نحوه ساخت رنگ سربی | بهترین ترکیب رنگ سربی ساختمان

نحوه ساخت رنگ سربی چگونه است؟ چگونه می‌توان بهترین ترکیب رنگ سربی ساختمان را انتخاب کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با رنگ سربی، نحوه ساخت، انواع رنگ سربی، بهترین ست رنگ، ترکیب رنگ سربی ساختمان، بهترین کاربرد و نحوه تست آنلاین رنگ سربی بر روی دیوار خانه آشنا کنیم.

اگر به دنبال ساخت رنگ سربی ساختمان یا سربی دیوار خانه خود هستید، کافی است که دو رنگ خاکستری و آبی را با یکدیگر ترکیب کنید. درصد اختلاط آبی و خاکستری برای درست کردن سربی، نکته‌ای است که شاید کمتر کسی آن را بداند. در ادامه به شما خواهیم گفت که درصد ترکیب سربی برای دو رنگ خاکستری و آبی چقدر است.

از طرفی، سربی معمولا با رنگ‌های گرم ست می‌شود اما گاهی رنگ‌های سرد مانند خاکستری دودی می‌توانند محیط مدرن را به خانه شما بیاورند. دلیل این موضوع را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

رنگ سربی چه رنگیه

سرب فلزی به رنگ آبی مایل به سفید با درخشندگی بسیار است. این نوع فلز بسیار نرم، چکش خوار، انعطاف پذیر و رسانای ضعیف الکتریسیته خوبی دارد. همچنین در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.

از طرفی، سرب به صورت خالص به رنگ خاکستری یا نقره‌ای با ترکیب رنگ آبی است که هنگام قرار گرفتن در معرض هوا تیره‌تر می‌شود. در برخی موارد نیز می‌توان این رنگ را ترکیبی از بنفش و طوسی دانست که وقتی روی دیوار خانه قرار می‌گیرد، حال و هوای رنگ نقره‌ای ایجاد می‌کند.

مشخصات رنگ سربی
نام فامنحوه ساختبهترین ستکد هگزبهترین کاربرد
سربیترکیب خاکستری و آبیآبی، بنفش و سبز#۶۴۶۴۶۲پذیرایی و رنگ خودرو

کد رنگ سربی

کد رنگ سربی HEX #646462 است.

نحوه ساخت رنگ سربی

برای ساخت سربی دیوار، ابتدا باید دو رنگ خاکستری و آبی را تهیه کنید. پس از تهیه رنگ آبی و خاکستری، نوبت به ترکیب این دو با یکدیگر می‌رسد. با ترکیب کردن این دو رنگ می‌توان سربی را به دست آورد. مهم‌ترین نکته در نحوه ساخت سربی، درصد اختلاط دو رنگ آبی و خاکستری است. توجه داشته باشید که برای ساخت سربی، ۸۰ درصد رنگ خاکستری و ۲۰ درصد رنگ آبی را با یکدیگر مخلوط کنید.

رنگ سربی

انواع رنگ سربی

۱- رنگ سربی روشن

برای به دست آوردن سربی روشن، کافی است که درصد اختلاط دو رنگ خاکستری و آبی را بدانید. همانطور که گفتیم، سربی از ترکیب ۸۰ درصد خاکستری و ۲۰ درصد آبی به دست می‌آید. در برخی آزمایش‌ها نیز می‌توان به جای رنگ آبی، از بنفش استفاده کرد تا سربی شما را به نقره‌ای نزدیک کند. با این حال، برای ساخت سربی روشن، از ۹۰ درصد رنگ خاکستری و ۱۰ درصد رنگ آبی روشن استفاده نمایید.

۲- رنگ سربی تیره

وقتی برای ساخت سربی روشن، درصد رنگ خاکستری بیشتر از رنگ آبی است بنابراین جهت ساخت سربی تیره، می‌توانید درصد رنگ آبی را بیش از ۲۰ درصد درنظر بگیرید. به طور مثال، اگر قصد دارید که رنگ دیوار شما به سربی خیلی تیره دربیاید، کافی است که ۷۰ درصد رنگ خاکستری و ۳۰ درصد آبی باشد. همچنین اگر سربی با تیرگی متوسط می‌خواهید، مقدار رنگ خاکستری حدود ۷۵ درصد و آبی حدود ۲۵ درصد در نظر گرفته شود.

۳- رنگ سربی متالیک

سربی متالیک از ترکیب رنگ‌های آبی و خاکستری به دست می‌آید. با این حال، سربی متالیک درخشندگی بیشتری نسبت به رنگ‌های روشن و تیره سربی دارد. از طرفی، سربی متالیک در دو نوع روغنی و اکریلیک در بازار موجود است. برای رقیق کردن سربی متالیک از نوع روغنی، باید از تینر استفاده کرد اما برای سربی متالیک اکریلیک، نیاز به تینر نیست و تنها می‌توان این رنگ را با آب رقیق کرد.

سربی متالیک معمولا برای خودرو پر کاربرد است اما در صورت تمایل می‌توانید این رنگ را برای ساختمان و دیوار دکوراسیون داخلی نیز استفاده کنید.

رنگ طوسی سربی با چه رنگی ست میشه

شاید برای شما هم سوال باشد که رنگ طوسی سربی با چه رنگی ست می‌شود؟ بهترین ست رنگ طوسی سربی عبارتند از:

  • ست طوسی سربی با رنگ آبی
  • ست طوسی سربی با رنگ بنفش
  • ست طوسی سربی با رنگ سبز
رنگ سربی

ترکیب رنگ سربی ساختمان

همانطور که اشاره کردیم، بهترین ترکیب رنگ سربی ساختمان رنگ‌های تیره و گرم می‌شود. علت این موضوع به رنگ سرد سربی برمی‌گردد. زیرا سربی در اصل یک رنگ سرد و خنثی محسوب می‌شود که برای ترکیب با رنگ‌های دیگر، نیاز به گرمی دارد.

بهترین ترکیب رنگ سربی عبارتند از:

  • ترکیب سربی و رنگ سبز تیره
  • ترکیب سربی و رنگ نارنجی
  • ترکیب سربی و رنگ آبی سلطنتی
  • ترکیب سربی و رنگ زرد
  • ترکیب سربی و رنگ قرمز
  • ترکیب سربی و رنگ سبز لجنی
  • ترکیب سربی و رنگ اسطوخودوسی
  • ترکیب سربی و رنگ صورتی

رنگ سربی برای دیوار

سربی یکی از رنگ‌های جذاب و ساده برای دیوار دکوراسیون داخلی است که آرامش زیادی برای خانه به وجود می‌آورد. استفاده از سربی برای دیوار خانه، همانند سایر رنگ‌های خنثی، می‌تواند مانند یک محیط آرام و بدون سر و صدا جلوه کند. فقط در نظر داشته باشید که سربی زمانی به تعادل می‌رسد که در کنار یک رنگ گرم قرار بگیرد. یعنی استفاده از سربی به تنهایی برای دیوار خانه، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

ترکیب رنگ سربی و دودی

رنگ سربی و دودی دو رنگ هم خانواده هستند که مقداری در تیرگی تفاوت دارند. رنگ دودی تیره‌تر از سربی است که همان تیرگی می‌تواند یک ترکیب مدرن و شیک را در کنار سربی ایجاد کند. بسیاری از خانه‌های مدرن به سمت رنگ‌های سرد و تیره رفته‌اند. زیرا ساختمان‌های مدرن دارای پنجره‌های بزرگ هستند.

همین موضوع باعث شده است که در خانه‌های مدرن، نور بیشتری وارد شود. بنابراین سربی در کنار یک رنگ نسبتا تیره مانند دودی، می‌تواند ترکیب خوبی برای یک خانه با ورودی نور زیاد ایجاد کند.

عکس رنگ سربی

برای اینکه بتوانید سربی را در خانه خود تصور کنید، به عکس زیر توجه نمایید. همچنین برای گرفتن تست رنگسربی در دیوار خانه، به لینک زیر مراجعه نمایید.

رنگ سربی

جمع‌بندی

در این مقاله به نحوه ساخت رنگ سربی و بهترین ترکیب رنگ سربی ساختمان پرداختیم. سربی از ترکیب رنگ‌های خاکستری و آبی به دست می‌آید که میزان اختلاط آن‌ها به ترتیب، ۸۰ و ۲۰ درصد است. یعنی برای ساخت سربی، ۸۰ درصد رنگ خاکستری و ۲۰ درصد رنگ آبی نیاز دارید.

همچنین در برخی موارد می‌توان به جای رنگ آبی در ترکیب رگ سربی، از رنگ بنفش روشن نیز استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان متخصص مینیاتور مشورت کنید. گروه کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

نحوه ساخت رنگ سربی چگونه است؟

با اختلاط رنگ خاکستری و آبی، می‌توانید سربی را بسازید.

بهترین ترکیب رنگ سربی کدام است؟

سربی معمولا با رنگ‌های گرم ست و ترکیب می‌شود. برای نمونه می‌توانید از رنگ سبز، زرد و حتی قرمز استفاده کنید.

سربی برای کدام اتاق مناسب است؟

بیشتر کارشناسان حوزه رنگ و نقاشی معتقدند که سربی برای اتاق پذیرایی بهترین گزینه است.

درصد اختلاط رنگ آبی و خاکستری برای ساخت رنگ سربی تیره چقدر است؟

ساخت سربی تیره با اختلاط ۷۰ درصد خاکستری و ۳۰ درصد آبی به دست می‌آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید