رنگ دکوراسیون ۲۰۲۳

اگر به دنبال رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۳ برای دکوراسیون منزل هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا به رنگ دکوراسیون ۲۰۲۳ بپردازیم که بر اساس آن، چه نوع رنگ‌هایی برای محیط داخلی منزل مناسب است. از جمله رنگ‌های مناسب برای رنگ دکوراسیون ۲۰۲۳ می‌توان به رنگ قرمز- نارنجی، قرمز تیره، سفید، قهوه‌ای، زرد کهربایی و … اشاره کرد. به همین خاطر در مقاله پیش رو به موضوعاتی همچون رنگ سال ۲۰۲۳ و رنگ دکوراسیون داخلی ۲۰۲۳ اشاره می‌کنیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ سال ۲۰۲۳

موسسه پنتون، رنگ Viva Magenta را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد. از ویژگی‌های رنگ Viva Magenta می‌توان به قدرت و نشاط فزاینده آن در عصر فناوری اشاره کرد. این رنگ که از خانواده قرمز نشات می‌گیرد، نه تنها ریشه در طبیعت دارد بلکه بیانگر شجاعت، شور و مثبت‌اندیشی پس از دوره تاریک کووید ۱۹ است.

رنگ سال 2023


رنگ سال ۲۰۲۳، پیام‌آور شادی، تشویق به تجربه‌گرایی و ابراز وجود بدون محدودیت در یک دنیای بدون مرز است. این رنگ با کد PANTONE 1750-18، از هرگونه شورِ زندگی و روحیه مترقی در سال پیش رو استقبال می‌کند.

به نظر می‌رسد رنگ سال ۲۰۲۳، نشانگر گرما، جسارت و شوخ طبعی برای قوی کردن روحیه انسان در شرایط مختلف است.

رنگ‌‌‌ دکوراسیون داخلی ۲۰۲۳

رنگ دکوراسیون منزل جدید

طراحان داخلی از صاحبان خانه انتظار دارند که در سال ۲۰۲۳ به سمت ترکیب رنگ‌های گرم و سرد بروند. بهترین ترکیب رنگ برای خانه از دید طراحان داخلی، ست کردن رنگ فیروزه ای یا سبز در کنار رنگ بژ یا رنگ آبی در کنار رنگ برنزی است.

بهترین رنگ‌هایی که برای اتاق پذیرایی درنظر گرفته می‌شود عبارتند از:

  • رنگ سبز
  • رنگ خاکستری
  • رنگ آبی
  • رنگ مشکی
  • رنگ آبی اقیانوسی
  • رنگ صورتی
  • رنگ سفید
  • رنگ کرم
  • رنگ بژ
  • ترکیب رنگ مشکی و سفید
  • رنگ زرد

بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون منزل

  • آبی و هلویی (پرطرفدار)
  • آبی و صورتی
  • زغالی و زرد
  • قرمز و زرد
  • سبز لیمویی و آبی
  • اسطوخودوسی و سبز
  • گیلاسی و سفید
  • آبی و سفید
  • سبز و آبی
  • نارنجی و سبز
  • قهوه‌ای و سفید
  • زرد و سبز
  • قرمز و آبی
  • سبز و صورتی

رنگ دکوراسیون اتاق خواب دو نفره

رنگ‌های روشن و گرم مانند زرد، نارنجی، قرمز و صورتی، رنگ‌های شادی برای اتاق خواب هستند. علاوه بر این، رنگ‌هایی مانند صورتی روشن، هلویی یا یاسی نیز می‌توانند خلق و خوی شما در اتاق خواب بهتر کنند.

رنگ مغازه برای جذب مشتری

۱- رنگ قرمز

قرمز رنگ قدرت است. این رنگ توجه مردم را به خود جلب می‌کند؛ به همین دلیل است که محبوب‌ترین رنگ برای بازاریابی است.

۲- رنگ آبی

وقتی می‌خواهید قابل اعتماد و باحال به نظر برسید، آبی رنگ مناسب شماست. برای گرفتن بهترین نتیجه، رنگ آبی را با رنگ‌های مکمل ترکیب کنید.

۳- رنگ صورتی

صورتی به عنوان یک رنگ قوی و روشن، توجه را به خود جلب می‌کند. رنگی که هم برای مردان و هم برای زنان موثر است و می‌تواند هیجان و جسارت را هنگام استفاده در بازاریابی نشان دهد.

۴- رنگ زرد

زرد یک رنگ قدرتمند است. از رنگ زرد برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید و به آن‌ها بگویید که به توانایی‌های خود اطمینان دارید.

۵- رنگ سبز

سبز گرم و دعوت کننده است و حس خوشایندی را به مشتریان القا می‌کند. این رنگ به سلامتی، طبیعت و محیط زیست اشاره دارد. همچنین سبز رنگ پول است؛ بنابراین می‌تواند افکار ثروت را در شما به وجود آورد.

۶- رنگ بنفش

بنفش یک رنگ سلطنتی است که ظرافت و اعتبار را به کسب و کار شما می‌دهد. اگر می‌خواهید مغازه شما دارای قدرت جذب باشد، بنفش انتخاب رنگی مناسبی است.

۷- رنگ طلایی

طلایی نیز یک رنگ گران‌بها و ارزشمند است. ترکیب طلایی با رنگ بنفش یا سبز، ثروت را افزایش می‌دهد.

۸- رنگ نارنجی

نارنجی نه تنها یک رنگ انرژی زاست بلکه به عنوان یک موتیف سرگرم‌کننده و جالب نیز شناخته می‌شود. این رنگ باعث می‌شود که مشتریان احساس کنند با یک شرکت پیشرفته و حرفه‌ای سروکار دارند.

۹- رنگ قهوه ای

قهوه‌ای، به عنوان رنگ راحتی شناخته می‌شود که به مشتریان آرامش می‌دهد.

۱۰- رنگ مشکی

مشکی یکی دیگر از رنگ‌های متنوع است که می‌تواند مدرن یا سنتی، هیجان انگیز یا آرامش‌بخش اجرا شود.

ترکیب رنگ قرمز و نارنجی

یک رنگ پر جنب و جوش است که برای دیوارهای اتاق مناسب است. این رنگ که به عنوان یک رنگ شاداب و نوجوان شناخته می‌شود، کشش قابل توجهی به سمت رنگ‌های گرم دارد. به طوری که این رنگ منحصر به‌فرد می‌تواند تداعی‌کننده غروب زیبای خورشید باشد. طی چند سال اخیر، از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی بیشتر از رنگ‌های گرم استفاده می‌شد که خوشبختانه با معرفی رنگ سال ۲۰۲۳، روند رنگ‌آمیزی دکوراسیون داخلی تغییر کرد و اغلب به سمت رنگ‌های گرم سوق پیدا کرده است.

تماس با ما

ترکیب رنگ قرمز تیره

رنگ قرمز تیره یکی از رنگ‌هایی است که پس از غیبت چند ساله، دوباره به چرخه رنگ‌های دکوراسیون داخلی بازگشته است. رنگ قرمز تیره بهترین گزینه برای رنگ آکسسوار آشپزخانه به حساب می‌آید. شما می‌توانید از این رنگ که جزو خانواده رنگ سال ۲۰۲۳ هست، برای صندلی‌های ناهارخوری استفاده کنید. برای ست کردن این رنگ با سیر رنگ‌ها، پیشنهاد می‌کنیم این رنگ را با رنگ‌های خنثی ترکیب نمایید تا رنگ قرمز تیره در پرسپکتیو آشپزخانه، برجسته‌تر شود.

همچنین شما می‌توانید از رنگ قرمز تیره، در رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق مطالعه یا کمد اتاق خواب استفاده کنید.

رنگ سفید برای دیوار

اگر به دنبال سلامت روحی و جسمی در خانه خود هستید، حتما از رنگ‌های خنثی/گرم استفاده کنید. بهترین رنگ خنثی/گرم که محبوبیت زیادی در سال ۲۰۲۳ داشته، رنگ سفید است. رنگ سفید قابلیت ست شدن با هر رنگی را دارد، بنابراین استفاده از این رنگ در هر محیطی می‌تواند فضای منحصربه‌فردی را به وجود آورد.

با این حال، بسیاری از کارشناسان حوزه رنگ و رنگ‌آمیزی معتقدند که رنگ سفید یک نوع شاخصه فردی است که می‌تواند در کلیه اجزای خانه به کار گرفته شود. از طرفی محبوبیت رنگ سفید به واسطه آن است که به راحتی می‌توان آن را تغییر داد و مشکلی برای دکوراسیون داخلی به وجود نیاید. با این حال استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی سال ۲۰۲۳، سادگی و الگوی وقار وصف‌ناشدنی را در ذهن جاری می‌سازد.

ترکیب رنگ قهوه‌ای روشن

برخی از رنگ‌ها هستند که به عنوان رنگ‌های غیرمزاحم شناخته می‌شوند. رنگ‌هایی که علاوه بر خنثی بودن، هیچگونه واکنشی نسبت به محیط پیرامون از خود نشان نمی‌دهند. این ویژگی‌ ممکن است در نگاه اول برای شما سوء تفاهم ایجاد کند که اگر این رنگ واکنشی به دکوراسیون داخلی نمی‌دهد، پس چه دلیلی برای استفاده از آن وجود دارد؟ البته پرسش خوبی است که جا دارد در اینجا به آن پاسخ بدهیم.

رنگ دکوراسیون 2023 قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای به دلیل برچسب غیرمزاحم، رنگ مناسبی برای ایجاد راحتی و امنیت اعضای خانواده به شمار می‌آید. این رنگ که جزو خانواده رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود، امروزه به دلیل توجه مردم به امنیت روانی در راستای ایجاد آرامش سوای دنیای بیرون، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. یکی از ویژگی‌هایی که این رنگ را به عنوان یکی از رنگ‌های مد روز در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌کند، ویژگی‌های طبیعی آن همسو با طبیعت است که توانسته ماده خام دکوراسیون داخلی را فراهم نماید.

علاوه بر این، رنگ‎‌‌ قهوه‌ای یک رنگ مدرن است که غالبا برای اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ آرامش در خانه

وقتی از یک سرپرست خانواده سوال می‌کنید که مهم‌ترین ویژگی رنگ‌های ملایم چیست؟ او بدون درنگ و درجا پاسخ می‌دهد که «آرامش». رنگ‌های ملایم نه تنها آرامش‌بخش دکوراسیون داخلی هستند بلکه می‌توانند توجه مهمانان خانه را نزد خود جلب کنند. با توجه به اینکه رنگ‌های ملایم دارای ظاهری یکنواخت و بدون تنوع بصری است، بنابراین شما می‌توانید برای ایجاد فوکوس بر روی رنگ‌های ملایم، آن‌ها را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار دهید.

رنگ بژ فندقی

اگر به دنبال ایجاد فرهنگ همدلی و مراقبه در دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، حتما از رنگ بژ فندقی با مکمل رنگ مشکی استفاده کنید. رنگ بژ می‌تواند آرامش را به اتاق‌های خانه بازگرداند. اگر رنگ بژ فندقی را در کنار لایه‌های کوچکی از رنگ مشکی به کار ببرید، به طور قطع و یقین با اتاقی پر از آرامش و انرژی توامان مواجه خواهید بود که طی سال ۲۰۲۳ در اولویت قرار دارد.

رنگ زرد کهربایی

خوشبختانه رنگ‌های ترند شده در سال ۲۰۲۳، جزو رنگ‌هایی هستند که به وفور در طبیعت یافت می‌شوند. اگر به دنبال کهربا هستید، باید اشاره کنیم که کهربا یک سنگ قیمتی ارگانیک است که از رزین درخت ساخته می‌شود. این رنگ قابلیت جذب انرژی منفی و آزادسازی انرژی روشن و تسکین‌دهنده را دارد که تحقق این موضوع شاید در میان انواع رنگ‌ها، کم نظیر است.

یکی از بهترین رنگ‌ها برای انتخاب در اتاق خواب، رنگ زرد کهربایی، است. اگر اتاق خواب شما دارای نور بیرونی مناسبی است، پیشنهاد می‌کنیم از این رنگ استفاده نمایید؛ چرا که این رنگ، حسی از تجدید انرژی و قدرت هستی را به نمایش می‌گذارد.

رنگ سبز

وقتی به سراغ رنگ‌آمیزی آشپزخانه می‌روید، ابتدا باید به رنگ کابینت‌ها فکر کنید. اغلب مردم وقتی به آشپزخانه می‌روند، نقطه توجه چشم آن‌ها به سمت کابینت می‌رود. به معنایی بهتر، پس از ورود به آشپزخانه، احتمالا اولین چیزی که شما خواهید دید، کابینت‌‎ها خواهند بود.

بهترین رنگ سال ۲۰۲۳ برای کابینت آشپزخانه، رنگ سبز است که ظرافت آشپزخانه را بیش از پیش نمایان می‌کند. برای اینکه بتوانید رنگ سبز را با سایر رنگ‌ها ست کنید، پیشنهاد ما ست کردن آن با رنگ‌های خنثی است تا موتیف رنگ‌آمیزی به شکل جذاب خود را به نمایش دربیاورد.

خرید محصول

از طرفی ست کردن رنگ سبز با رنگ بادمجانی نیز جالب توجه است. رنگ بادمجانی به عنوان جایگزین رنگ قرمز، می‌تواند در کنار رنگ سبز، موتیف زیبایی را به آشپزخانه شما بدهد که شامل ویژگی‌هایی مانند سرزندگی و نشاط می‌شود.

رنگ خاکستری

یکی از نیازهای اصلی رنگ برای سال ۲۰۲۳، تطبیق‌پذیری است که رنگ‌های خنثی‌ها اغلب این ویژگی را دارند، یک رنگ خنثی لزوما نباید سفید، بژ یا خاکستری باشد، می‌تواند یک رنگ یا دارای ته‌رنگ‌هایی مانند صورتی نیز باشد. بنابراین همه چیز به نحوه استفاده از آن در یک فضا بستگی دارد. یکی از بهترین رنگ‌هایی که برای دیوارهای اتاق پذیرایی می‌توانید ست کنید، رنگ خاکستری و بنفش است.

رنگ آشپزخانه ۲۰۲۳

رنگ سبز، نه تنها طبیعت را منعکس می‌کند بلکه می‌تواند آرامش را به محیط غذاخوری وارد نماید. استفاده از رنگ سبز به ویژه برای اتاق ناهارخوری، سایر رنگ‌های آشپزخانه را برجسته‌تر می‌کند که همین موضوع، زمینه را برای تنوع رنگی در آن محیط به وجود می‌آورد. از طرفی در کنار دیوارهای سبز آشپزخانه، از صندلی‌های نارنجی برای میز ناهارخوری استفاده کنید.

همچنین اگر به دنبال رنگی شاد و گرم هستید، دیوار آشپزخانه خود را صورتی مایل به هلویی رنگ کنید. وقتی دیوارهای آشپزخانه را به رنگ صورتی مایل به هلویی درآوردید، کابینت‌‎ها را سفید و میز ناهارخوری را به رنگ سیاه و سفید رنگ‌آمیزی کنید.

رنگ اتاق خواب ۲۰۲۳

رنگ اتاق خواب خاکستری روشن با یک تختخواب قهوه‌ای و یک لوستر مدرن، یکی از ترندهای رنگ سال ۲۰۲۳ است. همچنین یک اتاق خواب با دیوارهای آبی، یک تختخواب با روکش قرمز، و پرده‌ها و بالشت‌های رنگ نقره‌ای، از دیگر ترندهای اتاق خواب برای سال ۲۰۲۳ به شمار می‌آید. همچنین اتاق خواب آبی با پرده‌های راه راه آبی و سفید، یک صندلی راحتی آبی و یک تختخواب آبی، می‌تواند اتاق خواب شما را مدرن و منحصربه‌فرد نماید.

رنگ سال 2023

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا به موضوع رنگ دکوراسیون ۲۰۲۳ بپردازیم. در این مقاله ضمن معرفی رنگ سال ۲۰۲۳، انواع رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون داخلی را نیز مرور کردیم. رنگ قرمز-نارنجی، زرد خردلی، قرمز تیره، سفید، خاکستری، سبز، بنفش، قهوه‌ای، بژ فندقی و صورتی مایل به هلویی، از جمله رنگ‌های پیشنهادی برای سال ۲۰۲۳ است.

سوالات متداول

بهترین رنگ دکوراسیون داخلی ۲۰۲۳ کدام است؟

رنگ سال ۲۰۲۳ به خوبی با رنگ‌های خاکی ست می شود. رنگ خاکی نه تنها به اتاق گرما می‌بخشد بلکه برای محیط آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق پذیرایی مناسب است.

رنگ سال ۲۰۲۳ کدام است؟

Viva Magenta از خانواده قرمز به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ معرفی شده است که تصویری از شجاعت را به نمایش می‌گذارد. این رنگ که ریشه در طبیعت دارد، با شور و نشاط آمیخته است.

چه رنگ‌هایی ترند سال ۲۰۲۳ هستند؟

به طور کلی رنگ‌های گرم به عنوان ترند سال ۲۰۲۳ برای رنگ دیوار، مبلمان و دکوراسیون منزل شناخته می‌شوند. برای مثال می‌توان به رنگ‌های سبز، ، زرد، قرمز، بنفش و … اشاره کرد.  

چه نوع مبلمانی برای سال ۲۰۲۳ ترند است؟

مبلمان طرح‌دار هنوز هم از محبوبیت بالایی برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید