آموزش رنگ کردن چارچوب در

اگر قصد رنگ‌آمیزی چهارچوب در خانه خود را دارید، باید توجه کنید که رنگ‌ کردن چارچوب در، یک پروژه سریع و آسان است. ابتدا با برداشتن در از لولاهای آن آغاز کنید. سپس از یک پارچه یا کاور رنگ و چند حلقه نوار چسب کاغذی برای محافظت از سطوح اطراف استفاده کنید و پس از تمیز کردن و سنباده زدن چارچوب در، آن را به رنگ دلخواه خود دربیاورید.

در این مقاله قصد داریم پیرامون موضوع «آموزش رنگ‌آمیزی چهارچوب در» به موضوعاتی مانند انواع رنگ چهارچوب فلزی، مراحل رنگ‌آمیزی چارچوب در، وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن چهارچوب در، رنگ چهارچوب در طوسی، رنگ چهارچوب در اتاق خواب، رنگ چهارچوب در شکلاتی، رنگ چهارچوب درب قهوه‌ای و رنگ چهارچوب درب قهوه‌ای سوخته بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

انواع رنگ چهارچوب فلزی

۱- رنگ روغنی

  • دوام بالا
  • انسجام و انعطاف‌پذیری بالا
  • مقاوم در برابر رطوبت و آب
  • ضد خوردگی و زنگ‌زدگی
  • قابل شستشو
  • مقاوم در برابر حرارت

۲- رنگ نانو

  • مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف
  • ضد قارچ و باکتری
  • قابل شستشو
  • ضد اشعه خورشید
  • به مرور زمان تغییر رنگ نمی‌دهد
  • مقاوم در برابر سرما و گرما
  • سازگار با محیط زیست

مراحل رنگ‌آمیزی چارچوب در

رنگ آمیزی چارچوب در به دقت و حوصله زیادی نیاز دارد اما اگر به خوبی آماده باشید می‌توانید به آسانی و با سرعت بالا آن را تکمیل کنید.

مرحله اول: آماده‌سازی در و محیط

۱- ابتدا در را از لولاها جدا کنید. در را در جایی قرار دهید که امکان آسیب دیدن یا پاشیدن رنگ بر روی آن وجود نداشته باشد. اگر امکان جدا کردن در را ندارید، آن را با کاور رنگ بپوشانید و دستگیره و سایر نقاط حساس در را با نوار چسب کاغذی پوشش دهید. سپس در را تا انتها باز بگذارید تا مداخله‌ای در فرایند رنگ‌آمیزی چارچوب ایجاد نکند.

۲- یک پوشش محافظ روی کف محل کار خود قرار دهید. کاور رنگ یا پارچه بهترین گزینه برای این کار است. اطمینان حاصل کنید که کاور رنگ به اندازه کافی بلند باشد؛ به طوری که هم به کف اتاق برسد هم کل در را بپوشاند.

تماس با ما

۳- در صورتی که کاور رنگ یا پارچه در دسترس نداشتید، می‌توانید از چند ورق روزنامه استفاده کنید. اگر نگران پاشیدن رنگ بر روی زمین هستید، می‌توانید لایه‌های روزنامه‌های کف اتاق را بیشتر کنید تا امکان عبور رنگ (در صورت پاشیده شدن) از روزنامه و رسیدن آن به کف اتاق کمتر شود.

خرید کاور پلاستیکی ۴ در ۴

۴- اطراف چارچوب در را با نوار چسب کاغذی بپوشانید. مطمئن شوید که نوار چسب کاغذی را نه فقط روی دیوار، بلکه به همه لولاها و چفت‌های در نیز زده‌اید. نوار چسب کاغذی به شما این امکان را می‌دهد که آزادانه به رنگ‌‌آمیزی چارچوب در مشغول شوید؛ بدون اینکه نگران باشید که رنگ به جایی پاشیده شود. در ضمن هرچه نوار چسب کاغذی پهن‌تر باشد، فضای بیشتری برای پوشش ایجاد می‌کند.

رنگ‌آمیزی چارچوب در

مرحله دوم: تمیز کردن و سنباده زدن چارچوب در

۱- چارچوب در را با پارچه، آب و صابون تمیز کنید. یک سطل کوچک را با آب صابون پر کنید و از یک اسفنج برای تمیز کردن چارچوب در (از بالا به پایین) بهره بگیرید. تمیز کردن کامل چارچوب در به از بین بردن هرگونه کثیفی یا لکه‌ای که ممکن است روی لایه جدید رنگ ظاهر شود، کمک می‌کند.

۲- برای دریافت بهترین نتیجه، از مواد شوینده بدون کف استفاده کنید تا اثر چسبندگی نداشته باشد. پس از پایان فرایند تمیز کردن، چارچوب در را با یک پارچه یا اسفنجِ مرطوب بشویید. سپس چارچوب در را با یک دستمال پارچه‌ای تمیز خشک کنید. پیش از اینکه چارچوب در را سنباده بزنید، باید کاملا خشک شده باشد.

۳- کل چارچوب در را سنباده بزنید. سنباده را به آرامی از چهار طرف روی سطح چارچوب بکشید. سعی کنید به وسیله سنباده، سطح چارچوب در را خراش دهید تا امکان چسبیدن رنگ جدید فراهم شود. چارچوب درهای بدون رنگ، معمولا نیازی به سنباده زدن ندارند. با این حال، سنباده زدن چارچوب در، امکان چسبندگی رنگ را بیشتر می‌کند.

۵- چارچوب در را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. هنگامی که چارچوب بدون لک بود، اجازه دهید تا کاملا خشک شود. همچنین می‌توانید از یک برس تمیز یا جاروبرقی برای جمع‌آوری گردوخاک، پیش از پاک کردن نهایی استفاده کنید.

۶- اگر چارچوب در قدیمی است، پس احتمالا نیاز به تعمیرات جزئی دارد. هرگونه فرورفتگی و چاله‌های احتمالی چارچوب در را با بتونه مخصوص پر کنید.

خرید محصول

مرحله سوم: اعمال رنگ

۱- رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. رنگ روغنی و رنگ اکریلیک به طور خاص برای چارچوب در مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال درخشندگی و براقیت رنگ روغنی، چارچوب در را بهتر نشان می‌دهد و به آن کمک می‌کند از دیوارها متمایز شود.

۲- اگر لولای در به بیرون باز می‌شود، برای رنگ کردن چارچوب از یک رنگ تزئینی مناسب محیط بیرون استفاده کنید.

۳- نگهداری از رنگ‌های روغنی یا اکریلیک نیمه براق راحت‌تر از نوع مات آن است. به طوری که پاک کردن آن، هر دو تا سه ماه یکبار کافی به نظر می‌رسد.

خرید رنگ روغنی سفید براق کیلو هپالوکس

۴- برای رنگ‌آمیزی چارچوب در، از قلم مو استفاده کنید. استفاده از قلم مو، کارایی بیشتری نسبت به غلطک رنگ دارد. با این حال برای چارچوب‌های پهن و مسطح، از غلطک رنگ استفاده کنید. استفاده از یک قلم مو با نوک زاویه‌دار توصیه می‌شود.

۵- برای دستیابی به تمیزترین سطح، یک قانون خوب این است که از قلم مویی استفاده کنید که از سطح رنگ‌آمیزی پهن‌تر نباشد.

رنگ‌آمیزی چارچوب در با قلم‌مو

۶- رنگ‌آمیزی را از گوشه داخلی بالای چارچوب در شروع کنید. نوک قلم مو خود را به گونه‌ای زاویه دهید که با گوشه‌ها هم‌تراز شود. با حرکات بلند، سمت پایین چارچوب را رنگ‌آمیزی کنید. رنگ‌آمیزی را تا زمانی که به پایین سطح داخلی برسید، ادامه دهید. سپس در سمت مخالف، این کار را تکرار کنید.

۷- برای جلوگیری از گلوله شدن رنگ اضافی در گوشه‌های چارچوب در، رنگ را با استفاده از نوک قلم مو کار کنید.

۸- رنگ‌آمیزی با حرکات خطی بالا و پایین باعث می‌شود که سطح بیشتری را بپوشانید و از رنگ کمتری نسبت به کشیدن قلم مو به صورت عرضی جلو و عقب، استفاده کنید.

۹- پس از رنگ‌آمیزی قسمت داخلی چارچوب در، به سمت بیرون حرکت کنید و پایه‌ها یا قسمت بیرونی آن را که هنگام بسته شدن در قابل مشاهده است، رنگ کنید. یک بار دیگر، با هدف پوشش کامل، قلم مو را از بالا به پایین بکشید.

۱۰- بالای چارچوب در را رنگ کنید. قلم مو را از یک سر چارچوب به سمت سر دیگر بکشید. مراقب باشید هنگام رنگ‌آمیزی بالای چارچوب، رنگ را خیلی ضخیم نزنید؛ در غیر این صورت ممکن است رنگ روی شما چکه کند.

خرید قلم مو روغنی سایز ۲ امپراتور

۱۱- هنگام رنگ‌آمیزی چارچوب درهای بلند با فاصله زیاد، از یک نردبان استفاده کنید.

۱۲- اجازه دهید پیش از استفاده از لایه دوم رنگ، رنگ لایه اول خشک شود. بسته به نوع رنگی که استفاده می‌کنید، ممکن است زمان خشک شدن بین یک تا چهار ساعت طول بکشد.

۱۳- اکثر چارچوب‌های داخلی فقط به یک تا دو لایه رنگ‌آمیزی نیاز دارند تا به بهترین شکل خود را نشان دهند. با این حال، چارچوب‌های بیرونی ممکن است به لایه‌های رنگی بیشتری نیاز داشته باشند.

۱۴- پس از رنگ‌آمیزی چارچوب در، اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت خشک شود. با این حال ممکن است زمان خشک شدن عمیق رنگ چارچوب و مقاومت آن در برابر کثیفی، لکه و خراش، دو هفته زمان ببرد.

۱۵- پس از خشک شدن رنگ، در را در جای خود نصب کنید. در را چند بار باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که به درستی در جای خود قرار گرفته است.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن چارچوب در

  • قوطی رنگ مورد نظر (رنگ روغنی و رنگ اکریلیک)
  • قلم مو
  • غلطک رنگ
  • سنباده
  • بتونه مخصوص چارچوب در
  • پرایمر مخصوص
  • کاور رنگ
  • پارچه تمیز
  • اسفنج
  • نردبان

رنگ چهارچوب در طوسی

یکی از رنگ‌های مناسب با رنگ چهارچوب در طوسی، رنگ سفید است. سفید جزو رنگ‌هایی است که شما می‌توانید آن را به خوبی با رنگ طوسی ست کنید. در ضمن از رنگ روغنی سفید برای اجرای چهارچوب فلزی استفاده کنید.

رنگ چهارچوب در اتاق خواب

اتاق خواب محل آرامش و خواب است. اگر به دنبال یک رنگ مناسب برای چهارچوب در اتاق خواب هستید، ابتدا باید رنگ اتاق را مشخص کنید. وقتی رنگ اتاق مشخص شد، آن وقت است که شما می‌توانید رنگ چهارچوب را مشخص نمایید. با این حال، رنگ چهارچوب در اتاق خواب نباید در مرکز توجه قرار گیرد. در واقع سعی کنید رنگی را برای چهارچوب اتاق خواب درنظر بگیرید که مرکز توجه را به رنگ اتاق منتقل کند.

رنگ چهارچوب در شکلاتی

رنگ شکلاتی جزو رنگ‌های گرم است که برای ست شدن سایر رنگ‌ها با آن، باید از موتیف رنگ‌های خنثی استفاده کنید. به طور مثال، اگر رنگ در اتاق خواب یا پذیرایی شکلاتی است، باید از رنگی استفاده کنید که نه تنها مرکز توجه را به رنگ در ببرد، بلکه نمای زیبایی را برای اتاق به وجود آورد. بهترین رنگ برای رنگ چهارچوب در شکلاتی، سفید است.

رنگ چهارچوب در قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای جزو رنگ‌های گرم است که وقتی بر روی در اتاق شما اجرا می‌شود، جلوه زیبا و منحصربه‌فردی را به وجود می‌آورد. برای اینکه بتوانید جلوه در قهوه‌ای رنگ را حفظ کنید، از رنگ سفید برای چهارچوب در استفاده نمایید. رنگ سفید جزو رنگ‌های خنثی است که تمرکز شما حین ورود به اتاق را به سمت رنگ قهوه‌ای در می‌برد.

خرید رنگ روغنی قهوه ای ۱ کیلویی نقشینه

رنگ چهارچوب درب قهوه‌ای سوخته

یکی دیگر از رنگ‌های مناسب در، رنگ قهوه‌ای سوخته است. این رنگ نیز به مانند رنگ‌های قبلی، جزو رنگ‌های گرم محسوب می‌شود. به همین خاطر رنگ سفید را به عنوان رنگ چهارچوب در انتخاب کنید تا رنگ در و چهارچوب، نمای استانداردی به نمایش بگذارند.

جمع‌بندی

رنگ‌آمیزی چارچوب در با قلم‌مو

در این مقاله تلاش کردیم تا نحوه رنگ‌آمیزی چارچوب‌های در را آموزش دهیم. برای رنگ‌آمیزی چارچوب در، اگر چارچوب قدیمی بود، ابتدا آن را سنباده و سپس بتونه بزنید. اما در صورتی که چارچوب در نو باشد، نیازی به سنباده و بتونه‌کاری ندارد و به طور مستقیم پس از تمیز کردن چارچوب، آن را رنگ کنید. توجه داشته باشید که پس از رنگ‌آمیزی چارچوب در، استفاده از پرایمر برای تثبیت رنگ توصیه می‌شود.

سوالات متداول

چگونه میتوان چارچوب در را بدون رد قلم مو رنگ کرد؟

در را از لولاهایش جدا کنید. رنگ مناسب را انتخاب و در را سنباده بزنید تا آثار و لکه‌های قدیمی پاک شود. سپس در صورت قدیمی بودن چارچوب در، سطح آن را بتونه بزنید. فضای کار خود را برای شرایط بهینه رنگ‌آمیزی آماده کنید. چارچوب در را رنگ کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

مدت زمان خشک شدن چارچوب در چقدر است؟

حداقل ۲۴ ساعت.

برای رنگ کردن چارچوب در، قلم مو بهتر است یا غلطک رنگ؟

برای رنگ‌آمیزی چارچوب در، بهتر است از قلم مو استفاده شود. به این دلیل است که اکثر درهای ورودی دارای پانل‌های چوبی و یا شیشه‌ای هستند و غلطک رنگ نمی‌تواند به آن صورتی که یک قلم مو برای پوشش کامل پانل‌ها به کار می‌رود، مورد استفاده قرار گیرد.

برای چارچوب در به چند لایه رنگ نیاز است؟

به طور معمول، دو لایه رنگ کافی است.

برای رنگ‌آمیزی چارچوب بهتر است از کجا شروع کرد؟

ابتدا بهتر است لبه‌های چارچوب در را با قلم مو رنگ کنید. سپس سایر موارد را رنگ‌آمیزی و اجازه دهید خشک شود. پس از خشک شدن کامل، در را دوباره نصب نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید