آموزش گام به گام طرح سنگ

اگر به دنبال ایجاد طرحی بافت‌دار و مقرون به صرفه برای خانه خود هستید، رنگ‌آمیزی دیوار با طرح سنگ بهترین انتخاب است. طرح سنگ علاوه بر اینکه باعث می‌شود محیط خانه فضای طبیعی به خود بگیرد، الهام بخش صخره‌های سنگی نیز به حساب می‌آید.

در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «آموزش گام به گام طرح سنگ»، به موضوعاتی مانند آموزش طرح سنگ روی دیوار، آموزش طرح سنگ با رنگ، طرح سنگ با رنگ اکریلیک، نقاشی طرح سنگ روی دیوار سیمانی، طرح سنگ با رنگ روغنی، آموزش پتینه طرح سنگ، معرفی ابزار طرح سنگ، ابزار طرح سنگ و ویژگی‌های آن، مواد و وسایل مورد نیاز برای اجرای طرح سنگ و نحوه رنگ‌‌آمیزی دیوار با طرح سنگ بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

آموزش طرح سنگ روی دیوار

طرح سنگ یک نوع سبک هنری است که معمولا توسط هنرمندان انجام می‌شود. برای اینکه بتوانید طرح سنگ را روی دیوار پیاده کنید، باید از رنگ‌های هنری مخصوص این کار استفاده نمایید. در ضمن برای ایجاد طرح سنگ، دیوار خانه شما باید سفید یا زمینه روشن داشته باشد تا به وسیله ایجاد رگه‌های تیره رنگ، بافت سنگ بر روی دیوار ایجاد شود.

آموزش طرح سنگ با رنگ

اجرای طرح سنگ با رنگ‌های مختلف بسته به سلیقه شما دارد. با این حال استفاده از رنگ‌های هنری برای ایجاد طرح سنگ بر روی دیوار توصیه می‌شود.

همچنین برای انتخاب فام رنگ باید از رنگ‌های مکمل یا رنگ‌های تیره-روشن استفاده کنید. اگر دیوار شما زمینه روشن دارد، باید طرح سنگ را با رنگ‌های تیره‌تر نقاشی کنید تا طرح شما به صورت سه بعدی نمایش داده شود.

دیوار با طرح سنگ

طرح سنگ با رنگ اکریلیک

یکی از رنگ‌هایی که شما می‌توانید برای اجرای طرح سنگ بر روی دیوار استفاده کنید، رنگ اکریلیک هنری است. رنگ اکریلیک هنری یک نوع رنگ آرتیستیک است که بیشتر توسط نقاشان و مجسمه‌سازان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اجرای این رنگ نیز شما نیاز به تخصص لازم دارید تا بافت طرح سنگ شما به واقعیت نزدیک شود. جهت اطلاع و نحوه خرید رنگ اکریلیک، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

خرید رنگ هنری طلایی ۱ کیلویی نیوکالر

نقاشی طرح سنگ روی دیوار سیمانی

اجرای نقاشی طرح سنگ روی دیوار سیمانی، یکی دیگر از کاربردهای رنگ‌های هنری مانند رنگ روغنی یا رنگ اکریلیک برای ایجاد بافت طرح سنگ بر روی دیوار است. با توجه به رنگ تیره دیوار سیمانی، شما بایستی از رنگ‌های روشن برای ایجاد بافت طرح سنگ و نزدیک کردن آن به واقعیت استفاده کنید. در ضمن اغلب نقاشان استفاده از رنگ اکریلیک هنری برای دیوار سیمانی را توصیه می‌کنند. 

طرح سنگ با رنگ روغنی

برای ایجاد طرح سنگ با رنگ روغنی، حتما باید به نوع دیوار توجه داشته باشید. اگر دیوار شما گچی تازه ساخته شده است، حتما پیش از اجرای طرح سنگ با رنگ روغنی، از روغن الیف بر روی دیوار استفاده کنید تا رنگ شما توسط دیوار خورده نشود. در واقع روغن الیف باعث می‌شود که رنگ کمتری در دیوار مورد استفاده قرار گیرد. برای اجرای طرح سنگ با رنگ روغنی، از یک متخصص کارهای هنری به ویژه نقاشی هنری مشورت بگیرید. جهت اطلاع و نحوه خرید رنگ روغنی، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

خرید رنگ روغنی سفید براق کیلو هپالوکس

آموزش پتینه طرح سنگ

پتینه یک ابزار مدرن است که باعث می‌شود دیوار خانه شما بافت زیبا، مدرن و درعین حال قدیمی به خود بگیرد. پتینه‌کاری جزو کارهای هنری محسوب می‌شود که برای اجرا آن باید تخصص لازم را داشته باشید. پتینه طرح سنگ نیز نوعی نقاشی هنری بر روی دیوار است که به جای استفاده از متریال رنگ به تنهایی، انواع متریال متنوع برای ایجاد بافت سنگ روی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی ابزار طرح سنگ

جدول مشخصات غلطک طرح سنگ

  • نوعی غلطک طرح‌داری است که به وسیله آن می‌توانید طرح سنگ را بر روی سطوح مختلف اجرا کنید.
  • این غلطک در سه نوع لاستیکی و پلاستیکی و سیلیکونی تولید می‌شود.
  • ابزار طرح سنگ می‌تواند بافت و پرسپکتیو سنگ را به صورت مصنوعی بر روی دیوار پیاده‌سازی کند.
  • شما می‌توانید با استفاده از ابزار طرح سنگ، علاوه بر شبیه‌سازی خانه‌های صخره‌ای در نمای داخلی و بیرونی خانه خود، فضای طبیعی و دلنشینی را بری خود و خانواده خود به وجود آورید.
  • این نوع ابزار در سطوح گچی، فلزی، سنگی و شیشه‌ای کاربرد دارد.
  • ابزار طرح سنگ دارای یک دسته بلند و کوچک است که به راحتی می‌توانید بدون نردبان، طرح سنگ را بر روی دیوار خانه اجرا کنید.
خرید ابزار پتینه کد ۸۱۰۴ جی اس بی

ابزار طرح سنگ و ویژگی‌های آن

  • انسجام و یکپارچگی
  • تنوع بالا
  • پوشش‌دهی بالا
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • پنهان کردن نواقص دیوار
  • قابل اجرا در سطوح ناهموار
  • تداعی فضای طبیعت در خانه.
  • غیر قابل دسترس به گوشه دیوار
  • هزینه مقرون به صرفه

مواد و وسایل مورد نیاز برای اجرای طرح سنگ

  • رنگ مناسب
  • غلطک طرح‌دار به عنوان ابزار طرح سنگ (لاستیکی، پلاستیکی و سیلیکونی)
  • شابلون
  • دستمال تنظیف
  • قلم مو
  • پیستوله رنگ
  • لیسه
  • تینر
  • سنباده
  • پارچه تمیز
  • بتونه
  • کاور رنگ

تماس با ما

نحوه رنگ‌‌آمیزی دیوار با طرح سنگ  

۱- ابتدا کف و وسایل خانه را با کاور رنگ پوشش دهید تا از احتمال پاشش رنگ بر روی آن‌ها جلوگیری شود.

۲-  وسایل ایمنی مانند لباس مخصوص، کفش، دستکش، ماسک و عینک ایمنی را بپوشید.

۳- اگر دیوار خانه شما نیاز به بتونه‌کاری دارد، اکنون زمان انجام آن است. اجازه دهید سطح دیوار خشک شود و سپس آن را سنباده بزنید. ابتدا سنباده زبر بزنید و درنهایت از سنباده نرم استفاده کنید.

۴- پس از آماده‌سازی اولیه، شما می‌توانید دیوار خانه خود را با ابزارهایی مثل قلم مو، غلطک رنگ، پیستوله رنگ‌آمیزی کنید. پس از اعمال لایه اول رنگ‌آمیزی، اجازه دهید رنگ خشک شود. زمان مناسب برای خشک شدن رنگ لایه اول، بین ۴ تا ۶ ساعت است.

۵- هنگامی که رنگ خشک شد، زمان اعمال لایه دوم رنگ‌آمیزی است. با توجه به تصمیم شما مبنی بر انتخاب طرح سنگ به عنوان طرح نهایی خانه خود، لازم است وسایل لازم شامل غلطک طرح سنگ یا شابلون را در این زمینه همراه داشته باشید.

۶- توجه داشته باشید که رنگ لایه اول رنگ‌آمیزی باید نسبت به لایه دوم رنگ‌آمیزی تفاوت داشته باشد تا بافت طرح سنگ به طور کامل اجرا شود.

۷- اگر قصد دارید طرح سنگ خود را با شابلون انجام بدهید، ابتدا باید شابلون را بر روی سطح دیوار بچسبانید.

۸- پس از چسباندن شابلون بر روی دیوار، زمان اعمال رنگ است. شما می‌توانید با استفاده از پیستوله، قلم مو یا غلطک رنگ معمولی، رنگ را بر روی شابلون اجرا کنید.

خرید شابلون طرح سنگ جی اس بی

۹- اگر قصد دارید که طرح سنگ را به وسیله غلطک طرح‌دار اجرا کنید، ابتدا غلطک طرح سنگ را از طریق سینی، آغشته به رنگ کنید و سپس بر روی دیوار اعمال نمایید.

۱۰- ابزار طرح سنگ در انواع مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به دیوار خانه خود، آن را انتخاب کنید.

۱۱- برای گوشه‌های دیوار یا نقاطی که امکان اعمال ابزار طرح سنگ بزرگ وجود ندارد، از ابزار طرح سنگ کوچک یا گوشه‌ای استفاده کنید.

۱۲- شیوه اجرای ابزار طرح سنگ بر روی دیوار گچی به گونه‌ای است که می‌توانید از بالا به پایین (به صورت عمودی) بکشید. فقط سعی کنید هنگام اجرای ابزار طرح سنگ بر روی رنگ لایه دوم، خطوط آن عمود بر هم باشد تا کیفیت اجرای آن به بهترین شکل ممکن انجام شود.

۱۳- پس از اینکه طرح سنگ را بر روی دیوار اجرا کردید، اجازه دهید تا رنگ و بافت اجرا شده به صورت کامل خشک شود.

غلطک طرح سنگ

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا به آموزش گام به گام طرح سنگ بپردازیم. غلطک طرح سنگ در سطوح مختلف همچون سطوح گچی، فلزی و شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اجرای ابزار طرح سنگ، حتما به دستورالعمل‌ها توجه داشته باشید.

یکی از قوانین مهم در رابطه با غلطک طرح سنگ این است که رنگ لایه اول، روشن‌تر از رنگ لایه دوم باشد. در واقع شما رنگ لایه اول را به صورت روشن اعمال می‌کند تا از طریق غلطک طرح سنگ، لایه دوم ایجاد شود. روشن بودن رنگ لایه اول به ایجاد بافت و پرسپکتیو سطح مورد نظر کمک می‌کند، در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر درباره چگونگی کار با ابزار طرح سنگ دارید، لطفا با کارشناسان فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

مهم‌ترین ویژگی‌های غلطک طرح سنگ کدام است؟

رنگ‌آمیزی با طرح سنگ، محیط خانه را شبیه طبیعت بیرون می‌کند. با توجه به سنگین بودن سنگ و عدم امکان استفاده از آن در خانه‌های آپارتمانی، استفاده از غلطک طرح سنگ مقرون ‌به‌ صرفه است.

غلطک طرح سنگ بر روی چه سطوحی اجرا می‌شود؟

غلطک طرح سنگ بر سطوح گچی دیوار، درهای چوبی یا فلزی و کمد نیز اجرا می‌شود.

غلطک طرح سنگ، چگونه بر روی دیوار گچی اجرا می‌شود؟

برای اجرای آن، غلطک طرح‌دار را از بالا به پایین (عمودی) بکشید.

ضخامت رنگ لایه دوم رنگ‌آمیزی برای اجرای غلطک طرح سنگ چند میلی‌متر است؟

ضخامت باید کمتر از یک میلی‌متر باشد تا امکان اجرای غلطک طرح سنگ فراهم شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید