرد است که در مصارف عمومی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال رنگ کردن خانه خود هستید، استفاده از چسب کاغذی باریک برای جلوگیری از پاشش رنگ بر روی کلید و پریزها توصیه می‌شود. در ضمن چسب کاغذی بر روی سطوح گچی نیز کاربرد دارد و شما می‌توانید به راحتی به وسیله دست یا کاتر، آن را برش دهید.

از دیگر کاربردهای چسب کاغذی باریک می‌توان به استفاده در نقاشی هنری، کارهای مجسمه‌سازی، ژوژمان‌های طراحی صنعتی، طراحی صحنه تئاتر و سینما، صنایع پزشکی برای چسباندن سرم پس از اتصال به رگ دست و جلوگیری از خروج خون پس از آمپول زدن اشاره کرد.

چسب کاغذی کارتن

برای بسته‌بندی کالاهای مختلف در انواع کارتن، شما نیاز به یک نوع چسب دارید که نه تنها چسبندگی خوبی داشته باشد، بلکه بتواند در برابر رطوبت هوا حین جابجایی، مقاومت مناسبی از خود نشان دهد. بهترین محصول برای بسته‌بندی محصولات در کارتن، استفاده از چسب کاغذی مخصوص کارتن و آبچسب است

آبچسب یک نوع چسب نواری-رولی به رنگ قهوه‌ای یا سفید است که کاربرد بالایی برای چسباندن انواع کارتن و کاغذ دارد. برای چسباندن این نوع چسب، باید سطح کارتن را مقداری خیس کرد و سپس چسب را به آن چسباند. از کاربردهای آبچسب می‌توان به استفاده در انواع کارتن و کاغذ، انواع پاکت پستی، صنایع دستی و هنری اشاره کرد.

خرید محصول

نوع دیگر چسب کاغذی کارتن، شامل چسب کاغذی ساده است که نیازی به رطوبت یا خیس کردن سطح مورد نظر ندارد. برای استفاده از این محصول، کافی است که آن را به اندازه دلخواه برش داده و سپس بر روی کارتن یا پاکت مورد نظر بچسبانید. این نوع چسب در انواع مصارف خانگی، آزمایشگاهی و کارگاهی استفاده می‌شود.

چسب کاغذی دو طرفه

اگر به دنبال یک چسب مقاوم در برابر حرارت هستید یا قصد دارید از آن به عنوان درزگیر و عایق سرما و گرما استفاده نمایید، پیشنهاد می‌کنیم از چسب کاغذی دوطرفه استفاده کنید. این نوع چسب در طول ۵۰ و ۱۰۰ متری و عرض ۵۰ و ۱۰۰ سانتی‌متری تولید و عرضه می‌شود

چسب کاغذی پزشکی

معمولا چسب‌هایی برای امور پزشکی مورد  استفاده قرار می‌گیرند که ضد حساسیت باشند. در واقع مهم‌ترین ویژگی چسب پزشکی، عدم حساسیت آن برای پوست انسان است. چسب کاغذی مخصوص پزشکی، یکی از بهترین چسب‌های ضد حساسیت است که در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها استفاده می‌شود.

چسب کاغذی

از دیگر مزیت‌های چسب کاغذی پزشکی می‌توان به قابل استفاده بودن  برای انواع پوست و استفاده در امور مختلف پزشکی از پانسمان گرفته تا چسب زدن جای آمپول یا سرم اشاره کرد. در ضمن پس از کنده شدن این چسب از روی سطح پوست، جای آن باقی نمی‌ماند.

چسب کاغذی رنگی

اگر به دنبال یک محصول کاربردی برای برچسب زدن یا نشانه‌گذاری وسایل خانه حین جابجایی هستید، چسب کاغذ رنگی بهترین انتخاب است. علاوه بر این، چسب کاغذ رنگی برای چسب زدن شیشه‌های پنجره نیز کاربرد دارد. استفاده از چسب کاغذ رنگی پنجره‌های ساختمانی، بیشتر کاربرد تزئینی دارد و می‌تواند نور را به شکل رنگی وارد خانه کند.

کاربرد چسب کاغذی

۱- قابلیت بازیافت

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب چسب کاغذی که باعث می‌شود بسیاری از کسب وکارها و افراد از آن استفاده کنند، قابلیت بازیافت است. چسب کاغذی کاملا زیست تخریب‌پذیر است و قابلیت بازیافت دارد. به همین دلیل است که این چسب در مقایسه با چسب پلاستیکی (عدم سازگاری با محیط زیست)، می‎تواند به داشتن طبیعت سبز کمک کند.

اگر می‌خواهید که کسب‌‌وکاری داشته باشید که به محیط زیست آسیب نرساند یا میزان آسیب آن به حداقل ممکن کاهش پیدا کند، از چسب کاغذی به جای چسب‌های معمولی و پلاستیکی استفاده کنید.

۲- امکان بسته‌بندی بهتر

یکی دیگر از کاربردهای چسب کاغذی، استفاده در بسته‌‎بندی محصولات است. استفاده از چسب کاغذی برای بسته‌بندی محصولات، سرعت کار شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. دلیل این اتفاق استفاده از صمغ مخصوص در چسب کاغذی است. چسب کاغذی برای استفاده نیاز به دستگاه مخصوصی ندارد و به راحتی می‌توان با دست نیز از آن استفاده کرد.

۳- کنترل بهتر روی بسته‌ها

وقتی نوبت به کالاهای حساس و گران قیمت می‌رسد، باید بسیار دقت کنید تا بتوانید بسته را سالم به محل مورد نظر برسانید. به همین دلیل می‌توانید برای بسته‌بندی محصولات حساس از چسب کاغذی استفاده کنید. هنگامی که از چسب کاغذی استفاده می‌کنید ایمنی بسته بندی تا حد زیادی بالا می‌رود.

علاوه بر این، هنگامی که چسب کاغذی روی بسته‌بندی کارتن چسبانده می‌شود، به سختی می‌توان آن را جدا کرد؛ زیرا پیوند چسب کاغذی با کارتن بسته‌بندی به قدری قوی است که هر نوع اقدام برای باز کردن جعبه آشکار می‌شود.

۴- تحمل دما

از دیگر کاربردهای چسب کاغذی، تحمل مناسب آن‌ها در مواجهه با دمای هوا است. بر خلاف چسب‌های پلاستیکی، چسب کاغذی می‌تواند دمای پایین و بالا را تحمل کند و تحت هیچ شرایطی از بسته جدا نشود. مقاومت بسیار بالای این چسب کمک می‌کند تا درزهای بسته‌بندی به هیچ عنوان باز نشوند. همین موضوع باعث می‌شود که امکان آسیب به محصول در داخل بسته به حداقل ممکن برسد.

۵- مفید برای همه

همان طور که گفتیم، چسب کاغذی کاربردهای زیادی دارد. به همین خاطر است که از آن در صنایع ساختمانی، هنری و صنعتی استفاده کنند. برای مثال، این نوع چسب می‌تواند در بسته‌بندی داروها به کار گرفته شود. چسب کاغذی همچنین به ایمن‌سازی محصولاتی که قرار است با خودروهای سنگین جابه‌جا شوند کمک می‌کند. در ضمن به لطف تحمل دمای بسیار بالایی که این نوع چسب دارد، به راحتی می‌توان از آن برای بسته‌بندی مواد غذایی و انواع نوشیدنی‌ها استفاده کرد.

بهترین نوار چسب کاغذی

امروزه برندهای مختلفی به تولید نوار چسب کاغذی مشغول هستند اما برند ایران چسب و برند ساکا، جزو بهترین شرکت‌های تولیدکننده این محصول به شمار می‌آیند که در ادامه به توضیح هر کدام از برندهای ذکر شده می‌پردازیم.

جدول معرفی بهترین برند چسب کاغذی

چسب کاغذی ایران چسب

ایران چسب یکی از بهترین برندهای تولیدکننده چسب کاغذی است که محبوبیت بالایی دارد. چسب کاغذی ایران چسب سبک است و قدرت چسبندگی مناسبی دارد. از طرفی این نوع چسب فاقد حساسیت‌های پوستی است و بدون حلال مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزیت‌های چسب کاغذی ایران چسب می‌توان به اجرای آسان و راحت، جلوگیری از پخش رنگ و مناسب برای سطوح مختلف اشاره کرد.

چسب کاغذی

چسب کاغذی ایران چسب در ۲ سایز باریک و پهن  تولید می‌شود. عرض چسب کاغذی باریک ۲۴ میلی‌متر به طول تقریبی ۴۹ متر است. همچنین عرض چسب کاغذی پهن ایران چسب ۴۸ میلی‌متر به طول تقریبی ۴۹ متر درنظر گرفته می‌شود. قیمت این محصول مقرون‌به‌صرفه است و شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مینیاتور، چسب کاغذی ایران چسب را خریداری کنید.

چسب کاغذی ساکا

یکی دیگر برندهای مطرح در این زمینه، برند ساکا است که قابلیت‌های بالایی در تولید چسب کاغذی باکیفیت دارد. چسب کاغذی ساکا در ۲ نوع باریک و پهن تولید می‌شود. عرض چسب کاغذی باریک ساکا حدود ۲۴ میلی‌متر و طول آن ۲۷ متر است. این درحالی است که عرض چسب کاغذی پهن ساکا ۴۸ میلی‌متر و  طول آن ۴۹ متر درنظر گرفته می‌شود.

چسب کاغذی ساکا کاربردهای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بسته‌بندی محصولات غذایی، الکترونیکی، صنعتی، خانگی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. استفاده در کارت‌های پرزدار، طرح‌دار و برجسته، جزو مزیت‌های کاربردی چسب کاغذی ساکا به حساب می‌آید. برای اطلاع از قیمت چسب کاغذی ساکا، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

چسب درز کاغذ دیواری

چسب درز کاغذ دیواری نوعی چسب برای چسباندن و آب‌بندی درزهای کاغذ دیواری است. این چسب اغلب برای اطمینان از پرداخت صاف و بدون درز کاغذ دیواری استفاده می‌شود.

بهترین وسیایل برای اجرای چسب درز کاغذ دیواری، قلم مو یا غلطک مخصوص چسب است. برای جلوگیری از پوسته شدن یا بلند شدن درزهای کاغذ دیواری در طول زمان، استفاده از این نوع چسب توصیه می‎شود.

چسب کاغذی پست

چسب کاغذی پست یک نوع چسب مناسب برای بسته‌ها و کارتن‌های پستی است که به صورت بسته‌های رولی تولید و عرضه می‌‎شود. برای استقاده از این نوع چسب، ابتدا آن را مرطوب کنید و سپس بر روی سطح مورد نظر بزنید. سازوکار این نوع چسب به گونه‌ای است که می‌تواند انواع بسته‌های پستی را بدون نگرانی از جدا شدن، بچسباند.

چسب کاغذی خیاطی

چب کاغذی خیاطی یک چسب پارچه‌ای است که با نام لایی چسب کاغذی نیز شناخته می‌شود. این نوع چسب برای اتصال دو لایه داخلی پارچه برای پیراهن، شلوار و جا دکمه مورد استفاده قرار می‌گیرد.  مهم‌ترین مزایای چسب کاغذی خیاطی می‌توان به چسبندگی بالا، تولید در رنگ‌های متنوع مانند مشکی، سفید و در ابعاد مختلف (۳، ۴ و ۵ سانتی متری) اشاره کرد.

چسب کاغذی داروخانه

انواع مختلفی از چسب کاغذی در داروخانه به فروش می‌رسد اما مهم‌ترین آن شامل چسب پانسمان است. چسب پانسمان یک نوع چسب کاربردی به ویژه در مراکز درمانی و منازل است که در هنگام بروز خون‌ریزی، نقش مهمی دارد.

این چسب نه تنها عوارضی نسبت به پوست انسان ندارد بلکه از رطوبت و ورم پوست جلوگیری می‌کند. از جمله ویژگی‌های این چسب می‎توان به چسبندگی بالا، قابل استفاده برای سنین مختلف و … اشاره کرد.

چسب کاغذی برای زخم

وقتی درباره چسب زخم صحبت می‌کنیم، منظور انواع چسبی است که برای زخم‌های مختلف استفاده می‌شود. انواع چسب زخم در کارهای پزشکی و بیمارستاتی شامل چسب ضد حساسیت، چسب لکوپلاست، چسب حصیری، چسب آنژیوکت، چسب خونگیری و … اشاره کرد.

چسب کاغذی برای نقاشی

استفاده از چسب کاغذی برای نقاشی، به دو نوع استفاده در نقاشی ساختمان و نقاشی هنری تقسیم‌بندی می‌شود. چسب کاغذی برای رنگ آمیزی ساختمان کاربرد زیادی دارد. به طور مثال می‌توان به پوشش کلید پریز، قرنیز و سایر وسایل کوچک خانه برای جلوگیری از پاشیدن رنگ به آن است.

یکی از کاربردهای مهم چسب کاغذی، استفاده در نقاشی هنری است. استفاده از این نوع چسب باعث می‌شود که کاغذ در جای خود ثابت باقی بماند، نقاشی تمیزی کشیده شود و درنهایت بدون پاره کردن کاغذ، بتوان آن را جدا کرد.

چسب کاغذی طرح دار

چسب کاغذی طرح دار برای کاردستی و کارهایی مناسبب است که کودکان انجام می‌دهند. این چسب از طرح‌های مختلفی درست می‌شود که می‌‎تواند به آثار شما، رنگ و لعاب زیبایی بدهد.

چسب کاغذی دو سانتی

چسب کاغذی دو سانتی متری، یکی از چسب‌هایی است که برای نقاشی ساختمان و هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب به دلیل عرض کم (۲ سانتی متر)، به عنوان یک چسب همه کاره شناخته می‌شود که در مصارف داخلی و خارجی ساختمان و به ویژه کارهای هنری مانند نقاشی، کاربرد دارد. در ضمن این محصول با طول ۳۰ یارد (۲۷ متر)، قیمت نسبتا پایینی دارد و بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

چسب کاغذی نیم سانتی

یکی از دیگر از چسب‌های پرمصرف چسب یک سانتی است که در بازار با نام نیم سانتی نیز شناخته می‌شود. این چسب دارای عرض یک سانتی متر و طول ۲۵ یارد (۲۷ متر) است. برای خرید این محصول پر کاربرد، به فروشگاه اینترنتی مینیاتور مراجعه کنید.

چسب کاغذی آبریل

برند آبریل یکی از برندهای شناخته شده است که در زمینه تولید انواع چسب نواری، پهن و کاغذی، فعالیت دارد. چسب کاغذی آبریل در انواع سایزهای مختلف مانند یک، ۲، ۴، ۵ و … تولید می‌شود که علاوه بر مصارف عمومی، برای رنگ آمیزی ساختمان و نقاشی هنری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چسب کاغذی از کجا بخرم

برای خرید چسب کاغذی دو راه وجود دارد. راه اول به صورتی حضوری است که شما می‌توانید با مراجعه به داروخانه‌ها، فروشگاه‌های رنگ و ابزار و سوپرمارکت‌ها، این محصول را تهیه کنید. راه دوم، خرید چسب کاغذی به صورت کاملا آنلاین و اینترنتی است. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم محصول مورد نظر خود را از طریق فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تهیه کنید.

خرید چسب کاغذی

برای خرید چسب کاغذی، اندازه طول و عرض آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این چسب در طول‌ ۱۰ یارد (حدود ۹ متر)، ۲۰ یارد (حدود ۱۸ متر)، ۳۰ یارد (حدود ۲۷ متر)، ۴۰ یارد (حدود ۳۶ متر)، ۵۰ یارد (حدود ۴۶ متر) و ۵۴ یارد (حدود ۴۹ متر) تولید و عرضه می‌شود. همچنین عرض و یا پهنای این چسب در دو اندازه‌ی چسب کاغذی ۲۴ میلی‌متر یا ۲٫۵ سانتی‌متری و چسب کاغذی ۴۸ میلی‌متر یا ۵ سانتی‌متری در بازار موجود است.

قیمت چسب کاغذی ۵ سانتی

برای اطلاع از قیمت چسب کاغذی ۵ سانتی‌متر برند چسب کاغذی ایران چسب و برند چسب کاغذی ساکا، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید. در صورت نیاز، شما می‌توانید با ما تماس بگیرید. گروه کارشناسان ما در وب مینیاتور، آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره موضوع «کاربرد چسب کاغذی و مزایای استفاده از آن» صحبت کنیم. چسب کاغذی یکی از انواع چسب‌های پرکاربرد در بازار است که در امور خانگی، کارگاهی، هنری، صنعتی و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود. اگر قصد خرید چسب کاغذی را دارید، توصیه می‌کنیم از ۲ برند چسب کاغذی ایران چسب و چسب کاغذی ساکا استفاده کنید. این ۲ برند مطرح هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت، جزو بهترین برندهای تولیدکننده چسب کاغذی محسوب می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چسب کاغذی، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳ -۰۲۱ تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین برندهای تولیدکننده چسب کاغذی کدام است؟

چسب کاغذی ایران چسب و چسب کاغذی ساکا.

چسب کاغذی در کجا کاربرد دارد؟

چسب کاغذی در کارهای بسته‌بندی اثاثیه منزل، امور صنعتی، پزشکی، هنری، کارگاهی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چسب کاغذی در چه سایزهایی تولید می‌شود؟

چسب کاغذ در طول‌ ۱۰ یارد (حدود ۹ متر)، ۲۰ یارد (حدود ۱۸ متر)، ۳۰ یارد (حدود ۲۷ متر)، ۴۰ یارد (حدود ۳۶ متر)، ۵۰ یارد (حدود ۴۶ متر) و ۵۴ یارد (حدود ۴۹ متر) تولید می‌شود.

چسب کاغذی چه کاربردی در صنایع پزشکی دارد؟

چسب کاغذی مخصوص پزشکی برای امور مربوط به پانسمان، چسب زدن جای آمپول و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید