بهترین رنگ خانه برای سال ۱۴۰۲

زمان چندانی به رسیدن ایام عید نوروز باقی نمانده است و شهر در تکاپوی استقبال از این عید باستانی ایرانیان، لحظه به لحظه چهره خود را تغییر می‌دهد. وقتی به درون خانه‌ها می‌رویم، همه به دنبال تغییر، خانه تکانی و نونوار کردن خانه هستند. یکی به دنبال تغییر رنگ خانه است و یکی دیگر به تغییرات اساسی در دکوراسیون فکر می‌کند. با این حال، مهم‌ترین تغییری که پیش از آغاز ایام نوروز مشاهده می‌شود، تغییر رنگ خانه منطبق با رنگ سال ۲۰۲۳ یا رنگ سال ۱۴۰۲ است.

اگر شما هم به دنبال خانه تکانی اساسی در رنگ خانه خود هستید، پیشنهاد می‌دهیم به سراغ تغییرات هرچند جزئی در رنگ دیوارها، چارچوب در، پنجره‌ها، کابینت آشپزخانه و مبلمان بروید. در این مقاله قصد داریم تا درباره رنگ‌ مناسب خانه در سال ۱۴۰۲ صحبت کنیم. همچنین موضوعاتی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت شامل چگونه دیوار اتاق را زیبا کنیم، رنگ‌ مناسب خانه در عید نوروز، رنگ خانه برای سال ۱۴۰۲، رنگ چارچوب در و پنجره‌ها، چگونه رنگ کابینت را انخاب کنیم، رنگ مبلمان و رنگ اکریلیک کامپیوتری می‌شود. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

چگونه دیوار اتاق را زیبا کنیم

وقتی پای عید به میان می‌آید، اولین جرقه خانه تکانی به رنگ دیوارها برخورد می‌کند. خیلی از خانواده‌ها دوست دارند که سال نو را با تغییر رنگ دیوارها آغاز کنند. البته تغییر رنگ خانه برای سال نو شمسی، موضوع تازه‌ای نیست؛ خیلی‌ها بر این باورند که با تغییر رنگ دیوارها پیش از عید نوروز، نه تنها رزق و روزی خانه بیشتر می‌شود، بلکه زمینه برای خوشحالی و احساس خوبی به وجود می‌آید. بنابراین خانواده‌های ایرانی با تغییر رنگ دیوار خانه خود، به پیشواز سال نو می‌روند.

۱۷ ترند محبوب در انتخاب رنگ اتاق پذیرایی

۱۸ رنگ جذاب برای دیوار خانه در سال ۱۴۰۲

تغییر رنگ دیوارها کار سختی نیست. شما به راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید رنگ خانه خود را تغییر دهید. ابتدا پیش از آنکه بخواهید قلم مو و یا غلطک رنگ را به دست بگیرید، از خودتان بپرسید که کجای دیوار نیاز به تغییر دارد؟ اولویت رنگ‌آمیزی با کدام قسمت دیوار است؟ آیا ابتدا باید سقف را رنگ کنیم یا دیوار پذیرایی را؟ این‌ها و بسیاری موارد دیگر، سوالاتی هستند که شما به عنوان صاحب یا اعضای خانه، باید به آن پاسخ دهید.

رنگ خانه برای سال 1402

برای رنگ‌آمیزی دیوار، ابتدا باید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اینکه چه رنگی مناسب خانه شماست. وقتی از رنگ مناسب خانه صحبت می‌کنیم، منظور نوع رنگ و ظاهر رنگ است. برای انتخاب نوع رنگ باید ببینید که کدام نوع از انواع رنگ شامل رنگ پلاستیک، رنگ اکریلیک و رنگ روغنی به کار شما می‌آید. هر کدام از این نوع رنگ‌ها ویژگی‌هایی دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در رابطه با ظاهر رنگ، شما باید به انتخاب رنگی بپردازید که تمایل به آن دارید. به طور مثال برخی‌ها دوست دارند همزمان با آغاز فصل بهار و نو شدن شکوفه‌ها در کنار دمیدن سور نوروز، خانه خود را به رنگ طبیعت (سبز) دربیاورند. از طرفی برخی‌ها به واسطه علاقه به گل ارغوان، به رنگ ارغوانی علاقه خاصی از خود نشان می‌دهند. بنابراین رنگ‌های مورد علاقه خود را روی میز بیاورید و در کنار پیشنهادهایی که ما به شما می‌دهیم، رنگ خانه خود را در عید نوروز مشخص کنید.

رنگ‌ مناسب خانه در نوروز

با آغاز فصل بهار، هوای مطبوعی سراسر کره زمین را دربرمی‌گیرد. هوای مطبوعی که نه سرد است و نه گرم. اصطلاحا به هوای فصل بهار، هوای خنک نیز می‌گویند. همین هوای خنک باعث می‌شود که دست شما برای انتخاب نوع رنگ نیز باز باشد. به طور مثال، بهترین رنگ برای خانه‌ها در عید نوروز، رنگ اکریلیک است. رنگ اکریلیک یکی از انواع رنگ‌های ساختمانی است که علاوه بر دوام و چسبندگی مناسب، ظاهر منحصربه‌فردی را به خانه شما می‌دهد.

این رنگ ویژگی‌های زیادی دارد که از جمله می‌توان به غیر سمی بودن (آسیبی به پوست بدن شما وارد نمی‌کند)، پایه آب (برای رقیق کردن آن نیازی به تینر نیست و شما می‌توانید با مقداری آب، رنگ اکریلیک را به دست آورید)، بدون بو و سرعت بالا خشک شدن اشاره کرد. اگر قصد تغییر رنگ خانه خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ اکریلیک استفاده کنید؛ زیرا این رنگ در کمترین زمان ممکن، بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می‌آورد.

خرید محصول

استفاده از سایر رنگ‌ها مانند رنگ پلاستیک و روغنی نیز جزو گزینه‌های مهم رنگ خانه در عید سال ۱۴۰۲ است؛ اما باید تمام ملاحظات خاص این نوع رنگ‌ها را درنظر بگیرید. به طور مثال اگر تمیز کردن دیوارها جزو اولویت‌های مهم شما است، استفاده از رنگ روغنی پیشنهاد می‌شود. با این حال رنگ روغنی به واسطه خاصیت انعکاس نور، برای برخی خانه‌ها مناسب نیست. اگرچه رنگ روغنی ضد آب است و می‌توانید در محیط‌های مرطوب از آن استفاده کنید، اما گزینه چندان مطلوبی برای فصل بهار نیست.

پیشنهاد ما برای رنگ عید سال ۱۴۰۲، رنگ اکریلیک است. تنها تفاوت این رنگ با رنگ پلاستیک، مقاومت آن در برابر آب است. بنابراین برای رنگ‌آمیزی خانه خود از رنگ اکریلیک استفاده کنید. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید رنگ اکریلیک، به وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ سال و بهترین رنگ خانه برای سال ۱۴۰۲

جدول مشخصات رنگ مناسب خانه در سال 1402

اگر قصد رنگ‌آمیزی دیوار خانه خود برای عید نوروز سال ۱۴۰۲ را دارید، ادامه این مطلب را بخوانید. در ادامه به انواع رنگ پیشنهادی برای خانه به همراه رنگ سال ۱۴۰۲ خواهیم پرداخت.

۱- دیوار خانه را قرمز ارغوانی کنید

رنگ قرمز ارغوانی به عنوان رنگ سال ۲۰۲۳ است که نماد شور و انرژی بی‌حدوحصر، طراوت زندگی و عشق آتشین است. شما می‌توانید از این نوع برای دیوار اتاق یا آشپزخانه مناسب استفاده کنید.

۲- دیوار خانه را سفید کنید

رنگ سفید خالص، یکی از رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۳ است که نماد عدالت و استقلال، نشان‌دهنده هوش سرشار و خلاقیت، نماد پاکی و معصویت، معرف بی‌طرفی و تعادل است. این نوع رنگ را می‌توانید در محیط پذیرایی استفاده کنید.

۳- دیوار خانه را سبز نعنایی کنید

رنگ سبز نعنایی نماد طبیعت و آرامش فصل بهار، زندگی پرانرژی و مثبت، معرف دنیای دیجیتال و یادآور روییدن گل‌ها و سبزه‌ها در فصل بهار است.

رنگ خانه برای سال 1402

۴- دیوار خانه را سبز زیتونی کنید

رنگ سبز زیتونی، نماد بازگشت به طبیعت، یادآور اصالت و نیروی شفابخشی، قدرت بالا برای مدیریت مشکلات و چالش‌ها و نماد تعادل، امنیت و پایداری است.

۵- دیوار خانه را صورتی کنید

رنگ صورتی دارای بافت نرم و اروتیک، رنگی سراسر زنانه و دخترانه که احساسی شیرین و لذت‌بخشی دارد. این نوع رنگ نماد نمایش بهار و زندگی، تصویر شور و اشتیاق جوانی و استعاره‌ای از عشق و امید است.

۶-  دیوار خانه را آبی لاجوردی کنید

رنگ آبی لاجوردی نماد صلح و شادی، اعتماد به نفس بالا و درونی، نشانه مسئولیت‌پذیری، یادآور از آسمان بی‌کران فصل بهار و نمادی از صداقت و آرامش است.

تماس با ما

۷- دیوار خانه را زرد کنید

رنگ زرد یک رنگ گرم است که نماد شادابی و درخشش، انرژی و طراوت،  استعاره‌ای از توانایی و حافظه، ضد افسردگی و خشونت است.

۸- دیوار خانه را بژ فندقی کنید

رنگ بژ فندقی یک نوع رنگ عاشقانه است. این رنگ یادآور صلابت با تم کلاسیک، نماد لاکچری بودن و معرف رنگ با کلاس در میان جوانان است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ سال ۲۰۲۳، به مقاله «رنگ سال ۲۰۲۳ مشخص شد| رنگ‌های ترند سال ۲۰۲۳ را بشناسید» در وب‌سایت مینیاتور مراجعه کنید.

رنگ چارچوب در و پنجره‌ها

وقتی درباره عید نوروز صحبت می‌کنیم، امکان ندارد درباره رنگ جدید چارچوب در و پنجره‌ها حرفی به میان نیاید. یکی از اولویت‌های اصلی خانه تکانی در ایام عید سال ۱۴۰۲، تغییر رنگ چارچوب در و پنجره‌ها است. با توجه به اینکه اکثر چارچوب‌ها و پنجره‌های خانه‌ها از جنس فلز است، بنابراین ابتدا باید رنگ مناسب سطوح فلزی را پیدا کنید. بهترین انتخاب برای سطوح فلزی، رنگ روغنی ترکیبی کامپیوتری است. این نوع رنگ به واسطه خاصیت ضد آب بودن، از زنگ زدن پنجره‌های فلزی در شرایط آب و هوایی مختلف جلوگیری بعمل می‌آورد.

رنگ خانه برای سال 1402

بنابراین بهترین انتخاب برای رنگ چارچوب در و پنجره‌های خانه، رنگ روغنی است. در ضمن برای ظاهر رنگ نیز می‌توانید از رنگ مورد علاقه خود استفاده کنید. حتما درنظر داشته باشید که ظاهر رنگ باید با رنگ در چوبی و دیوار محیط ست باشد. اگر بخواهید بر اساس رنگ سال ۲۰۲۳ یا رنگ سال ۱۴۰۲ پیش بروید، رنگ چارچوب در و پنجره‌های فلزی را بژ فندقی، مشکی یا سفید کنید.

چگونه رنگ کابینت را انخاب کنیم

بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه به ویژه در عید نوروز، رنگ سبز است. رنگ سبز به عنوان رنگ طبیعت، نمادی از بهار است که شما می‌توانید پیش از آمدن سال نو آغاز بهار، رنگ کابینت آشپزخانه خود را به این رنگ دربیاورید. برای ست کردن رنگ سبز کابینت با محیط آشپزخانه، از رنگ‌‎های خنثی مانند رنگ بژ فندقی و رنگ آبی استفاده کنید. لازم به توضیح است که رنگ بژ فندقی به عنوان یکی از رنگ‌های مهم و مطرح در سال ۲۰۲۳ و ۱۴۰۲ شناخته می‌شود.

رنگ خانه برای سال 1402

از طرفی شما می‌توانید برای رنگ وسایل آشپزخانه مثل صندلی‌های ناهارخوری، از رنگ قرمز تیره استفاده کنید. رنگ قرمز تیره به خوبی به واسطه گرم بودن، به راحتی با رنگ‌های خنثی ست می‌شود. این نوع رنگ به عنوان نماد شجاعت شناخته می‌شود.

با این حال درنظر داشته باشید برای اینکه رنگ کابینت شما برای عید نوروز سال ۱۴۰۲ جذاب بنظر برسد، حتما از رنگ روغنی ترکیب کامپیوتری استفاده کنید. با توجه به اینکه اغلب کابینت‌ها به صورت فلزی تولید می‌شوند، بنابراین باید از رنگ مخصوص فلز یعنی رنگ روغنی بهره بگیرید. همچنین بهترین رنگ برای دیوار آشپزخانه، رنگ اکریلیک نیمه براق است تا از این طریق بتوانید خاصیت ضد آب و رطوبت بودن رنگ را به دیوار آشپزخانه اضافه کنید.

رنگ مبلمان

یکی از گزینه‌های مهم تغییر دکوراسیون خانه در عید نوروز سال ۱۴۰۲، رنگ مبلمان است. با توجه به بالا رفتن قیمت مبلمان، بسیاری از مردم روی خوشی به رنگ کردن مبلمان برای سال نو نشان داده‌اند. رنگ کردن مبلمان در نگاه اول کار سختی به نظر می‌رسد اما وقتی یکبار دست به این کار بزنید، متوجه خواهید شد که کار ساده و آسانی است.

برای رنگ کردن مبلمان، ابتدا باید رنگ مورد نظر خود را از بین رنگ اکریلیک و رنگ روغنی ترکیب کامپیوتری انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای رنگ مبلمان در ایام نوروز، استفاده از رنگ اکریلیک است. این نوع رنگ مقاومت خوبی در برابر شرایط محیطی مختلف دارد. در ضمن رنگ اکریلیک در برابر انواع خش و سایش بر روی مبل، مقاوم است.

رنگ خانه برای سال 1402

پس از انتخاب نوع رنگ مبلمان، حال نوبت به ظاهر رنگ مبل می‌رسد. برای انتخاب ظاهر رنگ، سعی کنید رنگ مورد نظر خود را با دیوار و سایر وسایل خانه ست نمایید. با این حال، بهترین نوع رنگ مبلمان برای سال ۱۴۰۲ شامل رنگ زرد خردلی، قهوه‌ای مایل به قرمز، سرخابی، سبز، بژ فندقی، آبی و … است. در بین این نوع رنگ‌ها، رنگ بژ فندقی و آبی جزو ترندهای رنگ سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود.  

رنگ اکریلیک کامپیوتری

یکی از چالش‌های مهم در زمینه رنگ خانه، قیمت و نحوه خریداری رنگ مناسب دیوار سال ۱۴۰۲ و سایر وسایل خانه است.  برای رنگ کردن خانه، راه‌های مختلفی وجود دارد که شامل انتخاب رنگ آماده و انتخاب ترکیب رنگ کامپیوتری می‌شود. اما بهترین انتخاب کدام است؟ رنگ ترکیب رنگ کامپیوتری، بهترین انتخاب برای رنگ خانه است که شما می‌توانید این نوع رنگ‌ها را به راحتی و با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، از فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تهیه کنید.

ترکیب رنگ کامپیوتری یک فناوری به روز تولید رنگ است که بدون دخالت دست انسان (خطای انسانی)، انواع رنگ‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب می‌کند. این دستگاه فناورانه، امکان تولید انواع ترکیب‌های رنگی را دارد. با توجه به اینکه سرعت رنگ کردن خانه پیش از آغاز سال ۱۴۰۲، یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود، بنابراین چنین روشی برای تسریع در فرایند تحویل سفارش مشتری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه قادر است در عرض چند دقیقه، هر نوع ترکیب رنگ مورد دلخواه مشتری را بسازد. روش کار کردن با دستگاه کامپیوتری تولید رنگ ساده و آسان است؛ تنها با وارد کردن کد رنگ مورد نظر به سیستم نرم‌افزاری، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رنگ مورد درخواست مشتری را تولید و عرضه می‌کند. تنوع رنگ موجود در کاتالوگ ترکیب رنگ کامپیوتری موجب شده تا مشتریان با خیال راحت به انتخاب رنگ مورد نظر خود بپردازند.

یکی دیگر از مزیت‌های ترکیب رنگ کامپیوتری، ساخت تنالیته رنگی مورد درخواست مشتری است. به طوری که همزمان با ساخت آن، یک کد به مشتری تحویل داده می‌شود تا در صورت نیاز به همان تنالیته رنگی، فقط با ارسال کد، رنگ مورد نیاز خود را تحویل خواهد گرفت.

برای اینکه بتوانید خانه خود را پیش از آغاز فصل بهار رنگ‌آمیزی کنید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ اکریلیک کامپیوتری است. دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری می‌تواند رنگ اکریلیک را به مقدار یک، ۳٫۵، ۷ و ۱۴ کیلوگرم تولید کند. بنابراین شما می‌توانید همین حالا از طریق وب‌سایت مینیاتور یا تلفن مجموعه، رنگ اکریلیک کامپیوتری خود را سفارش دهید. لازم به توضیح است که رنگ‌های کامپیوتری بر اساس رنگ پایه و خمیر رنگ مصرفی تعیین می‌شود. البته قیمت این نوع رنگ‌ها نسبت به رنگ آماده کمی بیشتر است اما سرعت و کیفیت تولید، قابل مقایسه نیست.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره رنگ‌ مناسب خانه در سال ۱۴۰۲ صحبت کنیم. برای تغییر، نیازی به کارهای بزرگ نیست. شما می‌توانید با رنگ کردن دیوار، کابینت آشپزخانه، مبلمان، چارچوب در و پنجره‌ها، محیط خانه خود را برای رفتن به سال ۱۴۰۲، آماده کنید. همچنین در این مقاله به موضوعاتی مانند چگونه دیوار اتاق را زیبا کنیم، رنگ‌ مناسب خانه در عید نوروز، رنگ سال ۱۴۰۲، رنگ چارچوب در و پنجره‌ها، چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم، رنگ مبلمان و رنگ اکریلیک کامپیوتری نیز پرداختیم. در صورت نیاز به مشاوره درباره انتخاب رنگ خانه برای سال ۱۴۰۲، با کارشناسان متخصص فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور متماس بگیرید.

رنگ خانه برای سال 1402

سوالات متداول

بهترین رنگ دیوار برای سال ۱۴۰۲ کدام است؟

از نظر فام رنگ شامل قرمز ارغوانی، سبز نعنایی، سفید، سبز زیتونی، صورتی، آبی لاجوردی، زرد، و بژ فندقی و از نظر نوع شامل رنگ اکریلیک ترکیبی کامپیوتری می‌شود.

بهترین رنگ چارچوب در و پنجره برای سال ۱۴۰۲ کدام است؟

از نظر فام رنگ شامل بژ فندقی، مشکی یا سفید و از نظر نوع شامل رنگ روغنی ترکیبی کامپیوتری می‌شود.

بهترین رنگ کابینت برای سال ۱۴۰۲ کدام است؟

از نظر فام رنگ شامل بژ فندقی و آبی و از نظر نوع شامل رنگ روغنی ترکیبی کامپیوتری می‌شود.

بهترین رنگ مبلمان برای سال ۱۴۰۲ کدام است؟

از نظر ظاهر فام رنگ شامل زرد خردلی، قهوه‌ای مایل به قرمز، سرخابی، سبز، بژ فندقی، آبی و از نظر نوع شامل رنگ اکریلیک ترکیبی کامپیوتری می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید