چگونه با ابزار طرح چوب کار کنیم؟

اگر به دنبال ایجاد طرحی طبیعی و شیک برای دیوار خانه خود هستید، رنگ‌آمیزی دیوار با ابزار طرح چوب بهترین انتخاب است. ابزار طرح چوب باعث می‌شود محیط خانه فضای طبیعی به خود بگیرد. در این مقاله قصد داریم تا پیرامون موضوع «چگونه با ابزار طرح چوب کار کنیم؟»، به موضوعاتی نظیر طرح چوب، ترکیب رنگ طرح چوب، ابزار طرح چوب، موج‌ انداز طرح چوب، ساخت غلطک طرح چوب، رنگ‌آمیزی طرح چوب، آموزش طرح چوب روی دیوار، نکات طلایی رنگ‌آمیزی با ابزار طرح چوب، آموزش طرح چوب روی درب فلزی، ساخت غلطک طرح چوب، خرید ابزار طرح چوب و خرید غلطک طرح چوب بپردازیم. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

طرح چوب

وقتی درباره طرح چوب صحبت می‌کنیم، منظور ایجاد رگه‌ها و امواجی است که به وسیله رنگ و ابزار طرح چوب می‌توان بر روی دیوار اجرا کرد. شما می‌توانید طرح چوب را به وسیله انواع رنگ ساختمانی شامل رنگ روغنی، رنگ پلاستیک و رنگ اکریلیک پیاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و نحوه خرید انواع رنگ ساختمانی تولید شده توسط ۸ برند معتبر داخلی، به وب سایت مینیاتور مراجعه نمایید.

مزیت اصلی طرح چوب در این است که نمای دیوار شما به صورت مصنوعی، شکل چوب به خود می‌گیرد. به طوری که وقتی به آن نگاه می‌کنید، انگار که چوب طبیعی جنگل را بر روی دیوار نصب کرده‌اید.

خرید ابزار طرح چوب لبه زن جی اس بی

ترکیب رنگ طرح چوب

امروزه استفاده از طرح چوب به عنوان یک طرح باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود. وقتی به راحتی با صرف هزینه اندک و تنها با خرید یک ابزار طرح چوب ساده به همراه قوطی رنگ مورد نیاز، می‌توانید طرح چوب را به خانه خود بیاورید، پس لازم نیست که با خرید چوب طبیعی، دست به تخریب طبیعت بزنید.

اگر تصمیم گرفتید که رنگ دیوار خانه خود را به وسیله ابزار طرح چوب رنگ‎‌آمیزی کنید، بهتر است درباره ترکیب رنگ‌ طرح چوب نیز اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. اولین نکته درباره رنگ طرح چوب این است که شما باید رنگ چوب را بسازید. رنگی که در صنعت چوب به عنوان آستر از آن استفاده می‌شود. اما رنگ چوب چگونه درست می‌شود؟ با ما همراه باشید.

برای درست کردن رنگ طرح چوب، سه راه حل وجود دارد؛ اول اینکه شما می‌توانید از ترکیب رنگ روغنی و تینر استفاده کنید. در واقع، بهترین رنگ برای ایجاد طرح چوب بر روی دیوار، رنگ روغنی قهوه‌ای مات است. بنابراین رنگ روغنی قهوه‌ای مات را به وسیله ابزار طرح چوب یا همان غلطک مخصوص بر روی دیوار اجرا کنید.

دومین راه برای ساخت رنگ طرح چوب، استفاده از ترکیب رنگ‌های فوری و تینر است. ترکیب این دو با یکدیگر، می‌تواند دیوار خانه شما را به بافت زنده چوب تبدیل کند. سومین راه برای ایجاد ترکیب رنگ طرح چوب، استفاده از آستری شاپان قهوه‌ای است. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید رنگ شاپان قهوه‌ای، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

ابزار طرح چوب

  • به وسیله این ابزار می‌توان انواع طرح‌ چوب را بر روی سطوح مختلف اجرا کرد.
  • با اجرای رنگ‌آمیزی به وسیله ابزار طرح چوب، محیط خانه به یک کلبه چوبی شباهت پیدا می‌کند.
  • به وسیله این ابزار می‌توان بافت و موج چوب را به صورت مصنوعی بر روی دیوار اجرا کرد.
  • ابزار طرح چوب برای تزئین دیوارهای قدیمی مناسب است.
  • یکی از دلایل رنگ‌آمیزی با طرح چوب، افزایش زیبایی خانه در کنار کاهش هزینه است.
  • این نوع ابزار در سطوح گچی، فلزی و شیشه‌ای کاربرد دارد.
جدول ابزار طرح چوب

مزایای رنگ‌آمیزی دیوار با ابزار طرح چوب

  • با کمترین هزینه می‌توانید نمای داخلی خانه را با طرح چوب رنگ‌آمیزی کنید.
  • القای فضای طبیعت در خانه و ایجاد حس آرامش.
  • نو کردن دیوارها و سطوح قدیمی با یک طرح خاص و شیک.
  • ‌ابزار طرح چوب انعطاف‌پذیری بالایی دارد؛ از این رو در سطوح ناهموار هم اجرا می‌شود.
  • ابزار طرح چوب تنوع بالایی دارد.
خرید ابزار طرح چوب gw جی اس بی
  • انسجام ابزار طرح چوب مطلوب است.
  • در نقاط غیر قابل دسترس یا گوشه دیوار، ابزار مخصوص به آن وجود دارد.
  • ابزار طرح چوب دارای یک دسته کوتاه است که به راحتی می‌توانید طرح چوب را بر روی دیوار خانه اجرا کنید.
  • با توجه به جنس لاستیکی و پلاستیکی ابزار طرح چوب، رنگ را به خود نمی‌گیرد. این مزیت موجب می‌شود که بافت چوبی دیوار به راحتی اجرا شود.

ابزار مورد نیاز برای اجرای طرح چوب

ابزار طرح چوب
خرید ابزار طرح چوب rw جی اس بی

موج‌ انداز طرح چوب

موج انداز طرح چوب یک ابزار لاستیکی مهم برای پیاده کردن رنگ طرح چوب بر روی دیوار است که موج یا بافت چوب به وسیله برس شانه‌ای آن اجرا می‌شود. در واقع موج انداز طرح چوب در دو سایز کوچک و بزرگ تولید می‌شود که به وسیله آن می‌توانید رگه‌های کوچک و بزرگ چوب را به صورت مصنوعی روی سطوح مختلف دیوار پیاده کنید. لازم به توضیح است که اجرای رنگ به وسیله موج انداز طرح چوب، در دو لایه صورت می‌گیرد.

تماس با ما

رنگ‌آمیزی طرح چوب

۱- ابتدا محیط اطراف رنگ‌آمیزی را تمیز کنید.

۲- سعی کنید مبلمان و وسایل تزئینی را از اطراف دیوار جدا کرده و بر روی آن کاور رنگ بکشید.

۳- بر روی زمین و اطراف دیوار یک کاور رنگ بزرگ بکشید تا از پاشیدن رنگ بر روی جلوگیری کنید.

۴- وقتی به طور کامل از تمیز شدن سطح دیوار اطمینان حاصل کردید، زمان بتونه‌کاری دیوار است.

۵- بتونه‌کاری دیوار را با دقت انجام دهید و پس از خشک شدن، آن را سنباده بزنید.

۶- ابتدا سنباده متوسط بزنید و درنهایت از سنباده ریز استفاده کنید.

۷-  پس از سنباده زدن، می‌توانید دیوار را رنگ کنید.

۸- رنگ مورد علاقه خود را به وسیله قلم مو، غلطک یا پیستوله رنگ بر روی دیوار بزنید.

۹- توجه داشته باشید که رنگ لایه اول رنگ‌آمیزی باید نسبت به لایه دوم رنگ‌آمیزی تضاد داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم لایه اول را رنگ سفید بزنید و لایه دوم را رنگی تیره‌تر همچون قهوه‌ای یا نسکافه‌ای زده شود تا از این طریق، امکان اجرای بافت طرح چوب بر روی دیوار به وجود آید.

۱۰- پس از اینکه رنگ لایه اول را بر روی دیوار اعمال کردید، اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود.

۱۱- زمان مناسب برای خشک شدن رنگ لایه اول، بین ۴ تا ۶ ساعت است.

۱۲- هنگامی که رنگ لایه اول خشک شد، می‌توانید رنگ لایه دوم را اجرا کنید.

خرید محصول

۱۳- ضخامت رنگ لایه دوم باید کمتر از یک میلی‌متر باشد تا امکان اجرای ابزار طرح چوب فراهم شود.

۱۴- وقتی که رنگ لایه دوم بر روی دیوار اعمال شد، می‌توانید از ابزار طرح چوب برای نهایی کردن رنگ‌آمیزی استفاده کنید.

۱۵- حتما در نظر داشته باشید که پس از اعمال رنگ لایه دوم (زمانی که هنوز بافت رنگ خیس است)، باید از ابزار طرح چوب استفاده کنید.

۱۶- ابزار طرح چوب در انواع مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به دیوار خانه خود، آن را انتخاب کنید.

۱۷- برای گوشه‌های دیوار یا نقاطی که امکان اعمال ابزار طرح چوب بزرگ وجود ندارد، از ابزار طرح چوب کوچک یا گوشه‌ای استفاده کنید.

۱۸- شیوه اجرای ابزار طرح چوب بر روی دیوار گچی به گونه‌ای است که می‌توانید از بالا به پایین (به صورت عمودی) بکشید. فقط سعی کنید هنگام اجرای ابزار طرح چوب بر روی رنگ لایه دوم، خطوط آن عمود بر هم باشد تا کیفیت اجرای آن به بهترین شکل ممکن انجام شود.

۱۹- در صورتی که طرح خاصی مد نظر دارید، می‌توانید آن را به صورت افقی پیاده کنید.

۲۰- پس از اینکه طرح چوب را بر روی دیوار اجرا کردید، اجازه دهید تا رنگ و بافت اجرا شده به صورت کامل خشک شود.

۲۱- در صورتی که طرح چوب بر روی دیوار به صورت ناقص اجرا شده است، همان نقطه را مجددا اجرا کنید.

خرید ابزار طرح چوب sb-wr جی اس بی

آموزش طرح چوب روی دیوار

۱- ابتدا به دیوار نگاه کنید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، آن را حل کنید. از جمله مشکلات موجود در دیوارها، می‌توان به طبله کردن دیوار به واسطه رطوبت محیط اشاره کرد. برای حل این مشکل، لازم است که کل قسمت‌های نم دار را از دیوار جدا کنید. در صورتی که مقدار جدا کردن از روی دیوار، بیش از حد مجاز بود، حتما ابتدا دیوار را گچ کنید و سپس اقدام به بتونه‌کاری آن نمایید.

۲- پس از اینکه دیوار خانه شما آماده بتونه‌کاری شد، بتونه را به وسیله کاردک و لیسه بر روی دیوار اعمال کنید. قسمت‌هایی را بتونه‌کاری کنید که دارای ناهمواری یا خطوط خالی بر روی دیوار است. وقتی بتونه‌کاری به پایان رسید، اجازه دهید تا دیوار شما خشک شود. در این لحظه باید به فکر استفاده از روغن الیف برای زیرسازی کامل دیوار باشید. روغن الیف باعث می‌شود که مقدار مصرف رنگ کاهش پیدا کند. همچنین استفاده از این محصول چسبندگی بین دیوار و رنگ را بیشتر خواهد کرد.

۳- وقتی روغن الیف خشک شد، نوبت به رنگ‌آمیزی می‌رسد. رنگ کردن دیوار بدون ابزار رنگ‌آمیزی امکان‌پذیر نیست. بنابراین شما باید از بین وسایلی مانند قلم مو، غلطک رنگ و پیستوله، یکی را انتخاب کنید. اگر درنظر دارید که دیوار خانه خود را با غلطک طرح‌دار رنگ‌آمیزی کنید، بهتر است در اجرای آن دقت ازم را داشته باشید.

غلطک رنگ طرح‌دار در دو نوع رول تکی و رول جفتی تهیه و تولید می‌شوند. رول تکی شامل ابزاری است که بدون وجود یک رول اضافه برای پخش کردن رنگ به رول اول، اقدامات لازم را انجام می‌دهد. معمولا بیشترین مصرف غلطک طرح‌دار در داخل ایران از نوع غلطک تکی است که امکان اجرای راحت‌تری را برای کاربر به وجود می‌‎آورد.

گرچه غلطک طرح‌دار رول جفتی، کمتر باعث کثیف شدن محیط می‌شود اما برای اجرای آن باید دقت لازم را خرج کنید. با این وجود، وقتی که رنگ شما آماده شد، می‌توانید آن را به وسیله غلطک طرحدار اجرا نمایید. نحوه اجرا هم می‌تواند شامل طرح چوب، سطح دریا و … باشد که بسته به نوع آن، نهایی می‌شود.

نکات طلایی رنگ‌آمیزی با ابزار طرح چوب

ابزار طرح چوب

۱- ابزار طرح چوب بر سطوح گچی دیوار، درهای چوبی یا فلزی و کمد نیز اجرا می‌شود.

۲- برای اجرای طرح چوب بر روی دیوار، محدودیتی در زمینه انتخاب رنگ وجود ندارد. فقط در نظر داشته باشید که رنگ لایه اول روشن‌تر از رنگ لایه دوم است.

۳- از انتخاب رنگ براق برای لایه اول رنگ‌آمیزی اجتناب کنید. زیرا باعث می‌شود پس از اعمال رنگ لایه دوم، ابزار طرح چوب به راحتی روی کار اجرا نشود یا اصطلاحا سُر بخورد. همین نکته موجب می‌شود که نتوانید بافت طرح چوب به درستی روی دیوار اجرا کنید.

۴- زمان خشک شدن رنگ لایه اول، بستگی به انتخاب نوع رنگ شما دارد. اگر انتخاب رنگ شما برپایه آب باشد (مثل رنگ پلاستیک یا اکریلیک)، رنگ لایه اول در کوتاه‌ترین زمان ممکن (۱ تا ۲ ساعت) خشک می‌شود. اما اگر انتخاب رنگ شما بر پایه روغن باشد (مثل رنگ روغنی)، زمان بیشتری برای خشک شدن رنگ (۴ تا ۶ ساعت) نیاز است.

۵- در صورتی که نقطه‌ای از دیوار دارای فرورفتگی بود، بهتر است رنگ‌آمیزی دیوار با ابزار طرح چوب ابزار ابتدا از فرورفتگی‌ها شروع کنید.

آموزش طرح چوب روی درب فلزی

اجرای طرح چوب روی درِ فلزی به مانند دیوار است؛ با این تفاوت که برای پیاده کردن طرح چوب روی درِ فلزی، حتما باید از رنگ روغنی استفاده کنید. در ضمن اجرای طرح چوب بر روی سطوح فلزی به صورت عمودی انجام می‌شود. به معنایی بهتر، شما باید غلطک را از بالا به پایین و از پایین به بالا ببرید تا بافت چوب به خوبی نمایان گردد.

ساخت غلطک طرح چوب

  • اولین مرحله برای ساختن غلطک طرح چوب، ساخت یک قالب از جنس خمیر تکسچر، سیلیکون دندانپزشکی، سیلیکون قالب رزین، چوب و … است. همچنین شما می‌توانید قالب غلطک طرح دار را به وسیله سیلیکون مهرسازی انجام دهید.
  • در مرحله دوم وقتی که قالب غلطک طرح چوب آماده شد، نوبت به استفاده از چسب حرارتی برای برجسته کردن طرح اصلی می‌رسد.
  • درنهایت شما می‌‎توانید با استفاده از غلطک طرح چوب، به راحتی رنگ خود را در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها اجرا کنید.

خرید ابزار طرح چوب

ابزار طرح چوب یک ابزار کاربردی است که به وسیله آن می‌توانید طرح و بافت چوب را بر روی دیوار خانه خود پیاده کنید. این نوع ابزار کاربردی در دو سایز کوچک و بزرگ تولید می‌شود که معمولا از جنس سیلیکون است.

هزینه تمام شده اجرای طرح چوب شامل هزینه خود ابزار طرح چوب، رنگ مورد نیاز و دستمزد نقاش می‌شود. البته اگر بتوانید کار با ابزار طرح چوب را یاد بگیرید، هزینه دستمزد نقاش به صفر می‌رسد. برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای و نحوه خرید ابزار طرح چوب، به وب سایت مینیاتور مراجعه کنید.

خرید غلطک طرح چوب

غلطک طرح چوب در چهار نوع ساخته می‌شود که شامل غلطک طرح چوب مخصوص رنگ روغنی، غلطک طرح چوب مخصوص رنگ اکریلیک، غلطک طرح چوب مخصوص رنگ پلاستیک و غلطک طرح چوب مخصوص پتینه‌کاری می‌شود. غلطک‌های مخصوص رنگ روغنی نسبت به سایر غلطک‌ها، از قطر کمتری برخوردار است. این در حالی است که غلطک مخصوص رنگ پلاستیک (مناسب سقف خانه) قطر بیشتری نسبت به سایر غلطک‌ها دارد.

اگر قصد خرید غلطک طرح چوب در انواع مختلف آن را دارید، با شماره تلفن ۴۴۰۰۰۳۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت مینیاتور، از جدیدترین قیمت‌ها و نحوه خرید غلطک طرح چوب اطلاع پیدا کنید. 

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا درباره نحوه رنگ‌آمیزی دیوار خانه با ابزار طرح چوب.، اطلاعات جامع و کاملی به شما ارائه دهیم. شما می‌توانید ابزار طرح چوب را در سطوح مختلف همچون سطوح گچی، فلزی و شیشه‌ای به کار ببرید. برای اجرای دقیق آن، حتما درنظر داشته باشید که رنگ لایه اول، روشن‌تر از رنگ لایه دوم است. توجه به این نکته باعث می‌شود که شما بتوانید ابزار طرح چوب را به راحتی هرچه تمام‌تر بر روی دیوار خانه خود اجرا کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر درباره چگونگی کار با ابزار طرح چوب دارید، لطفا با کارشناسان فروشگاه رنگ، چسب و ابزار مینیاتور تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱- چرا استفاده از ابزار طرح چوب مقرون‌به‌صرفه‌ است؟

رنگ‌آمیزی با طرح چوب، محیط خانه را شبیه طبیعت بیرون می‌کند. با توجه به گران بودن متریال چوب و استفاده از آن به عنوان نمای بیرونی دیوار داخلی خانه، بهتر است از ابزار طرح چوب بهره بگیرید.

۲- چه نکته مهمی در حین رنگ‌آمیزی با ابزار طرح چوب وجود دارد؟

رنگ لایه اول رنگ‌آمیزی باید روشن‌تر از رنگ لایه دوم باشد. رنگ لایه اول روشن و رنگ لایه دوم تیره. درنظر گرفتن این نکته باعث می‌شود که شما بتوانید ابزار طرح چوب را به راحتی بر روی دیوار اجرا کنید.

۳- ابزار طرح چوب بر روی چه سطوحی اجرا می‌شود؟

ابزار طرح چوب بر سطوح گچی دیوار، درهای چوبی یا فلزی و کمد نیز اجرا می‌شود.

۴- اجرای ابزار طرح چوب بر روی دیوار گچی به چه صورت است؟

شیوه اجرای ابزار طرح چوب بر روی دیوار گچی از بالا به پایین (عمودی) است.

۵- ضخامت رنگ لایه دوم رنگ‌آمیزی برای اجرای ابزار طرح چوب چند میلی‌متر است؟

ضخامت رنگ لایه دوم باید کمتر از یک میلی‌متر باشد تا امکان اجرای ابزار طرح چوب فراهم شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید