آموزش ساخت رنگ بادامی

اگر به دنبال نحوه ساخت رنگ بادامی هستید، این مقاله را بخوانید. در این مقاله قصد داریم تا به نحوه ساخت رنگ بادامی، بهترین ترکیب رنگ بادامی، نمادها، تاریخچه، انواع رنگ بادامی، کاربرد این رنگ در سطوح و منسوجات به همراه بهترین ترکیب رنگ بادامی بپردازیم. همچنین شما می‌توانید در این مقاله از قیمت رنگ روغنی بادامی نیز با خبر شوید.

رنگ بادامی جزو رنگ‌های خانواده قهوه‌ای-کرم است که طبیعت نسبتا گرمی دارد. این رنگ بهترین گزینه برای دیوار به ویژه در فصل پاییز و زمستان است. از طرفی شما می‌توانید ساخت رنگ بادامی را به راحتی با ۲ رنگ قهوه‌ای و گل ماش انجام دهید. برای اطلاع از نحوه ساخت ترکیب رنگ بادامی، این مقاله را تا پایان در مجله مینیاتور دنبال کنید.

رنگ بادامی

بادامی رنگی ملایم و گرم با کد هگز #EED9C4 است که از رنگ قرمز، سبز و آبی تشکیل شده است. روشنایی این رنگ دارای ۸۵ درصد است و به همین خاطر، بهترین گزینه برای دکوراسیون در فصل پاییز و زمستان به حساب می‌آید. رنگ بادامی اغلب با رنگ‌های طبیعی و خاکی همراه است که گرما، راحتی و طبیعت را نشان می‌دهد.

جدول مشخصات رنگ بادامی
نام رنگانواعنحوه ساخت ترکیب رنگ بادامینمادبهترین ست رنگکد هگزکاربرد
بادامیروشن و تیره (سیر)قهوه ای + گل ماشگرما و ظرافتقرمز، سبز، آبی، طلایی و قهوه‎ای#EED9C4دیوار، سطوح چوبی و لباس

تاریخچه رنگ بادامی

استفاده از بادام به عنوان نام رنگ به دوران باستان برمی‌گردد که مردم از طبیعت برای ایجاد رنگدانه برای اهداف هنری و تزئینی الهام می‌گرفتند. رنگ نرم و کرمی بادام اغلب در نقاشی‌ها، منسوجات و دکوراسیون داخلی برای القای حس گرما و ظرافت استفاده می‌شد. در طول قرن‌ها، این رنگ محبوبیت خود را حفظ کرده است و به علت تطبیق‌پذیری در محیط‌های مختلف، جذابیت بی‌انتها دارد.

رنگ بادامی چه رنگی است؟

رنگ بادامی جزو رنگ‌های خانواده قهوه‌ای-کرم است که طبیعت گرمی دارد. این رنگ برخلاف رنگ‌های خانواده کرم، ضد افسردگی است و به تنهایی می‌تواند برای گرما بخشیدن به دکوراسیون استفاده شود.

رنگ بادامی

نحوه ساخت رنگ بادامی

برای ساخت رنگ بادمی، شما نیاز به دو رنگ قهوه‌ای و گل مش دارید. وقتی این سه رنگ را تهیه کردید، به راحتی می‌توانید ترکیب رنگ بادامی را درست کنید. ابتدا مقدار بیشتری رنگ قهوه‌ای در سینی رنگ بریزید. پس از آن نیاز است که رنگ گل ماش را اضافه کنید. هر دو رنگ را به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید. اینجاست که شما با رنگ بادامی مایل به کرم مواجه خواهید شد.

لینک رایگان ورود به ابزار هوشمند مینیاتور برای محاسبه میزان رنگ بادامی

انواع رنگ بادامی

رنگ بادامی در انواع  پالت‌های روشن و تیره ساخته می‌شود. برای ساخت هر کدام از پالت‌های رنگ بادامی، نیاز است که مقدار ترکیب رنگ‌ها مورد نیاز کم یا زیاد کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای نحوه ساخت ترکیب رنگ بادامی روشن و تیره، چه رنگ‌های با چه مقدار نیاز است.

رنگ بادمی روشن

رنگ بادامی روشن به دلیل نزدیکی به رنگ کرم، طرفداران زیادی دارد. این رنگ جزو رنگ‌های گرم مورد استفاده در دکوراسیون ساختمان دارد که به راحتی می‌تواند در انواع رنگ پلاستیک، روغنی و اکریلیک آن را ساخت. با این حال، برای ساخت رنگ بادامی روشن ساختمان، نیاز به ۲ رنگ قهوه‌ای و گل ماش دارید. فقط در نظر داشته باشید که در ترکیب فوق، میزان رنگ قهوه‌ای روشن، بیشتر از گل ماش باشد. با این روش می‌توانید رنگ بادامی روشن را بسازید.

رنگ بادامی سیر

وقتی به رنگ بادامی سیر اشاره می‌کنیم، یعنی تنالیته رنگ مورد نظر کمی تیره‌تر از حالت معمول است. بنابراین سیر بودن رنگ همان تیرگی رنگ است که نسبت به رنگ‌های روشن تفاوت دارد. برای ساخت ترکیب رنگ بادمی سیر، به ۲ رنگ قهوه‌ای و گل ماش دارید. فقط در نظر داشته باشید که مقدار رنگ گل ماش، بیشتر از رنگ قهوه‌ای در نظر گرفته شود.

بهترین ترکیب رنگ بادامی

همانطور که اشاره کردیم، برای ساخت رنگ بادامی، کافی است تا ۲ رنگ قهوه‌ای و گل ماش را ترکیب کنید. با این حال، کدام رنگ‌ها در کنار رنگ بادامی ست می‌شوند؟ در ادامه به بهترین ترکیب رنگ بادامی دیوار ساختمان اشاره می‌کنیم:

  • ست رنگ بادامی و سبز: سبز نماد طبیعت و آرامش است.
  • ست رنگ بادامی و آبی: آبی یک رنگ داخلی و خارجی بسیار محبوب است.
  • ست رنگ بادامی و قرمز: رنگ‌های متمایل به قرمز چشم‌ها را به خود جلب می‌کنند. با این حال قرمز تیره برای رنگ بادامی مناسب نیست.
  • ست رنگ بادامی و طلایی: رنگ طلایی شکوه را به رنگ بادامی می‌دهد.
  • ست رنگ بادامی و رنگ زرد: رنگ زرد، شادی و بازیگوشی را به رنگ بادامی می‌دهد.
  • ست رنگ بادامی و هلویی: رنگ هلویی باعث می‌شود که رنگ بادامی ظرافت خاصی داشته باشد.
  • ست رنگ بادامی و سفید: رنگ سفید از تیرگی رنگ بادامی جلوگیری می‌‎کند.
  • ست رنگ بادامی و قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای، گرمای رنگ بادامی را دوچندان می‌کند.
دکوراسیون به رنگ بادامی

رنگ بادامی چوب

اگر به دنبال رنگ‌آمیزی سطوح یا وسایل چوبی خانه خود هستید، رنگ بادامی گزینه خاصی است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. این رنگ وقتی روی میز یا صندلی چوبی قرار می‌گیرد، لذت نشستن روی صندلی و کار کردن بر روی میز چوبی را دوچندان جلوه می‌دهد. نحوه ساخت رنگ بادامی برای چوب، بدین شکل است که شما نیاز به رنگ روغنی سفید دارید. وقتی رنگ روغنی سفید را تهیه کردید، به این رنگ، رنگ‌های قهوه‌ای و گل ماش اضافه کنید.

برای خرید رنگ بادامی چوب، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید.

رنگ بادامی مبل

امروزه اغلب رنگ پایه مبل از نوع قهوه‌ای است. کمتر برند مبل‌سازی وجود دارد که برای رنگ‌آمیزی مبلمان خود از رنگ بادامی استفاده کند. به همین خاطر، برای تنوع در رنگ پایه مبل، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ روغنی بادامی استفاده کنید. این رنگ، به خوبی با سرامیک‌های روشن کف خانه ست می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی نحوه ساخت رنگ بادامی و بهترین ست رنگ بادامی پرداختیم. رنگ بادامی جزو رنگ‌های با طبیعت گرم است که از ترکیب قرمز، سبز و آبی به دست می‌آید. بهترین ست رنگ بادامی شامل رنگ‌های قرمز، سبز، زرد، سفید و طلایی است. این رنگ برای سطوح و وسایل چوبی به همراه لباس هم کاربرد دارد.

سوالات متداول

رنگ بادامی چه رنگی است؟

رنگ بادامی جزو رنگ‌های گرم و از خانواده پالت کرم رنگ است که امروزه به عنوان ترند دکوراسیون شناخته می‌شود.

نحوه ساخت رنگ بادامی چگونه است؟

رنگ بادامی از ترکیب ۲ رنگ قهوه‌ای و گل ماش به دست می‌آید.

بهترین ست رنگ بادامی کدام است؟

بهتر است که رنگ بادامی را با رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و طلایی ست کنید.

رنگ بادامی نماد چیست؟

رنگ بادامی نماد گرما و ظرافت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید