آموزش ساخت رنگ شیری | بهترین ترکیب رنگ شیری

رنگ شیری جزو رنگ‌های خانواده سفید است که با اغلب رنگ‌های سیر یا تیره به خوبی ترکیب می‌شود. رنگ‌هایی مانند نارنجی، سبز، مشکی و سرمه‌ای، ترکیب خوبی با رنگ شیری می‌سازند. این رنگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای دیوار اتاق خواب و پذیرایی باشد. البته همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد ولی رنگ شیری جزو رنگ‌های نوستالژیک و البته مدرن است که به راحتی با رنگ‌های طیف تیره ست می‌شود. اگر به دنبال نحوه ساخت رنگ شیری و بهترین ترکیب رنگ شیری هستید، این مقاله را بخوانید. برای خواندن ادامه مطلب، مجله مینیاتور را دنبال کنید.

رنگ شیری

یکی از رنگ‌های جذاب برای خانه، رنگ شیری یا رنگ سفید شیری است. این رنگ جزو خانواده رنگ‌های سفید روشن است که از ترکیب دو رنگ به دست می‌آید. استفاده از رنگ شیری معمولا برای مکان‌های خاص و نوستالوژیک است. یعنی شما با استفاده از رنگ شیری می‌توانید مکان خود را به یک محیط نوستالژیک و البته مدرن تبدیل کنید. اگر شما می‌خواهید بدانید که رنگ شیری از ترکیب چه رنگ‌های به دست می‌آید، با ما همراه باشید.

مشخصات رنگ شیری
نام رنگنحوه ساختنمادبهترین ترکیب رنگمکمل رنگکاربرد
شیریسفید + زرد یا کرمسرزندگی و سلامتیرنگ شیری در کنار قهوه‌ای، مشکی، سفید، سبز و سرمه‌ایسفید و کرمدکوراسیون خانه شامل دیوار اتاق خواب و پذیرایی، کابینت و درب اتاق

رنگ شیری به انگلیسی

در زبان انگلیسی به شیر، Milk گفته می‌شود. با توجه به اینکه رنگ شیری شباهت زیادی به رنگ شیر خوراکی دارد، بنابراین در زبان انگلیسی تحت عنوان Milky color نام‌گذاری شده است.

نحوه ساخت رنگ شیری

برای ساخت رنگ شیری، کار چندان سختی پیش رو ندارید. دو راه برای ساخت رنگ شیری وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را در خانه انجام دهید. رنگ سفید به عنوان پایه اصلی ساخت رنگ شیری است. مقداری رنگ سفید به همراه رنگ کرم و زرد تهیه کنید. ابتدا رنگ کرم را با رنگ سفید ترکیب نمایید. اینگونه می‌توانید رنگ شیری را به دست آورید.

در روش دوم، مقداری رنگ زرد را در رنگ سفید بریزید. این کار نباید به گونه‌ای باشد که رنگ زرد غالب باشد. شما تنها چند قطره رنگ زرد در رنگ سفید مخلوط کنید. در آخر می‌توانید نتیجه ترکیب رنگ سفید و زرد که رنگ شیری است را مشاهده نمایید. برای مشاهده پیشنهاد رنگ‌آمیزی با رنگ شیری می‌توانید به سایت مینیاتور مراجعه کنید.

نحوه ساخت رنگ شیری

انواع رنگ شیری

رنگ شیری در انواع مختلفی درست می‌شود که شامل رنگ شیری روشن و تیره است. در ادامه درباره رنگ شیری روشن و تیره، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رنگ شیری روشن

رنگ شیری روشن از ترکیب سفید با زرد یا کرم به دست می‌آید. برای ساخت رنگ شیری روشن، باید مقدار رنگ سفید بیشتر از رنگ‌های زرد یا کرم باشد. به طوری که هنگام مخلوط کردن رنگ کرم یا زرد با رنگ سفید، تنها از چند قطره زرد یا کرم استفاده کنید.

رنگ شیری تیره

رنگ شیری تیره که امروزه محبوبیت زیادی در دکوراسیون داخلی پیدا کرده است، از ترکیب دو رنگ سفید و زرد، سفید و کرم به دست می‌آید. توجه داشته باشید که مقدار رنگ زرد یا کرم، بیش از مقداری باشد که در رنگ شیری روشن به کار می‌برید. بنابراین شما نباید برای ساخت رنگ شیری تیره، مقدار رنگ زرد یا کرم را برابر یا بیشتر از رنگ سفید در نظر بگیرید. پس دو برابر مقدار رنگ زرد یا کرم در ساخت رنگ شیری روشن را برای ساخت رنگ شیری تیره به کار ببرید.

بهترین ترکیب رنگ شیری

امروزه رنگ‌های مختلفی را می‌توان برای ست کردن رنگ شیری استفاده کرد. رنگ کرم و سفید، از جمله رنگ‌های خنثی و جذابی هستند که به راحتی با رنگ شیری ست می‎شوند. مهم نیست که ترکیب رنگ شیری برای لباس باشد یا دکوراسیون، مهم این است که تناسب درستی در ست کردن این رنگ با رنگ‌های دیگر صورت گیرد تا ظاهر دکوراسیون یا استایل شما درست نشان داده شود.

ترکیب رنگ شیری روشن

ترکیب رنگ شیری شامل رنگ‌های مختلفی است که اغلب در طیف روشن قرار دارند. شما می‌توانید در کنار رنگ شیری، از رنگ‌های سفید، کرم و بژ استفاده کنید.

رنگ شیری شکلاتی

رنگ شکلاتی به دلیل سیر بودن یا دارا بودن طیف تیره در خود، یکی از گزینه‌های جذاب برای ترکیب شدن با رنگ شیری است. معمولا در ساختمان‌های جدید از این ست رنگ استفاده می‌شود.

ترکیب رنگ شیری نسکافه ای

بهترین گزینه برای فصل تابستان و پاییز، ترکیب رنگ شیری و نسکافه‌ای است. اگرچه رنگ نسکافه‌ای طیف تیره کمتری نسبت به شکلاتی دارد اما به عنوان یک رنگ صیقلی یا پنبه‌ای شناخته می‌شود. همانطور که ترکیب شیر و نسکافه طعم دلپذیری دارد، ست کردن این دو رنگ برای دکوراسیون و استایل شما، نمای جذاب و مدرنی به وجود می‌آورد.

ترکیب رنگ شیری با رنگ سفید

رنگ سفید جزو رنگ‌های مکمل رنگ شیری است که وقتی در کنار شیری قرار می‌گیرد، حس جوانی و شادابی را به وجود می‌آورد.

ترکیب رنگ شیری با رنگ پاستیلی

رنگ پاستلی جزو رنگ‌های روشن و نسبتا براق است. انواع رنگ پاستیلی مانند صورتی، هلویی، گلبهی و لیمویی به راحتی با رنگ شیری ست می‌شوند.

رنگ شیری

ترکیب رنگ شیری با رنگ مشکی

رنگ مشکی جزو رنگ‌های خنثی و البته جذاب است که محبوبیت زیادی نزد جوانان دارد. ترکیب این رنگ با شیری می‌تواند دکوراسیون شما را به یک طرح مینیمال و خاص تبدیل کند.

ترکیب رنگ شیری با رنگ سبز

رنگ سبز جزو رنگ‌های طبیعت است که نماد زندگی و سلامتی به حساب می‌آید. وقتی رنگ سبز در کنار رنگ شیری قرار بگیرد، احساس زندگی، شور و سلامتی با هم ترکیب می‎شوند. پیشنهاد می‌شود رنگ شیری را با رنگ سبز تیره ترکیب کنید.

ترکیب رنگ شیری با رنگ صورتی

رنگ صورتی رنگ مورد علاقه خانم‌های جوان است. بنابراین ترکیب این رنگ با رنگ شیری می‌تواند برای اتاق خواب بهترین گزینه باشد.

ترکیب رنگ شیری با رنگ سرمه‌ای

رنگ سرمه‌ای جزو خانواده آبی تیره است که به دلیل سیر بودن، انتخاب هوشمندانه‌ای برای ترکیب شدن با رنگ شیری محسوب می‎شود. جذابیت ست رنگ شیری و سرمه‌ای، می‌تواند پذیرایی خانه شما دلربا نشان دهد.

ترکیب رنگ شیری با رنگ نارنجی

شور زندگی، یکی از نمادهای اصلی رنگ نارنجی است. وقتی شور زندگی با نماد سلامتی (رنگ شیری) ترکیب شود، می‌تواند امید و احساس زندگی را بیشتر از پیش نشان دهد. بنابراین هارمونی رنگ شیری و نارنجی، خانه شما را به یک مکان شاداب تبدیل می‌کند.

ترکیب رنگ شیری با رنگ قهوه‌ای

قهوه‎ای رنگ تمام فصول است. این رنگ بیشتر به طیف رنگ‌های روشن می‎آید. رنگ قهوه‌ای را برای درب اتاق و رنگ شیری را برای رنگ دیوار انتخاب کنید تا هارمونی تیره و روشن، نور اصالت را در محیط شما روشن کند.

رنگ شیری

رنگ خانه شیری

اگر به دنبال افزایش روحیه و انرژی بیشتر در خانه خود هستید، رنگ شیری را امتحان کنید. این رنگ صدای شادابی را به محیط شما برمی‌گرداند. با این حال، برای محیط پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب، چه ترکیب‌ رنگ‌هایی به رنگ شیری می‌آید؟ بیایید با هم این موضوع را بررسی کنیم.

ترکیب رنگ شیری برای دیوار

اگر دیوار شما به رنگ شیری باشد، باید سایر عناصر مانند درب، کمد و سایر وسایل خانه به رنگ تیره انتخاب شود. رنگ شیری در کنار رنگ‌های تیره، احساس سرزندگی می‌کند.

رنگ شیری برای دیوار پذیرایی

دیوار پذیرایی جزو فضاهای مهم در هر خانه ایرانی است. محیطی مانند دیوار پذیرایی اغلب پذیرای مهمانان است که در آنجا به گفتگو و معاشرت می‌پردازند. بنابراین انتخاب یک رنگ مناسب برای دیوار پذیرایی، جزو اولویت‌هایی است که باید به آن فکر کنید. چرا رنگ شیری برای دیوار پذیرایی مناسب است؟ اگر دیوار پذیرایی شما به رنگ شیری باشد، مهمانان احساس می‌کنند در یک محیط سالم و صمیمی با میزبان هم صحبت شده‌اند. رنگ شیری در کنار رنگ‌های آبی تیره و خاکستری سیر، می‌تواند انتخاب خوبی برای دیوار پذیرایی باشد.

رنگ در اتاق خواب شیری

اگر درب اتاق خواب شیری است، پس دیوار شما باید از رنگ‌های خانواده قهوه‎ای انتخاب شود. تیرگی رنگ‌های طیف تیره قهوه‌ای، زمینه را برای روشنایی رنگ شیری درب اتاق خواب به وجود می‌آورد. به طوری که با ورود به اتاق خواب، می‌توانید تعادل درونی خود را بازیابی کنید.

رنگ شیری

رنگ شیری برای کمد دیواری

خیلی از خانواده‌ها به دنبال رنگ‌هایی برای کمد دیواری هستند که احساس کنند محیط را اشغال نکرده است. رنگ شیری به دلیل روشن بودن خود، این احساس را به وجود می‌آورد. یعنی رنگ شیری کمد دیواری برای خانه‌ها یا اتاق‌های کوچک، شاهکار نقاشی دکوراسیون شما را تکمیل می‌کند.

رنگ شیری برای کابینت

آشپزخانه مکان مهمی است که می‌تواند بخش مهمی از بقای انسان را تضمین کند. برای پخت و پز و تامین انرژی روزانه انسان، آشپزخانه نقش مهمی دارد. با این حال، برای نگهداری وسایل آشپزخانه، از کابینت‌ها استفاده می‌شود. اگر کابینت به رنگ روشن طراحی شود، می‌تواند احساس تیرگی داخلی کابینت را کمرنگ تر کند. بنابراین رنگ شیری بهترین انتخاب برای کابینت آشپزخانه‌های مدرن است.

رنگ شیری برای در

درب حیاط یا درب ورودی واحد، فرقی نمی‌کند، هر کدام می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند. اگر جنس درب شما فلزی است، بهتر است به سراغ رنگ‌های روغنی بروید. در صورتی که درب خانه شما چوبی است، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ اکریلیک یا سیلر و کیلر استفاده نمایید. با این حال، رنگ شیری می‌تواند طراوت ورودی خانه شما را بیشتر کند.

رنگ شیری برای چوب

چوب یکی از عناصر مهم در طبیعت است که از درختان به دست می‌آید. بدنه چوب یک رنگ قهوه‌ای دارد که اغلب در دکوراسیون برای مبلمان و درب استفاده می‌شود. رنگ‌آمیزی چوب به رنگ شیری، می‌تواند تیرگی و احساس ناامیدی را از یک چوب مرده بگیرد. بنابراین رنگ شیری چوب را امتحان کنید.

ترکیب رنگ شیری اکریلیک

رنگ اکریلیک یکی از رنگ‌های پایه‌ آب ساختمانی است که در برابر آب، رطوبت و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. این رنگ می‌تواند در فام‎‌های مختلفی تولید شود که یکی از آن‌ها، رنگ شیری است. رنگ شیری اکریلیک به راحتی با ترکیب کردن رنگ سفید با کرم یا زرد به دست می‌آید. ساختن رنگ شیری اکریلیک هم به صورت دستی امکان‌پذیر است و هم از طریق دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری. فروشگاه رنگ، چسب و ابزارآلات مینیاتور آماده تامین رنگ شیری اکریلیک از طریق دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری است.

تفاوت رنگ شیری و سفید

رنگ شیری یکی از انواع رنگ‌های خانواده سفید است که از ترکیب سفید و کرم یا زرد به دست می‌آید. در حالی که سفید از هیچ رنگی به وجود نمی‌آید. بنابراین رنگ سفید یک رنگ خالص است.

رنگ شیری

تفاوت رنگ شیری و کرم

رنگ کرم یکی از رنگ‌های تشکیل دهنده رنگ شیری است. در حالی که برای ساخت رنگ کرم، باید رنگ‌های سفید و قهوه‌ای را با یکدیگر ترکیب کنید.

تفاوت رنگ شیری و استخوانی

رنگ استخوانی از ترکیب رنگ‌های سفید، گل ماش و مشکی به دست می‎آید. گاهی به جای مشکی از رنگ قهوه‌ای تیره نیز استفاده می‌شود. در حالی که رنگ شیری یک رنگ مایل به سفید و کرم است که با ترکیب سفید و زرد یا کرم به دست می‌آید.

تفاوت رنگ سفید شیری با سفید یخچالی

اگر رنگ سفید را با رنگ‌های کرم یا زرد ترکیب کنید، رنگ سفید شیری به دست می‌آید. میزان روشنی و سیر بودن رنگ شیری، بستگی به مقداری کرم یا زرد دارد. هر چقدر رنگ کرم یا زرد بیشتر باشد، رنگ نهایی شما تیره‌تر خواهد بود. بنابراین تفاوت اصلی سفید شیری با سفید یخچالی، در ترکیب رنگ‌ آن‌ها است. زیرا با اضافه کردن چند قطره رنگ آبی به رنگ سفید، می‌توان رنگ سفید یخچالی را درست کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش ساخت رنگ شیری و بهترین ترکیب رنگ شیری پرداختیم. رنگ شیری یکی از رنگ‌های طیف سفید است که با اضافه کردن مقداری خیلی کم از رنگ زرد یا کرم به رنگ سفید، درست می‌شود. این رنگ نماد سلامتی و سرزندگی است که برای دکوراسیون خانه بهترین انتخاب است. شما می‌توانید از رنگ شیری برای دیوار اتاق خواب، درب، کابینت‌ها و دیوار پذیرایی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ شیری و بهترین ترکیب رنگ ساختمان، با کارشناسان متخصص مینیاتور مشورت کنید.

سوالات متداول

رنگ شیری از چه رنگ‌هایی درست می‌شود؟

با اضافه کردن رنگ زرد یا کرم با رنگ سفید، رنگ شیری به دست می‌آید.

چه رنگی به رنگ شیری می‌آید؟

رنگ شیری با تمام رنگ‌های طیف تیره یا سیر، به خوبی ترکیب می‌شود.

رنگ شیری نماد چیست؟

رنگ شیری نماد سلامتی و سرزندگی است.

رنگ شیری برای درب اتاق خواب بهتر است یا دیوار؟

بهتر است که رنگ شیری را برای دیوار اتاق خواب انتخاب کنید. در عوض برای رنگ درب اتاق خواب، می‌توان از رنگ قهوه‌ای سیر استفاده کرد.

بهترین ترکیب رنگ شیری پذیرایی کدام است؟

رنگ شیری در کنار رنگ‌های سرمه‌ای تیره و نسکافه‌ای، می‌تواند انتخاب مناسبی برای پذیرایی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید