نحوه ساخت رنگ قرمز یاقوتی | بهترین ترکیب رنگ قرمز یاقوتی

چیزی که عموما به عنوان رنگ قرمز یاقوتی شناخته می‌شود، یک قرمز کاملا اشباع شده بدون رنگ‌های تغییر دهنده مانند نارنجی یا بنفش است. این رنگ خاص اغلب به عنوان قرمز خون کبوتر یا حتی یاقوت برمه‌ای شناخته می‌شود. برچسب قرمز یاقوتی برمه‌ای می‌تواند گمراه کننده باشد؛ زیرا برمه منبع تولید یاقوت در جهان است و منابع دیگری مانند ویتنام یا ماداگاسکار نیز می‌توانند یاقوت‌های رنگی برمه‌ای تولید کنند. با این وجود اگر به دنبال ساخت رنگ قرمز یاقوتی هستید یا نمی‌دانید رنگ یاقوتی را چگونه برای دکوراسیون داخلی استفاده کنید، این مقاله را تا پایان بخوانید. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ قرمز یاقوتی

تصویر از یاقوت

این رنگ همان چیزی است که به یاقوت‌ها شهرت می‌بخشد، اما تعداد کمی از یاقوت‌های  طبیعی به این رنگ می‌رسند. بنابراین بیشتر یاقوت‌ها دارای رنگ بنفش یا نارنجی هستند.

رسیدن یاقوت به قرمز ایده‌آل به چند عامل بستگی دارد:

  • مقدار کروم رنگ آمیزی کریستال یاقوت.
  • عدم وجود عناصر ایجاد کننده رنگ‌های دیگر (مانند تیتانیوم، آهن، وانادیوم و غیره).
مشخصات رنگ یاقوتی
نام رنگنحوه ساختانواعبهترین ترکیبکد رنگ
قرمز یاقوتیقرمز تیره+ صورتیروشن و تیرهقرمز یاقوتی و مشکی، طلایی به همراه کرم۳۰۰۳#

رنگ قرمز یاقوتی به انگلیسی

در زبان انگلیسی به رنگ یاقوتی، Ruby Color می‌گویند.

نماد رنگ قرمز یاقوتی

قرمز یاقوتی نماد شور و عشق است. این رنگ قرمز عمیق و مخملی یاقوتی که به عنوان «پادشاه سنگ‌های قیمتی» شناخته می‌شود، نماد شور، عشق و شجاعت است. این رنگ آتشین احساسات سرزندگی و شهوانی را شعله‎ور می‌کند. به همین دلیل یاقوت قرمز انتخابی ایده‌آل برای کسانی است که می خواهند جواهرات خود را با شدت احساسات القا کنند.

انواع رنگ قرمز یاقوتی

تصویری از انواع پالت‌های رنگ قرمز یاقوتی

رنگ‌های یاقوتی می‌توانند از قرمز تیره مایل به سیاه تا قرمز نارنجی یا صورتی متغیر باشند. صرف نظر از ترکیب رنگ‌های دیگر که می‌تواند بخشی از یاقوت باشد، رنگ اصلی همیشه قرمز است. یاقوت‌هایی که در سایه خیلی تیره هستند می‌توانند به رنگ شرابی نزدیک باشند. اگر چه این رنگ تیرگی خوبی دارد اما چندان درخشان نیست.

رنگ یاقوتی که قرمز خالص در خود دارد، اغلب با نام رنگ «خون کبوتر» یا یاقوت قرمز برمه‌ای نامیده می‌شوند. آن‌ها یک رنگ قرمز واقعی دارند. یاقوت‌هایی که در طیف چرخه رنگ به قرمز نزدیک‌تر هستند، از نظر رنگ‌شان بیشترین ارزش را دارند. هر چه رنگ‌های ثانویه‌تر مانند بنفش، آبی یا نارنجی با یاقوت ترکیب شوند، یاقوت بیشتر از داشتن رنگ قرمز کامل دور می‌شود.

توجه: در تصویر بالا انواع پالت‌های رنگ یاقوتی را مشاهده می‌کنید.

ویژگی‌های رنگ قرمز یاقوتی

گفته می‌شود رنگ یاقوتی نشان‌دهنده نشاط و شادابی است و به رنگ خون نزدیکی دارد. اعتقاد بر این است که سنگ‌های قیمتی یاقوتی این قدرت را دارند که به بدن انرژی ببخشند و در برابر انرژی منفی محافظت نمایند و به طور کلی شادابی و سلامتی را تقویت کنند. استفاده از رنگ یاقوتی در خانه شما می‌تواند یک اثر نیروبخش مشابه ایجاد کند.

در طول اعصار، رنگ یاقوتی نمادی از اشتیاق، شکوفایی و محافظت بوده است و به خاطر انرژی نیروبخشی که داشته، ارزش بالایی برای آن درنظر گرفته‌اند. از نظر تاریخی گفته می‌شود که رنگ یاقوتی تقریبا در هر فرهنگی نشان‌دهنده نوعی شور و اشتیاق است و در هنگام ابراز عشق و شهوت نسبت به کسی یا چیزی، آن را به یک انتخاب طبیعی تبدیل می‌کند. در موضوعات عاشقانه، رنگ قرمز به طور سنتی با احساس پرستش عمیق همراه است.

گفته می‌شود در خانه شما استفاده از رنگ غنی مانند قرمز یاقوتی شادی و اشتیاق را برای زندگی ساکنین به ارمغان می‌آورد. رنگ‌های قرمز براق فریبنده و نشاط آور هستند و آن‌ها را به انتخاب رنگی عملی برای کسانی که تمایل به جسور بودن دارند، تبدیل می کند. یکی از گزینه های رنگ سفارشی ما، قرمز یاقوتی با کد رنگ #۳۰۰۳ است که یک انتخاب رنگی چشم نواز و در عین حال کلاسیک برای آشپزخانه به حساب می‌آید.

نحوه ساخت رنگ یاقوتی

برای تهیه رنگ یاقوتی، رنگ صورتی را با قرمز بسیار تیره مخلوط کنید. این ترکیب باعث می‌شود که رنگ نهایی، رنگی روشن‌تر از قرمز تیره اما عمیق‌تر از سرخابی باشد.

استفاده از رنگ قرمز یاقوتی در خانه

در بسیاری از فرهنگ‌های مختلف، رنگ یاقوتی دارای طیف مختلفی از معانی نمادین است، از جمله زندگی، سلامتی، نشاط، شجاعت، عشق و تم اصلی، اشتیاق. در خانه شما، قرمز یاقوتی می‌تواند انرژی نشاط‌آوری ایجاد کند.

در مطالعات مختلف، رنگ قرمز به عنوان یک رنگ محرک اشتها نیز ثابت شده است. به همین دلیل است که معمولا در آرم رستوران ها، منوها، سفره ها و دستمال‌ها استفاده می‌شود. از قرمز یاقوتی در آشپزخانه خود برای فعال کردن اشتهای سالم و ایجاد غذاها و دستورالعمل‌های جذاب استفاده کنید.

ترکیب رنگ قرمز یاقوتی

تصویری از تنالیته‌های رنگ یاقوتی

در اینجا یک ترکیب رنگ جدید برای امتحان وجود دارد، قرمز یاقوتی + فیروزه ای. قرمز یک رنگ همه کاره است که با چندین رنگ ست می‌شود. بهترین ترکیب رنگ یاقوتی عبارتند از:

  • قرمز یاقوتی و مشکی
  • قرمز یاقوتی و کرم وانیلی
  • قرمز یاقوتی و سفید زمستانی
  • قرمز یاقوتی
  • قرمز یاقوتی و طلایی
  • قرمز یاقوتی و نقره‌ای
  • قرمز یاقوتی و آبی
  • قرمز یاقوتی و صورتی
  • قرمز یاقوتی و زرد

توجه: در تصویر بالا انواع تنالیته‌های رنگ یاقوتی را مشاهده می‌کنید.

بهترین ست رنگ قرمز یاقوتی

قرمز یاقوتی را می‌توان به‌طور استراتژیک با انواع سایه‌ها و تنالیته‌ها ست کرد و به رنگ‌های روشن و تیره عمق داد. رنگ‌هایی که به طور کلی با قرمز ساقوتی ست می شوند عبارتند از:

  • قرمز یاقوتی و پاستلی
  • قرمز یاقوتی و صورتی
  • قرمز یاقوتی و آبی
  • قرمز یاقوتی و مشکی
  • قرمز یاقوتی و قهوه ای
  • قرمز یاقوتی و سفید
  • قرمز یاقوتی و کرم
  • قرمز یاقوتی و خاکستری روشن

بهترین ترکیب رنگ قرمز یاقوتی با رنگ‌های فلزی

رنگ یاقوتی به خوبی با انواع رنگ‌های فلزی، به ویژه طلایی و نقره‌ای که در تنالیته‌هایی عمیق سایه قرمز می درخشند، ترکیب می‌ شود. نقره یا نیکل زیبایی خنک‌تری را ارائه می‌کند، در حالی که فلزات گرم مانند برنز یا مس، رنگ‌های آتشین یاقوت قرمز را نشان می‌دهند.

بهترین کنتراست رنگ یاقوتی

قرمز یاقوتی تضاد زیبایی با رنگ‌های روشن دارد و ترکیب کلاسیک رنگ‌های روشن و تیره می‌تواند هنگام استفاده از قرمز یاقوتی تیره در خانه تعادل ایجاد کند. ترکیب وسایل مدرن، سبک و یکپارچه‌سازی آن‌ها با سیستم کلی در آشپزخانه، همچنین می‌تواند ترکیبی چشم نواز و در عین حال متعادل از این دو طرح رنگ ایجاد کند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی رنگ قرمز یاقوتی، نمادها و بهترین ترکیب رنگ آن پرداختیم. رنگ یاقوتی یکی از انواع رنگ‌های قرمز است که بر شادابی و انرژی تاکید می‌کند. این رنگ از ترکیب قرمز و صورتی به دست می‌آید که برای این کار لازم است از رنگ قرمز تیره استفاده شود. اگر به دنبال یک ست لوکس از رنگ یاقوتی هستید، بهتر است که این رنگ را در کنار رنگ طلایی قرار دهید. این رنگ بهترین گزینه برای دیوار آشپزخانه است.

سوالات متداول

رنگ یاقوتی نماد چیست؟

به طور سنتی، قرمز یاقوتی رنگی است که با میل و اشتیاق ارتباط دارد.

نحوه ساخت رنگ یاقوتی چگونه است؟

برای ساخت رنگ یاقوتی، رنگ قرمز تیره را با رنگ صورتی ترکیب کنید.

بهترین ترکیب رنگ یاقوتی کدام است؟

پیشنهاد می‌کنیم که رنگ یاقوتی را در کنار مشکی، طلایی، کرم و سفید استفاده کنید.

بهترین مکان خانه برای رنگ یاقوتی کدام است؟

آشپزخانه بهترین مکان برای اجرای رنگ یاقوتی است.

منبع تصاویر: icolorpalette و freepik

ممکن است شما دوست داشته باشید